Bekijk volle/desktop versie : Het Israelische leger, de nazi's van vandaag.



Pagina's : [1] 2 3 4

15-06-2003, 14:00
Het door de israëlische staat uitgevoerde standrecht tegen de burgerbevolking van Palestina is één van de ernstigste tekenen van moreel verval dat kennelijk stilzwijgend goedgekeurd
wordt door het overgrote deel van de democratische landen.
Israël sleurt de landen die de mensenrechten zeggen te verdedigen mee in de vicieuse cirkel van wraak en weerwraak.


Door onafhankelijke waarnemers (zie hieronder) is vast komen te staan dat er weer veel palestijnse burgers zijn vermoord [in Jenin vorig jaar] door hun huizen met raketten te bestoken en met bewoners en al plat te bulldozeren.

Ook staat vast dat b.v. israëlische soldaten op grote schaal vernielingen in scholen en burgerlijke overheidsgebouwen hebben aangericht o.a. computers met resultaten van palestijnse schoolkinderen werden in brand gestoken. Bovendien werden veel palestijnse woningen door soldaten van binnen totaal vernield en met ontlasting besmeurd.
Israël is kennelijk bereid met de palestijnen te doen zoals de nazi's deden met de joodse burgers in het ghetto van Warschau: ( 'lebensraum' is van toepassing)

- razzia's en moordpartijen op burgers
- eeuwigdurende avondklokken voor palestijnen
- allerlei denkbare en ondenkbare achterbakse vormen van standrecht
- diverse vormen van massamoord en genocide
- schieten in de anus zodat geen direkte sporen van schotwonden zijn te vinden
- schieten met zeer klein kaliber verarmd uranium munitie
- snel begraven in massagraven van burgerslachtoffers
- frustreren van onafhankelijk onderzoek door forensische deskundigen
- leugens en desinformatie verspreiden via de USA media
- 'onschuldige' soldaten laten optreden op radio en tv
- alle mannen oppakken en martelen z.g. om ze te 'ondervragen'
- vernietigen van databases van schoolopleiding, medische gegevens en burgerlijke stand
- omploegen van riolering en waterleiding, vernielen van scholen en andere openbare gebouwen
- vernieling van alle infrastructuur, opgebouwd met subsidie door Europese regeringen
- etc. etc.

De Westoever van de Jordaan en de Gazastrip lijken duidelijk op dat ghetto in Warschau: burgers worden bestookt met atilleriegranaten en bommen en raketten uit Apache helicopters en F16 straaljagers.

Het ghetto van Warschau werd na de opstand van de joden in 1943 met zware atillerie en stuka's bestookt, duizenden burgers zaten als ratten in de val:

x Am 23. April 1943 erging vom Reichsführer SS über den Höheren SS- und Polizeiführer 0st in
Krakau der Befehl, die Durchkämmung des Ghettos in Warschau mit größter Härte und
unnachsichtlicher Zähigkeit zu vollziehen. Ich entschloss mich deshalb, nunmehr die totale
Vernichtung des jüdischen Wohnbezirks durch Abbrennen sämtlicher Wohnblocks, auch der
Wohnblocks bei den Rüstungsbetrieben, vorzunehmen.«
Schlussbericht des SS- und Polizeiführers Jürgen Stroop x

Het industrieel vernietigen van palestijnen ontbreekt nog, al is het aantal gedode palestijnen sinds de tweede intifada alweer duizenden. Volgens persistente berichten in israëlische kranten heeft het opperbevel van het israëlische leger de methoden bestudeerd van de nazi's over het beleg van het ghetto van Warschau: dat maakt de cirkel rond.

Het is duidelijk dat het leven van een Palestijn minder waard is dan dat van een Israëliër.

De uiteindelijke bedoelingen van Sharon lijken steeds helderder: de palestijnen verwijderen uit de Westoever van de Jordaan en de Gazastrip. (er is toch ruimte genoeg in Jordanië?)

Staten die zich verlagen tot martelpraktijken en genocide moeten zonder uitzondering internationaal veroordeeld en geboycot worden. Waarom gebeurt dat dan niet met Israël?
Een duidelijker blijk van een moreel tekort van de rijke landen in de wereld is niet mogelijk. Alle 'westerse landen' blijven paradoxaal Israël steunen.

Sharon, bijvoorbeeld, moet ongetwijfeld terecht staan voor een oorlogstribunaal in plaats van te 'regeren'.

Staten, zoals de USA, China en Rusland, die zich verzetten tegen het instellen van een internationaal oorlogstribunaal (ICC) zijn bepaald geen verrijking voor de democratie in de wereld.
Al deze landen hebben particuliere redenen om zich te verzetten tegen internationaal recht:
USA: moordpartijen in Afghanistan, China: moordpartijen in Tibet, Rusland: moordpartijen in Tsjetsjenië. Allemaal in flagrante tegenspraak met internationale rechtsregels en stuk voor stuk misdaden tegen de menselijkheid. Dit niet-ondertekenen van de intentieverklaring en ratificatie neemt niet weg dat het ICC toch een strafklacht kan indienen tegen deze landen inclusief Israël.

15-06-2003, 14:21


insha allah het komt goed met onze broeders

15-06-2003, 22:53

Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Als de Israelis 6.000.000 Palestijnen hebben vermoord praten we verder.
Wir haben es nicht gewust...?

Die bezette gebieden heeft Israel gewonnen in een oorlog die door de arabieren is begonnen.[/QUOTE]

De joodse terreur groepen kwamen palestijnen verdrijven voordat alles. In Zuid Afrika hadden de blanken de grond ook "gewonnen" en de negers kregen ze erbij kado zeker?
Maar je zou zo een zionist kunnen zijn, die nemen het ook niet zo nauw met VN resoluties.

Als Israel echt net zo erg was als de nazi's hadden ze de Palestijnen massaal naar het andere "palestina" Jordanie gejaagd.[/QUOTE]

Lees mijn stuk nog een paar keer.

In plaats daarvoor hebben de Israelis de Palestijnen daar laten wonen, helaas zijn ze door de aanslagen genoodzaakt om hard in te grijpen. Ze kunnen die kindermoordenaars tenslotte niet los laten lopen. Helaas worden de onschuldigen daar het slachtoffer van.[/QUOTE]

Nee, jij weet waar je het over hebt

15-06-2003, 23:00

Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Als de Israelis 6.000.000 Palestijnen hebben vermoord praten we verder.

Die bezette gebieden heeft Israel gewonnen in een oorlog die door de arabieren is begonnen.
Waar ze al jaren opzat te aasen.


Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Als Israel echt net zo erg was als de nazi's hadden ze de Palestijnen massaal naar het andere "palestina" Jordanie [QUOTE]Origineel gepost door Kruisvaarder69
[B]gejaagd.
Hoe zat het met de miljoenen Palestijnse vluchtelingen? Die het slachtoffers werden, omdat de Israeliers lebensraumte wouden creeeren?

Trouwens, het verjagen van de Palestijnen wordt door grote gedeelte van de Israelische bevolking gewenst. En het is bekend dat de IDF en de Politiek de wens onderstrepen en een onderzoek naar hadden gedaan.


Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
In plaats daarvoor hebben de Israelis de Palestijnen daar laten wonen, helaas zijn ze door de aanslagen genoodzaakt om hard in te grijpen. Ze kunnen die kindermoordenaars tenslotte niet los laten lopen. Helaas worden de onschuldigen daar het slachtoffer van.
Als jouw volk geknecht wordt op de wijze zoals de palestijnen worden geknecht, dan zal je zelf ook gaan opblazen en als er zogenaamde onschuldige doden vallen dan is het OOK MOOI MEEGENOMEN.


Citaat:
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Maar Israelis net zo erg als de nazi's? Dan weet je niet waarover je het hebt.
Zowel Nazi-Duitsland als Israel waren of zijn nog steeds gestoeld op ideologieen. Ideologieen die in de Fascistische hoek kan plaatsen. Zowel de Nazisme als de Zionisme prediken de uitverkorenheid van hun eigen volk en de minderwaardigheid van de omringende of onderdrukkende volkeren. Ook moet je kijken naar de treffende overeenkomsten van het bezetten van de gebied. Israel en Nazi-Duitsland zijn twee zelfde kwalen. En wij zullen Israel net zo gaan bestrijden als de gealliereerden het met de 3e Reich deden.

15-06-2003, 23:39


als israelis net zo erg zijn als nazi s
dan waaren geen palestijnen meer vandaag
wat de nazis hebben gedaan dat is moeilijk naa te doen
ik heb evaaring omdat mijn oma een sigeunerin was en haar
famillie die werd helemaal uit gerot en mijn moeder was 7 jaar oud en zij
moest toe kijken wat die hitlers met haar moeder hebben gedaan
geloof mij maar wat ze daar zach was iets afschuwelijk en heeft nou nog steeds moeilijk mee en op het zelfde dag hebben ze haar twee ooms dood geschoten voor all die kleine kinderen en hebben ze all het goud en all hun spulen met waarde mee genome en ze hebben een tante van 25 jaar oud ook mee genome en een oom van 20 jaar oud en die hebben ze nooit terug gezien en dat is aleen een sigeuner famillie maar er warren honderden van zulke situaties en warrom deden de nazis dat niemand weet het de sigeuner hebben geen huizen gebouwd waar het niet moch of zelfmoord akties en toch moeste ze aan geloven en toen ze op consentratie kamppen waren werden ze fegast .dus ik heb het noch niet zien gebeuren bij jodden. en ik denk dat de marokaans jongeren zich veel te veel druk maakt over iets dat hun niet aangaat laat de palestijnen maar zelf uit zoeken want als bij marokkanen iets gebeurd dan hoor nieks van andre islamietiche landen

15-06-2003, 23:43
ik ben 26 jaar

16-06-2003, 10:12

Citaat:
Origineel gepost door Neb
Ja ja palastina dit israel dat. Ik heb wel veel betere dingen te doen om me daar iedere dag mee bezig te houden. Waarom zoek je nou gewoon eens niet een hobby ga voetballen of ga iets nuttigs doen met je leven.


Of weet je wat ? Als je toch zo'n RECHTVAARDIGER bent die tranen laat om het leed van de medemens (in dit geval de palastijn) dan zou ik zeggen sla de krant is open en kijk er is nog veel MEER onterecht in de wereld. Maar ga niet zo zielig door op 1 onderwerp elke dag.

1. Je doet er niets aan
2. Je zeikt
3. Klagen klagen klagen
4. Achterhaalt
5. Slaapverwekkend vergeleken met andere problemen in de wereld.

En oordeel maar weer iemand op internet boeit me niet en degene die oordeelt lach ik uit.
Hihi, beetje moeite met harde feiten die "jou niet interesseren"..?


16-06-2003, 10:17

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Shabra en shatilla was een misdaad, het vermoorden van moslims door saddam eveneens, alleen zie ik minder consternatie aangaande de misdaden gepleegd door saddam tegen het eigen volk... Men spitst zich als het ware toe op de zaak israel vs palestina, en negeert zo goed als ......de andere misdaden.
Merkwaardig.
Erg domme redenering.

De praktijken van de Israeli's zijn te vergelijken met de nazi's. Juist in alle mogelijke opzichten daar de IDF de praktijken van de nazi's als voorbeeld hanteren.
Het enige wat nog ontbreekt is de "industrialisatie" van de moordpartijen. Lees mijn stukje nog eens zou ik zeggen.

Ik begrijp dat jij zo onmenselijk bent en dat dus eerst wilt meemaken voordat je deze gruwelijke bezetting veroordeeld. Dat is jouw recht, maar ontken de verschrikkingen niet, want dan sla je een pleefiguur.

16-06-2003, 10:18
Geef de Palestijnen een

-eigen staat

-een eigen paspoort

-een eigen economie

kortom een eigen LEVEN.

Dan denk ik dat ze geen tijd meer hebben voor aanslagen.


Maar zolang er sprake is van een BEZETTING zal er geen einde komen aan de aanslagen.

16-06-2003, 10:20

Citaat:
Origineel gepost door Defender
Leugens, overdrijving en beledigingen Rajaa.
De feiten weerspreken dit overduidelijk.
Als Israel uit was op de vernietiging van de wanna-be-Palestijnen, leefde daar namelijk allang niemand meer.
Van die "duizenden palestijnse doden" sinds de tweede intifada moet de eerste namenlijst nog komen. En die komt niet, want ze zijn er eenvoudigweg niet.
En als Palestijnse doden zo weinig waard zijn hebben ze dat aan zichzelf te danken.
1. Ze laten duidelijk zien dat ze niets om hun kinderen geven door ze in gevechtssituaties te brengen en ze als menselijk schild te gebruiken
2. Ze vinden 10.000 dollar een aardige vergioeding voor een volwassen zelfmoordenaar (kinderen krijgen natuurlijk minder)
3. Van iedere dode worden er, naar mate de pers dat nodig heeft, 10 tot 1000 gemaakt, hetgeen ook volgens de harde economische wetten betekent dat er een behoorlijke waardedaling op moet treden.
Dus het enige dat jij kan inbrengen tegen een lijst vol feiten en heldere vergelijkingen is jouw 'mening' dat het "allemaal leugens" zijn?

Hihi, je verwacht geen serieuze reactie neem ik aan?


16-06-2003, 10:22

Citaat:
Origineel gepost door grendel
Geef de Palestijnen een

-eigen staat

-een eigen paspoort

-een eigen economie

kortom een eigen LEVEN.

Dan denk ik dat ze geen tijd meer hebben voor aanslagen.


Maar zolang er sprake is van een BEZETTING zal er geen einde komen aan de aanslagen.
Ja, dat zou een hele grote stap zijn in de goede richting!

16-06-2003, 11:48

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Eupen, Malmedy...oostkantons, doet dat een belletje rinkelen?
De vergelijking van het israelische leger met de nazis kan enkel ingegeven zijn door haat..
Dat de israelische soldaten geen doetjes zijn is een feit, maar zij staan dan ook dag in dag uit onder een constante stress die elk mens met de tijd zou aanvreten.
Dat betekent niet dat ik misdaden gepleegd door israelis goedkeur of goedpraat, maar ik breng enkel de verborgen menselijkheid effe naar boven...
Trouwens, ook de palestijnen plegen misdaden
En als beide partijen elkaar als mens zouden bezien, zou men tot de conclusie komen dat men in feite niet zoveel verschilt van elkaar.
Zij plegen soms excessief geweld..af te keuren, maar zo zijn ook de zelfmooraanslagen af te keuren.
Van beide partijen valt dus wel wat af te keuren, het is een smerige oorlog en daarmee basta.
En cijfers kunnen wel een indicatie zijn wat betreft het lijden van mensen, een volk....
6.000.000 doden, hoeveel kinderen zijn er overgebleven die zich de holocaust nog herinneren en deze dagelijks meesleuren...en die denken, dit nooit meer.
Shabra en shatilla was een misdaad, het vermoorden van moslims door saddam eveneens, alleen zie ik minder consternatie aangaande de misdaden gepleegd door saddam tegen het eigen volk... Men spitst zich als het ware toe op de zaak israel vs palestina, en negeert zo goed als ......de andere misdaden.
Merkwaardig.
Het feit dat jij steeds weer andere misdaden op het wereldtoneel erbij haalt om de situatie in het Midden Oosten te bagatalliseren doet mij vreemd aan. Wat is jouw belang hierbij? Ben je zo evenwichtig, ik denk het niet daar je west China, Atjeh, Tjetjenie, Ivoorkust etc. etc. ongenoemd laat.

Zo kan ik ook Rwanda en Congo als verschrikkingen erbij halen en me afvragen waarom dat vredelievende Amerika van ons daar niet ingrijpt!? Daar zijn veel en veel meer massagraven te vinden.

Vervolgens ontken je in de felste bewoordingen dat de praktijken van de Israeli Defence Force vergelijkbaar zijn met de verschrikkingen van de nazi's. Je noemt de ONMENSELIJKE VERSCHRIKKINGEN die het leger begaat "stress" en "onderdeel van een smerige oorlog".

Dat kan de mening zijn van iemand die af en toe een 6 uur journaal meepikt, maar niet van iemand die zich in de situatie heeft verdiept. Of natuurlijk van een partijdige zionist.

Dat er geen sprake is van een "oorlog" behoeft geen betoog. Er is sprake van een repressieve bezetting en alle onmenselijkheden die daarbij komen kijken. Een partij, en een partij alleen, kan besluiten deze misdadige bezetting te stoppen en dat is de staat Israel. Dat weet jij, dat weet ik. Waarom jij dit blijft ontkennen en Hamas de zwarte piet blijft toespelen weet ik niet. Vergeet niet dat de nazi's het verzet in de 2e wereldoorlog ook terroristisch noemde, hey weer een overeenkomst!!

16-06-2003, 11:56



Citaat:
Origineel gepost door Neb
Nee beetje moeite met het feit dat er elke dag duizenden topics staan over hetzelfde probleem.

Ik vraag me af waarom Marokkanen zich zo betrokken voelen bij nou juist dat probleem? Nou is dit vaker gevraagt maar niemand geeft een antwoord.

is dat omdat.

1). Het om je broeders en zusters gaat
2). Al het slechte in de wereld je pijn doet in je hart
3). Ik moet toch wat hebben om over te praten
4). Ik ben gewoon een zeikerd.

Waarom vraag ik dit.

Palastina = Niet afrika waar Marokko gelegen ligt.
Palastina = Een probleem waar de Marokkaanse regering ook geen zier om geeft. Ze doen er in ieder geval niets aan.

Waarom ligt dit zo zwaar voor Marokkanen voor mij en mijn vriendinnen is het namelijk niets belangrijks waar we elke dag over praten.
Je hoeft het niet te lezen. Wil jij op een marokkaans forum "de marokkanen" komen vertellen wat hen mag interesseren en wat niet? Jeetje, neb toch....

16-06-2003, 13:32

Citaat:
Origineel gepost door Defender
Nee, want jij hebyt nog nooit een serieuze poging gedaan om het Israelisch-Arabische conflict anders te bekijken dan door de bloedrode bril van de arabische propaganda. Misschien was je het vergeten, maar ik heb al eens eerder gezegd dat mijn reacties bedoeld zijn voor mensen hier die nog wel nadenken, en niet het stadium van blinde propaganda zijn ingegaan.

Maar kom maar op met je lijst van duizenden intifada slachtoffers, de namen, plaatsen en omstandigheden waar ze zijn gesneuveld?
Van de vermoorde Israelisch bestaat er wel zo'n lijst, kijk maar eens hier, dus van de arabieren, wier leven net zoveel waard is, moet toch ook wel zo'n lijst bestaan? Kom maar op met je feiten....
Aan beide kanten vallen slachtoffers.

Het heeft weinig nut om te gaan discussieren over hoeveel
slachtoffers er aan beide kanten vallen.

Feit is:

dat er slachtoffers zullen blijven vallen totdat er een eigen Palestijnse staat is en de bezetting ten einde is.

Op dat moment zullen de Palestijnen zelf wel zorg dragen
voor opheffing van groepen zoals Hamas ed.

Want vergeet niet, er zijn genoeg (de meerderheid) Palestijnen
die er nu genoeg van hebben en eindelijk hun leven willen leiden zonder elke dag 80 keer naar hun id.kaart wordt gevraagd door Israelische soldaten (wat het psysisch effect hiervan is weten we) en zich afvragen of ze ooit nog op hun werk of thuis komen.

Er zijn genoeg Palestijnen die ook hun kinderen in vrede willen zien opgroeien................net als jij en ik.

Niet elke Palestijn stuurt zijn kinderen met bommen richting een Joodse nederzetting.



16-06-2003, 16:45
http://www.palestinemonitor.org/factsheet/Palestinian_killed_fact_sheet.htm

Pagina's : [1] 2 3 4