Bekijk volle/desktop versie : Is dit ook een gevolg van 11 September ?

14-06-2002, 10:12

Citaat door Wakeup:
Weer een aanval op Imams door de media,
Volgens de media, roepen imams in enkele moskeeën in de grote steden stelselmatig om de vernietiging van de vijanden van de islam.
Is dit waar? zo ja heeft men daar recht op ?

Wat vind je er van?
.

14-06-2002, 13:07

De Imams zet de moslimgemeenschap echt niet op tot extremistisch gedrag. Wat ik tijdens het nieuws gehoord heb, is dat een Imam zegt dat Allah af zal rekenen met Bush, Sharon en iedereen die tegen de islam is. Volgens mij is dat geen extremisme, maar een gevolg van hun gedrag hier op aarde. De imams hebben niet gezegd, dat ze het recht in eigen handen gaan nemen. Op de Dag des Oordeels krijgt iedereen wat hij verdient, dus met name Bush en Sharon. Allah zal hiervoor zorgen, dus de Nederlandse gemeenschap hoeft niet bang te zijn voor terroristische aanslagen van Imams en de volgelingen. By the way, valt het mij wel op dat de media wel erg veel moeite doet om de islam in de schijnwerpers te stellen. De media probeert met man en macht om de moslims voor extremisten aan te zien, en voor terroristische aanslagen. Wie de islam echt kent, zal weten dat het het meest vredelievend en rechtvaardige geloof is hier op aarde. Alleen weten een aantal 'moslims' het goed te verknallen, maar de media moet eens stoppen om iedereen over 1 kam te scheren.

14-06-2002, 14:56
Het gevolg van al die aandacht voor de islam heeft zijn negatieve en positieve kanten....Ik had een mail ontvangen met een link (ik weet niet meer welke) naar een site die aantoonde dat ná 11 september veel mensen zich bekeerd hebben tot de islam (dit had betrekking tot de Amerikanen) ....

14-06-2002, 16:04
Voor zover ik weet, is de Islam al in het verloop van de hele geschiedenis, in kwaad daglicht gezet. Hoe komt het toch dat men zo bang is voor de Islam? Antwoord: Men WEET dat de Islam het enige echte en juiste geloof op aarde is. Men vind tegenwoordig zoveel wetenschappelijk bewijs, dat al in de Koran vaststond. Een tijd geleden, is men erachter gekomen dat moedermelk in de DNA (in het gebied van de vingers) is gestructureerd. Terwijl er in de Koran staat dat wanneer men in zijn graf ligt, en ongelovig of slecht is geweest, dat zijn lichaam door het graf wordt fijn geknepen totdat er moedermelk uit de nagels stroomt. En zo zijn er zat bewijzen die ertoe leiden dat Allah echt bestaat. Neem een kijkje in Pakistan; daar staat de naam Allah in de vorm van bomen. Tegenwoordig vinden ze de naam Allah ook in oren, dieren en groenten. De bewijzen zijn overduidelijk, maar men houdt zijn ogen dicht. Hoe komt het anders dat de 'gevreesde' Islam zoveel aanhangers heeft? De Koran is het enige boek dat nooit herschreven is, terwijl je wel tientallen verschillende soorten leiddraden hebt in het Christendom. Maar een wereld vol met moslims? Daar moeten de media en het Westen niets van weten. Men is bang en terecht, want hun bestraffing ligt bij Allah!

14-06-2002, 16:05

Islam: de ware religie!

15-06-2002, 11:08
De islam staat iedere week wel weer om de een of andere negatieve reden in de belangstelling. Er zullen best imams zijn die te x-treem en te fundamentalistische denkbeelden vertonen, maar dankzij deze imams komen alle imams in een kwaad daglicht te staan. Imams horen de islam te verkondigen zoals het hoort! Deze imams zeiden: meisjes mogen niet werken, je mag je vrouw slaan als het nodig is, alles wat westers is is niet goed.
Zelf vindt ik dat dit niet kan in deze democratische samenleving. Zo krijg je wel misverstanden en voor-oordelen van het nederlandse volk!
De vader van een goede vriend van mij is ook imam maar ik weet zeker dat hij deze uitspraken van de imams in kwestie ook niet goed keurt. Gelukkig zijn er nog een hele hoop goed opgeleide imams, een imam is te belangrijk om in de negativiteit te komen!

15-06-2002, 17:06
Denk nu even goed na! Lees de Koran en je zult vanzelf weten wat je wel of niet moet geloven. Volg je eigen ogen en denk niet meteen het slechtste van Imams. Er zijn ontzettend veel Imams in Nederland die hoog opgeleid zijn en weten waar ze het over hebben, door jarenlange bestudering van de Koran. Van deze mensen zul je niet meer horen dan alleen maar goede en wijze uitspraken. Helaas zijn er weer een aantal die een beetje te enthousiast zijn geworden en daardoor een de juiste weg zijn kwijtgeraakt. Maar laten we het houden op een klein aantal imams en laten we de goede Imams in hun waarde laten en niet meteen gelijk het slechtste van de moslims denken. Wij zijn niet zo haatdragend en aggressief als de meeste mensen denken. Wie ons echt leert kennen zal zelf objectief kunnen inschatten, dat de moslims vredelievend zijn.

16-06-2002, 14:32
quote ....Voor zover ik weet, is de Islam al in het verloop van de hele geschiedenis, in kwaad daglicht gezet. ....

Binnen de islam is het christendom en andere godsdiensten ook altijd in een kwaad daglicht geplaatst.

Ik ben niet gelovig, maar als ik in Saudi-Arabië of Syrië of Iran of Irak een kerk wil bouwen en daar ook over mijn geloof wil praten met moslims wordt ik praktisch gesproken over de kling gejaagd. Dus neem nou niet die slachtofferrol aan.

En Rizki, wat jij doet met jouw uitspraken, is het zelfde wat Hitler deed, namelijk de joden van alle onrecht in de wereld de schuld geven. Jij bent even erg als Sharon die de Palestijnen overal de schuld van geeft!!!!

16-06-2002, 20:04
Arafat en Rizki, dan is hierbij geconstateerd dat Nederland een vrij land is, en dat al die islamitischa landen dat niet zijn. Daar worden andere godsdiensten niet toegelaten om te belijden wat ze willen.

Rizki, over welke diamantroof heb je het slimmerd?

16-06-2002, 20:36
Jullie zijn waarschijnlijk nog erg jong, je onkunde is je daarom vergeven.

Godsdienstvrijheid is vrijheid met grenzen. Zodra je daarmee anderen bedreigt of demoniseerd en tot haat aanzet, of vrouwen discrimineert zoals in dit geval, ga je over de grens heen.
En dan kun je strafrechtelijk vervolgt worden.

En wat die imams verkondigen zijn in veel gevallen eigen interpretaties van de qur'aan, en zijn door goed onderlegde andere imams te bestrijden.

16-06-2002, 23:14
.Dagelijks lees ik ook dat Marokkanen het straten van grootte steden onveilig maken..etc en iedereen vind dat het kan en mag gezegd/geschreven worden!!

Met politiedossiers in de hand kan ik bewijzen dat deze berichten over Marokkaanse jongens waar zijn. Er is een groep Marokkaanse jongeren die gangs vormen en straatroof plegen. Het is een kleine groep maar wel zeer bedreigend.

Jouw aanklacht tegen "de joden" kun je niet bewijzen. Natuurlijk zijn er rijke joden, maar er zijn ook ZEER rijke Arabieren die veel bezitten, die met olie de hele wereld kunnen gijzelen.

16-06-2002, 23:29
Nou, leg mij jouw complottheorie maar eens uit. Ik geloof namelijk niet dat de oliesheiks uit SA zich laten gijzelen door de staat Israel.

17-06-2002, 00:40

Dit zeg jij.....->die arabieren die de hele wereld kunnen gijzelen zitten in de handen van de joden!!!!! ....

Arabieren zitten in de handen van joden? Dat snap ik niet. Ik had het niet over Amerika of Israel. Geef nou eens gewoon antwoord zonder direkt gestresst te raken.

11-09-2005, 12:48

Citaat door muslim_4_ever:
Hier had mijn mening kunnen staan.
Maar die staat er niet

11-09-2005, 12:48

Citaat door muslim_4_ever:
Hier had mijn mening kunnen staan.