Bekijk volle/desktop versie : Salaam Dames wie......



27-07-2006, 13:40
Kan mij helpen!

Ik heb vorige week gedroomd dat ik moest vechten voor me leven, en het leek net of ik had verloren en ik begon de eshedoe te zeggen met me vinger in de lucht dat droomde ik en ik schrok wakker en subhanelah ik zag me man met zijn vinger in de lucht.
Nu heb ik eergisteren nacht weer een hele nare droom gehad. Ik droomde weer dat ik doodging en ik vocht voor me leven. Het leek net of me ziel werd afgepakt. En toen zei ik in me droom Yarabi laat me leven, Wallah ik zal beginnen met bidden. En toen schrok ik wakker. Ik weet niet zoveel van de islaam en ik schaam me er heel erg voor. Maar ik wil inshallah beginnen met bidden. Wie kan me daarbij helpen. Graag alle negatieve reacties voor je houden. Alvast bedankt.

27-07-2006, 13:44


SOBHAN ALLAH!!! Dank rabie oughtie voor jou droom en hou je bezig met het geloof. Rabie leid wie hij wilt leiden alhamdolilah!!

Ik wil je wel helpen met bidden insha allah ...

Het is heel makkelijk hamdolilah

hier een link met stappen en fotos erbij zodat je het snapt

http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed

27-07-2006, 13:50
Dank je meid.

27-07-2006, 13:56
la shokra 3ala wazjeeb oughtie! Er is niks waar je je voor moet schamen.. zolang je leeft kun je rab om vergeving vragen en rabie is barmhartig en vergevingsgezind ALhamdolilah!
Laat dit een wijze les zijn en zoek toevlucht bij rabie, doe kennis op en praat met jou man insha Allah als hij ook niet bidt.

Ik zou jou wil helpen mocht je iets willen weten ( niet dat ik alwetend ben ofzo) maar wil je iets weten of is er iets onduidelijk laat het mij of een ander zuster weten!

27-07-2006, 13:59


Verricht de woedoe voordat je slapen gaat.
Zeg Bismillah voordat je je bed in stapt. Stap in je bed met je rechter voet/ kant.
Lees in je handpalmen (alsof je dou3a doet) sourat alfatiha, sourat ennas, sourat elfalak en sourat elikhlaas en blaas in je handpalmen en wrijf daarmee over je hele lichaam. Lees daarna ayat en koursi.
Doe tasbieh en zeg deze dou3a: 'Allahomma bismika amoutoe wa ahya' (dit is de meest korte dou3a voor het slapen gaan).
Slaap op je rechterzij met je hand onder je hoofd.

Als je deze stappen volgt, moet je inshAlah geen nare dromen meer krijgen wallaho a3lam.

Heb vertrouwen in Alah en het komt goed inshAlah.

ps.: Begin je inshalah te verdiepen in de Islam. Het zal jou en je omgeving goed doen.