Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand me helpen??



18-07-2006, 23:14
Ik heb eigenlijk een vraagje.
Ik ken een vrouw van ong eind 30 jaar. Ze heeft in Marokko een diploma gehaald die gelijk staat aan het VWO niveau die we hier kennen. Nu wil ze graag aan de slag, maar met iets van haar eigen niveau. Ze kan heel goed frans praten en nederlands gaat haar ook makkelijk af. Maar van haar contactpersoon en via de uitzendbureau krijgt ze alleen baantjes aangeboden waar ze niets aan heeft. Ze wil niet gaan werken in een bejaarden tehuis, waar ze bejaarden moet verschonen, terwijl ze twee jaar een studie biologie heeft gevolgd. Ik heb haar gezegd dat ze misschien wel als lerares aan de slag kan, ze zou een cursus of een korte opleiding kunnen volgen en dan aan de slag, maar haar studie wordt dan niet gefinancieerd door de gemeente. En alleen kan ze dat onmogelijk betalen. Ook is haar gezegd dat ze niet toegelaten zou worden bij bv. het ROC.

Nu wil ik graag weten of jullie misschien iets weten, iets wat ze zou kunnen doen om fatsoenlijk aan de slag te kunnen. Ze is nu echt heel erg gefrustreerd, vooral het idee dat er geen vooruitzicht is. Ze heeft wel drie kinderen, dus ze wil graag iets vinden in Overijssel (liefst enschede en omgeving).

Hebben jullie misschien wat tips of dergelijke?
Heel erg bedankt!!

xx