Bekijk volle/desktop versie : mijn vrouw bid niet meer, huwelijk gaat verkeerde kant op help help



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-07-2006, 04:51
assalaam alaikum wa barakatoe


ik ben sinds 1 jaar getrouwd
in het begin was het een lieve leuke meid, ze komt uit marokko
ze is nog steeds in marokko, maar goed
in het begin was ze een ideale vrouw ze ging altijd bidden, en luisterde en was heel erg lief,

dit jaar toen ik op vakantie ging was alles mis met haar, ze ging te vaak om met een vriendin daar in marokko, en gingen vaak naar buiten ineens ben ik ook achter gekomen dat ze rookt en ze bid niet meer ook hoorde ik allerlei geruchte dat ze met jongens omging, was bijna tot scheiding gekomen het is alleen maar dat er ook mensen zijn die zeiden van niet naar anderen luisteren,

ik moest de hele tijd voor agent spelen om er voor te zorgen dat ze niet stiekem rookte, want ik doe dat zelf niet en ik vind (sorry hoor miss ben ik te ouder wets) maar ik vind dat vrouwen niet horen te roken ik vind dat in mijn ogen net ho..en,
dus ik elke keer ruiken aan haar mond en neus of ze het gebruikte, ze doet het niet meer zegt ze, maar goed ik vertrouw haar niet als ze zegt dat ze het niet doet omdat ik haar keer betrapte ik rook uit haar neus dat ze rookte dus zei ze voor die tijd wollah ik heb niet gerookt terwijl ze het wel gedaan had,

ik weet het ook allemaal niet meer,

verder bid ze ook ineens niet meer, ik gaf aan dat ze hiermee toch moest beginnen, en ze antwoordde dat ze er eerst klaar voor wilde zijn en dat ik haar dit niet op moest dringen???? maar goed ik zei tegen haar van ok wanneer beginnen??
en ze geeft als antwoordt weet ik niet, dus ik zeg wel snel wat voor je het weet ben je er niet en dan is het te laat,
maar ik denk ze wil niet bidden omdat ze dan in haar ogen dan niet kan liegen etc.

wat moet ik doen? haar dit alsnog opdringen of is dit haram? want ene kant van mij zegt moet uit haar hart komen, andere kant ik bid zelf en wil niet een vrouw die niet bid, wat meot ik doen

ook was het zo dat ze ineens heel raar deed in bed, ze viel meteen in slaap etc. ook gingen we niet zoo vaak naar bed, terwijl vorige jaar heeel goed ging


haar vriendin heeft expres mijn vrouw verkeerde kant opgestuurd, dit omdat ze jaloers was dat mijn vrouw naar nederland kwam en dat ze getrouwd was met mij
maar goed ze hadden ruzie gehad omdat haar vriendin mij probeerde te versieren???? kon ze met haar eigen ogen zien hoe slecht haar vriendin was,

nu had haar vriendin een k.t streek uitgehaald na die ruze met mn vrouw,
ze had een jongen naar haar(mijn vrouw) telefoon laten bellen en ik had op dat moment haar telefoon, ik was woedenddd zoo woedend op dat moment dat ik haar dus geslagen had waar ik niet zooooo trots op ben omdat ik iemand ben van praten en uitleg geven, maar goed ik had ook zooo vaaak gepraat + ik hoorde dat ze met jongens omging etc, dus dan weet je het allemaal niet meer, dan ga je ook van die gekke dingen doen,

verder dacht ik heeel vaaak aan talak, maar aan andere kant dacht ik ewa maakt niets uit sbar is beste optie en hopen dat ze volwassener wordt door haar meer uitleg te geven en dingen te leren, ook heeft ze geen vader alleen moeder, en als ik talak doorzet komt ze op straat terecht en allah wil dit niet verder diep in mn hart hou ik nog wel van haar

ik heb haar helaas wel beperkingen opgelegd voor ik terug ging naar NL
namelijk 1 ze mag niet meer omgaan met vriendinen(omdat ze heel naar andere luisterd) 2 ook niet meer alleen naar buiten gaan zonder haar moeder 3 telefoon mag ze niet meer in haar handen hebben 4 mag geen geld meer hebben (ivm roken)

ze had wel spijt van alles en begreep wel waarom ik haar deze beperkingen had opgelegd, ik ben er ook niet zoo blij mee, maar goed ik had haar verteld als ik fouten maak mag jij mij hier ook op aan spreken, maar die had ik niet ik ben iemand die van huis naar werk gaat en werk naar huis gaat, en ook bid elhamdoelilah

nu is mijn vraag is het terecht dat ik haar deze beperkingen geef? of hebben jullie betere ideen? of sugestie's?? info?? alles is welkom

wa salaam broeders en zusters

16-07-2006, 06:35


ghair inshaAllah ik ga niet beoordelen of je suggesties goed zijn of niet maar de vraag weet je zeker dat ze zich er aan houdt meestal doen ze dat niet maar het komt goed allemaal inshaAllah en je moet echt gewoon sbar hebben

16-07-2006, 08:07
als je haar commandeert, gaat ze ze3ma luisteren?

denk dat je haar gewoon moet loslaten en een beter meid moet zoeken bro

16-07-2006, 08:54


Sorry broeder, ik bewonder jou om je vele geduld, maar als ik man zou zijn zou ik haar allang het huis hebben geschopt. (scheiding dus) SubhanaAllah. Ze bid niet eens, in de islaam is het zo, dat je niet eens iemand mag huwen die niet bid. Ten tweede ze is met een andere zonde bezig ze rookt. Ten derde ze liegt. Wellicht hou je van haar, en is dat de reden dat je nog bij haar bent. Ik zou dan in jou geval dan haar nog 1 kans geven om haar leven te verbeteren, het gebed verrichten, stoppen met roken en stoppen met liegen. En als ze 1 van deze regel zou overschrijden zou ik als ik jou was van haar scheiden, genoeg andere praktiserende zusters die jou verdienen als man.

16-07-2006, 10:36


waarom is ze nog in marokko?is ze nog geen 21 jaar?

16-07-2006, 10:37
Je moet er eens echt voor gaan zitten, praten, graven naar de onderliggende reden van haar gedrag. Je zegt dat ze beinvloed werd, maar waarom zou ze daarin meegegaan zijn, en waarom wijst ze je nu min of meer af? Waarom doet ze dingen (niet) waarvan ze weet dat je ze belangrijk vind of afwijst? Als ik je verhaal lees denk ik persoonlijk dat er meer speelt dan beinvloeding door een vriendin. En dan denk ik in de richting van haar gevoel voor jou..?

En het opleggen en verbieden van dingen, daar schiet je weinig mee op. Je kan een volwassene niet behandelen als klein kind, of ze daar nu om vraagt of niet. Je krijgt hier een scheve relatie van, i.pv. de gezonde man-vrouw relatie waarvoor je getrouwd bent.

en nja, slaan............................................. ...........dat is eeeeeeeeeeeecht verkeerd. Maar goed, dat heb je zelf ook aangegeven. Als je op die toer gaat, dan kan je er beter een punt achter zetten

16-07-2006, 11:11
Ik zou zeggen begin er niet aan, ze is hier geneens en er zijn nu al serieuse problemen tussen jullie.
Voor hetzelfde geldt worden ze alleen maar erger als ze is hier is.
ps zo zou ik gehandeld hebben.

16-07-2006, 11:24
Geduld is een zeer schone zaak...

Sorry, maar ik vind dat je haar veel kansen hebt gegeven als ze van je houd en vrees heeft voor allah dan zou ze zoiets nooit never doen!! Vraag aan de imam wat je het beste kan doen Misschien dat hij je kan helpen met de beste oplossing of doe salaat istighara... Succes

16-07-2006, 11:35
Gewoon stokslagen dat is wat helpt!

16-07-2006, 11:51
met die beperkingen ben je veels te lief voor haar geweest, maar ja is moeilijke situatie

16-07-2006, 12:42
selem,


Ik zou zeggen heb geduld en probeer haar te helpen. maar dan is mijn volgende vraag: is ze nog steeds in marokko? hebbe jullie kids?indien ja, blijf bij haar. Indien nee, dan zou k me maar snel uit de voeten maken, want die wijven van marokko zijn de grootste HEKSEN, willen altijd meer en meer!!! en laat haar maar achter in marokko, zal haar leren!! later zal ze spijt hebbe

16-07-2006, 12:49
vaag verhaal

16-07-2006, 12:53


Salaam,

Ik vind het echt erg voor je wat je moet door maken.

Dat ze is veranderd heel erg jammer.

En dat je haar hebt geslagen vind ik ook heel erg!! Zo bewijs dat je zwak bent. Sorry, maar als een man mij zou slaan zou ik gelijk van hem weg gaan.

Jij bent ook fout geweest.

En je vrouw krijgt insha allah wel spijt je moet geduld hebben.

Zorgen dat ze niet meer met die vriendin moet omgaan.

Whaa ghair insha allah.

Veel succes!!!

Ma3 Salama

16-07-2006, 13:25

Citaat door MiXeD:
Gewoon stokslagen dat is wat helpt!
Yeah right

16-07-2006, 14:00
Het gebed heeft een belangrijke status in de islam. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: 'het verschil tussen een tussen een moslim en een ongelovige is het gebed"

Veel mensen verrichten het gebed niet uit luiheid en gemakzucht. Probeer zelf desbetreffende persoon te beïnvloeden door hem boekjes/bandjes over het gebed te geven. Verricht do'a voor hem zodat Allah hem naar het rechte pad leidt, maak hem duidelijk wat de straf is van Allah voor een persoon die niet bid..etc Doe dit alles in vriendelijkheid, en heb moed en doorzettingsvermogen zodat hij in shaa Allah zich wendt tot Allah.

Ghair insha allaah!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6