Bekijk volle/desktop versie : Studie hbo propedeuse..wo en studiefinanciering



Pagina's : [1] 2 3

25-07-2006, 21:09
essalamo alikom wr wb..
stel je hebt je hbo P behaald (de hele opleiding duurt 4 jr) en je gaat universiteit doen 5 jaar..
hoeveel jaar nog heb je recht op studiefinanciering? 3 jr of toch 4?
3 jr..dus je moet je masteropleiding zelf fiancieren/lenen? of 4 jr.. dan hoef je maar 1 jaar te lenen of zelf te financieren?... thnx..

essalamo alikom

26-07-2006, 18:06


wil ik ook wel weten, dus na 1 jaar HBO je P halen dan de uni, heb je recht tot een bepaalde leeftijd op studiefinanciering??

Rokana

26-07-2006, 18:10
Je hebt maar 4 jaar recht op SF. (teminste als je een HBO en UNI opleiding gaat volgen). Dus als je een 4jarige opleiding volgt op het HBO en je wilt nog 2 jaar UNI doen dan moet je die 2 jaar zelf betalen.

26-07-2006, 18:14
hoef je na het behalen van je HBO enkel nog 2 jaar de uni te doen, dat wist ik niet. je komt in beide gevallen toch op 6 jaar uit

26-07-2006, 19:55


Ja niet alle opleidingen volgens mij maar de meeste wel. Wilde het zelf ook doen maar heb er maar van afgezien omdat ik het helemaal gehad heb met school.

31-07-2006, 19:04
pff. twee jaar zelf betalen? oei

01-08-2006, 16:40
hoeveel betaal je dan ongeveer per jaar op de uni

01-08-2006, 19:40
1500 per jaar
dat komt neer op ong 127 euro per maand.
maar ja, mij gaat het niet om die 1500, maar de andere uitgaven..huur etc

01-08-2006, 21:21
Ik snap het en die vaste lasten heb ik ook, maar ik zie die studie als een investering in mezelf voor de toekomst, want als je een goede diploma hebt, heb je een betere baan en een goede inkomen Inshallah

Rokana

01-08-2006, 22:48

Citaat door Rokana:
Ik snap het en die vaste lasten heb ik ook, maar ik zie die studie als een investering in mezelf voor de toekomst, want als je een goede diploma hebt, heb je een betere baan en een goede inkomen Inshallah

Rokana
euu
ja meeeens!. wie zal dan mijn vaste kosten betalen als ik geen stu. fin. krijg? moet ik lening sluiten met rente? mmm doe ik niet aan!
k heb al een bijbaantje..! maaar k verkies mijn school boven achter geld aanrennen... en ik heb er niet eens tijd voor!

01-08-2006, 23:37

Citaat door halfagadirian:
essalamo alikom wr wb..
stel je hebt je hbo P behaald (de hele opleiding duurt 4 jr) en je gaat universiteit doen 5 jaar..
hoeveel jaar nog heb je recht op studiefinanciering? 3 jr of toch 4?
3 jr..dus je moet je masteropleiding zelf fiancieren/lenen? of 4 jr.. dan hoef je maar 1 jaar te lenen of zelf te financieren?... thnx..

essalamo alikom
Toevallig was ik net bij de IB Groep en had ik dus de zelfde vraag een beetje. Met name hoelang heb ik recht op studiefinanciering als ik de HBO zou studeren? Mij werd geantwoord dat ik 4 jaar recht heb op studiefinanciering voor de HBO en als het langer zou duren dan heb ik nog eens recht op 3 jaar maar dit wordt omgezet in een lening en de eerste 4 jaar is een gift mits je je HBO diploma binnen 10 jaar hebt gehaald. Is dit duidelijk?????

01-08-2006, 23:40

Citaat door halfagadirian:
euu
ja meeeens!. wie zal dan mijn vaste kosten betalen als ik geen stu. fin. krijg? moet ik lening sluiten met rente? mmm doe ik niet aan!
k heb al een bijbaantje..! maaar k verkies mijn school boven achter geld aanrennen... en ik heb er niet eens tijd voor!
Heel simpel jonge man laat je adviseren door het IB Groep en vraag het een aantal keren of dat echt het antwoordt is. Anders bel je een andere keer weer met precies de zelfde vraag. Dan weet je in ieder geval zeker of ze de goede antwoord hebben gegeven. Veel succes!

02-08-2006, 00:32



Citaat door halfagadirian:
essalamo alikom wr wb..
stel je hebt je hbo P behaald (de hele opleiding duurt 4 jr) en je gaat universiteit doen 5 jaar..
hoeveel jaar nog heb je recht op studiefinanciering? 3 jr of toch 4?
3 jr..dus je moet je masteropleiding zelf fiancieren/lenen? of 4 jr.. dan hoef je maar 1 jaar te lenen of zelf te financieren?... thnx..

essalamo alikom

Maar je kan toch niet als jij je P hebt behaald ineens 5 jaar UNI doen. Je kan toch pas naar de UNI als jij pas je HBO diploma behaald hebt.???

02-08-2006, 18:59

Citaat door halfagadirian:
euu
ja meeeens!. wie zal dan mijn vaste kosten betalen als ik geen stu. fin. krijg? moet ik lening sluiten met rente? mmm doe ik niet aan!
k heb al een bijbaantje..! maaar k verkies mijn school boven achter geld aanrennen... en ik heb er niet eens tijd voor!
Het is simpel in de tijd dat je studie krijgt spaar je geld, dat geld ook voor het geld van je bijbaantje dan kun je die 2 jaar heus wel zelf betalen, waar een wil is een weg. Ik zou hoe dan ook naar school gaan en ervoor vechten.

Rokana

02-08-2006, 19:01
Als je P HEBT DAN MAG JE GELIJK NAAR DE UNI DACHT IK, ZOU FIJN ZIJN ALS ANDERE LEDEN HIEROP ZOUDEN REAGEREN

ROKANA

Pagina's : [1] 2 3