Bekijk volle/desktop versie : rum

17-06-2003, 07:54

Citaat door vikker:
Truus Druyts - actrice

Rumsfeld moet ons niet afdreigen

Waar komt hij zich feitelijk mee bemoeien? Die vraag flitste door mijn hoofd toen ik de Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld bezig hoorde over de NAVO. Hij poogde België eventjes buitenspel te zetten met serieuze dreigementen. Of de NAVO-zetel al dan niet in Brussel blijft, beslist hij toch niet alleen zeker. Ook de andere lidstaten hebben een stem in het kapittel.
Wat me vooral heeft gestoord, was de stijl van de heer Rumsfeld. Ik zat hem met stijgende verbazing aan te kijken. De vertegenwoordiger van de Verenigde Staten die alweer iedereen eventjes de les komt spellen. De VS willen dat België de genocidewet intrekt omdat die niet in hun kraam past. Het verwondert mij eigenlijk niet, ze houden er nog 'afwijkende' meningen op na. Hebben ze bijvoorbeeld het klimaatverdrag van Kyoto ondertekend? Hoe zit het met hún biologische en chemische wapens? Hoe zit het met hún kernarsenaal? Niemand mag dergelijke wapens bezitten, buiten Amerika. Neen, de wijze waarop die man aan het woord kwam, is helemaal mijn stijl niet. En zijn dreigement om maar beter in het gareel te lopen of er zal wat zwaaien, hoeven wij niet zomaar te pikken. Volgens hem ging het niet om een dreigement. Hij wilde enkel het probleem aankaarten!? Voor zover ik het als leek kan volgen en inschatten, neemt de internationale politiek vreemde wendingen. Niet echt positief, vind ik. De wijze waarop George W Bush de wereld wil besturen, strookt niet steeds met mijn gevoel van rechtvaardigheid.

GVA

17-06-2003, 14:40

Die Rumsfeld is de personificatie van "de arrogantie van de macht"!

17-06-2003, 14:42

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Die Rumsfeld is de personificatie van "de arrogantie van de macht"!
Helemaal mee eens.

Die man zou in Hollywood moeten gaan werken.

17-06-2003, 14:46
Ik bedoel maar:

The Unknown
As we know,
There are known knowns.
There are things we know we know.
We also know
There are known unknowns.
That is to say
We know there are some things
We do not know.
But there are also unknown unknowns,
The ones we don't know
We don't know.
-Feb. 12, 2002, Department of Defense news briefing

---

The Situation
Things will not be necessarily continuous.
The fact that they are something other than perfectly continuous
Ought not to be characterized as a pause.
There will be some things that people will see.
There will be some things that people won't see.
And life goes on.
-Oct. 12, 2001, Department of Defense news briefing

---
The Digital Revolution
Oh my goodness gracious,
What you can buy off the Internet
In terms of overhead photography!

A trained ape can know an awful lot
Of what is going on in this world,
Just by punching on his mouse
For a relatively modest cost!
-June 9, 2001, following European trip

---
Clarity
I think what you'll find,
I think what you'll find is,
Whatever it is we do substantively,
There will be near-perfect clarity
As to what it is.

And it will be known,
And it will be known to the Congress,
And it will be known to you,
Probably before we decide it,
But it will be known.
Feb. 28, 2003, Department of Defense news briefing

---
A Confession
Once in a while,
I'm standing here, doing something.
And I think,
"What in the world am I doing here?"
It's a big surprise.
-May 16, 2001, interview with the New York Times

17-06-2003, 15:04

Citaat:
Origineel gepost door HeyoanTX
Je moet het anders zien, Rumsfeld komt uit een land dat aangevallen is, en mocht je in zijn schoenen staan dan zou je ook gepikeerd zijn dat andere landen geen pogingen doen om wereld vrede te bereiken en dat weet ik hoeveel mensen wellicht nog niet kunnen sterven doordat een gek zijn handen krijgt in een gevaarlijke bom. Nucleare bommen zijn geen vullingen met kattepis, daar blaas je hele steden mee weg. En als wereldvrede macht wil amerika de wereld inclusief zichzelf uiteindelijk ontwapenen, een beetje medewerking om tot vrede te komen zou leuk zijn. Maar goed hij was chagerijnig, nou dat heeft iedereen wel eens.
Vrede willen we allemaal (nou, bijna allemaal ).

Daarvoor zijn de Verenigde Naties onder andere opgericht een tijd geleden.

Je weet volgens mij toch ook wel dat de oorlog in Irak ten eerste is gevoerd vanwege massavernietigingswapens .....toch.

Waar zijn die dan......

Dat Saddam opgehoepeld is, is het enigste voordeel geweest van die oorlog.

Maar of Irak een democratie gaat worden bepaalt alleen de bevolking van Irak en niet een andere natie, lijkt mij.

18-06-2003, 11:13
Laatste nieuws omtrent Rumsie:

Rumsfeld Declares His Penis a Weapon of Mass Creation
Washington DC
In a startling announcement today, Secretary of Defense Donald Rumsfeld declared his penis a "weapon of mass creation," adding that he hopes his remarks will take the focus off the negativity surrounding the Bush administration's inability to find weapons of mass destruction in Iraq.

"I hope I am not being to forthcoming in saying this," Rumsfeld told a shocked audience at a meeting of the Daughters of the American Revolution, "But my penis has long been known for bringing joy to this world. I would actually classify it as a weapon of mass creation."

A hushed audience, comprised of mostly women, burst into applause in an unadulterated show of affection for Rumsfeld. Many in the crowd admitted they wanted to take their minds off of the "destruction" theme that has dominated world events, but didn't know where to focus their attention. Now they do.

"I think that Secretary Rumsfeld brought clarity to an issue that has troubled many of us," said one attendee at the function. "I feel better already."

"Listen, I've been part of every war this country has fought since World War II," Rumsfeld said. "I know war. I make war. And now I'm here to tell you that there is an alternative. It is my hope that my penis will help light the way towards peace and prosperity."

The Defense Department refused comment. An unidentified senior official did say that Rumsfeld's feelings regarding his penis are nothing new, but that this is the first time he has made a public declaration regarding it.

http://www.tussonline.com/rumsfeldpenis.htm