Bekijk volle/desktop versie : sexueel misbruik moet bespreekbaar worden



25-07-2006, 01:14
ik vind dat sexueel misbruik binnen de marokkaanse gemeenschap meer bespreekbaar moet worden, men moet zich niet hoeven te schamen, maar proberen om openlijk te gaan spreken over dit soort onderwerpen.

wie wil er serieus verder praten over dit onderwerp.

louwieza

25-07-2006, 01:37


Inderdaad dat vind ik ook .....
Mensen kunnen hun verhalen niet kwijt en dat vind ik erg jammer.......
Ze schamen zich voor de familie terwijl zij juist het SLACHTOFFER zijn......
Ik vind dat je het kwijt moet anoniem of ...

Kus SoraYa...

25-07-2006, 08:23
anoniem is ook een optie, het gaat erom dat er meiden en jongens zijn die er na zo'n trauma er niet meer uitkomen en geestelijk vastzitten met hun eigen verhaal, ervaringen met sexueel misbruik..
soms is het zo erg moeilijk voor ze dat ze het leven niet meer kunnen verdragen en zelfmoord plegen of jarenlang met zo'n gedachte rondlopen

het komt vaker voor dan we alle denken.

25-07-2006, 11:06
heeft iemand het van jullie meegemaakt,?

25-07-2006, 11:16


Ik schaam me daar absoluut niet voor. Ben een hele open persoon and straight forward, dus dit soort onderwerpen brengen absoluut geen blos op mijn wangen. Ik durf er graag Marokkaanse ouders mee te confronteren.

25-07-2006, 11:23
ik heb gemerkt dat sexueel misbruik een grote taboe is binnen de marokkaanse gemeenschap....
daarom wil ik er hier vrij over kunnen praten met mensen die ook vinden dat we het niet als een taboe moeten zien.

25-07-2006, 13:17

Citaat door louwieza:
ja, ik heb het zelf meegemaakt en heb moeten ondervinden dat het een grote taboe is binnen de marokaanse gemeenschap....

check je pm eens,

15-08-2006, 11:36

Citaat door Mocr0owLaila:
[I]
I]
erg he...