Bekijk volle/desktop versie : een klein verhaaltje



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

28-09-2002, 18:17
xxhier is het dan na lange tijd xx

In de woonkamer zat iedereen volop te praten. Me nichten en neven vormen dan meestal een groep en zitten te discussiëren over onderwerpen die hun interesseren. En de ouderen hebben het meestal over dagelijkse dingen, problemen in de wereld enzo.

Me nicht riep me ‘’Sanae.. meisje!! Kom er gezellig bij zitten’’. En zo nam ik dus plaats op de bank. ‘’ewa…’’ zei me nicht. ‘’hoe gaat het met onze kleine Sanae’’. Ik maakte een opmerking ‘’ Ik ben niet meer klein ja’’, waarop het groepje moest lachen. Zo kletsten we nog door over onbenullige dingetjes.

Later op de avond was me nicht ff weg, ik zocht haar met me ogen, maar kon haar nergens bekennen in de kamer. ‘’ze zal wel in haar kamer zitten’’ dacht ik. Dus ik liep naar haar slaapkamer. En ja hoor , daar zat ze op haar bed aan de telefoon.
Ik ging op haar bureaustoel zitten en luisterde heerlijk mee.
Ik had al een vermoede dat ze een jongen aan de lijn had, en toen ze op hing, vroeg ik haar dus ook gelijk wie dat was.

Zij moest natuurlijk eventjes lachen ‘’ waarom ben je altijd zo nieuwsgierig Sanae’’.
‘’ik ben niet nieuwsgierig.. ik wilde gewoon ff weten wie dat was’’. ‘’ewa, dan ben je toch nieuwsgierig eh gekkie’’. We moesten allebei beetje lachen om mijn domheid.
En gelukkig kwam ze al met haar antwoord ‘’ was gewoon een jongen van me stageplek’’.
‘’zozo..’’ antwoordde ik. ‘’vertel maar verder..’’.
en dus vertelde ze verder… dat ze hem al van de lagere school kende, en dat ie heel erg veranderd is enzo.
Ik begreep niet helemaal wat ze bedoelde met veranderd . dus vroeg ik haar om verduidelijking.

‘’Ja.. vroeger was het een van de lelijke jochies en altijd erg vervelend. Terwijl hij nu er best goed uitziet en hartstikke aardig blijkt te zijn. Hij is eindelijk volwassen geworden’’ zei ze met een knipoog.
Ze had volgens mij geen zin om het hele verhaal te vertellen en zei dus ‘’kom sanae, anders gaan de andere denken waar we blijven’’.


(de volgende dag )

het was zaterdag.. en ik had niet echt plannen om naar de stad of iets te gaan. Ik had nog een boekje nodig voor Nederlands, dus was ik van plan even naar bibliotheek te gaan.

Daar aangekomen was het natuurlijk heerlijk stil. Ik zocht een beetje rond naar een goed boek. Ik had er eentje gevonden. Ik had wat papier en pen meegenomen zodat ik hier in stilte me verslag kon maken. Want thuis kon in me in het weekend nooit echt goed concentreren. Me moeder zat namelijk altijd volop te lachen met haar vriendinnen.
Toen ik daar zat, zag ik een bekende jongen voorbij lopen.
‘’die ken ik ergens van ‘’ dacht ik bij mezelf. En volgens mij dacht hij hetzelfde, want hij keek me een beetje raar aan.

Toen zag ik dat het Mustafa was, en hij herkende mij ook. En kwam dus naar me toe.
‘’heyyyy!!!’’ zeiden we tegelijk. ‘’wat toevallig dat ik jou hier tegenkom zeg… ik heb je echt lang niet meer gezien’’ zei mustafa. ‘’haha ja joh, ik moest wel even goed kijken hoor, je bent veranderd zeg.’’ Zei ik. Daar moest hij op lachen en antwoordde ‘’ jah, jij bent ook niet meer de Sanae die ik ken’’. Zo bleven we nog even doorkletsen. Het was namelijk een oude collega van me. We werkten allebei bij de Albert Heijn. Ons eerste bijbaantje als vakkenvuller.
We haalden allerlei leuke herinneringen op en wisselde elkaars nummers uit, en beloofde elkaar een keer gezellig af te spreken.
Mustafa was altijd een hele aardige jongen.

Toen ik me werk af had, ging ik weer naar huis. Het was al 4 uur, en ik ging 1 uur van huis weg.
‘’ wat zal me moeder wel niet denken’’ dacht ik bij mezelf.
En zoals ik al had verwacht, belde me moeder me op toen ik in de bus zat.
‘’Sanae? Fien rak?’’ vroeg me moeder , ik antwoordde dat ik in de bus zat. Ze vond niet zo leuk dat ik zo lang wegbleef, alleen maar voor de bibliotheek. Maar gelukkig hing ze al op. Ik keek even de andere kant op in de bus, en ik schrok , want ik zag Said daar zitten. ‘’ ik heb hem helemaal niet zien binnenkomen’’ dacht ik. Hij keek me aan, en glimlachte.
Ik glimlachte beleefd terug, en kwam naast me zitten.
‘’hoe gaat het met je vriend?’’ vroeg hij me. Ik begreep hem niet en zei ‘’ heb ik een vriend dan? Dan weet je blijkbaar meer dan ik’’. Hij moest lachen.. , degene waarmee je net aan de telefoon zat ja. Ik lachte hem uit.. ‘’ als ik aan de telefoon zit , moet dat gelijk me vriend zijn? Yeh vooroordelen’’. ‘’het was gewoon me moeder hoor’’.
Hij bood zijn excuses aan. ‘’ stom van me, dat ik dat gelijk dacht.. echt sorry’’
‘’ geeft niks’’ antwoordde ik. En het was stil.

Volgens mij voelde hij zich best voorschut nadat van net, want totaan waar ik moest uitstappen was hij stil. Ik wilde opstaan, maar hij hield me even tegen. ‘’ Sanae, mag ik je vanavond even bellen? Ik moet je even wat belangrijks zeggen ok?’’
Ik zei maar snel oke, en hij glimlachte…
Toen ik uitstapte keek hij me aan via het raampje, en hij zwaaide, ik zwaaide terug.
Onderweg naar huis.. dacht ik een beetje aan Said.. ‘’ geen slechte jongen, zelfs me neef vond hem een goeie jongen!’’ daar was ik echt nog blij om, want dat hoorde ik niet vaak van me neef.
Thuis aangekomen stond me moeder in de keuken. ‘’ en.. Sanae, duurt de bibliotheek 3 uur?. Zeg eerlijk waar je bent geweest.’’
Ik keek me moeder raar aan ‘’ woulah, ik was hele tijd in bibliotheek, ik ging aan me verslag werken.’’ Me moeder geloofde het met moeite. Ik was wel boos op dr dat ze andere dingen van me denkt.. en ging naar me kamer.


28-09-2002, 20:26


ga snel verderrrrrrrrr ik kan bijna niet wachten dus kom op met je vervolgggggggg

29-09-2002, 16:23
leuk geschreven meid maar waxht niet te lang oke

bousta fatmake

29-09-2002, 18:44
snel snel meid een vervolg, het gaat heel goed dus succes verder...
groetjes ihsane

29-09-2002, 19:14


In mijn kamer aangekomen, zat ik met me gedachte beetje ergens anders. Ik dacht aan Said , dat hij me iets belangrijks moest vertellen. ‘’gaat ie zeker vertellen dat ie me leuk vind ofzo’’. Dacht ik bij mezelf. ‘’maar hij weet al dat ik weet dat hij me leuk vind’’. Ik zat helemaal in de knoop, en vond het niet meer interessant om over na te denken. En ik pakte een boek uit me tas die ik uit de bibliotheek had meegenomen. Ik had zin om een leesboek mee te nemen en had dat dus ook gedaan. Ik ging op me buik op bed liggen en ging lezen.
Na ongeveer een kwartiertje zat ik al in het verhaal en voelde me telefoon. Ik nam op ‘’hallo?’’. ‘’hey Sanae, je klinkt een beetje boos, is er wat’’. ‘’oh Said.. haha nee , er is niks, ik was alleen beetje moe. ‘’oh. Owke… ik zou eigenlijk vanavond pas bellen, maar ik moest het je gewoon ff zeggen.’’ ‘’wat moet je dan zo dringend vertellen?’’ vroeg ik nieuwsgierig.

‘’nou.. het is eigenlijk een vraag. Je weet dat ik je leuk vind, maar ik heb het gevoel dat je me een beetje negeert. Vind je me eigenlijk wel leuk?’’ het was even stil.
‘’euhm.. ik weet niet, ik heb er nooit echt serieus over gedacht’’.
‘’maar waarom zeg je dan tegen Laila dat je gek op me bent?’’ Ik schrok me eigen kapot.
Die vuile trut!!!! Hoe kan ze dat zomaar tegen hem zeggen, terwijl ik haar nooit heb verteld wat ik van hem vind. Dit was echt dé druppel…
‘’sorry Said, maar ik moet nu echt ophangen, ik vertel je echt gauw wat ik van je vind. Sorry’’. Hij vond mijn reactie beetje raar , want hij verwachte natuurlijk een antwoord en niet dat ik ging ophangen. Maar hij begreep het goed en zei dus ook gewoon ‘’ oke.. ik spreek je..’’. toen hij ophing belde ik gelijk me zogenaamde vriendin op ‘’ hallo? Met Sanae’’.
‘’hey Sanaeee…. Hoe is het? Wat heb je vandaag allemaal gedaan?’’ ‘’ja goed, ik heb vandaag niks gedaan’’ zei ik kortaf en chagrijnig. Ze wist niet hoe ze moest reageren en vroeg dus ook of er wat aan de hand was. ‘’ er is heel wat aan de hand ja… wat lieg je allemaal tegen Said dat ik helemaal gek op hem ben?’’ zei ik woedend door de telefoon. ‘’ wat ben je voor vriendin hey???!!! Ik word ziek van die leugens van je!!’’ en ik hing op.

Nog geen minuut later belde ze me op. ‘’ sanae, ik weet echt niet waar je het over heb?’’
‘’ik heb niks tegen Said gelogen hoor.. jij heb me zelf verteld dat je het een leuke jongen vond’’. ‘’ja, maar jij denkt gelijk dat ik helemaal gek op hem ben.. het is een leuke jongen om te zien. Verder niks!!!’’
‘’sorry sanae echt waar.. ik dacht echt dat je verliefd op hem was. En ik wilde jullie alleen maar koppelen. Alsjeblieft denk geen slechte dingen over me.’’ Ik hoorde dat ze er best spijt van had en vergaf het haar zoals gewoonlijk. ‘’maar laat ik het echt niet meer merken dat je weer zoiets stoms zegt tegen hem of iemand anders. Dan kan je onze vriendschap echt vergeten’’. Ze zei gelijk heel zielig ‘’ nee .. echt niet’’. ‘’oke..’’zei ik. En ze lachte even en vertelde over haar dagje. En ik over de mijne…..


29-09-2002, 19:29
leuk verhaal hoor
kussie dalinda

29-09-2002, 20:19
hoiii ik vind het een heel leuk verhaal ik vind het wel jammer dat je er snel een eid aan hebt gemaakt!!!!
echt mooi verhaal mijn complimenten
saloua

29-09-2002, 21:02
thxx allemaal..
ik ga er snel weer aan werken. morgen is er weer een vervolg inshallah

xxxx

30-09-2002, 17:53
tempo tempo tempo (grapje) nee echt leuk geschreven

bousat fatmake

30-09-2002, 19:46
ga snel verderrrrrrrrrrrrr leuk verhaal joh

boussa hasna

01-10-2002, 19:10
Ik ging weer verder lezen in me boek. Maarja, moeders willen altijd hulp.. dus zoals ik al had verwacht hoorde ik me naam alweer door het huis heen gaan.
‘’Sanae!!!!…. zied, naar beneden. Ntia daimen lfoek.’’ Schreeuwde me moeder.
Ik sloeg me boek dicht en liep naar beneden…
Ik had me moeder geholpen met het eten en we gingen eten, daarna even afgewassen en richting t.v. zoals gewoonlijk.
Boven aangekomen had ik het een beetje koud en pakte even me vest. En in me kamer zag ik me telefoon om me bureau liggen. ‘’3 oproepen gemist’’ stond er. ‘’hmm… wie zou dat geweest zijn’’ dacht ik, in de tussentijd dat ik ging kijken wie het geweest was. ‘’oh said weer… wat wil hij toch de hele tijd?’’. Ik legde me tel. Weer terug en ging voor de tv zitten in me broers kamer. Na een halfuur.. kwamen die halfgare zakken de kamer alweer binnenlopen. ‘’ Sanae, oprotten . we gaan film kijken’’. Me twee broers hadden me neef meegenomen. Ze zijn in het weekend altijd met z’n drieen te vinden. Met wat geweld moest ik toch maar de kamer verlaten…

(in me kamer)
ik plofte op me bed neer… ‘’hmmm… ik hou van me bed’’ dacht ik. ‘’zo lekker zacht, er is geen bed beter dan de mijne!!’’. Me onzinnige gedachtes werden verbroken door de telefoon. ‘’ alweerr?!’’ dacht ik..’’het lijkt alsof ik belangrijk aan het worden ben, hihi’’
Je kon het al raden, het was Said. Ik nam op ‘’ met Sanae..’’
‘’hey, met said. Alles goed ?’’
‘’ja, prima, en met jou?’’. ‘’ja ook wel goed.. alleen je nam net de hele tijd niet op. Wilde je me niet spreken?’’.
‘’oh jawel hoor.. maar ik was hele tijd met me ouders beneden.. dus vandaar.’’
‘’oh owke.. maarreh.. heb je nagedacht over wat ik zei?’’
ik met mijn domme gedachte was even zijn vraag van vanmiddag vergeten en vroeg dus waar hij het over had. ‘’ haha’’ begon hij te lachen. ‘’ ik had je een vraag gesteld toen ik je net belde, maar je hing zo snel op…’’
‘’ohh.. dat. Ja ik heb er nog niet echt over nagedacht…maar ik laat het je nog wel weten morgen ofzo. Goed?’’
hij vond het oke… en we kletsten nog wat over onze leventjes.
Het was best een aardige jongen, alleen hij deed me niks. Hij is wel knap en lief, maar ik ken hem niet goed genoeg eigenlijk. Uiterlijk is niet alles….


(volgende dag op school)

ik zag Laila bij de kluisjes. ‘’ heyy sanae.. ik had net op je gewacht bij de bus, maar je kwam maar niet. Waar bleef je?’’
‘’jah.. ik had me verslapen joh’’ ‘’Sanae ook altijd!!’’ lachte ze..
‘’zied.. naar de les, bel is al gegaan hoor’’ ‘’ oja.. shit ‘’ zei laila.
We kwamen in de klas aan. De lessen waren al begonnen en de leraar keek ons raar aan toen we binnen kwamen. ‘’damesssss.. hebben we geen briefje tegenwoordig?’’
‘’Ja maar meester…’’, hij liet me niet eens uitpraten en schreeuwde alweer.
‘’jullie ook altijd!!!!! Ga maar weer naar de directie zoals gewoonlijk. ALLEBEI!!’’

daar gingen we dus alweer voor de tachtigste keer…
(bij de directie aangekomen)
‘’ennnn… wie zullen we daar hebben op de vroege ochtend? Jaja.. het zijn mijn vaste klanten. Kom maar binnen meiden….’’ (zeker goeie dag vandaag..) dacht ik bij mezelf.
‘’ik hoef jullie reden waarvoor jullie eruit zijn gestuurd niet eens te weten… ik heb voor jullie een lekker klusje vandaag! In de pauzes gaan jullie lekker in de kantine staan. Lekker broodjes maken voor de hele school.’’zei ze vrolijk.
‘’wejo wejo…. Voorschuttt!!!..’’ schreeuwden we later tegen elkaar.

‘’is ze gek geworden ofzo? Onze pauzes gaan eraan..!!!!’’ zei laila boos.
Maarja.. je moet toch maar eenmaal doen wat de directie zegt. Dus daar stonden we in de pauze vanalles te maken en leerlingen helpen.
‘’ja.. zeg het maar’’. Zei ik terwijl ik ergens ander keek.
‘’doe maar een broodje Sanae’’
ik keek recht in said’s ogen.. en hij begon te lachen. ‘’ wat doe jij hier? Ben je weer stout geweest oulah?’’
ik moest ook lachen.. ‘’ ja joh.. ik kwam een minuutje te laat, en gelijk werken. Kinderarbeid hier man’’. Hij lachte… ‘’ doe mij maar een broodje kaas’’. ‘’komt eraan..’’ zei ik.
Hij ging daarna weg, zonder wat te zeggen.
Een paar vriendinnen kwamen ook wat bestellen zeh3ma.. alleen om mij uit te lachen.. ..

05-10-2002, 11:16
salaam sweetness

Heel mooi verhaal!!
Schrijf vooral verder!

groetjes

05-10-2002, 11:38


ga gauwwwww verderrrrrrrrrrr met een vervolg
het is een leuk verhaal

kusjes hasna

05-10-2002, 13:18
Zo…eindelijk was de pauze voorbij. Het was me toch een voorschutheid, niet normaal.
Maarja, we moesten weer naar de les. Ik en Laila mochten een week niet naast elkaar zitten. En 3 dagen een uurtje nablijven. Alleen maar omdat we een keer kletsen!! Echt gekkenwerk hoor…
In dat uurtje moesten kregen we elke keer ander werk. De laatste dag mochten we in dat uurtje achter de pc, internetten. De directie zei ‘’ jullie hebben nu wel je lesje geleerd hoop ik, jullie moeten nog wel nablijven een uur vandaag, maar jullie hoeven niet te werken. Ik heb niks meer dat jullie kunnen doen namelijk. Ga maar achter de computer.
Wij natuurlijk blij, want dit noemden we nou niet echt een straf. Bij de computerruimte aangekomen zat Said er ook, zoals altijd.

‘’heyy’’ zegt Laila tegen hem. ‘’ Ga je niet naar huis ofzo?’’. ‘’nee, ik moet ff snel nog wat opzoeken’’ antwoordde Said. ‘’ en nu jullie er zijn, blijf ik nog wel fftjes hoor, voor de gezelligheid’’ zei hij met een knipoog.
Laila en Said kletsten maar de hele tijd door over van alles en nog wat, ik zat wat stilletjes dingetjes aan het doen op internet.
Laila moest even naar de wc, dus Said en ik waren alleen…
En zoals je al verwacht, kletste Said tegen me aan. ‘’Sanae.. waarom ben je zo stil?’’
‘’oh.. gewoon, ik heb niks te vertellen’’zei ik kortaf.
‘’ey sanae, heb je vanavond wat te doen?’’ ‘’ik heb nog niet echt plannen, dus ik weet niet’’zei ik.
‘’heb je zin om met me naar film te gaan dan, als je zin heb tenminste’’ vroeg hij.
Ik vond het lullig om nee te zeggen dus ik stemde toe.
‘’oke dan’’ zei Said met een lach.
Toen kwam Laila .. ‘’waar hadden jullie het over?’’ vroeg ze gelijk..
‘’ Laila, niet zo nieuwsgierig he.. je hoeft niet alles te weten’’ zei Said, en gaf haar een knipoog. ‘’ oke.. ga je zo doen, wacht maar’’ zei ze lachend. En ze waren een beetje aan het bekvechten op een grappige manier.
Toen kwam de directie alweer ‘’meiden, jullie mogen naar huis als jullie willen.. en morgen en overmorgen mogen jullie nog steeds niet naast elkaar zitten tijdens lessen begrepen?’’
‘’jaja…’’ zeiden we lachend , en liepen weg. Said ging met ons mee naar de bus. In de bus kletsten we met zn alle nog gezellig, en toen ik en Laila moesten uitstappen zwaaiden we naar elkaar.
Gelijk begon Laila aan me vragen waar ik en Said het net over hadden. ‘’ohh.. ja hij vroeg me mee naar de film, vanavond’’ zei ik lachend..
‘’oehh… Sanae is verliefdd…. Ik zie het aan je, je vindt het wel leuk..’’
ik moest om haar lachen, maar ik wist zelf eigenlijk niet of ik verliefd was.
Ik vond het wel een erg mooie en aardige jongen.
Toen we afscheid namen van elkaar zei Laila ‘’en geen gekke dingen doen he! ‘’
Ik moest weer om haar lachen.. gek wijf.



thxxx nog voor jullie reacties... xxxxxjes Sw33tn3ss

05-10-2002, 14:06
heeeey lieverd,heeeel mooi verhaal! ben erg trots op je! maar je blijft maar ontkennen meisje!geef het maar toe!nou heeeel gauw verder gaan!en I WANT DA TRUTH !! haha! ik spreek je gauw op msn! en wanneer kom je weer terug naar >> ONS DORPJE ?? heel erg veel liefs >> miss_berbers !!

Pagina's : 1 [2] 3 4 5