Bekijk volle/desktop versie : Kokosnoot openbreken.



30-07-2006, 19:21
Assalam Alaikom,

Afgelopen vrijdag heb ik bij de turk een kokosnoot gekocht. Vandaag wilde ik heb samen met mijn zusje breken om het water op te drinken en het vruchtvlees te proeven.
Zojuist heb ik een groot slagersmes gepakt en heb ik de noot in een dienblad gedaan met hoge randen zodat het water niet verloren gaat. Ik krijg hem alleen niet opengebroken met het mes. Hij is echt heel hard en ik kan er niet in snijden of boren....

Hoe krijg ik die kokosnoot open zonder het water te verliezen???


Jazakomo Allah.

30-07-2006, 19:26


pak een schroeven draaier maak die goed schoon, en een hamer en dan sla je erop als het goed is moet ie open breken

30-07-2006, 19:28

Citaat door fazia85:
pak een schroeven draaier maak die goed schoon, en een hamer en dan sla je erop als het goed is moet ie open breken
Spat het water niet alle kanten op?
Heb jij het ook weleens gedaan?

31-07-2006, 00:49
boor een gat met een boormachine

04-08-2006, 23:13


boven de kokosnoot heb je 3 soort van rondjes. een van ze ( of nog beter 2) ' boor je open. kan met een broodmes of een mes met een scherpe punt. vervolgens laat je het water ( via het gat dus) in een glas lopen. als al het water eruit is, pak je een hamer, houdt de kokosnoot in je hand ( let op dat je jezelf niet bezeerd) en slaat een paar keer op de kokosnoot. als het goed is komt er dan een barst ik, sla nog een paar keer en je hebt hem open voila

04-08-2006, 23:28
Klopt wat je zegt. Er zitten idd 3 rondjes op. 2 hebben wij met een mes en een hamer ingetikt en al het water eruit gehaald. De rest hebben we maar laten zitten. Het was leuk om te doen hahahah

05-08-2006, 15:46
salaam subhanallah,een beetje lachen moest ik wel dat ik deze vraag zag.Je kan t beste inderdaad een schoeverdraaier pakken en op de drie punten zetten van de kokosnoot,deze een paar harde tikken geven en klaar je kan m open breken zonder enig sap te verliezen. salaam sour

05-08-2006, 15:56
hahahahaha grappig, alleen doe het de volgende keer niet met een mes dat is gevaarlijk je kan uitschieten een boormachine leek me het beste, geniet van je kokosnoot

06-08-2006, 14:58
Thanks voor jullie reacties!