Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft dat nu net gezien op ned3?



04-08-2006, 20:57
Het is nu nu net afgelopen. Is een programma met die kale dikke hyper-kok

Op het laatst (is het enige dat ik heb gezien... half) was hij bij Turken thuis. De vrouw maakte iets van zeg maar lemsemen, maar dan pizza-achtig deeg. Heel dun uitgerold en op een bakplaat, soort pizzapan, even bakken.

Toen hadden ze allerlei vullingen op tafel liggen, denk iets van kip enz., waarmee ze dat deeg vulden als een wrap en opaten.


Oke, beetje vaag...maar wat is dat? En wie heeft het recept ervoor! Zag er heeerlijk uit!

05-08-2006, 14:12


haha... ik heb het gezien, die afleveringen zijn allemaal herhalingen. op de site http://www.tvopjepc.nl kun je dat allemaal herbekijken, dan kun je horen hoe het heet, maakt zoeken makkelijker... datdeeg was tog gemaakt op een soort warka-pan?

05-08-2006, 14:27

Citaat door Nescio_:
Het is nu nu net afgelopen. Is een programma met die kale dikke hyper-kok

Op het laatst (is het enige dat ik heb gezien... half) was hij bij Turken thuis. De vrouw maakte iets van zeg maar lemsemen, maar dan pizza-achtig deeg. Heel dun uitgerold en op een bakplaat, soort pizzapan, even bakken.

Toen hadden ze allerlei vullingen op tafel liggen, denk iets van kip enz., waarmee ze dat deeg vulden als een wrap en opaten.


Oke, beetje vaag...maar wat is dat? En wie heeft het recept ervoor! Zag er heeerlijk uit!

Ik heb het gisteren niet gezien maar dat was een herhaling van wat ik een tijd geleden al had gezien.

Citaat van de site: [COLOR="Blue"]Wat moeten al die moslims dan, met hun overtollige pide, gobz en aghrum. Want dat mag je van het geloof niet weggooien! In Den Haag hebben ze de oplossing gevonden.... een broodcontainer.
Mevrouw Tercan heeft nooit oud brood. Haar yufka kun je maanden bewaren. De ronde, flinterdunne broden liggen opgestapeld op de koelkast. Ze zien er droog en hard uit. Maar, benadrukt de Turkse, het brood is niet oud.
[/COLOR]
Dus wat je gezien had was yufka dat ze maakte. Yufka is een soort deeg wat je ook kant en klaar kunt kopen bij de Turk.

HIER Klikken: kan je het nalezen en ook eventueel bekijken

05-08-2006, 23:20
Dank jullie wel dames!

Ik heb de uitzending nog eens bekeken en weet nu wel ongeveer hoe je het maakt (beetje als het deeg van shbekiat el3ain). Nu nog de vulling... zag er zo heerlijk uit

10-08-2006, 18:31


ja, grappig dat deeg wordt niet oud, omdat het zonder gist gemaakt wordt ofzo ?

10-08-2006, 20:34

Citaat door tuinboon:
ja, grappig dat deeg wordt niet oud, omdat het zonder gist gemaakt wordt ofzo ?

En gedroogd geloof ik