Bekijk volle/desktop versie : Welke korancitaqat vinden jullie het mooiste?



Pagina's : [1] 2

26-07-2006, 19:25
Dat de hele koran erg mooi is zijn velen van mening, maar welke korancitaat M.B.T liefde voor je medemens, echtgenot(e), moeder, kinderen etc. vinden jullie het mooiste?

26-07-2006, 19:45


Sorry ken het niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd..


Goed en apart topic

26-07-2006, 20:27
soerat luqman vers 14

14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.

27-07-2006, 14:05

Citaat door Flasher:
soerat luqman vers 14

14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.
Prachtig!

27-07-2006, 14:13


“Waar jullie je ook bevinden, de dood zal jullie bereiken, al waren jullie in versterkte torens.”


(Soerat an-Nisaa’: 78)

27-07-2006, 14:22
~ Wij Behoren Tot Allah,, En Tot Hem Zullen Wij Terugkeren..! ~

27-07-2006, 14:49
"En tot zijn tekenen behoort dat Hij van uw eigen soort partners heeft geschapen opdat u rust bij hen zult vinden en Hij bracht liefde en barmhartigheid tussen u. Voorwaar, daarin zijn zeker tekenen voor een volk dat nadenkt." (Ar-Rum 21)

27-07-2006, 15:03
"Zeg, "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf,
wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden.
Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.
En keert terug tot jullie Heer, en geeft jullie over aan Hem..."


Zo liefdevol tegenover ons..

27-07-2006, 15:07
En toen uw Heer tot de engelen zei: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zegden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat jij niet weet."
(el-Baqarah 28)

Classiek

27-07-2006, 15:13
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

27-07-2006, 20:14
ik vind meer dan 1 mooi

27-07-2006, 20:27
(Geen Korancitaat, maar vind deze onderstaande tekst niettemin erg mooi.)


Voor de tijd dat de profeet Mohammed(vzmh) begon met het verkondigen van ALLAH'S woord, waren er veel Arabieren die liever een zoon dan een dochter hadden Zonen waren sterk en konden hard werken. Zij hadden veel voordelen voor hun ouders en familie.
Maar dochters waren zwak, dachten de Arabieren. En dat niet alleen, meisjes waren vervelend en een last en een kostenpost voor de familie.
Veel Arabische vaders konden geen meisjes gebruiken en wanneer er een dochter geboren werd in plaats van een zoon, dan waren zij helemaal niet blij.Sommigen werden erg boos door de geboorte van een dochter en begroeven haar levend.
Gelukkig was er een vader die naar de profeet(vzmh) ging en hij biechtte deze verschrikkelijke misdaad op.
Deze vader was ooit een fanatieke afgod aanbidder.
Zoals alle Arabieren voordat de profeet Mohammed(vzmh) tot hen kwam en hun de weg naar de Islam wees. Voordat hij een moslim werd, had deze Arabier een dochter. Een lief klein meisje die hem altijd kuste. Wanneer haar vader haar riep, Kwam het kleine meisje altijd naar hem toegerend en stond altijd klaar om haar liefde voor haar vader te tonen.
Op een dag riep de vader haar en natuurlijk kwam zij snel aanrennen. Hij nam haar mee op een lange wandeling en het meisje rende en huppelde blij naast haar vader op weg, het arme kleine ding. Ze had nooit gedacht dat een vreselijk lot haar te wachten stond. Na een tijdje kwamen vader en dochter bij een waterbron. Plotseling, zonder waarschuwen pakte hij haar op en gooide haar in de bron.
Het kleine meisje was vreselijk bang en gilde in angst; "papa oh papa!" Maar de vader weigerde om naar haar smeken en hulpgeroep te luisteren.
In plaats daarvan gooide hij een lading aarde in de bron om zijn dochter te begraven en toen ging hij naar huis, haar achterlatend om te sterven. Het was een hartverscheurend verhaal. De vader was vol van wroeging door de vreselijke moord die hij had gepleegd.
De vader zou de rest van zijn leven moeten lijden onder dit schuldgevoel.
Natuurlijk was de profeet(vzmh) vervuld van afschuw toen hij hoorde wat de vader had gedaan. Zijn hart deed zeer van verdriet. Tranen welden op in zijn ogen en liepen over zijn gezicht en zijn baard in.
De profeet(vzmh) moest zo huilen dat zijn gezicht en baard helemaal nat werden.
Toen zijn vrienden hem zo zagen huilen , werden zij alleen erg ongelukkig en ook hun ogen vulden zich met tranen.
Zij wisten dat het terrecht was dat de profeet(vzmh) zoveel tranen vergoot voor het kleine meisje die z'on vresselijke dood was gestorven. Want had hij zijn volk niet geleerd dat zij lief moesten hebben? Alle kinderen, jongens en meisjes? En had hij niet gezegt; "ALLAH houdt van diegene die zorgt voor zijn familie, speciaal diegenen die zorgen voor meisjes"
En was de profeet(vzmh) niet de grootste kindervriend die de wereld ooit gezien heeft?

27-07-2006, 20:55



Citaat door LikeYoU:
ik vind meer dan 1 mooi
hee plaats is wat...

27-07-2006, 20:55

Citaat door RisLaine:
(Geen Korancitaat, maar vind deze onderstaande tekst niettemin erg mooi.)


Voor de tijd dat de profeet Mohammed(vzmh) begon met het verkondigen van ALLAH'S woord, waren er veel Arabieren die liever een zoon dan een dochter hadden Zonen waren sterk en konden hard werken. Zij hadden veel voordelen voor hun ouders en familie.
Maar dochters waren zwak, dachten de Arabieren. En dat niet alleen, meisjes waren vervelend en een last en een kostenpost voor de familie.
Veel Arabische vaders konden geen meisjes gebruiken en wanneer er een dochter geboren werd in plaats van een zoon, dan waren zij helemaal niet blij.Sommigen werden erg boos door de geboorte van een dochter en begroeven haar levend.
Gelukkig was er een vader die naar de profeet(vzmh) ging en hij biechtte deze verschrikkelijke misdaad op.
Deze vader was ooit een fanatieke afgod aanbidder.
Zoals alle Arabieren voordat de profeet Mohammed(vzmh) tot hen kwam en hun de weg naar de Islam wees. Voordat hij een moslim werd, had deze Arabier een dochter. Een lief klein meisje die hem altijd kuste. Wanneer haar vader haar riep, Kwam het kleine meisje altijd naar hem toegerend en stond altijd klaar om haar liefde voor haar vader te tonen.
Op een dag riep de vader haar en natuurlijk kwam zij snel aanrennen. Hij nam haar mee op een lange wandeling en het meisje rende en huppelde blij naast haar vader op weg, het arme kleine ding. Ze had nooit gedacht dat een vreselijk lot haar te wachten stond. Na een tijdje kwamen vader en dochter bij een waterbron. Plotseling, zonder waarschuwen pakte hij haar op en gooide haar in de bron.
Het kleine meisje was vreselijk bang en gilde in angst; "papa oh papa!" Maar de vader weigerde om naar haar smeken en hulpgeroep te luisteren.
In plaats daarvan gooide hij een lading aarde in de bron om zijn dochter te begraven en toen ging hij naar huis, haar achterlatend om te sterven. Het was een hartverscheurend verhaal. De vader was vol van wroeging door de vreselijke moord die hij had gepleegd.
De vader zou de rest van zijn leven moeten lijden onder dit schuldgevoel.
Natuurlijk was de profeet(vzmh) vervuld van afschuw toen hij hoorde wat de vader had gedaan. Zijn hart deed zeer van verdriet. Tranen welden op in zijn ogen en liepen over zijn gezicht en zijn baard in.
De profeet(vzmh) moest zo huilen dat zijn gezicht en baard helemaal nat werden.
Toen zijn vrienden hem zo zagen huilen , werden zij alleen erg ongelukkig en ook hun ogen vulden zich met tranen.
Zij wisten dat het terrecht was dat de profeet(vzmh) zoveel tranen vergoot voor het kleine meisje die z'on vresselijke dood was gestorven. Want had hij zijn volk niet geleerd dat zij lief moesten hebben? Alle kinderen, jongens en meisjes? En had hij niet gezegt; "ALLAH houdt van diegene die zorgt voor zijn familie, speciaal diegenen die zorgen voor meisjes"
En was de profeet(vzmh) niet de grootste kindervriend die de wereld ooit gezien heeft?
inderdaad heel mooi!

28-07-2006, 14:14

Citaat door soufiane37:
hee plaats is wat...
als ik plaats dan wordt je topic de langste topic hoor maare dit zijn een paar mooie vind ik


''Onze Heer! Straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan. Onze Heer! Belast ons niet zoals U degene die voor ons waren, heeft belast.Onze Heer! Belast ons niet met datgene waarvoor wij de kracht niet hebben, vergeef ons, bedek onze zonden, en schenk ons genade; U bent onze Meester, help ons dus tegen het ongelovige volk''.

2:286 soerah al-Baqarah


''Onze Heer: Laat ons harten niet afdwalen nadat U ons heeft geleid en schenk ons Uw barmhartigheid; U bent werkelijk de Vrijgevige...''

3:8-9 soerah Ali Imran


''Zo maakt Allah Zijn tekenen aan de mens duidelijk opdat ze zelfbeheersing, ''taqwa'' mogen leren

2:187 soerah al-Baqarah

''Lees hetgeen u van het Boek is geopenbaard, en verricht het gebed; het gebed weerhoudt u zeker van het kwaad en onzedelijkheid. Inderdaad! Allah te gedenken is het allerhoogste.''

29:45 soerah al-Ankaboet

Moge Allah mij vergeven als ik een foutje heb gemaakt Ameen

Pagina's : [1] 2