Bekijk volle/desktop versie : Marokko federale monarchie



Pagina's : [1] 2

23-07-2006, 22:48
Salaam,

Wat nou als Marokko nou een Federale monachrie zou worden, bijvoorbeeld als Spanje, de meeste gebieden in Spanje hebben een soort van autonomie zie Baskenland en Cataluna, als wij dat ook in marokko krijgen en het noorden wordt autonoom, dus een eigen regering en politiemacht, en een eigen infrastructuur, dan weet ik zeker dat wat het veel beter zouden doen, dan hoe het nu gaat, dit allemaal natuurlijk onder het marokkaanse vlag.

Tanger als het economische hoofdstad met 1 van de grootste havens ter wereld. Tetouan, Chaouen en Hoceima toerisme, en Nador een industriestad.

Het midden van ons land en het zuiden hebben ook hun eigen glorie en kwaliteiten,zo kan Marokko grote sprongen maken naar een beter land.

wij kunnen het nog beter hebben dan europa zelfs.

wat vinden jullie hiervan ?

23-07-2006, 22:51


ik vind het perfecttt.. en dat gaat ook gebeuren inshallah... want westelijk sahara krijgt het ook.. terwijl wij noordelingen aL heel lang dat wilden ... dus ik dnek dat het toch zal komen inshallah... moet wel als de koning nog langer in zijn troon wil blijven

23-07-2006, 22:53

Citaat door tangaoui18:
ik vind het perfecttt.. en dat gaat ook gebeuren inshallah... want westelijk sahara krijgt het ook.. terwijl wij noordelingen aL heel lang dat wilden ... dus ik dnek dat het toch zal komen inshallah... moet wel als de koning nog langer in zijn troon wil blijven
Dat bedoel ik westelijke sahara gaat het krijgen dus waarom wij niet ?

23-07-2006, 22:55

Citaat door jbilo_X:
Dat bedoel ik westelijke sahara gaat het krijgen dus waarom wij niet ?
terwij wij eerder en autonomie eisden dan de saharanen... daarom moeten wij het oook krijgen als de saharanen het krijgen

24-07-2006, 00:17



Citaat door jbilo_X:
Salaam,

Wat nou als Marokko nou een Federale monachrie zou worden, bijvoorbeeld als Spanje, de meeste gebieden in Spanje hebben een soort van autonomie zie Baskenland en Cataluna, als wij dat ook in marokko krijgen en het noorden wordt autonoom, dus een eigen regering en politiemacht, en een eigen infrastructuur, dan weet ik zeker dat wat het veel beter zouden doen, dan hoe het nu gaat, dit allemaal natuurlijk onder het marokkaanse vlag.

Tanger als het economische hoofdstad met 1 van de grootste havens ter wereld. Tetouan, Chaouen en Hoceima toerisme, en Nador een industriestad.

Het midden van ons land en het zuiden hebben ook hun eigen glorie en kwaliteiten,zo kan Marokko grote sprongen maken naar een beter land.

wij kunnen het nog beter hebben dan europa zelfs.

wat vinden jullie hiervan ?
Dat is helaas een utopi..............

het noorden is een gebied dat een bepaalde status heeft die voor heel wat kopzorgen zordt bij de overheid in rabat....

rabat kan het zich niet permitteren dat zoiets zou gebeuren, want dan zou chamal de sterkste economie hebben en dat is en doorn in het oog voor de overheid in rabat.

sterke economie beteknt ook meer zegenschap....

24-07-2006, 00:19

Citaat door Mazigh_:
Dit zijn de steden van Rif:
Tanger, Ceutta, Mellia, Titouan, Alhocima, Nador, Chaouen, Taza, Berkane, Oujda, S3iedia, ... en misschien ook Figuig
je bent Asilah Larache en Ouazzane en Taounate vergeten.

24-07-2006, 00:22

Citaat door Mazigh_:
Die liggen in het zuid, toch?
nee hoor dat is gewoon chamal....

24-07-2006, 00:23

Citaat door Mouhandiz:
Dat is helaas een utopi..............

het noorden is een gebied dat een bepaalde status die voor heel wat kopzorgen zordt bij de overheid in rabat....

rabat kan het zich niet permitteren dat zoiets zou gebeuren, want dan zou chamal de sterkste economie hebben en dat is en doorn in het oog voor de overheid in rabat.

sterke economie beteknt ook meer zegenschap....
Maar hier heeft Rabat ook baat bij, Rabat heeft baat bij een sterke machtige shamal, ze profiteren ook mee, zelfs meer dan nu, want nu doet niemand wat straks zijn wij degene die ons land opbouwen, Madrid profiteert toch ook van Barcelona en Bilbao ?

24-07-2006, 00:25

Citaat door jbilo_X:
Maar hier heeft Rabat ook baat bij, Rabat heeft baat bij een sterke machtige shamal, ze profiteren ook mee, zelfs meer dan nu, want nu doet niemand wat straks zijn wij degene die ons land opbouwen, Madrid profiteert toch ook van Barcelona en Bilbao ?
spanjaarden kennen geen agunst jegens hun medelanders de overheid van hun bestaat uit alle spanjaarden...

marokko daarintegen niet en daarbij democratie is in marokko een mythe....

24-07-2006, 00:28

Citaat door Mouhandiz:
spanjaarden kennen geen agunst jegens hun medelanders de overheid van hun bestaat uit alle spanjaarden...

marokko daarintegen niet en daarbij democratie is in marokko een mythe....
Daarom moeten we het voorbeeld van Spanje nemen, Rabat heeft dan geen macht over ons, alleen de Koning, en als je goede Afspraken met de Koning hebt en je maakt hem duidelijk dat we niet willen afscheiden en dat we onder de marokkaanse vlag willen blijven, dan kan Rabat niets doen. want alles ligt in onze handen. wij hebben de controle,

Mouhandiz ik geloof hier heilig in, dit is echt onze oplossing dit moet gewoon lukken.

24-07-2006, 00:29
[QUOTE=Mouhandiz]spanjaarden kennen geen agunst jegens hun medelanders de overheid van hun bestaat uit alle spanjaarden...
marokko daarintegen niet en daarbij democratie is in marokko een mythe....[/QUOTE]


spanjaarden kennen absoluut afgunst, een castilliaan heeft een hekel aan een bask en andersom ook. nog erger dan arab berber in marokko.

24-07-2006, 00:35

Citaat door jbilo_X:
[QUOTE=Mouhandiz]spanjaarden kennen geen agunst jegens hun medelanders de overheid van hun bestaat uit alle spanjaarden...
marokko daarintegen niet en daarbij democratie is in marokko een mythe....
spanjaarden kennen absoluut afgunst, een castilliaan heeft een hekel aan een bask en andersom ook. nog erger dan arab berber in marokko.[/QUOTE]

dat is geen afgunst bro...
met afgunst bedoel ik dat ze niets investeren in die gebieden, maar men doet het degelijk wel heb jij wel eens barcelona en bilbao gezien....

de problemen die zich daar spelen in spanja is meer een cultureel probleem en die problemen worden veel al door een minderheid veroorzaakt.

24-07-2006, 00:40



Citaat door Mouhandiz:
spanjaarden kennen absoluut afgunst, een castilliaan heeft een hekel aan een bask en andersom ook. nog erger dan arab berber in marokko.
dat is geen afgunst bro...
met afgunst bedoel ik dat ze niets investeren in die gebieden, maar men doet het degelijk wel heb jij wel eens barcelona en bilbao gezien....

de problemen die zich daar spelen in spanja is meer een cultureel probleem en die problemen worden veel al door een minderheid veroorzaakt.[/QUOTE]



Ik ben in deze twee steden geweest ik heb daar famillie wonen daarom heb ik ze ook voorbeeld gebruikt, wat mij is uitgelegd dat Madrid absoluut niets heeft geinvesteerd in deze twee regio`s ze doen het echt zelf.

Rabat hoeft niet in ons te investeren. we kunnen het ook zelf doen. onze eigen mensen onze eigen schouders, wij hebben ook mensen waar je u tegen zegt.
misschien stel ik individueel niets voor, maar ik ga echt kijken wat de mogelijkheden zijn, mensen kunnen nu wel lachen, dan zeg ik ok lach maar, ik ga toch kijken wat de mogelijkheden zijn. verenigingen opzetten brieven schrijven enz,

24-07-2006, 00:50

Citaat door jbilo_X:
dat is geen afgunst bro...
met afgunst bedoel ik dat ze niets investeren in die gebieden, maar men doet het degelijk wel heb jij wel eens barcelona en bilbao gezien....

de problemen die zich daar spelen in spanja is meer een cultureel probleem en die problemen worden veel al door een minderheid veroorzaakt.
Ik ben in deze twee steden geweest ik heb daar famillie wonen daarom heb ik ze ook voorbeeld gebruikt, wat mij is uitgelegd dat Madrid absoluut niets heeft geinvesteerd in deze twee regio`s ze doen het echt zelf.

Rabat hoeft niet in ons te investeren. we kunnen het ook zelf doen. onze eigen mensen onze eigen schouders, wij hebben ook mensen waar je u tegen zegt.
misschien stel ik individueel niets voor, maar ik ga echt kijken wat de mogelijkheden zijn, mensen kunnen nu wel lachen, dan zeg ik ok lach maar, ik ga toch kijken wat de mogelijkheden zijn. verenigingen opzetten brieven schrijven enz,[/QUOTE]

infra structuur in barca en bilbao is door de staat gefinancierd en daarbij spanuja zit nu al jaren in de eu en zijn moeten zoiezo in die gebieden investren van de eu .
En idd ze doen het zelf maar wel onder de paraplu van madrid en daarbij die atonomie heeft ook ervoor gezorgd dat men zich onafhankelijk van madrid beslissen kan nemen omtrent de toekomst van bijvoorbeeld catalunia en dat is een vooruitgang voor de stabilitiet van spanja .....

Marokko kan dat niet want het is een ontwikkelings land die enorm afhankelijk is van haar macht, daarom denken shab dagilia eerst aan zich zelf en dan kijken ze naar de de rest.
daardoor kan je ook niet meer van eenheid onder de marokkanen spreken want iedereen ziet en voelt het.....

24-07-2006, 00:52
en toch gaat het lukken. want de sahrawis gaan het krijgen dus waarom wij niet,

mohiem ik ga slapen, weltrusten

Pagina's : [1] 2