Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Vlees Slagerij Cassablanca R@dam Niet Halal



Pagina's : [1] 2

21-07-2006, 13:24
Beste moslims,

Na jaren mijn vlees bij slagerij CASABLANCA te rotterdam (1ste middlanstraat) te hebben gekocht kwam ik vandaag tot een shokkerende ontdekking.

Omdat het een marokkaanse slagerij is ging ik ervan uit dat al het vlees halal is.

Ik stond vandaag in de winkel te wachten en de slagerij kreeg zijn voorraad kip binnen.

Op de dozen stond heel groot de leverancier afgedrukt genaamd vd Bor.

Ik heb op internet opgezocht wat voor bedrijf het is en of het vlees wel halal is omdat het een nederlandse leverancier is. vd Bor is een groothandel in verschillende producten ze leveren ook kip aan slagerijen, ik kon op het internet nergens lezen of het vlees halal is en daarom heb ik ze opgebeld. Ik kreeg te horen waar ik al bang voor was, het vlees is niet Halal.

Of de rest van het vlees bij slagerij casablanca halal is weet ik niet, maar de kip in ieder geval niet.

zie: http://www.ebovandenbor.nl

groetjes jullie moslim zuster.

21-07-2006, 13:31


Slagerij casablanca is niet de einige. Ik heb vaker gezien dat Marokkaanse slagerijen een Nederlandse leverancier hebben voor hun kip. En als je gaat vragen of het Halal is zeggen ze altijd JA.

21-07-2006, 13:35

Citaat door broekzak:
Beste moslims,

Na jaren mijn vlees bij slagerij CASABLANCA te rotterdam (1ste middlanstraat) te hebben gekocht kwam ik vandaag tot een shokkerende ontdekking.

Omdat het een marokkaanse slagerij is ging ik ervan uit dat al het vlees halal is.

Ik stond vandaag in de winkel te wachten en de slagerij kreeg zijn voorraad kip binnen.

Op de dozen stond heel groot de leverancier afgedrukt genaamd vd Bor.

Ik heb op internet opgezocht wat voor bedrijf het is en of het vlees wel halal is omdat het een nederlandse leverancier is. vd Bor is een groothandel in verschillende producten ze leveren ook kip aan slagerijen, ik kon op het internet nergens lezen of het vlees halal is en daarom heb ik ze opgebeld. Ik kreeg te horen waar ik al bang voor was, het vlees is niet Halal.

Of de rest van het vlees bij slagerij casablanca halal is weet ik niet, maar de kip in ieder geval niet.

zie: http://www.ebovandenbor.nl

groetjes jullie moslim suster.

Neeeeeeej dat meeeeeeeen je niej..

Wejoo


21-07-2006, 13:50
Schande!

21-07-2006, 13:51


maar als jij hem vraagt het is halal en hij zegt ja dan is het toch zijn verantwoordelijkheid nu je zeker weet dat het niet zo is dan koop je niet meer daar maar zolang je niks wist ja kon je er toch ook niks aan doen.

21-07-2006, 13:54

Citaat door bubelgirl:
maar als jij hem vraagt het is halal en hij zegt ja dan is het toch zijn verantwoordelijkheid nu je zeker weet dat het niet zo is dan koop je niet meer daar maar zolang je niks wist ja kon je er toch ook niks aan doen.
Je hebt gelyk Je wist natuurlyk niet of dat vlees halal was. Maar toch is het een schande! ze zeggen tegen alle die moslims daar hun vlees kopen dat het halal is

21-07-2006, 13:57
Mijn ouders hebben een restaurant/afhaal en wij krijgen kip aangeleverd van een marokkaanse slager, uit Rotterdam. Mijn vader vroeg een keer aan die slager of de kip wel echt halal was. Die marokkaanse slager zei toen dat bijna geen enkel vlees ritueel geslacht wordt, in ieder geval niet de kip. Maar dat er toch een stempel met halal op de dozen wordt gedaan. Veel mensen worden zo voor de gek gehouden. Wat niet weet, wat niet deert (denken ze)

Sinds wij weten dat het niet halal is, verkopen wij het zelf ook niet meer als halal.

21-07-2006, 14:01

Citaat door Salinah:
Mijn ouders hebben een restaurant/afhaal en wij krijgen kip aangeleverd van een marokkaanse slager, uit Rotterdam. Mijn vader vroeg een keer aan die slager of de kip wel echt halal was. Die marokkaanse slager zei toen dat bijna geen enkel vlees ritueel geslacht wordt, in ieder geval niet de kip. Maar dat er toch een stempel met halal op de dozen wordt gedaan. Veel mensen worden zo voor de gek gehouden. Wat niet weet, wat niet deert (denken ze)

Sinds wij weten dat het niet halal is, verkopen wij het zelf ook niet meer als halal.
Klopt! De meeste marokkaanse en turke restaurant ik schat 90% verkoopt vlees en kip dat niet halal is. Slagerijen weet ik niet.

De reden hiervan is dat het vlees van een Nederlandse leverancier veel en veel goedkoper is dan Halal vlees. Halal vlees is schaars en daarom ook duur, je hebt niet zoveel islamitische slachthuizen.

Veel mensen gaan ervan uit dat als ze vlees eten bij een Turkse of Marokkaanse dat het vlees halal is. Maar dit is helaas niet zo, al zeggen zij dat het wel zo is.

Als je er zeker van wil zijn dat het vlees halal is moet je jou kip zels slachten.

21-07-2006, 14:09
Wij kopen hmdl alles bij me oom en die is wel te vertrouwen hmdl ik moet er niet aan denken als je vlees koopt en het blijkt haram te zijn ik zou alles uitkotsen wat ik de afgelopen jaren heb gegeten hahahh maar is echt een grote schande

21-07-2006, 15:37
als zij zeggen dat het halah is, ligt het op hun nek.
Heel veel slagerijen verkopen gewoon niet ritueel geslacht vlees. Dan zou het duurder zijn denk ik. Ik heb weleens filmpjes gezien hoe ze dat doen en dat gaat gewoon niet.
Ze krijgen eerst een elektrische shock en worden dan aan een lopende band "geslacht" maar die man raakt lang niet alle kippen, daar gaat die band veel te snel voor. Maar omdat ze eerst een elektrische shock krijgen heeft het eigenlijk ook niet veel nut om ze nog te proberen te slachten.
Allahi7fedna van deze praktijken ou safi

21-07-2006, 17:12

Citaat door cocoenco:
als zij zeggen dat het halah is, ligt het op hun nek.
Heel veel slagerijen verkopen gewoon niet ritueel geslacht vlees. Dan zou het duurder zijn denk ik. Ik heb weleens filmpjes gezien hoe ze dat doen en dat gaat gewoon niet.
Ze krijgen eerst een elektrische shock en worden dan aan een lopende band "geslacht" maar die man raakt lang niet alle kippen, daar gaat die band veel te snel voor. Maar omdat ze eerst een elektrische shock krijgen heeft het eigenlijk ook niet veel nut om ze nog te proberen te slachten.
Allahi7fedna van deze praktijken ou safi
Klopt,



21-07-2006, 20:27
Damn!

22-07-2006, 13:51


Het vlees in Marokko is ook niet altijd halal.

Mijn oom werkt in een slachterij en vertelde een keer dat er 11 en 12 jarige jongen bij hem werken.

Die kleine jongen zitten aan een lopende band en slachte de kippen ook zonder er iets bij te zeggen. ze hakken die koppen er gewoon af.

22-07-2006, 13:54
BIj de KFC (Kentucky Fried Chicken) hebben ze een certificaat hangen van dat het Halal is etc. SCHIJN BEDRIEGT! Want een aantal mensen hebben het onderzocht en de kip is niet halal. Tóch eten veel ''moslims'' daar.

Pff, zulke dingen zijn gewoon niet te vertrouwen.

22-07-2006, 13:57

Citaat door xMocro_Zinax:
BIj de KFC (Kentucky Fried Chicken) hebben ze een certificaat hangen van dat het Halal is etc. SCHIJN BEDRIEGT! Want een aantal mensen hebben het onderzocht en de kip is niet halal. Tóch eten veel ''moslims'' daar.

Pff, zulke dingen zijn gewoon niet te vertrouwen.
ja, erg he!

Pagina's : [1] 2