Bekijk volle/desktop versie : Smog op komst



Pagina's : [1] 2

19-07-2006, 15:18
UTRECHT - In grote delen van Nederland zal woensdag aan het eind van de middag smog door ozon ontstaan.



Dat meldde het Rijksinstituut voor

Volksgezondheid en Milieu (RIVM), woensdag. Op sommige plekken kan aan het

begin van de avond zelfs sprake zijn van ernstige smog.Bij ernstige smog treden ozonconcentraties op hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. Bij niveaus boven de 180 microgram per kubieke meter is sprake van matige smog. De verwachting is dat woensdag in heel Nederland het niveau boven de 230 microgram per kubieke meter ligt, in Zuid Nederland zelfs op 240.

Smog ontstaat als er veel verontreinigende stoffen in de lucht hangen. Weinig wind uit zuidoostelijke richting zorgt ervoor dat de stoffen blijven hangen.

Gevaarlijk

Matige smog kan al gevaarlijk zijn als mensen die zich inspannen in de buitenlucht. Mensen met ziekten aan de luchtwegen en mensen die extra gevoelig zijn voor ozon moeten extra opletten. Mogelijke klachten kunnen zijn irritatie van ogen, neus en keel, luchtwegklachten, benauwdheid, hoest en hoofdpijn.

De milieudienst Rijnmond DCMR liet woensdag weten dat ondanks het aanhoudende warme weer er in de regio Rijnmond geen aanleiding is om een smogalarm te geven. ,,Door de ligging bij zee is er meer wind en een lagere temperatuur dan in andere delen van Nederland. De smogwaarden zijn daardoor lager'', aldus DCMR.


(ANP) AD

19-07-2006, 15:20


ik vind dit weer echt heerlijk het mag van mij zo blijven

19-07-2006, 15:26
SMOG of niet!

Ik heb nog een verrassing voor je NakNok. Jij mag dan graskaas melken uit de Koeien, IK heb een eitje gebakken op mijn balkon. Daar was het op het beton 65 graden. Dus zonder extra energieverbruik van de Nuon!


19-07-2006, 15:26
Ik hoop dat de Nederlanders zo bruin worden zodat ze ook eens mee maken hoe het is om een kleurtje te hebben.

Ik hoor verhalen dat veel Nederlanders al bij de disco worden geweigerd omdat ze een kleurtje hebben.

19-07-2006, 15:28



Citaat door Mister1979:
Ik hoop dat de Nederlanders zo bruin worden zodat ze ook eens mee maken hoe het is om een kleurtje te hebben.

Ik hoor verhalen dat veel Nederlanders al bij de disco worden geweigerd omdat ze een kleurtje hebben.


Ik heb geen Keltisch bloed en ben van nature al bruin.

En in disco´s kom ik nooit.

Mij te heet,

19-07-2006, 15:46

Citaat door Jan_Modderaal:
SMOG of niet!

Ik heb nog een verrassing voor je NakNok. Jij mag dan graskaas melken uit de Koeien, IK heb een eitje gebakken op mijn balkon. Daar was het op het beton 65 graden. Dus zonder extra energieverbruik van de Nuon!

hahahahahaha

gaaf toch energie besparend koken
kan nog helaas geen koffie zo zetten...
heeft het eitje gesmaakt??

19-07-2006, 16:26

Citaat door zoekertje75:
hahahahahaha

gaaf toch energie besparend koken
kan nog helaas geen koffie zo zetten...
heeft het eitje gesmaakt??
Het smaakte een beetje als een scrambled egg, best lekker ja.

19-07-2006, 17:05
Heb je dat echt op het beton gaar gekregen??? (Of ren je straks kakelend van de salmonella naar de dokter)

19-07-2006, 17:10

Citaat door Jan_Modderaal:
SMOG of niet!

Ik heb nog een verrassing voor je NakNok. Jij mag dan graskaas melken uit de Koeien, IK heb een eitje gebakken op mijn balkon. Daar was het op het beton 65 graden. Dus zonder extra energieverbruik van de Nuon!

Na het overlijden van jou aan salmonellavergiftiging zal het de Nuon ook schelen aan energieverbruik.

19-07-2006, 17:13

Citaat door Jan_Modderaal:
SMOG of niet!

Ik heb nog een verrassing voor je NakNok. Jij mag dan graskaas melken uit de Koeien, IK heb een eitje gebakken op mijn balkon. Daar was het op het beton 65 graden. Dus zonder extra energieverbruik van de Nuon!

ziet er lekker uit..krijg er gelijk trek van. Ik zal het ook zo eens gaan proberen als ik teminste op tijd klaar kom met het melken van m'n koeien.

19-07-2006, 17:14

Citaat door Mevr_NakNok:
ziet er lekker uit..krijg er gelijk trek van. Ik zal het ook zo eens gaan proberen als ik teminste op tijd klaar kom met het melken van m'n koeien.
Ben je boerin?

19-07-2006, 17:16

Citaat door Mister1979:
Ben je boerin?
jawel maar ik verkoop ook kaas, vooral graskaas en melk. Alleen met koeienmelken kom je er niet tegenwoordig.

19-07-2006, 17:18



Citaat door Mevr_NakNok:
jawel maar ik verkoop ook kaas, vooral graskaas en melk. Alleen met koeienmelken kom je er niet tegenwoordig.
Een sexboerderij doet het altijd goed.

19-07-2006, 17:30

Citaat door led_zeppelin:
Heb je dat echt op het beton gaar gekregen??? (Of ren je straks kakelend van de salmonella naar de dokter)
Ja hoor serieus, en binnen 4 minuten !

Salmonella krijg ik niet meer. Ben daar immuun voor.

19-07-2006, 17:35

Citaat door Mister1979:
Een sexboerderij doet het altijd goed.

Pagina's : [1] 2