Bekijk volle/desktop versie : Hoe maak je in hemelsnaam kotlet?



Pagina's : [1] 2

19-07-2006, 11:35
Je raad het al ik ben een looser op het gebied van koken,maar ik heb gehoord dat kotlet heel simpel te maken is.

Wie wil mij stap voor stap uitleggen wat je moet doen?

19-07-2006, 11:51


Zo klote is het leven niet schat

Ok neem een koekepan waar deksel bij zit.. of pizzapan.. Neem koteletjes en was ze schoon.. doe ze in koekepan/pizzapan.. maal hierboven op groffe zeezout en seizoenenpeper.. Doe hier overheen/langs beetje boter.. Zet pizzapan aan /koekepan op zacht pitje. Doe hierbij 1/2 theeglas water en laat zachtjes afgedekt gaar koken.. Als t gaar is doe je deksel dr vanaf en vuur iets harder.. als je ziet dat kottelet bruin begint te worden en lekker sappig is, kun je m serveren en lekker oppeuzelen

Maar dr zijn genoeg makkelijke dingen om te maken

M3a salama,
Latifa

19-07-2006, 13:00
nee ik bedoel in de oven meid

19-07-2006, 13:34

Citaat door klote_leven:
nee ik bedoel in de oven meid
salaam oukhty

je kan ze lekker marineren net als voor echwa:

ui fijn gehakt
kasbor/madnous gehakt
zout
libzar
skinzbir
kamoun
rode paprikapoeder
olijfolie

dit alles de kotletten goed ermee smeren dan laten intrekken min 4 uur
dan de bakblik met alu papier bedekken en de kotlet daarop leggen
weer bedekken en in de hete oven gaar bakken
na zo'n 20 mn de papier eraf halen en deze nog bruin laten worden
(de baktijd hangt af van de vleessoort dus na de 1 ste 15 mn een kijkje nemen)

19-07-2006, 14:01


of gewoon met zout strooien en kamoun dan met veel kasbor goed gehakt

goed insmeren

voor elke kotlet een 4kant uit alupapier knippen met olie smeren en de kotlet daarin rollen deze ook met een kwast met olie deppen niet te veel

dan op de bakblik leggen en in de hete oven gaar bakken na 25 a 30 mn
bekijken of het gaar is
als die nog niet gaar zijn gewoon verder laten bakken

21-07-2006, 00:04
ik heb ze afgelopen weekend op de barbeque gedaan, wat heb ik me lopen kluiven, heerlijk

21-07-2006, 00:11
barbeque dan blijft het rood van binnen
jaks

21-07-2006, 00:25
dan kun jij niet barbequen

21-07-2006, 00:28

Citaat door cocoenco:
dan kun jij niet barbequen
maar bij iedereen waar ik gegeten heb ik het zo

21-07-2006, 00:41
zieke mensen eet jij bij dan, Ik ga echt geen rauw vlees eten, gadver. lmouhim bij iedereen is het rood, hamdoellah bij mij niet

21-07-2006, 00:49

Citaat door cocoenco:
zieke mensen eet jij bij dan, Ik ga echt geen rauw vlees eten, gadver. lmouhim bij iedereen is het rood, hamdoellah bij mij niet
nodig me uit kom ik normaal eten bij je

21-07-2006, 00:52
rood vlees van de barbeque is normaal voor jou, voor mij niet, dus wat bedoel je precies

21-07-2006, 01:00



Citaat door cocoenco:
rood vlees van de barbeque is normaal voor jou, voor mij niet, dus wat bedoel je precies
ja normaal omdat ik het gewend ben maar ik vind het beetje nietlekker en het ook niet daarom dat BBQ ook afsla
maar jij beweert dat je lekkere niet rode vlees kan klaar maken ewa dat wil ik wel proeven en zien snapte

21-07-2006, 01:07
wil je het controleren, als ik je ken dan ben je maybe volgend jaar welkom hahaha

maar goed ik kan geen roodvlees naar binnen krijgen, dus doe mijn best als ik aan het barbequen ben, snap je

21-07-2006, 01:44

Citaat door cocoenco:
wil je het controleren, als ik je ken dan ben je maybe volgend jaar welkom hahaha

maar goed ik kan geen roodvlees naar binnen krijgen, dus doe mijn best als ik aan het barbequen ben, snap je
ik snap het mij lukt he alleen niet of je krijgt rood vlees of je krijgt zwarte verkoolde vlees

jakkesss

dus petje af voor je BBQ grill kunst

Pagina's : [1] 2