Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Mijn haren verven behoort nu ook weer tot de verleden tijd



Pagina's : [1] 2

19-07-2006, 09:03
Verven haardos gevaarlijk voor gezondheid
Het regelmatig verven van haar is veel ongezonder dan tot dusver gedacht werd.
Kanker
Uit Europees onderzoek blijkt dat het verven van de haardos naast beschadiging van het DNA ook dodelijke vormen van kanker kan veroorzaken. Dat meldt De Telegraaf.
Peroxide
Vooral de permanente haarkleuringen zijn gevaarlijk. In deze middelen zit de stof peroxide. Die dringt diep door in de haarstructuur en komt uiteindelijk ook in de lichaam van de persoon terecht.


Bron:RTLnieuws

19-07-2006, 09:20


Ja, ik hoorde het ook vanochtend op het nieuws. Ik heb wat grijze haren en elke keer denk ik; laat ik toch eens een x mijn haar verven.
Heb het nog niet gedaan; maar nu helemaal dus niet.
Gewoon natuurlijke producten gebruiken.

mijn nicht heeft mij een naam gegeven van een chinees poeder (natuurlijk) voor het kleuren van je haar (soort henna; alleen blijft het langer).

19-07-2006, 09:24
heb het ook gehoord ik kap er ook mee. Heb vorige week mijn haar weer in mijn eigen kleur teruggeverfd was het zo zat om steeds die uitgroei bij te houden. Blond heb ik nu wel gehad dus lekker mijn eigen kleurtje.

19-07-2006, 09:27
ja idd gewoon henna ofzo das beter dan maar ik vind het altijd vies om het uit te wassen

19-07-2006, 09:32


Ik wil er ook mee stoppen....ik heb echt alle kleuren gehad en mijn eigen haarkleur staat het mooiste uiteindelijk

En als het zo ongezond is wil ik al helemaal stoppen

19-07-2006, 09:32
er bestaan ook haarkleuringen die op basis van plantenextracten worden gemaakt, deze zouden geen ammoniak en peroxide bevatten, dus misschien een alternatief voor de dames

19-07-2006, 09:34

Citaat door NoHide:
Ik wil er ook mee stoppen....ik heb echt alle kleuren gehad en mijn eigen haarkleur staat het mooiste uiteindelijk

En als het zo ongezond is wil ik al helemaal stoppen
Klopt uitendelijk staat je eigen haarkleur het mooist wat doen we onszelf eigenlijk allemaal aan. Geldverspilling , lange wachttijden bij kappers, irritaties. Het leven zou zoveel rust geven zonder verven en als iedereen zn eigen haarkleur accepteert. Ik ga er in ieder geval voor.

19-07-2006, 09:35

Citaat door NoHide:
Ik wil er ook mee stoppen....ik heb echt alle kleuren gehad en mijn eigen haarkleur staat het mooiste uiteindelijk

En als het zo ongezond is wil ik al helemaal stoppen
grappig is dat he, je verlangt gewoon naar een andere kleurtje na dat ik zoveel kleuren gebruikt heb, is zwart dus gewoon mijn eigen haarkleur dé kleur die echt gewoon bij me past, ik heb nu een vreselijke lelijke staart die donkerblond is en van boven heb ik gewoon mijn zwarte kleur, ik wil gewoon mijn eigen haarkleur weer terug

19-07-2006, 09:36

Citaat door Bintje:
grappig is dat he, je verlangt gewoon naar een andere kleurtje na dat ik zoveel kleuren gebruikt heb, is zwart gewoon dé kleur die echt gewoon bij me past, ik heb nu een vreselijke lelijke staart die donkerblond is en van boven heb ik gewoon mijn zwarte kleur, ik wil gewoon mijn eigen haarkleur weer terug
Waarom laat je dat blonde gedeelte dan niet verven in je eigen haarkleur, kwestie van spoeling bij de kapper laten aanbrengen. Uitgroei is zo lelijk

19-07-2006, 09:40

Citaat door Saloua1978:
Waarom laat je dat blonde gedeelte dan niet verven in je eigen haarkleur, kwestie van spoeling bij de kapper laten aanbrengen. Uitgroei is zo lelijk
je mag je haren in alle kleuren verven behalve zwart, ik had er aan gedacht om het weer zo donker mogelijk te laten verven maar ik dacht het zal vast toch weer tot een uitgroei-kleur-verschil leiden, dan blijf ik aan de gang namelijk, ik wil namelijk gewoon weer mijn kleur terugdus ik heb het nu maar voor lief en ik zit er aan te denken om mijn "lelijke" staart er zelfs af te latn knippen maar ik ben er alleen nog niet uit of dat ook is wat ik wil, idd uitgroei is lelijk....

19-07-2006, 09:43

Citaat door Bintje:
je mag je haren in alle kleuren verven behalve zwart, ik had er aan gedacht om het weer zo donker mogelijk te laten verven maar ik dacht het zal vast toch weer tot een uitgroei-kleur-verschil leiden, dan blijf ik aan de gang namelijk, ik wil namelijk gewoon weer mijn kleur terugdus ik heb het nu maar voor lief en ik zit er aan te denken om mijn "lelijke" staart er zelfs af te latn knippen maar ik ben er alleen nog niet uit of dat ook is wat ik wil, idd uitgroei is lelijk....
Nee meid bij de kapper kunnen ze het echt precies in dezelfde kleutr verven en anders is het echt ene klein verschil niet zo erg als de contrast tussen blond en donkerbruin, zoals je nu hebt zeg maar.
Ik heb het vroige week ook laten doen maar het heeft een rode tint gekregen dat is wel minder maar ja beter dan blond en donkerbruin.
als je het maar niet bij Malika op sierplein laat doen want zij heeft het voor mij verpest. 3x geverfd op 1 dag uiteindlijk en nog steeds niet goed het werd eerst paars toen oranje en nu rood terwijl ik gewoon donkerbruin wou net zoals mn uitgroei. Uiteindelijk heb ik nog 60 euro neer moeten leggen echt een flasher.
Ik was gewoon zo moe en wou naar huis zat daar 5 uurtjes met de kleine dus gewoon geacepteerd en betaald en weggeaan en nu heb ik spijt dat ik haar niet heb aangepakt

19-07-2006, 09:59

Citaat door Saloua1978:
Nee meid bij de kapper kunnen ze het echt precies in dezelfde kleutr verven en anders is het echt ene klein verschil niet zo erg als de contrast tussen blond en donkerbruin, zoals je nu hebt zeg maar.
Ik heb het vroige week ook laten doen maar het heeft een rode tint gekregen dat is wel minder maar ja beter dan blond en donkerbruin.
als je het maar niet bij Malika op sierplein laat doen want zij heeft het voor mij verpest. 3x geverfd op 1 dag uiteindlijk en nog steeds niet goed het werd eerst paars toen oranje en nu rood terwijl ik gewoon donkerbruin wou net zoals mn uitgroei. Uiteindelijk heb ik nog 60 euro neer moeten leggen echt een flasher.
Ik was gewoon zo moe en wou naar huis zat daar 5 uurtjes met de kleine dus gewoon geacepteerd en betaald en weggeaan en nu heb ik spijt dat ik haar niet heb aangepakt
en dan nog 60 euro neertellen
tis niet alleen slecht voor je lichaam maar ook voor je portomenee, nou ja in ieder geval pak je haar terug door iedereen te zeggen daar niet te knippen, in welke stad was dat dan?

waarom ik twijfel om te knippen is dat ik ook gewoon geen geluk heb met kapsters 1 keertje zijn mijn haren echt geknipt hoe ik het echt wou maar dat was in marokko, ik heb een kapsel in mijn hoofd die ik graag wil en heb mijn haren laten groeien om het te verwezenlijken maar ik denk dat het oo dit keer niet zal worden zoals ik wil

19-07-2006, 10:10



Citaat door Bintje:
en dan nog 60 euro neertellen
tis niet alleen slecht voor je lichaam maar ook voor je portomenee, nou ja in ieder geval pak je haar terug door iedereen te zeggen daar niet te knippen, in welke stad was dat dan?

waarom ik twijfel om te knippen is dat ik ook gewoon geen geluk heb met kapsters 1 keertje zijn mijn haren echt geknipt hoe ik het echt wou maar dat was in marokko, ik heb een kapsel in mijn hoofd die ik graag wil en heb mijn haren laten groeien om het te verwezenlijken maar ik denk dat het oo dit keer niet zal worden zoals ik wil
Ja idd dus dames als jullie dit lezen. GA NIET NAAR KAPSALON MALIKA OP SIERPLEIN IN AMSTERDAM, GROOTSTE FLASHER . Ik heb er zelfs een topic over geopend op gezondheid.

Ga je dit jaar naar marokko? Zo ja dan kun je het misschien bij dezelfde kapper weer proberen. Een goede kapper is heel wat waard en die moet je vasthouden.

19-07-2006, 10:22

Citaat door Saloua1978:
Ja idd dus dames als jullie dit lezen. GA NIET NAAR KAPSALON MALIKA OP SIERPLEIN IN AMSTERDAM, GROOTSTE FLASHER . Ik heb er zelfs een topic over geopend op gezondheid.

Ga je dit jaar naar marokko? Zo ja dan kun je het misschien bij dezelfde kapper weer proberen. Een goede kapper is heel wat waard en die moet je vasthouden.
nee ik ga niet helaas maar ze heeft haar kapsalon gesloten dus ik stond bijna zo voor die deur

ik was aangekomen in marokko en het eerste wat ik zou doen was bij haar mijn haren knippen maar toen ik langs ging bleek er geen kapsalon meer te staan

trouwens mijn zus die knipt en verft bij surinamers....die heeft mocro's afgezworen, maar ik draag dan ook weer een hoofddoek en zij niet, voor haar is het natuurlijk makkelijker, als ik achterin in een kamertje bij hollandse kappers geknipt zou kunnen worden dan deed ik dat wel, bij cosmo ofzo

19-07-2006, 10:24

Citaat door Bintje:
nee ik ga niet helaas maar ze heeft haar kapsalon gesloten dus ik stond bijna zo voor die deur

ik was aangekomen in marokko en het eerste wat ik zou doen was bij haar mijn haren knippen maar toen ik langs ging bleek er geen kapsalon meer te staan

trouwens mijn zus die knipt en verft bij surinamers....die heeft mocro's afgezworen, maar ik draag dan ook weer een hoofddoek en zij niet, voor haar is het natuurlijk makkelijker, als ik achterin in een kamertje bij hollandse kappers geknipt zou kunnen worden dan deed ik dat wel, bij cosmo ofzo
Klant is koning meid, dus ik zou gewoon cosmo bellen en vragen of het mogelijk is. Is een kleine moeite voor ze. gewoon een scherm ervoor of plannen wanneer er geen mannelijke klanten zijn. Of ga heel vroeg in de ochtend dan is er ook bijna geen muis te bekennen.

Pagina's : [1] 2