Bekijk volle/desktop versie : PVDA A'dam zet zich in voor jonge allochtone meisjes



Pagina's : [1] 2 3 4

29-07-2006, 12:17

Citaat:
De PVDA in de gemeenteraad van Adam onderzoekt de omvang van het "eergerelateerde" geweld tegen allochtone meisjes in Adam, en wil in "kaart" brengen hoe dit het best kan worden bestreden.

Het is de snelle emancipatie van allochtone meiden, die volgens PvdA-raadslid Schaapman( !!), voor confrontaties zorgt.

Terwijl deze meisjes zich onafhankelijker proberen op te stellen, worden hun ouders juist strenger. Meisjes mogen niet (meer) uitgaan, of op schoolreisje, omdat dit wordt gezien als bedreiging van hun eerbaarheid.
Ook worden ze vaak van school gehaald, als ze 16 zijn. Zelfs het praten met een jongen wordt soms als oneervol gezien.

De gevolgen kunnen uiteenlopen van mishandeling en opsluiting, tot gedwongen huwelijken, en moord.

bron; gemeenteraad A'dam.



29-07-2006, 12:18


Een goed plan, werd eens tijd

29-07-2006, 12:19

Citaat door Dezelfde:
bron; gemeenteraad A'dam.


Dit zal door marketing-politicus Wouter Bos wel weer snel de kop worden ingedrukt, aangezien het hem teveel allochtone stemmen gaat kosten.

29-07-2006, 12:21

Citaat door oeps:
Dit zal door marketing-politicus Wouter Bos wel weer snel de kop worden ingedrukt, aangezien het hem teveel allochtone stemmen gaat kosten.
En jou moeten we serieus nemen die een cure wil vinden voor homoseksualiteit
Vies ventje ben je Oeps

29-07-2006, 12:21



Citaat door Maneater:
Een goed plan, werd eens tijd
Weetje wat een goed plan is het aanpakken discriminatie van allochtone meisjes met een hoofddoek die overal worden geweigerd voor een stage plek en en of een werkplek en niet dat schijnheilige gedoe, waar niemand beter van wordt....

29-07-2006, 12:23

Citaat door Mouhandiz:
Weetje wat een goed plan is het aanpakken discriminatie van allochtone meisjes met een hoofddoek die overal worden geweigerd voor een stage plek en en of een werkplek en niet dat schijnheilige gedoe, waar niemand beter van wordt....
Het dragen van een hoofddoek was toch een keuze, dan moeten ze maar de consequenties aanvaarden

29-07-2006, 12:27

Citaat door Maneater:
Het dragen van een hoofddoek was toch een keuze, dan moeten ze maar de consequenties aanvaarden
dat is waar de allochtone meisjes van tegenwoordig probelemen hebben met DISCRIMINATIE .....
geen enkele allochtone meisjes met verstand zal de onzin van die raadslid gelovene wat ze kampen met heel wat andere probelemen, vele moslima zijn hoogopgelied en komen met zulke probelemen in aanraking maar daar hoorje die raadslid niet over nee wat dat heeft niets temaken met het assimiliren van de allochtone vrouwen.

29-07-2006, 12:35

Citaat door Maneater:
En jou moeten we serieus nemen die een cure wil vinden voor homoseksualiteit
Vies ventje ben je Oeps
Eh ... het lijkt me dat de inhoud van mijn argumenten op zijn eigen merites moeten worden beschouwd. Het is onmogelijk om het in iedere draad iedereen naar de zin te maken.

Trouwens : ik persoonlijk hoef geen onthomoïseringsbehandeling voor mijn eventuele homosexuele kinderen, maar ik heb de indruk dat het voor veel islamitische ouders een welkome oplossing zou kunnen zijn.
En als je een kind ver voor zijn puberteit behandelt, heeft het kind er zelf helemaal geen last van.

29-07-2006, 12:41

Citaat door oeps:
Eh ... het lijkt me dat de inhoud van mijn argumenten op zijn eigen merites moeten worden beschouwd. Het is onmogelijk om het in iedere draad iedereen naar de zin te maken.

Trouwens : ik persoonlijk hoef geen onthomoïseringsbehandeling voor mijn eventuele homosexuele kinderen, maar ik heb de indruk dat het voor veel islamitische ouders een welkome oplossing zou kunnen zijn.
En als je een kind ver voor zijn puberteit behandelt, heeft het kind er zelf helemaal geen last van.
We hoeven ze niet makkelijker te maken, ze moeten het accepteren that's all en had je moeite mee dan zou het alsnog me geen bal schelen. Ik zet je op mijn negeerlijst voortaan want je bent een idioot

29-07-2006, 12:43

Citaat door Maneater:
We hoeven ze niet makkelijker te maken, ze moeten het accepteren that's all en had je moeite mee dan zou het alsnog me geen bal schelen. Ik zet je op mijn negeerlijst voortaan want je bent een idioot
Zwak.

29-07-2006, 13:05

Citaat door Dezelfde:
bron; gemeenteraad A'dam.


Dit is een groot probleem en ik zie helaas niet in dat de PvdA dit in zijn eentje klaren kan. Vereende krachten in de samenleving zijn absoluut noodzaak op dit moment.

Er zijn vele factoren in het spel.

Zie ook een verwante problematiek in deze:

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=22325776&postcount=1

Overigens: Merkwaardig dat men zo snel vindt dat Moslima´s HOOG opgeleid zijn. Dat kan best veel beter, en moet veel beter.

Wie een academische graad heeft (Masters) is nog lang niet HOOG opgeleid.
In feite heeft die persoon dan nog slechts de KANS om zich zelf HOGER te bekwamen. Maar hoevelen maken dat waar?

Zo een persoon is gewoon GOED opgeleid, dat wel: Aangenomen dat men aanvaardt dat het onderwijs niveau ook GOED is natuurlijk. En juist dat laat soms wel eens te wensen over. Helaas

29-07-2006, 13:10

Citaat door aplat:
Dit is een groot probleem en ik zie helaas niet in dat de PvdA dit in zijn eentje klaren kan. Vereende krachten in de samenleving zijn absoluut noodzaak op dit moment.

Er zijn vele factoren in het spel.

Zie ook een verwante problematiek in deze:

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=22325776&postcount=1
Dat zijn niet de problemen van de allochtone meisjes maar juist de porblemen van autochtone mensen . die het niet kunnen hebben en zich daar dood ergeren aan iets waar zij niets van doen hebben.

Echte problemen van de allochtone meisjes zijn discriminatie op het gebied van stage en werkgelegenheid.

29-07-2006, 13:15



Citaat door Mouhandiz:
Dat zijn niet de problemen van de allochtone meisjes maar juist de porblemen van autochtone mensen . die het niet kunnen hebben en zich daar dood ergeren aan iets waar zij niets van doen hebben.

Echte problemen van de allochtone meisjes zijn discriminatie op het gebied van stage en werkgelegenheid.
Ik denk dat het allebei problemen zijn van die meisjes. Het ene probleem maakt het andere probleem niet minder waar.

Het vinden van een stageplek is overigens momenteel uberhaupt erg moeilijk. Niet alleen voor allochtonen. Heeft meer te maken met de slechte aansluiting tussen opleidingen en praktijk.
Verder vind ik dat een hoofddoek inderdaad een belemmering kan zijn wanneer je een stageplek zoekt bij een bedrijf dat een neutrale uitstraling wil hebben. Religieuze uiterlijke kenmerken zijn dan niet gewenst, net als bv. het dragen van een keppeltje of een kruis om je nek. Ik vind dat niet onrechtvaardig, het is een recht voor een bedrijf om zelf de uitstraling te bepalen die ze willen hebben.

29-07-2006, 13:15

Citaat door Mouhandiz:
Dat zijn niet de problemen van de allochtone meisjes maar juist de porblemen van autochtone mensen . die het niet kunnen hebben en zich daar dood ergeren aan iets waar zij niets van doen hebben.

Echte problemen van de allochtone meisjes zijn discriminatie op het gebied van stage en werkgelegenheid.
Vrouwenonderdrukking hoort niet thuis in de Nederlandse samenleving, en als dat in allochtone kring gebeurt dan heeft de Nederlandse justitie daar ALLES mee te maken. Groepen allochtonen die hier wonen MOETEN zich aan de Nederlandse rechtsorde houden.

Al dat cultuurrelativisme, ik heb er genoeg van.

29-07-2006, 13:16

Citaat door Mouhandiz:
Dat zijn niet de problemen van de allochtone meisjes maar juist de porblemen van autochtone mensen . die het niet kunnen hebben en zich daar dood ergeren aan iets waar zij niets van doen hebben.

Echte problemen van de allochtone meisjes zijn discriminatie op het gebied van stage en werkgelegenheid.
Nu sluit jij je ogen voor andere problemen. Maar het is begrijpelijk dat bij bedrijven waar bepaalde keldingvoorschriften gelden moslima's met een hoofddoek worden geweigerd. Er zijn plenty moslima's die een goede baan hebben, die hebben overigens geen hoofddoek aan

Pagina's : [1] 2 3 4