Bekijk volle/desktop versie : Zelfmoord!



27-07-2006, 18:52
Sallaam O3alaikoum,

Iemand heeft me in vertrouwen genomen en gezegd aan zelfmoord te denken. Deze persoon zit in een erg hectische situatie, maar zelfmoord Layehfed!!!

Ik word gewoon gek in mijn hoofd bij de gedachte alleen al, insha Allah kunnen jullie me helpen om deze persoon tegen te houden.

Wat zegt de Qoran over zelfmoord? Heeft iemand hier iets concreets over, aub incl. bronnen.

Alvast bedankt!!!

27-07-2006, 19:12


[/FONT][/COLOR" -->
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][COLOR=#000000]Er is sprake van zelfmoord als een persoon zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt met welk middel dan ook. Dit is haraam en het wordt beschouwd als één van de grote zonden. Dit valt onder de algemene uitspraak van Allaah: [/FONT][FONT=Verdana]

“En wie een gelovige opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zijn beloning is om te verblijven in hel, en de Woede en Vloek van Allaah zijn op hem, en een grote bestraffing is voor hem voorbereid.” [/SIZE][/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLORex" -->
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][COLOR=#000000]Allaah de Verhevene zegt in de Qor’aan: [/FONT][FONT=Verdana]

“En doodt jezelf niet, Voorwaar Allaah is voor jullie Genadevol ” [SIZE=1](Soerat Annisa’a (vers 29).[/SIZE][SIZE=1]
[/SIZE]
In een andere Ayah zegt Allaah ook:

“En zij die geen andere goden naast Allaah aanroepen en geen ziel doden, wat Allaah heeft verboden tenzij met recht.” [SIZE=1]([/SIZE][SIZE=1]Soerat al-Foerqaan (vers 68 ).[/SIZE]
[/FONT]
[FONT=Verdana]In een hadith zegt de Profeet (salallahoe alayhie was sallem).[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana]
[COLOR=green]“Diegene die zichzelf doodt met een ijzer (wapen), dan zal het ijzer (wapen) in zijn hand verblijven, en hij zal zichzelf daarmee ononderbroken straffen in het Vuur van de Hel voor eeuwig, voor altijd.” [SIZE=1]([/SIZE][SIZE=1]Overgeleverd door al-Boechaarie nr. 5778 en Moslim nr. 109, in het Boek van Iemaan.)
[/SIZE]
En het is vastgesteld van de Soennnah op de autoriteit van de Profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) die heeft gezegd:

“Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven.” ([SIZE=1]Boechaarie 5778 en Moslim 109 and 110). [/SIZE]

In de realiteit, degene die zelfmoord pleegt, doet dat meestal vanwege zijn wanhopige situatie. Deze situatie kan het rechtstreekse resultaat van een handeling van Allaah zijn, of van een menselijk wezen. Hij is iemand die niet in staat is om zich het hoofd te bieden aan dat wat hem getroffen heeft. Het werkelijke feit is, dat hij is als iemand die om hulp roept van de gloeiende hitte van het vuur. Zijn situatie is veranderd van één die hard en moeilijk (bitter) voor hem was naar één die heel slecht voor hem is. En als hij geduldig zou zijn, dan zou Allaah hem bijstaan in het afhandelen van de moeilijkheid.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT][/FONT][/COLOR]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Was-salaam [/FONT][COLOR=#222222][FONT=Verdana][COLOR=green]alaykoem waRahmatoellaahi waBarakaatoehoe[/COLOR][/COLOR]

27-07-2006, 21:11
salaam alaikum

Ik heb ook zoiets meegemaakt,ik heb een neef en een oom die allebij zelf moord gepleegt hebben.

Ik zou niet weten hoe je die geene kunt tegen houden behalve doa's voor hem/haar maken en veel!!!!!

Persoonlijk vind ik het een erg egoistische daad ,zelfmoord pleegen die gene die het doet weet niet hoe veel pijn en verdriet het bij andren kan veroorzaken (ouders,broers,zussen en neeven natruurlijk)

volgens mij is er ook niks aan te doen weetje qadr allah in slechte tijden en goede!!

Ya allah vergeef me als ik een fout aantword heb gegeven AMEEN

27-07-2006, 21:32
check je pm ougtie

28-07-2006, 00:40


La hawla wa la qoewatta illah billah, moge Allah de moeslimien weerhouden van deze daad.

Praat met deze zuster, waarschijnlijk heeft ze zoveel problemen die haar dwars zitten en ziet ze door de bomen het bos niet meer. Zorg ervoor dat ze zich opgelucht voelt wanneer jij bij haar bent, en probeer wanneer zij spreekt hieruit iets positiefs te halen zodat ze uit haar negatieve spiraal komt.

Neem haar mee naar de moskee, insha ALlah zal haar dat wat rust geven. Praat met haar over islaam etc.

Salaam Aleikum, Zainab1.

28-07-2006, 12:07

Citaat door Ahlem_19_84:
Sallaam O3alaikoum,

Iemand heeft me in vertrouwen genomen en gezegd aan zelfmoord te denken. Deze persoon zit in een erg hectische situatie, maar zelfmoord Layehfed!!!

Ik word gewoon gek in mijn hoofd bij de gedachte alleen al, insha Allah kunnen jullie me helpen om deze persoon tegen te houden.

Wat zegt de Qoran over zelfmoord? Heeft iemand hier iets concreets over, aub incl. bronnen.

Alvast bedankt!!!
asalaam aleykoem wa rahmattAllah wa barakatoe oeghtie...


Ik raad je aan om voor die zuster of broeder het boek 'Wees niet bedroefd ' te kopen!!!

De persoon in kwestie zal alles dan anders beginnen bekijken.

Echt een aanrader voor iedereen eigenlijk , want we zijn maar mensen en iedereen is wel eens bedroefd. De ene wat meer dan de andere natuurlijk!

Maar zelfmoord, lajster. Heb het dit jaar ook al meegemaakt dat mijn klein zusje dit zei en was niet makkelijk hoor.


Maar we moeten gewoon op onze tanden bijten en echt ons best doen en hun zoveel mogelijk steun geven.

Mijn zus is het leven ook anders gaan bekijken na het lezen van dat boek subhannAllah.

En : WIJ hebben het recht niet om het leven dat Allah swt ons gegeven heeft zomaar te beindigen!!!

Allah laat leven wie Hij wil en laat sterven wie Hij wil , dus als het nog niet onze tijd is , dan is het onze tijd niet!!!

Mensen die zelfmoord plegen belanden in de Hel lajster en dat hebben wij ook veel gezegd tegen mijn zus.


De persoon in kwestie moet zich optrekken aan het geloof!! echt het beste wat er is in deze wereld.

Veel boeken lezen over de islam , veel kennis opdoen inshAllah!

wa salaam aleykoem oeghtie