Bekijk volle/desktop versie : op de wereld gekomen om gratis te werken...



Pagina's : [1] 2 3

18-07-2006, 14:04
hey ik ben yasmina z. ik schrijf een verhaal op NaDiAw haar nick maar in werkelijkheid is het van mij(het verhaal dat binnekort gaat beginne) dus als je iets kwijt wilt zeg het tegen mij(yasmina) hopelijk gaan jullie ervan genieten. veeel plezier!!


wat is het donker!mama heeft me nog nooit zo laat buiten gestuurd.
Ze maakte mij om middernacht wakker.Ik vroeg wat er scheelde (eigelijk moest ik het niet vragen want ik wist het wel hoor..) Ze antwoordde niet op mijn vraag in de plaats daarvan schreeuwde ze me toe dat ik snel naar Tante Najet moest,omdat ze hevige pijn had...

Tss... Ze weten nog maar net dat je een diploma op zak hebt als wroedvrouw of je wordt al her en der geroepen in de familie.
Het is alsof ze met opzet zwanger zijn geworden in men laatste jaar.
Ik ben nog maar 2maanden afgestudeerd en heb al 23bevallingen achter de rug!
En denk je dat ze me betaalden voor al het zware werk?I don't think so!

Tante Najet is m'n jongste tante.Ze woont maar 5 straten verder.Toch voel ik me niet op m'n gemak.Want wat je allemaal hoort tegenwoordig op het nieuws:vermoord voor een mp3,vermiste marrokanen,verkrachte meisjes van 10,..
Ja ik hoorde zelfs onlangs dat er een jongetje van 3 uit een Marrokaans gezin uit m'n buurt vermist is.Het straffe is dat hij altijd speelde met de dochter van mijn nicht Sarah en ze zijn nog buren ook!
Triest tog hoe de wereld in elkaar zit...

Nog 2 straten...

Te voet is het veel moeilijker om met een zware koffer op straat te lopen.
Soraya:goh tis niet waar hé het begint te regenen!!
Aangename kennismaking ,ja ik ben Soraya het zwarte schaapje in dit verhaal...

Soraya : ooh nee! de lichten zijn uit!!hopelijk zijn ze toch niet naar het ziekenhuis vertrokken!

Ik klopte aan...

geen reactie.Voor 5 seconden d8 ik dat ze tog weg waren.
Maar Fouad,Najet's man deed open.Man wat was die blij mij te zien!Hij trok me mij m'n arm ruw naar binnen. .Ik struikelde ver over m'n eigen voeten.Dat kon hem blijkbaar niet schelen. Want hij liep vastberaden door.Hij had zelfs de voordeur opengelaten!

Ik hoorde Tante Najet al in de verte krijsen van de pijn...

Fouad: tfou zie je wat ervan komt als te lang treuzelt!
Soraya:Ik deed m'n best het is wel na 2uur in de morgen denk je dat iedereen wakker blijft voor jou?
Fouad:ach zo mademoiselle zet een grote mond op? moest je niet het nichtje zijn van Najet had ik je allang een lap op je gezicht gegeve!
Soraya:wel ga je me nu naar 'r toe brenge of wat?
Fouad:zeedi emshi(stap voort)

Eindelijk zag ik m'n Tante..ooh ze zag er niet uit..

Najet:aah...daar ben je...help me aub ik hou het niet meer uit...
Soraya:rustig ik ben hier...Fouad breng me een paar handdoeken en warm water!
Fouad:jah...ik ben al weg...

tsss...sneaky vent deed alsof hij lief en begripvol was voor zijn vrouw maar oooh wee als ze even niet kijkt!

De bevalling verliep redelijk....en nu...

ok wil je meer vraag erdan naar thx!! beslama .....


Najet:shokran a zina,zonder jou was het me niet gelukt....
Soraya:is niks bla mzieja(geen dank)
Najet:seg soraya ik wil graag betalen voor je prachtige werk,maar...je moeder heeft gezworen dat ik je niet mocht betalen...
Soraya:wwat?!?
Najet:je moet me niet verkeerd begrijpen,ze zei dat als ik je betaalde het een soort belediging voor haar was.
Soraya:ah...is niks tante,het is alleen dat ze me nooit iets zegt al ik bij een bevalling ga helpen zie je...
Najet:ah typisch Fatima,men zus zou niet Fatima heten als ze geen rare gewoontes had...
Soraya:wel tante dit was het dan als je vragen hebt of iets om over te klagen bel me ok?beslama ik ga thuis wat slapen...
Najet:je bent toch niet van streek hé?
Soraya:aweelie tante van streek waarom?ik heb net een prachtig nichtje bijgekregen waarom van streek zijn? allé tallaai fi roohek!(hou je goed)
Najet:haha...shokran,fouad!!!laat m'n nicht uit wil je?
Fouad:saha(is goed)
Soraya:daaag!!

Wel een hartelijk vaarwel was het niet.Zodra ik de deur uit was klapte die sneaky vent de deur zomaar voor men neus dicht.Zo zie je maar hoe ondankbaar iemand kan zijn...
Maar daar maakte ik me geen zorgen om,nee m'n moeder!!
Hoe kon ze zoiets doen?Het is niet moeilijk dat niemand betaalde voor al die bevallingen!Waarom deed ze dat?Net nu ik werkloos ben doet ze zoiets...tfou life is tuff...

Sinds m'n broer Hamid het huis uit is,is niks meer hetzelfde.
Hamid m'n lieve broertje verkoos de vrijheid in plaat van dit rotleven.
Ik geef hem gelijk,want zelfs hij werd afgeperst door m'n ouders!Over Hamid werd geen enkel woord gesproken dat mocht gewoon niet van onze vader. het begon allemaal toen Hamid ontslagen was op z'n werk...

Die avond,toen Hamid thuis kwam...

vader:salaam Hamid bni(zoon)
Hamid:salaam
vader:zeg eens hoe was je dag?
Hamid:gewoon rot ze hebben me ontslagen...
vader:bismillah irahmanirahiem...
Hamid:maak er niet zo'n drama van het kan iedereen gebeuren.
vader:hoe kun je nu ontslagen zijn?
Hamid:ja simpel je baas komt naar je toe en zegt je te vertrekken,voila!
vader:je hebt zeker niet goed gewerkt ,de Bachirs hun zoon is nog nooit ontslagen geweest!
Hamid:ben je daar weer?de Bachirs dit de Bachirs dat,trouw dan met ze als je ze zo goed vindt!!

moeder is ondertussen toevallig binnengekomen...

moeder:Hamid zo praat je niet tegen je vader!
vader:je hebt die zoon van je niet goed opgevoed!
moeder:het is zowel mijn als jouw zoon.
Hamid:yema(moeder)alstublieft hé
vader:wel Hamid je hebt tog wel een cheque of zo gekregen of niet,toen je ontslagen werd?
Hamid:hhaahahaha....
vader:die zoon van je is knetter!
moeder:ya wleedie...
Hamid:baba je krijgt m'n geld niet als het dat is wat je wilt...
vader:wat zei je daar?
Hamid:je hebt me goed gehoort,en nog iets als je er niet blij mee bent werk zelf!ik ben het beu om altijd voor jullie te werken!zoek zelf werk!tfou!
vader:tfou?barra!
moeder:neeeee!
vader:je bent m'n zoon niet meer!!! vertrek nu metteen barra!!
Hamid:m'n koffers zijn tog al gepakt!ik ben nu weg!!
moeder:neeeeeee......ha yema ha yema...al meezierieya kahla!(de schande,wat een probleem)

De volgende ochtend vertelde vader ons wat er die avond gebeurt was en dat we nooit meer contact moeten opnemen met Hamid of we hangen.
Selwa was sindsdien niet meer de oude.Toen Hamid het huis verlaten had was dat een grote schok voor haar,omdat Hamid haar altijd opvrolijkte als ze het naaien beu of down was.En Hamid was een soort rolmodel voor me.We waren altijd close (logisch we zijn een tweeling).Hij was altijd de opstadige van ons 2.Maar soms heb ik het gevoel dat hij mij een stukje heeft meegegeven.Op wie moest ik steunen nu Hamid weg was?Tog niet op Selwa,want die nam nu de bevelen van mama en papa als een robot op.
Kun je dat nu geloven?Ja m'n eigen ouders nemen vanaf dat 1 van ons drieën geld heeft nemen ze gewoon alles af,soms geven ze ons €5 of €25 maximum.
Neem nu Selwa m'n oudste zus haar leven hebben ze helemaal verknoeid.
Ze moest voor naaister studeren en dure feestkledij naaien,ze kon €900 verdienen!maar dat namen ze af,ze waren heel slim ze vertelden nooit wat ze écht had verdient.En dan gaven ze haar €50,sahma ze had veel geld verdient.
De rest kon je wel raden waar het naartoe ging.Ze zwijgt,neemt het geld dankbaar aan en doet al de huishoudelijke taken.Het enigste wat m'n moeder doet is luieren op haar gat of gaan roddelen bij de buren.

Eindelijk kwam ik thuis,gelukkig voor mij maar niet voor mijn moeder....

Ik was gewoon buiten m'n zinnen.Ik wou afkoelen zeg maar dus riep ik m'n moeder.

Soraya:yemaaaaa!!!
....niets
Soraya:yemaaaa!yema,yemaaaaah!
moeder:hoedoebillahi-miena a sheijtana rajiem...(m'n moeder overdrijft zoals gewoonlijk)
Soraya:yema!
moeder:rustig...wat scheeld er m'n kind?
Soraya:wat er scheeld?vertel jij maar waarom ik werk voor niks hé!!!
moeder:doe niet zo stom ik weet niet waar jij het over hebt.
Soraya:dat weet je wel yema jij met je grote mond altijd,ik ben precies degene die jou moet opvoeden!
moeder:Soraya!nu is het genoeg!vertel mij nu eerst hoe het met Najet en de kleine gaat.
Soraya: pff...yema soms weet ik echt niet wat ik met je aanmoet.het gaat heel goed met ze,maar dat is niet waar ik het over wil hebben.

18-07-2006, 14:12


Heey meid.. mooii begin! ga snel verder

Xx dramaQueen17

18-07-2006, 15:28
[SIZE=5" --> yek [FONT=Verdana][SIZE=2]mademoiselle [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5] Nadia [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]

18-07-2006, 15:59
Gaa d0oor prachtig VERHAAL

19-07-2006, 01:03


uuupp er der upppppppppppppp

20-07-2006, 12:23
waarom gaje nie verder meid..

20-07-2006, 14:30
eej nieuwe fan ga snel verder

20-07-2006, 14:30
ga verder leuk verhaal



xxx je nieuwe fanetje

20-07-2006, 20:58
Prachtig sgat !!! ga gauw weer verder ![/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Nadia

23-07-2006, 18:17
Ga door dan,, je bent online

23-07-2006, 18:34
moederver wat wil je het hebben?er valt niks te bespreken.
Soraya:yema!doe niet zo ouderwets wil je!
moeder:ach m'n kind je moet nog veel leren over het leven...
Soraya:nee yema luister nu eens naar mij....

srr mensen ik zal de volgende keer veeeeeeel meer schrijver nu ga ik een stuk schrijven "de onmogelijke liefde tussen 2 vuren" afwerken zeg maar...
beslama merci voor jullie vertrouwen in mij en m'n verhaal ik ben jullie echt dankbaar!!:d::d:d:d

23-07-2006, 18:36
oke... dank je ewl

23-07-2006, 18:50


thnx sgat hij was mooi je vervolg :d Kusje Nadia

26-07-2006, 21:00
moederk.maar begin weer niet te preken over....
Soraya:YEMAAAH!!!
moeder:bismillahi...
Soraya:stop met uw zever waarom zeg je bismillah iedere keer als ik gelijk heb?
srr yema,maar ik wil nu het woord hebben,je beslist al heel m'n leven wat ik mag en niet mag,wat ik moet doen en wat niet,wanneer ik buiten mag en wanneer niet en daar heb ik een hele lijst van!!yema weet jij wel hoe oud ik wel ben?ik ben volwassen!24jaar is dat niet oud genoeg om zelfstandig te denken?
moeder:soraya..je bent nog jong jij weet niet wat goed voor je is...
Soraya:HAHAHA...yema...zie je niet goed?om wroedvrouw te worden heb ik een hongerstaking gedaan,weken niet gepraat,uren lopen zagen,de imam derbij gehaald zelfs oom Mourad heeft me bijna weggehaald uit dit vervloekte leven én tog wil je alles vergeten wat er in het verleden gebeurt is in dit huis!je wilt zelfs je eigen zoon vergeten..Hamid weet je wel nog van hem...trouwens hoe is het met hem kun je mij dat zeggen?!?hé dat kun je niet hé!!yema...
moeder:STOP!Soraya...je westerse praat duld ik hier niet in huis!
Soraya:WESTERSE PRAAT???yema,vind je het normaal dat ik gezweet heb voor 24 bevallingen en niet betaald werd? weet jij wel nog de waarde van geld?yema ww...wwaarom heb jij tegen iedereen gezegt dat ze mij niet moeten betalen???
moeder:Soraya!!weet jij wel wat voor een schande het is om geld te vragen?zekers voor familie!!moest jij nu betaald worden zou ik m'n gezicht niet meer kunnen vertonen bij de familie en buren!! stel je voor...wat een schande!
Soraya:schande?dus jouw reputatie bij de anderen is véél belangrijker dan mij?m'n werk?tfou yema doe niet zo ouderwets wil je!ik word gewoon ziek van je!!
moeder:Soraya!ga jij nu ook zoals je broer doen zijn hoofd sloeg ook op hol toen hij het woord "tfou" zei!!én je weet best hoe het met hem afgelopen is.dus astubliefd Soraya laten we vergeten wat er hier gebeurd is voordat je vader hier zich mee gaat moeien...
Soraya:ja ik weet best hoe het met hem afgelopen is..hij is VRIJ!én dat wil ik ook!!
moeder:doe niet zo westers...en ga slapen...
Soraya:nee! yema jij gaat niet beslissen wat ik ga doen!!zie je je deed het weer!en ik ga niet gaan slapen..ik ga een appartement zoeken en als ik er 1 gevonden heb ga ik hier weg!!
moeder:Nee!dat doe je niet!serieus nu Soraya een moslim-meisje hoort niet alleen te wonen voordat ze getrouwt is!
Sorayak dan.maar dan ga ik een auto zoeken!!hahaha
moeder:awielie..haha..dat kind is gek geworden allah yastar...met welk geld ging je dat betalen?en je hebt niet eens een rijbewijs!!hahaha
Soraya:tog wel 2 keer ja!m'n lieve nonkel Mourad jouw zéér lieve broer dus heeft voor mij een bankrekening geopend toen ik begon te studeren en we hebben stiekem zonder dat jullie het wisten samen geoefend om mijn rijbewijs te halen. met het geld dat overblijft koop ik een auto..en wist je ook dat ik het van de eerste keer gehaald heb?hahah
moeder:wat??hoe?
Soraya:ik dacht gewoon aan de gedachte om jullie gezicht te zien als jullie dit zouden horen en mij zien rijden!!!simpel en ja...DANKU!!
moeder:ik sta je niet toe om met een auto te rijden!!een moslim-meisje hoort niet met een auto te rijden!awielie...wat zou het een schande zijn als de buren je zouden zien en nog erger...de familie....én je zei dat je wou alleen wonen,trouwen dus,GEEN enkele man zou van je moeten hebben als die wist dat je kon rijden!!!

26-07-2006, 21:46
Ouderwets hoor.. ga verder!

Pagina's : [1] 2 3