Bekijk volle/desktop versie : Doe'a met veel beloning (hasanat)



16-07-2006, 19:04

Salam aleykum zusters en broeders

Ik heb vandaag een mooie doe'a (smeekbede) toegestuurd gekregen die ik graag met jullie wil delen. Want Insha Allaah er zullen veel beloningen (hasanat) te verkrijgen zijn als jullie deze doe'a reciteren.

Zelfs zoveel, dat de Engelen (Malaika) ze niet kunnen noteren.
Als men namelijk deze doe'a reciteert, gaan de Engelen naar Allaah Subhaana-wa-ta-ale en zullen zeggen:

"Ya Allah, wij kunnen zelfs alle druppels van de zee noteren, maar dit is ons echt teveel!"

Allaah Subhaana-wa-ta-ale zegt dan tegen hen (de Engelen): "Laat maar tot Yauwm al Qiyama (de Dag der Opstanding), dan reken Ik wel met diegene af!!"

Masha Allaah!! Dat is nog eens fantastisch zeg.

De doe'a gaat als volgt:

íÇ ÑÈ áß ÇáÍãÏ ßãÇ íäÈÛí áÌáÇá æÌåß æáÚÙíã ÓáØÇäß¡

Yaa rabbie lakal hamdoe kamaa yanbaghie li jalaali wadj-hika wa li 'adiemie sultaanika.

”O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.”

Deze bovenstaande doe'a komt uit de "Sunnah Al-Ma-thurat" ("Een verzameling van smeekbeden uit de Qur-aan en de Sunnah&quot En de hadith waarin deze doe'a en het verhaal over de Engelen staat is een Sahih.Hadith.

Geef deze doe'a door aan zoveel mogelijk anderen en reciteer deze zo vaak mogelijk opdat Insha Allaah jullie beloning (hasanat) ligt bij Allaah Subhaana-wa-ta-ale.



Salam aleykum


19-07-2006, 17:14


up up lezen dan

19-07-2006, 17:31
sobhana lah macha allah is egt prachtig

19-07-2006, 17:34

Citaat door cheba mocra:
sobhana lah macha allah is egt prachtig




20-07-2006, 18:23



Citaat door cheba mocra:
sobhana lah macha allah is egt prachtig
Geef deze doe'a door aan zoveel mogelijk anderen en reciteer deze zo vaak mogelijk opdat Insha Allaah jou beloning (hasanat) ligt bij Allaah Subhaana-wa-ta-ale.



Salam aleykum

20-07-2006, 22:07

Citaat door zinna_4life:
Geef deze doe'a door aan zoveel mogelijk anderen en reciteer deze zo vaak mogelijk opdat Insha Allaah jou beloning (hasanat) ligt bij Allaah Subhaana-wa-ta-ale.



Salam aleykum
chokran kheb al door gestuurd via msn en inschallah voor hasanat en ook voor alle andere moslims

20-07-2006, 22:54

Citaat door cheba mocra:
chokran kheb al door gestuurd via msn en inschallah voor hasanat en ook voor alle andere moslims
dank je lieverd


20-07-2006, 22:57

Citaat door cheba mocra:
chokran kheb al door gestuurd via msn en inschallah voor hasanat en ook voor alle andere moslims
Insha-Allaah jou beloning (hasanat) ligt bij Allaah Subhaana-wa-ta-ale.



Salam aleykum

23-07-2006, 21:49
so7ana Allah dank je wel schat, dat je het met ons wil delen,.. hee maar heb je het ook in het arabisch met arabische letters bedoel ik, want ik wil het in het arabisch reciteren

heel erg bedankt schat

23-07-2006, 21:53
subhan allah echt mooi dankjewel voor het delen met ons
zuster

24-07-2006, 13:48

Citaat door love:
so7ana Allah dank je wel schat, dat je het met ons wil delen,.. hee maar heb je het ook in het arabisch met arabische letters bedoel ik, want ik wil het in het arabisch reciteren

heel erg bedankt schat
graag gedaan lieverd

24-07-2006, 13:49

Citaat door miss_ma3rabia_1:
subhan allah echt mooi dankjewel voor het delen met ons
zuster
graag gedaan lieverd