Bekijk volle/desktop versie : Hoe mijn mooie leventje, verrot word



Pagina's : [1] 2

18-07-2006, 00:06
Korte samenvatting, jullie komen er zelf wel achter wie de hoofdpersonen enzow zijn en laat een berichtje achter, dan weet ik of er genoeg mensen geinteresseerd zijn


Ik vraag me af of het een goede story is, waar ik aan wil gaan werken. Het gaat over een meisje, Manal. Ze had eerst 2 lieve ouders, maar haar ouders gaan scheiden. Haar vader begint met drinken, en begint met slaan. De vader heeft de voogd over Manal. Manal loopt weg naar haar moeder, maar de moeder word doodgereden door een dronken bestuurder. Manal moet terug naar de vader. Vader slaat haar nog harder, en begint haar ook nog eens seksueel te misbruiken. Dan komt Manal erachter, dat de jongen waar zij al lang verliefd op is, ook verliefd op haar is. Ze gaan trouwen, vader word niet uitgenodigd dus word hij kwaad, en doet domme dingen...

ik ga wel alles f schrijven


Ik word wakker door het geschreeuw van mijn ouders. De laatste tijd hebben mijn ouders veel en vaak ruzie. Ik duwde de kussen op mijn hoofd, om hun geschreeuw niet te horen. Ik zuchtte diep. Waarom kon het nooit eens rustig zijn in huis, waarom altijd dat geschreeuw en geruzie. En ik voelde weer een traan over mijn wang rollen. Ik ging mijn kamer uit, de douche in. Ik keek even in de spiegel naar mijn bleke gezicht. Mijn wallen waren paars, en mijn haar piekte alle kanten op. Ik pletste wat water in mijn gezicht, en ging in mijn pyjama daar beneden. "Sbah el ghier, baba ou mama.", groette ik hun. "Sbah el ghier, benti.", antwoordde mijn moeder. Ze keek wat beschaamd, omdat ze doorheeft dat ik wakker ben geworden door hun geschreeuw. Mijn vader keek me aan en groette me vervolgens ook terug. "Wil je thee, mijn liefste?", vroeg mijn moeder lief, alsof ze het goed wou maken dat ik wakker was geworden door haar geschreeuw. Ik heb de laatste tijd heel erge slaapproblemen, en het is zeer zeldzaam dat ik zelf in slaap kom. "Ja, graag.", antwoordde ik haar. Ze ging naar de keuken, en maakte thee voor me. Mijn vader stak een sigaret op, en liep naar de televisie om hem aan te zetten. Alsof mijn moeder aanvoelde dat mijn vader een peuk opstak, kwam ze de huiskamer inrennen en vroeg ze met donkere ogen of hij ALSJEBLIEFT de peuk uit wou maken. Hij antwoordde simpel nee, en keek vervolgens verder naar de tv. Mijn moeder liep met vlammende ogen naar mijn vader, pakte de sigaret uit zijn handen, en gooide hem op de grond. Ze stapte op de sigaret alsof het een gevaarlijk beest was. Ik keek naar het hele gebeuren, en mijn moeder begon weer te schreeuwen. "Dat je jezelf wilt doodroken, dat kan mij niks schelen. Maar waag het niet om in mijn kinderen hun buurt te roken, als je zo graag je nicotine wilt hebben, daar is de deur van de achtertuin!" En vervolgens liep ze met stampende voeten naar de keuken. Mijn vader haalde zijn schouders op, en liep naar buiten. De deur deed hij met en harde klap dicht. Mijn moeder zuchtte diep, ik hoorde mijn zusje naar beneden komen. "Sbah el ghier, allemaal.", zei ze. "Wat was die klap van daarnet?", mijn moeder antwoordde niks terug, en ik haalde mijn schouders maar op. "Niks om je zorgen over te maken.", antwoordde ik dan maar. En mijn aandacht ging richting de televisie. Ik dronk mijn thee op, en kleedde me om. Wat zou ik eens gaan dragen, dacht ik bij mezelf. Ik pakte een mooie Re-play-spijkerbroek, en een mooie witte coltrui. Ik maakte mijn haar stijl, met mijn stijltang, en deed wat lichte make up op. Ik wil niet als een xxxx lijken. Ik keek in de spiegel naar mijn getinte huidskleur, en naar mijn groene ogen. Ik koos witte bruine leren laarzen, en droeg die onder mijn spijkerbroek. Ik loop de trap af naar beneden, en doe de deur dicht. "Mama, ik ben even snel naar Sabrina!", zei ik snel tegen haar. "Oke, neem je mobiel mee!"
Shit die was ik bijna vergeten, ik rende snel naar boven, en pakte mijn witte tasje van mijn bureau af. Ik rende de trap af, naar beneden, en ging snel de deur uit. Ik liep rustig de straat af, op naar de bushalte.

18-07-2006, 00:07


Shit, de bus is net vertrokken, en ik ging zuchtend op de bankjes zitten, die in het bushokje staan. Er zit een mooie jongen naast me, breed-gespierd, lieve stekeltjes en grote bruine ogen. Hij keek me aan, maar zei niks. Shit, ik word gebeld! en ik pakte snel mijn tasje. Te laat, iemand had gebeld met privé-nummer, nja jamer dan kan ik niet terug bellen. Toen kwam de bus eraan. Ik stond op en liep naar de bus. Ik liet mijn busabonnement zien, en de buschauffeur knikte me knipogend toe. Iel, wat een viezerik, dacht ik bij mezelf. Ik keek hem verwaand aan, en ging achter in de bus zitten. Weer ging mijn telefoon af, "Hallooooooooo.", hoorde ik de stem van Sabrina. "Heeeeeeeeeey, zinaaa!", antwoordde ik terug. "Alles goed met je, liefje! Ik kom er nu aan naar je toe, meid. Ik wou even naar de stad met je, ik heb nieuwe kleren nodig. Hahaha.", zei ik tegen haar. "Jaaa met mij gaat alles goed, met jou ook??? Ewa, is goed! Waar wil je heen, Utrecht, de stad of Rotterdam wella fin?"
"We zien wel.", antwoordde ik en groette haar, en hing op. Ik voelde dat iemand me bekeek, en ik keek op. Ik zag dezelfde gozer naar me grijnzen, en ik keek verwaand terug. Ik was nu waar ik zijn moest, en ik liep de bus uit. De buschauffeur keek naar mijn kont, en toen ik hem even walgelijk aankeek, knipoogde hij naar me. Jegh, zo'n typische vieze 40'er die thuis kinderen en een vrouw heeft, maar toch naar jonge meisjes kijkt. Echt vies. Ik liep naar Sabrina's huis, en ik zag haar al wachten op het pleintje. "Héééééééééé, Manal. Liefjee! Alles goed??", en ze knuffelde me alsof ze me al jaren niet gezien had. "Hahaha, wat een ontvangst, zeg!", zei ik lachend. "Wacht even, ik pak mijn tasje, dan lopen we wel naar de trein. OK?" Ik lachte en knikte. Sabrina rende naar haar huis, en kwam binnen 1 minuut weer naar buiten met haar tasje. Hahaha, zo te zien heeft ze weer energie teveel. We gingen naar het centraal station, en namen de trein naar Utrecht.
Aangekomen in Utrecht, gingen we gelijk naar de winkels. Ik ging naar de H&M, en zag gelijk een paar mooie truitjes. Ik pakte maat XS, wetend dat het zal passen. Sabrina gilde naar me. "AAAAH, Manal kijk! Kijk!!! Die tas is zó mooi, he!" En ze rende erop af. Haha, maf wijf, grinnikte ik bij mezelf. Ik liep naar haar toe, en zag dat de tas inderdaad heel mooi was. En maar 7,50. Ze hem bij zich, en ging met een big smile verder naar kleren zoeken. De H&M was bomvol, en ik zag een bekende jongen. Hé, is dat niet de jongen van de bushalte? En ik keek met priemende ogen naar hem toe. "Hé, Manal? Wat doe je? Oeh, heb je een leuke jongen gezien? Ben je verliefd. Zeg maar wie het is, ik vraag zijn nummer wel voor je!" En ze zocht de H&M af. Ik keek haar aan en lachte. Ik voelde het bloed naar m'n hoofd stijgen. Hihi, hij is inderdaad wel knap. Hij merkte me op, en wou naar me toe lopen. Een ander meisje, ging naar hem toe en pakte hem bij zijn arm. Hij bleef naar me kijken, en dat meisje volgde zijn blik die op mij rustte. Ze keek me vies aan, terwijl ik niks had gedaan. Hmm, hij had dus een vriendin, dacht ik teleurgesteld.

18-07-2006, 00:07
We waren klaar met winkelen, en we gingen even naar een buitenrestaurantje. Ik bestelde maar eerst wat te drinken. Ik wou naar de w.c. gaan, en botste tegen de jongen op die ik in de H&M zag. "Eh, sorry.", zei ik blozend. "Haha, geeft niet.", ik wou aan de kant aan, maar hij ging ook aan de kant. We botsten weer tegen elkaar aan. We keken elkaar even aan en we lagen helemaal dubbel om niks. "Zo makkelijk kom je niet van me af, hoor.", zei de jongen met de mooie ogen. Ik knikte en keek naar de grond. Hij pakte mijn kin, en deed mijn hoofd omhoog, zodat ik hem in zijn ogen zou kijken. "Ik wou je al vragen, in de H&M. Ehh, mag ik je nummer misschien?" Ik keek hem vreemd aan, en wou nee knikken. Wie is deze jongen, en waarom vroeg hij zo direct naar mijn nummer? Hij zag me aarzelen en zei snel: "Sorry, dat ik zo snel je nummer vraag. Ik weet het is raar, ik weet je naam niet eens. Maar ik wil je graag leren kennen." Hij keek me diep aan met zijn mooie grote bruine ogen. Ik keek hem 15 seconden aan, en was in dromenland. "Nou?", hoorde ik zijn stem vragen. Ik schrok op, en ik dacht erover na. Uiteindelijk gaf ik hem mijn nummer maar. Hij keek me blij aan, en ik excuseerde me en liep naar de w.c. "Ik bel je nog!", zei hij met een knipoog. Ik voelde weer het bloed naar m;n hoofd stijgen. Hihi.

Ik lag te slapen toen ik werd opgebeld. "Hallo.", zei ik slaperig. Ik hoorde een onbekende mannenstem. "Hallo!". "Wie ben je, als ik vragen mag?", vroeg ik niet-geinteresseerd. Als ik slaap, dan word ik niet graag gestoord. "Tazz, ewa saffi. Ben je me nu al vergeten.", antwoordde hij me lachend. "Eh, ja, blijkbaar wel. Sorry, maar ik wil slapen.", zei ik en ik hing op. Grr, rotmensen. Nooit mij bellen als ik lig te slapen. Krijg ik een rothumeur van.

Ik werd wakker door de zonnestralen, die mijn kamer inschenen. Hmm, hoe laat is het, vroeg ik mezelf af. 10 uur, damnn, he. Toen herinnerde ik me opeens het telefoontje dat ik kreeg, vanacht. Ik pakte mijn mobiel en keek bij "Ontvangen Oproepen." Hmm, 0650897... . Ken ik niet. Nou, ja. Jammer dan. Ik ging naar de badkamer, en nam een heerlijke douche. Ik kamde mijn haren, en liep naar beneden. Ik deed de huiskamerdeur open, en zag dat mijn vader op de bank lag. "3awed ruzie.", mompelde ik even bij mezelf. Het was niet de eerste keer dat mijn ouders gescheiden slaapten. Ik deed de deken over mijn vader heen, en liep rustig naar de keuken. Ik maakte alvast ne3ne3-ettej, en zette koekjes en croissantjes op een bord. Ik dekte de tafel, en ik hoorde m'n moeder boven al douchen. Ik pakte het brood uit de vriezer, en deed het in de magnetron. Ik pakte kaas, chocoladepasta, pindakaas, hagelslag, alles wat er in de kast zat en legde het op de eettafel neer. Ik hoorde mijn moeder naar beneden komen, en ik zag haar eventjes arrogant naar mijn vader en haar man kijken. Ze keek verrast naar de gedekte tafel, en lachte naar me. "Ewa benti, wat een ontbijt.", zei ze met een grote smile. Ik hoorde mijn zusjes ook al naar beneden stormen, en mijn vader werd wakker. Mijn moeder negeerde hem, en hij haar ook. Hij zei ons "Sbah elghier." En wij groetten hem terug. Hij liep naar boven en nam een douche. We zaten aan de tafel te smullen van het brood, en van de goed gelukte ettejj, toen mijn vader naar beneden kwam. "Ik ga even naar buiten, wat zaakjes oplossen.", zei hij naar niemand in het algemeen. En hij liep naar buiten. Ik zag aan mijn moeders gezicht, dat ze er niet blij mee was dat mijn vader niet bij ons kwam eten. Ze probeerde blij te doen. Maar het lukte niet. Ze ging van tafel weg, en liep naar boven naar haar kamer. Mijn zusjes en ik ruimden de tafel stilletjes af, en deden de vaat. Ik had zo een sterk voorgevoel, dat mijn vader vreemdging. Altijd als hij thuis kwam, rook ik het geurtje "J'adore", dat kon niet missen. Ikzelf ben gek op dat geurtje, en mijn moeder had dat geurtje niet. Dus van haar kon het nooit zijn.
Ik lag te slapen toen ik werd opgebeld. "Hallo.", zei ik slaperig. Ik hoorde een onbekende mannenstem. "Hallo!". "Wie ben je, als ik vragen mag?", vroeg ik niet-geinteresseerd. Als ik slaap, dan word ik niet graag gestoord. "Tazz, ewa saffi. Ben je me nu al vergeten.", antwoordde hij me lachend. "Eh, ja, blijkbaar wel. Sorry, maar ik wil slapen.", zei ik en ik hing op. Grr, rotmensen. Nooit mij bellen als ik lig te slapen. Krijg ik een rothumeur van.

18-07-2006, 00:08
Ik werd wakker door de zonnestralen, die mijn kamer inschenen. Hmm, hoe laat is het, vroeg ik mezelf af. 10 uur, damnn, he. Toen herinnerde ik me opeens het telefoontje dat ik kreeg, vanacht. Ik pakte mijn mobiel en keek bij "Ontvangen Oproepen." Hmm, 0650897... . Ken ik niet. Nou, ja. Jammer dan. Ik ging naar de badkamer, en nam een heerlijke douche. Ik kamde mijn haren, en liep naar beneden. Ik deed de huiskamerdeur open, en zag dat mijn vader op de bank lag. "3awed ruzie.", mompelde ik even bij mezelf. Het was niet de eerste keer dat mijn ouders gescheiden slaapten. Ik deed de deken over mijn vader heen, en liep rustig naar de keuken. Ik maakte alvast ne3ne3-ettej, en zette koekjes en croissantjes op een bord. Ik dekte de tafel, en ik hoorde m'n moeder boven al douchen. Ik pakte het brood uit de vriezer, en deed het in de magnetron. Ik pakte kaas, chocoladepasta, pindakaas, hagelslag, alles wat er in de kast zat en legde het op de eettafel neer. Ik hoorde mijn moeder naar beneden komen, en ik zag haar eventjes arrogant naar mijn vader en haar man kijken. Ze keek verrast naar de gedekte tafel, en lachte naar me. "Ewa benti, wat een ontbijt.", zei ze met een grote smile. Ik hoorde mijn zusjes ook al naar beneden stormen, en mijn vader werd wakker. Mijn moeder negeerde hem, en hij haar ook. Hij zei ons "Sbah elghier." En wij groetten hem terug. Hij liep naar boven en nam een douche. We zaten aan de tafel te smullen van het brood, en van de goed gelukte ettejj, toen mijn vader naar beneden kwam. "Ik ga even naar buiten, wat zaakjes oplossen.", zei hij naar niemand in het algemeen. En hij liep naar buiten. Ik zag aan mijn moeders gezicht, dat ze er niet blij mee was dat mijn vader niet bij ons kwam eten. Ze probeerde blij te doen. Maar het lukte niet. Ze ging van tafel weg, en liep naar boven naar haar kamer. Mijn zusjes en ik ruimden de tafel stilletjes af, en deden de vaat. Ik had zo een sterk voorgevoel, dat mijn vader vreemdging. Altijd als hij thuis kwam, rook ik het geurtje "J'adore", dat kon niet missen. Ikzelf ben gek op dat geurtje, en mijn moeder had dat geurtje niet. Dus van haar kon het nooit zijn.Mijn vader kwam laat in de avond thuis, en in de tussentijd had ik niks gedaan. Ik lag op mijn kamer muziek te luisteren, tot ik geschreeuw van mijn ouders hoorde. "Waar was je?? Was je weer bij die h.er? hoorde ik mijn moeder schreeuwen. ze kwam iets dichterbij, en rook aan mijn vader. "Heb je gedronken, yek? Saffi, ben je van een vieze sigaretroker naar een alcoholist gegaan? Die opmerking was de druppel die de emmer deed overlopen. En hij gaf haar een heel harde klap. Ze viel tegen de grond neer. "De vrouw, waar ik nu mee ben is veel beter dan zo een mislukte h.er als jij. De reden dat ik nog bij je ben, is omdat je die stomme scheidingspapieren niet hebt ondertekent.", hoorde ik zijn boze stem. Hij liep naar de keuken en pakte cognac. Hij schonk zichzelf een heel glas in en dronk het op. Hij liep naar z'n vrouw, en trapte haar in haar buik. Hij spuugde op haar, en glimlachte vals. Met zijn glas liep hij naar buiten.
Toen ik de voordeur dicht hoorde gaan rende ik naar beneden. Shit, wat was er gebeurt? Toen ik mijn moeder op de grond zag liggen, met de betraande ogen, wist ik genoeg. Ik zag de fles cognac staan. Ik hielp mijn moeder overeind, en hielp haar naar de bank. Meskina, ik had echt medelijden, Mijn moeder gehoorzaamde eerst altijd, en deed altijd alles wat er van haar verwacht werd. Ik werd boos op mijn vader, dus hij was met een andere vrouw, yek? Vieze bedrieger. Ik ging naar de keuken, en haalde een glas water voor mijn arme moeder. Meskina, ze dronk het met kleine slokjes op, en viel huilend in slaap.
Meskina, ik liet haar maar slapen, en ik dekte haar met een deken.

18-07-2006, 00:57


Hoi hoi meid

Ik denk dat ik je EERSTE fan ben,... Een leuke start dat je hier hebt hoor, ...

Maar ga verder met je verhaal, en is ie waargebeurd of niet???

Veel liefs
Lady Amy

18-07-2006, 01:04
heej ga snel verder!

18-07-2006, 01:05
Hey Kaca

Leuk verhaal dat ze hier heeft he, wel een leuk begin toch !!!!

Veel liefs
LAdy Amy

18-07-2006, 14:08
Ja vind ik ook..nou moet ze alleen nog verder gaan


23-07-2006, 02:17
Hahaha, danku girls... ik dacht dat er niemand gereageerd had op mijn forumpje nja hier een vervolg laat wat horen dan weet ik dat er wel emnsen kijken enzow haahah

Ik werd boos op mijn vader, dus hij was met een andere vrouw, yek? Vieze bedrieger. Ik ging naar de keuken, en haalde een glas water voor mijn arme moeder. Meskina, ze dronk het met kleine slokjes op, en viel huilend in slaap.
Meskina, ik liet haar maar slapen, en ik dekte haar met een deken.

Mijn zusjes hadden alles ook gehoord. "Wat is hier aan de hand???", was hun eerste vraag. Ik negeerde hun vraag en wees naar (nog steeds) gedekte tafel, "rohho tsharbou ettej."(Ga maar thee drinken), zei ik hun. Ze knikte en keken nog eventjes raar naar mijn moeder. Ik kon toch geen hap door mijn keel krijgen na wat ik net gehoord had, wat als mijn vader echt vreemdging, wat als hij een andere vrouw had? Wat als mijn ouders gingen scheiden, het echtpaar dat al jarenlang van elkaar hield en gelukkig was? De vragen zweefden door mijn hoofd, maar ik kon geen antwoord vinden.

De gedachten van dat mijn ouders wellicht zouden scheiden, liet me niet los. Wat nou als het serieus is. Drinkt mijn pappie alcohol? Ik wist wel dat hij rookte maar niet dat hij ook dronk, gadverdamme! Ik belde naar Sabrina, en ik vroeg of ik langs kon komen. "NATUURLIJK GEKKKKKKKK KOM, MARHBABIKKK E ZIN!!" Hahaha, gek wijf... Ik werd gelijk blij van haar enthousiaste stem, en haar gekkigheid. Ik kleedde me om, en pakte mijn handtasje en liep naar de bus. Ik pakte de bus naar Sabrina, en deed mijn iPod op. Ik voelde dat er iemand naast me kwam zitten. Hmm, raar.. Ik keek op. Het was de jongen van de H&M!! Hij lachte breed en zei: "Ewa, alles goed meid ." "Ja, hoor. Met jou ook?" "Tuurlijk, met mij altijd maar ik had een vraagje :$, waarom deed je zo ruw laatst, toen ik je belde :O."
Ooooooh, was hij dat? Ik werd rood en hij knipperde een paar x met zijn mooie lange wimpers. "Oh, oh.. Ehh. Sorry! Ik wist niet dat jij het was, haha meestal als ik lig te slapen moet je me niet wakker maken." "Ooooh, zo. Hahaha, oke ik dacht al. Maar ik wou even zeggen, als je het vervelend vind dat ik je bel, of als je spijt hebt dat je me jou nummer heb gegeven.. dan wil ik best stoppen met je te bellen :$..." Aah, zo lief! "Nee nee, me3lich ..." De bus stopte bij de bushalte voor de wijk van Sabrina. "Ehm, sorry meid, ik moet er hier uit.", zei hij met een mooie lach rond zijn mond. "He, maakt niet uit. Ik ook." "Oow, waar ga je dan heen!", zei hij verrast. "Naar een goede vriendin, Sabrina.", antwoordde ik met een big smile, denkend aan haar enthousiasme en blijheid. "Hahahahaha, oh neej niet die gekke meidd!! Dat meen je toch niet.", zei hij lachend. "Huh, hoezo gekke meid.. Ken jij haar dan ook???", vroeg ik verbaasd. "Jaa, tuurlijk ken ik haar. Sabrina is mijn buurmeisje, ik ken haar door en door.", zei hij. We liepen nu haar richting uit. "Neeeee! Echt! Dat heeft die b.tch mij nooit verteld!", riep ik uit. Hij keek me eventjes raar aan en glimlachte toen. Hahaha, kijk wie daar aan komt rennen op haar blote voeten en in haar konijnenpyjama. "Heey buggs bunny!", zei hij glimlachend. "Waarom heb je deze leuke chick nooit eerder aan me voorgesteld." "SHUT UPPPPPPP!!! wat nou Buggs Bunny." en ze gaf hem lachend een stomp. Ik bloosde. "Ewa ik dacht dat jullie elkaar al kende.", antwoordde ze terug. "Niet dus.", zei ik. "We kennen elkaars naam niet eens.", zei ik weer. "EWA SAFFI E VERLEGEN KONIJNNNNNNN. Tazzz 3lik ga3, Manal. Heb ik je dan nooit geleerd hoe je een jongen kan versieren, tuurlijk moet je dan je naam zeggen. Ewa saffi ga3 3la jou schaamte...Nou..", ze wendde zich tot de mooie jongen. "Salim, dat is Manal. Manal, dat is Salim.", we keken elkaar aan. Hij pakte mijn hand charmant vast en kuste hem. "Heel aangenaam kennis te maken, mademoisselle." Hihihihi, ik kon niet meer dan dom lachen. Sabrina kon alleen maar: AHHHHHHHHH uitbrengen. Maar ik zag niks meer dan Salim. Was hij mijn ware liefde, ik zag mezelf al op een cruisship met hem varen. Nou ja, manal. Wake up! Dit is nog maar een ontmoeting, en we liepen naar het huis van Sabrina. Salim zag een paar vrienden staan, en ging naar hun toe. "Manal, ik bel je nog wel..", zei hij. Ik knikte en zei: Hahaha, bel me maar niet wakker. Je weet het ." waarop hij antwoordde: "Ja, hahaa. Ik had mn lesje wel geleerd hoor!"
Sabrina sleurde me meej naar binnen. "EWA e hekss, waarom heb je niet gezegd dat hij je buurjongen is, je zag me toch naar hem kijken in de H&M!!", zei ik lachend en ik gooide een kussen naar haar hoofd. "Ewa saffiiiiiiii ik dacht dat je naar die oude man in die rolstoel keek!", antwoordde ze spottend terug, en ze smeet ook een kussen tegen mijn hoofd aan. Hahahaha gek wijf! Met haar vergeet ik al mijn problemen en alle dingen die me dwars zitten. Oh ja, dat is waar ook.. Mama en papa... ik stopte opeens met kussens gooien en ging op de bankstel zitten. "Wat is er?", vroeg Sabrina. "Mja, niet zoveel eigenlijk. Mijn moeder is geslagen door mijn vader, toen mijn vader dronken was. Het blijkt dat mijn vader een andere vrouw heeft, en dat hij wil scheiden van mama. Hetgene dat me dwarszit is dat mama niks gezegd heeft, en dat ik dacht dat we elkara alles konden vertellen." Sabrina zei niks, en keek me aan. "Meen je dat? Ach, meid wat erg.", en ze knuffelde me. "Ja, ik vind het zo zielig voor mama, ik kan niet te lang blijven, meid. Ik moet zo terug naar haar, ik heb haar laten slapen op de bank. Ik moet haar steunen, het is zeker dat ze nog van mijn vader houd, ze wou de scheidingspapieren niet tekenen.", zei ik een beetje snikkend. "Ja, ik begrijp het. Wacht, ik ga met je mee." Ik keek haar aan en knikte. Ze deed haar jas aan en deed haar haren in een knot, "Yallah, let's go." We liepen weer naar de bus en kwamen langs Salim en zijn vrienden. "Ewa, Manal! Ga je nu alweer weg? Haha, je kon het zeker geen minuut langer volhouden met die gek van een Sabrina." En hij knipoogde naar Sabrina. Ik fakete een glimlach, en liep snel door naar de bus. Salim keek me hoofdschuddend na, wat een rare chick, dacht hij...


Ik ga de volgende x verderrrr ik hoo pdat jullie nog lezen

23-07-2006, 02:37
Aangekomen thuis hoorde ik de stofzuiger. Typisch mijn moeder, als ze gefrustreerd is gaat ze stofzuigen. Ik stak mijn sleutel in het slot, en kwam binnen.

23-07-2006, 03:24
Aangekomen thuis hoorde ik de stofzuiger. Typisch mijn moeder, als ze gefrustreerd is gaat ze stofzuigen. Ik stak mijn sleutel in het slot, en kwam binnen. "MAMAA!! Wat doe jij nou weer??? Ga rusten, gek! Yallah saffi.. Geef maar aan mij, ga maar rusten!", zei ik hard om boven het geluid van de oude stofzuiger te komen. Mijn moeder keek me vermoeid aan en gaf me de stofzuiger aan. Ze zei salam tegen Sabrina en ging naar boven. Mja, nu zit ik hiermee opgescheept, maar het moet maar eventjes snel. Haha. Ik stofzuigde vlug overal en bergde daarna de stofzuiger op. Sabrina en ik keken tv. Ik dacht aan Marokko, over 2 weken is het alweer zomervakantie, lekker naar de zee en het strand. Ik woon in Berkane, dat is lekker dicht bij de zee. Hmm, ik voel al zachte briesjes in mijn haren.. en ik ruik de lekkere vislucht al van kabeljauwa. Hmm... Ik werd wakker gemaakt uit mijn droom door Sabrina. "Ewa, waar zat jij met je gedachten. Toch niet bij Salim he. Willie willieeeeeeee alarmmmmm deze chick is heelmaal verliefd!!", riep ze. Ik riep: SSST mijn moeder ligt boven sukkel niet vergeten!..
"Haha, sorry.", zei ze. "Maar ter informatie, ik dacht net aan Marokko.. Aan de zee en het strand. Ik ben niet zo'n gek als jij 24/7 aan jongens denken. Hahaha." "tsssssssk, excuse moi??? Wat doe ik? Nee, hoor. Ik haat jongens... :O.", zei ze. "Wat dan, wil je lesbie worden ofzo, hahahaha." Ik zag haar ff raar kijken en adarna begon ze te lachen. "jaa tuuurlijk, en k ga jou ook verleiden zodat jij ook een lesbie word.", zei ze lachend. "Hahaha, sure, ga je mond wassen je stinkttttttttt tfoeeeeeee3333..!!!", zei ik lachend en ik sloeg haar met een kussen. Hahahahaa kussengevecht

Sabrina bleef eten, en ik maakte lasagne klaar. Sabrina pakte een lepel en begon van dat saus te eten. "HAHAHA, af e zho3! Kun je niet wachten tot het op tafel ligt ofzo.", lachte ik. "Nee, duh dat duurt nog eh ff kijken..... exact 15 minuten :| DAT IS LANG IK HEB HONGERRRRRRRR", hahahaaha gek wijf "Ewa is goed, ik stop jou wel in de oven met de lasagne." "NEEEEEEEE", gruwde ze. Hahaha.

15 minuten later riep ik mijn moeder naar beneden, om te eten. Maar er kwam geen antwoord... MAMA??? Opeens kreeg ik een onbehaaglijk gevoel, en rende ik de trappen op. "MAMAA?????", riep ik. Ik kreeg bijna een hartstilstand toen ik haar op de grond zag liggen. Ik rende naar haar toe, en knielde bij haar neer. "SABRINA SNEL BEL DE AMBULANCE!! MAMA IS OP DE GROND GEVALLEN!! SNEL HAAL EEN NATTE DOEK SNEL SNEL SNEL!" O mijn godd Mama, nee... Ik pakte haar vast en opeens voelde ik hoe ze schokte. Huh??? Ze deed haar ogen opeens wijdopen en ze deed haar mond open. Er kwam niet meer dan gekrijs uit. Huh?? Ze krijste het uit. Opeens kwam er een mannenstem uit haar mond. Ik liet haar los en deinste achteruit. Ik rende het huis uit met Sabrina achter me aan. "Wat is er??? Wat is er? Waarom ren je weg?", riep ze gsechrokken. "MIJN MOEDER HAD EEN MANNENSTEM!!!!", riep ik paniekerig. Sabrina keek me verbaasd aan en begon daarna te lachen. "WAT WAT HET IS ZO??? IK PRAAT GEEN BULLSHIT WOLLAH SABRINA JE MOET ME GELOVEN.", riep ik hysterisch. De ambulance was al aangekomen en ze vroegen me waar mama was. Ik vertelde hun de weg en ze namen haar in de ambulance meej naar het ziekenhuis. Ik ging mee en Sabrina ook. Shitt, wat was dit allemaal? Ik had weleens van zhnoen gehoord die je bezeten en dat je dan een mannenstem kreeg. Shit wat is ditttttttttttttttttttttttt, een zhen kan het toch nooit zijn. Ik was stil en keek ongerust naar mijn moeder. Weer opende ze haar ogen en keek ze me stil aan, de hele tijd. Opeens begon ze te lachen, helemala uit het niets. Ik werd bang, en kreeg een rotgevoel. Ik pakte haar hand vast, maar het was alsof iets me kneep, alsof ik haar hand niet mocht vastpakken en ik trok mijn hand snel terug. "AUW!", riep ik uit. Iedereen keek me raar aan. En ik zweeg.

Aangekomen in het ziekenhuis werd Mama normaal, en in de wachtkamer vertelde ik Sabrina alles. Ze keek me aan met van die "Ben jij gek ofzo"-ogen. Shit, ze gelooft me niet. Nou, ja. Dan niet.

Aangekomen thuis met mijn moeder, gingen we slapen. De lasagne lag nog in de oven, Sabrina had de oven uitgedaan toen we naar het ziekenhuis gingen. Slim. Ik ging naar mijn kamer, en mijn moeder naar haar kamer. We hadden nog geen 1 woord gezegd, en de spanning was de snijden. Mijn zusjes waren bij mijn tante aan het logeren. Ik deed mijn nachtjapon aan, en het was alsof iemand me bekeek. Het was mijn moeder, die stond inde deuropening. Ze ging daarna onopgemerkt weg, en ging slapen. 's Nachts hoorde ik haar stem, "NEE GA WEG GA WEG." en daarna hoorde ik een mannenstem: "NEE IK BLIJF DIT IS MIJN LICHAAM.", ik werd bang. Ik belde Sabrina en liet haar het horen. Ze was stil. "Geloof je me nu?", zei ik. "Het is zo moeilijk te geloven, meid. We moeten naar iemand die hier meer over weet, kom we brengen haar morgen naar een Imam.", zei ze bloedserieus. "Oke, meid. Ik hoor mijn vader binnenkomen dus ik ga maar ophangen. Thallah." Ik hoorde mijn vader iets laten vallen in de keuken, en verder hoorde ik hem een liedje van Nas El Ghiwan neurien. Hmm, zeker dronken. Daarna hoorde ik een plof en hoorde ik gesnurk. Ewa, ligt zeker te slapen. Het gepraat uit mijn moeders kamer was ook gestopt en ik viel in slaap. De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door de zonlicht die in mijn ogen scheen. Hmm, ik strekte me even uit. Ik ging naar mijn moeder. "Mama, k heb een verassing voor je. Ik maak nu een lkekr ontbijt voor je, en daarna breng k je naar een verrassing.", Mijn moeder glimlachte breed, ze hield van verrassingen en ze ging naar de keuken thee maken. "Mama, me3lich, ga maar op de bank zitten en doe de televisie aan. Ik maak het wel." Mijn moeder keek me dankbaar aan en keek naar de tv, precies zoals ik gezegd had. Sabrina belde me dat ze een afspraak had gemaakt bij een Imam. Zo snel, dacht ik bij mezelf. Ik zei dat het gode was en dat ze nu naar ons toe moest komen met haar auto. Ze kwam 10 minuten later hier en dronk een glas lettej mee. "Mama ik doe je een blinddoek om, zodat je niet weet waar we heen gana. Het is een leuke verrassing." Ze knikte enthousiast ze had geen idee wat er was meskina. Ik deed bij haar een blinddoek om en bracht haar naar de auto avn Sabrina. Sabrina stapte ik en ik ook. We reden ruim een half uur rondjes, zodat mama niet zou merken waar we heen gingen, uiteindelijk reden we gewoon naar de huis van Sabrina. Daar stond al een Imam te wachten. Hij groette ons met Salam, en we liepen naar binnen. Hij zei: Is zij het slachtoffer? Sabrina en ik knikten, en we moesten weg van hem. Hij nam mijn moeder meej naar een andere kamer en hij deed bij haar een hoofddoek om. Ze werd onrustig en begon te schreeuwen. Haar mooie vrouwelijke stem werd een mannenstem. De Imam las uit Het Heilige Boek, De Koran. En het werd alsof mijn moeders organen eruit werden getrokken, ze schreeuwde. Ik vond het vreselijk om mijn moeder zo te horen en ik begon met huilen. Op het laatst was mijn moeder stil, en begon ze ook met de Imam Sourats op te zeggen. Daarna kwamen ze naar buiten. De Imam zei: De Zhen is voor even eruit, maar hij is zeer sterk. Hij zal zeker terugkeren. Ik kan u een Imam aanbevelen in marrakech.", zei hij. Ik keek hem aan met open mond, "Maar Marrakech is ver weg!!", zei ik. "Als u wilt dat uw moeder geneest, dan zult u naar Marrakech moeten gaan." Hmm, oke. dacht ik. En ik nam mijnm oeder bij de arm, en begeleidde haar naar de auto. Sabrina was helemaal stil, er was niks te zien van de blije grappige Sabrina. Nouja, logisch. Zoiets maak e niet elke dag mee. De volgende dag vertrokken we gelijk naar Marrakech. Maar op de snelweg was er het grootste ongeluk ooit... We botsten tegen een andere auto aan. In een flits zag ik wie er achter het stuur zat.. PAPA!!!! toen was alles zwart voor mijn ogen.

Ik deed mijn ogen open, en keek in overdreven-lichte USB-lampen. Wat is er gebeurd? Opeens herinnerde ik me alles weer en kwam alles terug. Aah, nee? Waar is mama? Waar is papa?? Waar is Sabrina? Helpp?", ik dacht dat ik het hard zei maar het was enkel gefluister wat er uit mijn keel kwam. Ik viel weer in slaap, het leek alsof ik weken had geslapen maar ik zag opde klok dat ik maar een half uur had geslapen. Er was een zuster. "Waar is mama?", vroeg ik haar. De zuster keek weg. "Ga maar slapen." Ik kreeg een onrustig gevoel... "WAAR IS MAMA???"
De zuster keek me ana en zei: "Uw moeder was op slag dood..." Ik zag weer zwart voor mijn ogen.

Waarom...

23-07-2006, 04:23
heejj..leuk verhaal kheb wel stukjes gelezen..maar niet helemaal
X just_glOw

24-07-2006, 22:25


Ik werd weer wakker, en ik zag dat Sabrina en Salim naast me zaten. Sabrina zat op een rolstoel, en Salim zat op een stoel, ze waren aan het praten. Sabrina keek me aan en zag dat ik wakker was geworden. Opeens was alles helder en wist ik weer dat mama weg is... Ik begon weer met schreeuwen en huilen. Ik wou opstaan, maar ik was te zwak. Ik had pijn in m'n hoofd. Er kwamen zusters aanrennen en ik hoorde ze mompeleno ver een slaappilletje, ik moest hem innemen en dan slapen. "NEEE, MAMA IS WEG 3LACHE A RABBI WAAROM MOEST U HAAR ZIEL WEGNEMEN. HET WAS TOCH NIET HAAR TIJD OM TE GAAN? TOCH?" Ik kreeg een bekertje water en ik dronk het op, toen werd ik weer slaperig en vielen mijn ogen weer dicht.

Ik kreeg een droom. Een droom over mama, ik was nog klein en mama nam me mee naar de kinderboerderij. Het was heel fijn, opeens veranderde ze in een man met dezelfde stem als de zhen die in haar woonde. Ik schrok wakker. Ik zweette. Salim keek me aan met medelijden. "Manal, gecondoleerd, i kzit hier al 2 dagen voor je. Ik vind het echt jammer.", zei hij. "Waar is Sabrina?", vroeg ik meteen. "Die is even koffie halen beneden.", zei hij. Ik zuchtte diep en deed mijn ogen even dicht. Weer flitste het beeld langs van mama die een zhen in haar had wonen. Ik ademde sneller. Salim schrok, "Wat is er? Manal? Rustig ademen? Moet ik er iemand bijroepen?", zei hij bezorgd. Ik schudde van nee, en ik probeerde weer te slapen. Ik dacht weer aan mama, waar zou ze nu zijn. Ik weet dat Allah haar ziel goed zal beschermen. Ik begon weer te huilen, Sabrina kwam binnen en liet het bekertje koffie vallen. "MANAL WAT ERGGGG!!!!!" Ze kwam aanrijden op haar rolstoel. Ze knuffelde me en we snikten het uit. "Waar is papa?", vroeg ik. "Hij zit in een andere kamer. HIj was het! Hij zat achter het stuur, Manal.", klonk het gesmoord. "JAA IK WEET HET HIJ IS DE MOORDENAAR VAN MIJN MOEDER!!!!!!!!! Mijn moeder, die mij 9 maanden lang in haar buik heeft gedragen, mijn moeder die mij heeft gevoed, en mij heeft bijgestaan in moeilijke tijden. Mijn moeder, mijn helft. Sabrina, ik ga haar zo missen. Ik wil niet zonder haar, nee ik wil niet meer Sabrina." Salim keek ons met medelijden aan, wat een schat is hij. Hij kent me niet zo goed, en hij zit hier dag en nacht om mij te steunen, en ik heb hem geen grientje aandacht gegeven. Ahh, wat een ongevoelige trut was ik toch ook, gadverrrr. Sabrina maakte zich los van me en reed naar Salim. Ze stopte haar rolstoel naast Salim. "W...wat heb jij eigenlijk?", vroeg ik aan Sabrina. Ze glimlachte door haar tranen heen en zei: "Ik heb geluk gehad, ik heb enkel een zwaar-gekneusde been. Dat word maar geen voetballen en shoppen, de komende weken ." Salim glimlachte scheef, en vroeg of hij nog wat kon halen voor ons. Mijn keel was uitgedroogd dus ik vroeg om wat water. De zuster kwam binnen en stuurde Salim en Sabrina weg. Ik moest rusten van haar, en ze had gelijk. Ik was kapotmoe van alle tranen en meshekin de laatste dagen. En ik viel in diepe slaap.

24-07-2006, 22:46
Egt Een Kk Mooi Verhaal Wejoo Egt Kk Spannend Meid Ga Lekker Door!!!!

24-07-2006, 23:26
dank jullie echt

Pagina's : [1] 2