Bekijk volle/desktop versie : is er iemand weleens verliefd op een kaffir geworden??



Pagina's : [1] 2 3

17-06-2003, 17:09
en hoe ging je daarmee om?? Je gevoelens genegeerd of je hart gevolgd

17-06-2003, 17:11


wat is kaffir

17-06-2003, 17:15

Citaat:
Origineel gepost door SlaatNergens0p
Jullie beiden zijn Kaffir

Halfbloedjes zijn altijd Kaffir
een kaffir is juist iemand die een ander voor kaffir uitmaakt in de hoop dat diegene ook een kaffir wordt

hamdoeillah ik ben moslim!!!!

17-06-2003, 17:16

Citaat:
Origineel gepost door Queen_latifaa
wat is kaffir
is een ongelovige

17-06-2003, 17:17


ik ben verliefd op mijn leraar :maf3:

17-06-2003, 17:19

Citaat:
Origineel gepost door maroc_ladysiham
ik ben verliefd op mijn leraar :maf3:
ik was een keer verliefd op de concierge

17-06-2003, 17:20

Citaat:
TFOEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
moet er niet aan denken............

17-06-2003, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door FATOUSHA
en hoe ging je daarmee om?? Je gevoelens genegeerd of je hart gevolgd
Niet mijn hart volgen ik weet inieder geval dat ik nooit met een niet moslim mag en kan trouwen, waarom jezelf nog gek maken?

17-06-2003, 17:29

Citaat:
Origineel gepost door Jorginho
Je bent een man, dus mag je dat wel.
Hoe bedoel je? omdat ik man ben mag ik met een kaffira trouwen?

17-06-2003, 17:33

Citaat:
Origineel gepost door Jorginho
Juist. men gaatervan uit dat de man het geloof op zijn kinderen overbrengt. Dus de man mag met een Kaffira trouwen maar een vrouw dus niet met een kaffir. Eerlijk he....
Gaar..... geef mij maar een moslima

17-06-2003, 17:33

Citaat:
Origineel gepost door r34
Hoe bedoel je? omdat ik man ben mag ik met een kaffira trouwen?
Volgens mij mag dat niet, omdat ze je van je geloof kan afhouden

Je mag niet eens met iemand trouwen als die niet bid.

Ik weet het niet zeker

17-06-2003, 17:55
Salaam Broeders en zusters en andere Gasten op dit mooie forum
er is weer een discussie gaande waarom een man wel en vrouw niet met een kaffir mag trouwen..ik zal jullie even uitleg geven door middel van de woorden uit onze heilige boek


In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.



Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

waarom mogen ze de moslima's niet trouwen met een Kaffir en de mannen wel ?

Omdat de kinderen de geloof van de vader zullen aanemen is het logisch dat Vrouwen niet met Mannen van het andere geloof mogen trouwen (mits hij moslim is geworden dan mag het wel)Want als Moslima zijnde heb je als plicht om Moslimkinderen opdeze wereld te zetten.

17-06-2003, 18:03



Citaat:
Origineel gepost door OueldRassoul
Salaam Broeders en zusters en andere Gasten op dit mooie forum
er is weer een discussie gaande waarom een man wel en vrouw niet met een kaffir mag trouwen..ik zal jullie even uitleg geven door middel van de woorden uit onze heilige boek


In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.



Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).
Dzjazaak Allahoe gairan broeder

17-06-2003, 18:09

Citaat:
Origineel gepost door FATOUSHA
Dzjazaak Allahoe gairan broeder
Schoukran zuster

Allah ikemel 3lina gairan dial djana inchallah

Amin

17-06-2003, 18:12

Citaat:
Origineel gepost door Jorginho
Sarcasme? Ik zeg dat ik het onzinnig vind dat een vrouw wel en een man niet met een moslim moet trouwen en jij zegt dat dat niet mag. Als ze alle twee niet mogen vind ik het ook geen onzin meer.
Er zijn hier echt al zoveel discussies geweest en keer op keer werd verteld: man wel, vrouw niet. Ik heb overigens wel op meer sites gelezen en daar stond het ook hoor. Dus kom niet aan over klepel en de klok, schijnbaar zijn er wel meer die het niet weten en misschien ben jij er wel een van.
Broeder Jorginho wees tevreden met mijn antwoord en vergeet de woorden van de personen die geen weet kunnen vinden hier op aarde en waneer ze wel weet hebben kunnen vinden dan is het beter om de uitleg ervan goed te bestuderen voordat zij iets gaan schrijven hier op dit mooie forum.

Wassalaam

Pagina's : [1] 2 3