Bekijk volle/desktop versie : Mag je alcohol of varkenvlees scannen??



Pagina's : [1] 2

20-07-2006, 12:00
Zou t graag willen weten, graag met fatwa's

Insha allah kunnen jullie me helpen.

Djazaka Allah,

20-07-2006, 12:21


alcohol niet varken wel denk ik

maar wie scant het nouw op internet zijn zat plaatjes hoor ervan als je wilt kan ik ze wel voor je zoeken?

20-07-2006, 12:26
misschien bedoelt ze kassa scan in de winkel..

20-07-2006, 12:29

Citaat door adbullah007:
misschien bedoelt ze kassa scan in de winkel..
jah dat bedoel ik!!!

20-07-2006, 12:29


hebben jullie daliel, hadith, koran??

20-07-2006, 12:31
http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1081430500

20-07-2006, 12:37
agie wie zegt dat dat betrouwbaar is??

20-07-2006, 12:38
ik hebn wat gevonden wat je ermee doet is aan jou

20-07-2006, 12:39
je moet niet alles kakeloos geloven he: )

20-07-2006, 12:43
Met scannen bedoel je ook afrekenen ...

Mag niet, je mag varkan vlees/alcohol niet kopen/drinkeneten//verkopen etc etc.

Er zijn genoeg hadiths hierover...

20-07-2006, 12:44
kan je die aub plaatsen, ik heb het nu nodig.

djazaka allah

20-07-2006, 12:50
Nee dat mag niet, dat vroeg ik ook een tijd geleden
Ik heb er ooit daliel voor gevonden ik zoek het even inchallah

20-07-2006, 12:50


shokran ougtie(K)(K)

20-07-2006, 12:53
Vraag: Mensen die in dienst zijn van winkelbedrijven verkopen ook sigaretten en alcohol. Mag dat?....tenslotte zijn zij niet degene die dat verkopen...alleen ze rekenen het af....dat is natuurlijk iets anders dan hetzelf verkopen.


Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

het verkopen van wijn en ander bedwelmende producten en producten die tot verboden zijn verklaard behoort tot de grote zondes die verricht kunnen worden.

Allah de Verhevene zegt in de Qor-aan om mensen aan te moedigen tot het goede: "Ondersteunt elkaar bij het goede (Al Birr) en Tawqa. En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding" (Quran, vertaling van Soerat Al Ma'iedah, ayah 2)

En er is geen twijfel dat het verkopen van wijn, drugs, sigaretten en bedwelmende producten behoort tot de categorie "En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding"

En Allah de Verhevene zegt ook: "O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. hopelijk zullen jullie welslagen! x Voorwaar, de satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de salat: houdt ermee op!" al ma-iedah 90-91

Ibn ‘Abbas (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Ik heb de boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) horen zeggen; 'Djbriel is naar mij gekomen en zei tegen mij: "O Mohammed! Allah de verhevene heeft wijn vervloekt, en degene die het maakt, degene die vraagt om het te maken, degene die het opdrinkt, degene die het transporteert, degene voor wie het getransporteerd wordt, degene die het verkoopt, degene die het schenkt, en degene voor wie het geschonken word"' Ahmed onder nummer: 2747

wat betreft het islamitische oordeel over het persoon die wijn verkoopt, hij is een fasiq ofwel en grote zondaar. Maar wanneer hij ziet dat het toegestaan is (halal) om wijn te verkopen, te drinken...etc dan valt hij buiten de oever van de islam. Omdat hij Allah de verhevene en Zijn profeet ziet als leugenaars.

En Allah weet het het beste.

Bron: Mokhtaaraat mien kietaab Madjmo'at fatawa wa maqaalaat moetanawie'ah van de geleerde Sheikh Abdelaziz ben baaz Rahiemahoe Allah. blz 445-446

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

20-07-2006, 12:54
stel ik zit in een noodgeval waar ik alleen wijn en varken kan eten, wat doe ik dan?

Pagina's : [1] 2