Bekijk volle/desktop versie : te hoog gegrepen



23-07-2006, 01:25
ik heb zo veel leuke verhalen gelezen in deze verhalen rubriek,
dus dacht ik ook eens een leuke verhaal te plaatsen, zeg me maar wat jullei ervan vinden

hey moet je horen, klootzak!!, in mijn contract staat duidelijk dat ik een kassamedewerker ben, en geen schoonmaakster!!! en ik kan dit niet langer meer uithouden... jullie horen nog van mijn advocaat!!! pff ik heb niet eens een advocaat, maar jah.. ik moet ze tog gewoon laten schrikken.. ik kleede me om, pakt mijn tas, en liep de winkel uit.. schit man, ik zit nu gewoon zonder werk. hoe moet ik nu aan mijn geld komen.. van mijn pa krijg ik niets en mijn ma heeft niks.. en mijn studie finaciering is ook niet genoeg, maar ik laat niemand over mij heen lopen. dan maar zonder werk. ik werk nu al bijna een jaar bij kruidvat en het beviel me wel, vooral omdat er alleen maar van die gezellige dames daar werken. en met de baas kon ik ook erg opschieten omdat het een marokaan was, en hij een oogje op me had. hij was wel een leuke jongen en hij flirte heel vaak met me, maar ik deed er niks mee. tot hij op een dag promotie kreeg.hij moest op het hoofdkantoor werken. en er kwam zo een rasict in zijn plaats die het gelijk op mij had gemunt, hij gaf me alleen maar schoonmaak klussjes. eerst vond ik het niet erg, daarna vond ik het niet leuk, maar toen kwam het me strot uit, hij gaf alleen die hollandse troela´s die leuke klussjes. en ja nu zit ik zonder baan...maar ik pak hem nog wel, ik ben vandaag voor niks om 7.30 opgestaan. en het is nog maar 10uur. wat moet ik thuis zeggen, als ik het tegen mijn ouders zeg dan krijg zeker op mijn donder.. en het is zaterdag anders ging ik vandaag een advocaat inhuren, ik probeerde mijn vriendin samira opte bellen, maar die heks nam niet op.. ze slaapt zeker nog, zij is een slaapkop net als mij, wij slapen tot 13.00 als we vrij zijn.. maja, ik denk dat ik maar naar huis ga, en alles ga opbiechten aan mijn ouders.., deze ontslag kwam echt niet op et juiste moment, mijn vader zij dat ik verplicht was om met hem mee te gaan naar marokko, want hij wil me graag uitgeven aan mijn neef.. maar ik wil die aap niet, dus moest ik een goeie smoes verzinnen, en die had ik, ik moet werken, ik krijg geen vakantie zei ik toen tegen mijn pa... en hij trapte er in,,, maar hij zal nu wel zeggen dat ik mee moet.. ach ja.. als het zover komt dat ik om mijn hand wordt gevraagt dan, verzet ik me er wel tegen..
ik liep naar de bushalte, het duurde niet lang voordat de bus kwam. ik stapte in ging stempelen en na een paar haltes stap ik naar huis.. de halte was in de buurt van een een plein met een voetbalveld.. elke zaterdag als ik thuis kwam van mijn werk dan zie ik hier een groep marokaanse jongens voetballen,, ik liep er altijd expres langs, want van een van hen had ik een oogje op.. en als ik erlangs liep, riepen die jongens altijd naar me, behalve die jongen die ik wilde.. maar ja, ik ken hem niet, alleen van zijn gezicht. ik weet helemaal niks van hem. maar nu is het pleintje helemaal leeg.. ik keek nog om me heen in de hoop dat ik hem zie, maar nee..

eenmaal thuis aangekomen kwam mijn ma al naar mij toe rennen, wat is er aan de hand, waarom ben je vroeg thuis, ik legde het uit, zij werd kwaad, ze vertelde het mijn pa gelijk, en die was woedend,, en ja hoor, ik moest mee naar marokko... ik vond het niet erg. dan ga ik maar mee.

23-07-2006, 01:31


1e Fan, meid. Ga door!

23-07-2006, 01:59
trrrrrrrrrr... tfoe het is alweer maandag ochtend, het begin van een kutweek.. ik heb al vakantie, maar ik moestvroeg op om naar een advocaten bureau te gaan.. ik belde mijn broer op, die was zeker al op, om hem te vragen naar welk advocaten bureau hem het beste leek, mijn broer ali en ik waren altijd al dik met elkaar, hij is dan wel 31 jaar en ik 19.. maar tog konden we het goed met elkaar vinden.. trouwens mijn naam is ikram....
ptuuuut......tuuuuuuuut,
hay ikram schatje, hoe is het zei hij heel vrolijk nadat hij zijn tel opnam, gaat goed hamdulillah, en met jou en je aziza, en kleine amin ( aziza is de vrouw van ali en amin is zijn zoontje van 11 maanden, ze zijn al 4 jaar getrouwt met elkaar,) antwoorde ik, ja gaat lekker hoor zei hij ..e ali zei ik, ken je geen goeie advocaten kantoor hier in de buurt..
jawel zei hij, hij legde me uit waar het was, en hing op.. ik ging snel onder de douche, kleede me aan en ik had de neiging om mezelf mooi op te maken. ik nam er rustig de tijd voor.. en ging helemaal opgedost de deur uit, ik moest wel ff zoeken, maar kon het wel snel vinden..

ik liep naar binnen, en vroeg aan de reseptie of ik een van de advocaten kon spreken
ik moest ff plaats nemen en geroepen worden als ik aan de beurt was..
na een kwartier, werd ik naar binnen geroepen, door een jonge vrouw, ze zag er wel goed uit, heel mooi figuur, en mooi lang bruin haar.. ze leide me naar binnen.. en mogt plaats nemen.. maar toen ik binnen liep zag ik een gezicht dat mij heel bekend voorkwam...

23-07-2006, 03:11
het was die jongen die ik elke zaterdag zag voetballen op het pleintje,
hij stak zijn hand naar me uit, en stelde zich voor, bilal, ik stak ook mijn hand uit, en zei ikram.. aangenaam antwoorde hij.
hij ging zitten op zijn stoel en keek me aan, ik werd er warm van.. hij zag er nu nog leuker uit... met zijn nette pakje aan.. normaal zie ik hem in een joging broek, of een kortebroek met een t-shirt.. en dan ziet hij er meestal heel moe uit maar nu, zag hij er zo sirieus uit.. maar jah dacht ik bij me zelf deze is te hoog voor me gegrepen, hij zal zeker al een vrouw hebben en 4 kinderen waar hij helmaal gek op is..
zo ikram zei hij, met wat kan ik je helpen.. uuhm ja begon ik, ik heb een probleem met mijn baas... en ik legde hem alles uit.. hij zij dat hij me zou helpen zodra hij terug is van zijn vakantie.. hij zou de a.s vrijdag gaan, en wij toevallig ook, ik zei tegen hem dat ik ook op vakantie zou gaan op die dag.. ik hoopte dat ik hem tegen zou komen onderweg.. maar toen dacht ik van hey, hij zei alleen dat hij op vakantie zou gaan, niet naar marokko.. hij neemt zeker zijn familie mee naar een leuk warm land waar hij zal genieten van het weer.., god die vrouw van hem moet zeker boffen met zo een man..
de hele weg naar huis bleef ik zo denken.. totdat ik thuis aankwam.. en zag dat mijn ma druk bezig was met de lunch.. ik liep naar haar toe en vroeg of ik haar moestelpen, zij antwoorde natuurlijk,, hoe durf je dat te vragen, jij bent hier de gezonde jonge dame, en je vraagt of je je moeder kan helpen...je moet het werk van mijn handen afnemen.. jaah zo ging dat vroeger bij ons, maar de ,meisjes van nu zij zo verwent..
mijn ma kan soms zo erg zeuren om niks he... ik luisterde maar voor de helft, mijn gedachten waar in een heel ander wereld...
nadat we hadden geluncht ging ik ff naar de winkel om inkopen te doen voor marokko, gewoon shampoos en cremetjes....


vrijdag brak zo snel aan, maar dat is meestal wel zo als je het niet wilt, en als je het wel wilt dan lijkt het een eeuwig heid..
mijn ma stuurde me kleine nichtje van 4 anissa om mij wakker te maken.. ik vind haar echt een schatje.. ik gaf haar een dikke kus op haar kleine mondje en stond op, nam een uitgebreide douch, want ik ga 3 dagen bakken in de outo.. en vervolgens nam ik een uitgebreide ontbijt.. deed heel rudtig aan... en toen heb ik kleine happjes gemaakt voor onderweg, die volgens mij alweer op zijn voor dat we in belgie zijn..en heb toen de overige bootschappjes gedaan.. mijn koffer in de outo geladen, mijn pa had zo een typische marokaanse mercedes busje.. wij zouden met 6en gaan.. mijn ouders ik mijn zusje van 16 karima, mijn broer van 22 moo die ook gaat rijden voor mijn vader, en mijn oudere zus van 23 naziha.. rond de klok van 8 uur in de avond vertrokken we.. opweg naar marokko...

we bleven de hele nacht door rijden, toen de ochtend aanbrak rond de 7 uur, werd mijn broer moe.. mijn vader zij dat we ergens moeten stoppen zodat hij kan uitrusten, zo gezegd zo gedaan.. ik moest ook nodig naar het toilet, maar van mijn ma mogt ik niet alleen gaan.. dus sleurde ik mijn zussen mee.. toen wij de weg wilden oversteken reed er een auto keihard aan, het was een mooie outo een mercedes jeep.. ik zag hem niet aankomen rijden en stak tog over, hij remde net op het nipertje, hij raakte me net een beetje aan.. ik viel op de grond.. en toen had ik het in mijn broek gedaan van de schrik...
die bestuurder schrok ook heel erg, en stapte uit, en wie zag ik.... het was die advocaat...
hij probeerde me overeind te helpen maar ik durfde niet, anders zag hij mijn natte broekje. wat een blunder dacht ik.. ik had alleen een geschaafde knie..hij zei dat ik moets opstaan om te kijken of in niks heb gebroken.. maar ik wiegerde.. hij keek me heel verbaast aan.. mijn zussen die probeerden me ook overeind te halen. maar ik weigerde weer..naziha vroeg waarom ik niet wilde opstaan.. en voordat ik antwoord kon geven.. schreeuwde karima, iiiiiiieeuuuww ikram!!!! je hebt in je broek gepist..!!! naziha gaf haar haar een klap op haar achterhoofd.. en zei dat ze een andere broen voor me zou halen..ondertussen stond ik op.. ik was tog veraden door die heks van een zus..
bilal keek me lachend aan, en zei je mankeert tog niks he, uuuhm nee zei ik heel verlegen.. hij keek naar die grote natte vlek op mijn broek, en begon te grineken en zei.. zo je moest wel heel nodig he... ik draaide me op, ik vond het zo een schande...ik probeerde het te verbergen maar het lukte niet.. gelukkig zag ik naziha al met een broek aanlopen.. ik liep snel naar de toiletten en kleede me daar om...op eens herinerde ik me dat ik niet in zijn outo heb gekeken, om te weten met wie hij was... maar jah dacht ik bij me zelf, ook als is hij nu single, ik maak nu al helmaal geen kans..
ik liep naar de parkeerplaats en zag hem daar naast zijn jeep staan.. hij keek ook mijn kant op en liep naar mij toe.. gaat het vroeg hij... ehh ja, antwoorde ik verlegen..
en zei tegen mij.. toevallig he dat we leterlijk tegen elkaar opbotsen in frankenrijk... jaah antwoorde ik terwijl ik heel sniekie in in zijn outo keek.. ik zag een meisje met een hoofdoek, ik dacht shit man, dat is zeker zijn vrouw.... nou is goed zij bilal ik zie jou wel zodra we in nederland zijn, oke antwoorde ik.. en liep naar de outo, hij liep ook weg...



moet ik door gaan of niet

23-07-2006, 12:13


je moet zeker doorgaan, ik heb me kapot gelachen.

24-07-2006, 01:10
eindelijk kwamen we aan in marokko, het eerste wat ik deed was een lange douch nemen...om al die pies van me af te wassen,, ik denk nog steeds aan die blunder.. wat zal wel niet over mij denken.. ach ja ik zie hem vast niet deze vakantie dus ik moet hem deze 6 weken uit me hoofd zetten en genieten van mijn vakantie... tenminste ik ga het beste er van maken...

de volgende ochtend toen ik wakker werd, zag ik dat mijn vader en mijn broer niet thuis waren,, ze zijn zeker bootschappen gaan doen...mijn ma die was al begonnen met het dwijlen van het huis en nasiha was haar aan het helpen, vandaar dat ze niet zeurt dat wij haar niet helpen,, mijn ma kan soms echt een zeur zijn, dan zegt ze dat we haar niet genoeg helpen, ook al doe je alles, het is nooit genoeg.. en als je zegt dat je alles gaat doen dan staat ze tog op en helpt ze mee.. en dan gaat ze weer zeuren... maar ik hou van haar, het is mijn moeder en ze wil het beste voor me.. zij geeft mij de juiste advies om alles. ik liep naar de keuken en keek in de koelkast...pff helemaal leeg... zij hebben zeker ook nog niet ontbeten...dus besloot ik ze maar te helpen met dwijlen.. net toen we klaar waren met dwijlen.. belde mijn broer aan.. ik rende naar beneden en deed de deur voor hem open.. hij keek naar me en lachte me uit...ik lachte ook, en vroeg wat is er, waarom lach je.. hij zei meid bereid je voor de grote nieuws.. ik wist meteen wat hij bedoelde.. mijn pa wil me weggeven aan die sukkel van een neef van mij..
hoe kan mijn vader het me aan doen.. soms twijfel ik echt of hij van mij houdt.. ik laat dit echt niet door gaan.. ik zeg gewoon nee.. ik kan tog niet met iemand trouwen die ik niet eens ken,,, en dan moet ik met school stoppen om zijn papieren te maken.. dat vind ik gewoon het ergst.. ik stond daar een beetje te dromen, toen me vader me een duw gaf.. wat sta jij hier in de deur opening,, je zoekt aandacht he van die mannen... somaar.. dacht.. ik liep gewoon weg..
ik probeerde mijn vader te ontwijken zodat hij me ook niet kan zeggen dat er mensen komen ofso.. ik wilde zo vaak mogelijk het huis uit zijn.. dus sleurde ik mijn zussen elke dag mee de stad in of naar het strand.. ik had plezier en een week vloog voorbij... ik werd wakker op een mooie zonnige ochtend, en had mijn dag al stilletjes geplant,, ik ging rustig ontbijten, een douch nemen,, en mij kleding verzamelen om naar het strand te gaan... net toen ik mijn zussen en ik de deur uit wilde lopen, riep mijn vader me.. waaar gaat dat heen zei hij heel streng.. ikke vroeg ik.. ja jij zei hij heel kwaad.. ik ga naar het strand bebba.. hij keek me heel kwaad aan en zei.. jij wil naar het strand terwijl er strax mensen voor jou komen... shit.. mijn vakantie liep net goed of mijn pa moest er weer eens tussen komen..
ow mensen voor mij zei ik.. ja voor jou antwoorde hij.. uuh wat willen ze dan van me..zei ik, ik deed net als of ik dom was.. ze komen je om je hand vragen..
maar bebba, zeik ik nog heel beleefd.. ik wil helemaal niet trouwen.. mijn vader keek me sirieus aan en dit keer keek hij een beetje teleurgestelt..
maar benti zei hij,, ik heb je al weggeven.. ik helemaal van slag, en zei nog met een hoog toontje, dan zeg je het tog af..
mijn vader zei toen, en me zelf voor schut zetten.. nee je hebt nu geen keus..je trouwt met hem..ik werd kwaad.. ik begon keihard te schreeuwen..
ik zei.. ik ga niet met hem trouwen, ik ken hem niet eens, en ik wil het niet.. en het is haram om je dochter weg te geven tegen haar wil..
ik wist niet wat me oever kwam, ik heb nog nooit in mijn leven tegen mijn vader geschreeuwt,,na alles wat hij me heeft aangedaan was dit de druppel..
ik kon het noet meer uithouden.. voor ik het wist kreeg ik een enorme klap op mij gezicht, ik viel knock out op de grond.. hij heeft me gewoon geslagen.. hij zei tegen mij.. .luister goed.. je trouwt met hem of ik laat je hier achter in marokko.. en dan zul je nooit trouwen..ik stond op, en liep wankelnd naar de slaapkamer.. ben daar gelijk in slaap gevallen.. een paar uur later kwam mijn ma naar me toe om me wakker te maken.. ze nam een koud doekje en deed het op mijn wang waar mijn vader´s hand afdruk nog te zien was en zei tegen mij.. luister goed naar me, je vader wil alleen het beste voor je.. deze man zal heel goed voor je zijn..
maar yemma zei ik.. je weet dat ik me school wil afmaken... nee benti zei ze,, je hoeft niet te stoppen,,, maar hoe moet ik hem dan naar nederland halen...
je hoeft hem niet naar nederland te halen hij heeft zijn papieren al.. de mensen willen jou gewoon.. dus rust uit voor dat ze komen, en als ze komen ga jij je a.s familie groeten.. oke zei ik..en ze liep de kamer uit..



ik krijg te weinig reacties.. ik ga pas verder al ik genoeg heb,,,

dus kom maar op met die reacties

25-07-2006, 23:12
meid ga door