Bekijk volle/desktop versie : een PAAR DAT NIET BID



20-07-2006, 09:23
beste broeders en zuster,

ik heb gehoord dat als je getrouwd bent en je bid beiden niet dat het eigenlijk haram is dat je samen leeft.. is dit zo?? en ja waar staat dit in de koran en kan iemand voor mij dat stukje hier plaatsen met ook waar ik het in de koran kan vinden???

shoekran bezaf alvast

20-07-2006, 10:23


Alle moslims dienen te bidden (normale volwassenen dan eh), dus het feit dat je getrouwd bent wil zeggen dat je normaal bent; je moet bidden. Doe je dat niet dan treedt je eigenlijk buiten de dien.

20-07-2006, 10:40
maar heeft iemand voor mij hier bewijs van dat bijvoorbeeld ik als vrouw bid en mijn man niet??? zijn we dan haram of hala samen

er staat hierovr iets in de koran maar kan iemand dat voor mij plaatsen hier ik wil bewijs

20-07-2006, 10:52

Citaat door elmoemien:
Alle moslims dienen te bidden (normale volwassenen dan eh), dus het feit dat je getrouwd bent wil zeggen dat je normaal bent; je moet bidden. Doe je dat niet dan treedt je eigenlijk buiten de dien.
Naar mijn weten dien je een kind van 7 jaar te leren om het gebed te verrichten!

Wa Allaho A3lam.

20-07-2006, 10:54



Citaat door yassinelievie:
maar heeft iemand voor mij hier bewijs van dat bijvoorbeeld ik als vrouw bid en mijn man niet??? zijn we dan haram of hala samen

er staat hierovr iets in de koran maar kan iemand dat voor mij plaatsen hier ik wil bewijs
Zuster, dit meen je niet:

Dit is één van de vijf zuilen. Het Gebed.

Ik weet niet wat voor bewijs je wil hebben, maar het feit dat dit een verplichting is moet je doen begrijpen dat het zeer triest is dat jij en je man niet bidden.

En Allah Weet Het Het Beste.

20-07-2006, 11:04
je hebt mij verkeerd begrepen .. ik zeg als voorbeeld .. wat als ik bid en mijn man niet??

en even voor de duidelijkheid meid ik bid wel...

20-07-2006, 11:09

Citaat door yassinelievie:
je hebt mij verkeerd begrepen .. ik zeg als voorbeeld .. wat als ik bid en mijn man niet??

en even voor de duidelijkheid meid ik bid wel...
Al7amdolilah.

Ik heb even één vraag aan je zuster:

Toen je besloot het huwelijk in te gaan met je man; wist je dan al van te voren dat hij niet bad?

20-07-2006, 11:15
he dit is geen vraag voor mijn man en ik dit is gewoon een vraag die ik beantwoord wilt hebben dit heeft niet te maken met mijn man of met mij we bidden elhaldoelilah.. ik stel deze vraag voor iemand anders..

en ik heb lang geleden iets gelezen hierover dat het haram is om dan met elkaar te zijn begrijp je.. en dat stukje uit de koran kan ik nergens vinden maar ik weet dat het er is

begrijp je me nu

20-07-2006, 11:22

Citaat door yassinelievie:
he dit is geen vraag voor mijn man en ik dit is gewoon een vraag die ik beantwoord wilt hebben dit heeft niet te maken met mijn man of met mij we bidden elhaldoelilah.. ik stel deze vraag voor iemand anders..

en ik heb lang geleden iets gelezen hierover dat het haram is om dan met elkaar te zijn begrijp je.. en dat stukje uit de koran kan ik nergens vinden maar ik weet dat het er is

begrijp je me nu
Mijn excuses, heb je begrepen nu.

Verder kan ik je niet helpen met die ayah, maar wil heel graag deze ayah met je delen.


Allah zegt in de Qor'aan:

"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26).

Wasalam O3alikom Wara7mato Allahi Wabarakatoh.

20-07-2006, 11:26
je hebt helemaal gelijk meid.. allah jehdina oe nebahna ne trek del islam inchallah... bedankt zuster...

ik wil dat stuk zo graag vinden voor iemand .. maar ik kan het nergens vinden en ik heb het hier echt eens zien staan ..

20-07-2006, 11:34
Een ieder hoort gewoon te bidden; dat staat wel in tientallen ayaats. Het lijkt me overbodig om die hier ook te plaatsen. Volgens een hadit van de profeet (vzmh) dien je een kind van 7 het gebed te leren en het op z'n 10 jaar af te dwingen (je zou het kind dus klappen kunnnen geven teneinde het te bewegen om te bidden). Als alle volwassenen tegenwoordig zouden bidden, zou het een stuk makkelijker aan toegaan, laat staan als iedereen boven de 10 zou bidden.

20-07-2006, 11:40
al die informatie is mij bekend maar deze persoon wilt daar gewoon zwart op wit info over hebben kun je mij daarbij helpen??? ik vraag om iets heel simpes maar ik krijg eigenlijk alleen comentaar waar ik niet op zit te wachten het is een gewone vraag .. en ja het is bij iedereen bekend dat je vanaf je 7 moet bidden.. en toch is het voor sommige niet belangrijk genoeg of wat dan ook ik weet dat niet en wil niet over andere oordelen.. mijn vraag is gewoon dat ik een stuk wil waarin dat staat en dat als je niet wilt bidden als getrouwd stel of het dan zo is dat je van elkaa rmeot scheiden.. dit wel na vele pogingen elkaar er toe te dwingen wel te bidden

22-07-2006, 22:31



Citaat door yassinelievie:
al die informatie is mij bekend maar deze persoon wilt daar gewoon zwart op wit info over hebben kun je mij daarbij helpen??? ik vraag om iets heel simpes maar ik krijg eigenlijk alleen comentaar waar ik niet op zit te wachten het is een gewone vraag .. en ja het is bij iedereen bekend dat je vanaf je 7 moet bidden.. en toch is het voor sommige niet belangrijk genoeg of wat dan ook ik weet dat niet en wil niet over andere oordelen.. mijn vraag is gewoon dat ik een stuk wil waarin dat staat en dat als je niet wilt bidden als getrouwd stel of het dan zo is dat je van elkaa rmeot scheiden.. dit wel na vele pogingen elkaar er toe te dwingen wel te bidden
Op een andere topic waarin iemand ook vraagt of iemand een stukje heeft over dat je echtgenoot niet bidt en of je dan recht hebt op een scheiding, heb ik je een antwoord gegeven met hadith en koran.
Ghair insha allah.