Bekijk volle/desktop versie : **brouwnies**



Pagina's : [1] 2

16-07-2006, 00:43
IK ZOEK AL HEEL LANG DE RECEPT VAN BROUWNIES MAAR IK KAN ZE ALS MAAR NIET VINDEN HEEFT IEMAND HET RECEPT
IK WIL HET HEEL GRAAG MAKEN
ALVAST DANK JE WEL

16-07-2006, 13:41


heeft niemand het recept ik wil het zo graag hebben

16-07-2006, 14:08

Citaat door mocrolady_sara:
IK ZOEK AL HEEL LANG DE RECEPT VAN BROUWNIES MAAR IK KAN ZE ALS MAAR NIET VINDEN HEEFT IEMAND HET RECEPT
IK WIL HET HEEL GRAAG MAKEN
ALVAST DANK JE WEL
hier heb je eentje weet niet van wie maar iemand had het eens hier geplaatst


Heerlijke brownies om van te smullen:

Nodig:
250gr. roomboter/margarine
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
500gr (lichtbruine basterd) suiker
150gr bloem

Smelt de boter au bain marie. Voeg de cacao toe en roer tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer totdat ze beginnen te schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. (Handmatig scheppen houdt de boel luchtiger dan mixen.) Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven. Snijd er brownies van.

Ze zijn ook erg lekker met gehakte nootjes erdoor.
Of stukjes abrikoos.
Met rozijntjes is het oppassen. Als ze aan de buitenkant zitten, verbranden ze snel.

En heb je onverhoopt niet genoeg boter in huis? Gebruik dan olijfolie om het tekort aan te vullen.
En tekort aan suiker kun je aanvullen met honing.

16-07-2006, 14:10
deze is van een van de toppers louisa:


Chocoladebrownies met noten en rozijnen
Ingredienten voor een bakplaat van 42 cm bij 34 cm:
200 gr bloem
300 gr suiker
4 eieren
75-100 gr cacao
Handje ongezouten noten, gemalen (ik heb pinda's gebruikt)
Handje rozijnen
2 zakjes vanillesuiker
200 gr gesmolten boter
Voor het garneren:
1 reep melkchocolade
Fijngemalen noten

Bereiding:
Roer de eieren met de suiker en vanillesuiker. Voeg de bloem en cacao toe (hoef je niet te zeven) en meng dit,maar niet tot een glad beslag er moeten klontjes in blijven.
Voeg dan de gesmolten boter toe en meng dit erdoor. Weer niet glad maken. Schep dan de gemalennoten en rozijnen erdoor. Giet het in de ingevette bakvorm en bak 25 minuten in het midden van de oven.
Af laten koelen en bestrijken met de gesmolten chocolade (au-bain-marie smelten met een scheutje olie) en bestrooien met de fijngemalen nootjes. Hard laten worden in de koelkast en in de gewenste vorm snijden.
Ik heb pinda's gebruikt, maar je kan ook walnoten, pecannoten of amandelen nemen. Je kan de bovenkant ook bestrooien met poedersuiker of versieren met bruine en witte chocolade.
__________________________

16-07-2006, 14:12



Citaat door noha_tanger:
hier heb je eentje weet niet van wie maar iemand had het eens hier geplaatst


Heerlijke brownies om van te smullen:

Nodig:
250gr. roomboter/margarine
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
500gr (lichtbruine basterd) suiker
150gr bloem

Smelt de boter au bain marie. Voeg de cacao toe en roer tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer totdat ze beginnen te schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. (Handmatig scheppen houdt de boel luchtiger dan mixen.) Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven. Snijd er brownies van.

Ze zijn ook erg lekker met gehakte nootjes erdoor.
Of stukjes abrikoos.
Met rozijntjes is het oppassen. Als ze aan de buitenkant zitten, verbranden ze snel.

En heb je onverhoopt niet genoeg boter in huis? Gebruik dan olijfolie om het tekort aan te vullen.
En tekort aan suiker kun je aanvullen met honing.
dank je zina

16-07-2006, 14:13

Citaat door noha_tanger:
deze is van een van de toppers louisa:


Chocoladebrownies met noten en rozijnen
Ingredienten voor een bakplaat van 42 cm bij 34 cm:
200 gr bloem
300 gr suiker
4 eieren
75-100 gr cacao
Handje ongezouten noten, gemalen (ik heb pinda's gebruikt)
Handje rozijnen
2 zakjes vanillesuiker
200 gr gesmolten boter
Voor het garneren:
1 reep melkchocolade
Fijngemalen noten

Bereiding:
Roer de eieren met de suiker en vanillesuiker. Voeg de bloem en cacao toe (hoef je niet te zeven) en meng dit,maar niet tot een glad beslag er moeten klontjes in blijven.
Voeg dan de gesmolten boter toe en meng dit erdoor. Weer niet glad maken. Schep dan de gemalennoten en rozijnen erdoor. Giet het in de ingevette bakvorm en bak 25 minuten in het midden van de oven.
Af laten koelen en bestrijken met de gesmolten chocolade (au-bain-marie smelten met een scheutje olie) en bestrooien met de fijngemalen nootjes. Hard laten worden in de koelkast en in de gewenste vorm snijden.
Ik heb pinda's gebruikt, maar je kan ook walnoten, pecannoten of amandelen nemen. Je kan de bovenkant ook bestrooien met poedersuiker of versieren met bruine en witte chocolade.
__________________________
nog maals weer bedankt

16-07-2006, 14:14

Citaat door mocrolady_sara:
dank je zina
terug en you're welcom hoop dat het je lukt en laat eens weten als je ze hebt gemaakt

16-07-2006, 14:16

Citaat door noha_tanger:
terug en you're welcom hoop dat het je lukt en laat eens weten als je ze hebt gemaakt
jah is goed en het is nu tog zomervakantie dus ik laat je het zeker horen of je kotm langs om te proeven of het lekker is

16-07-2006, 14:17

Citaat door mocrolady_sara:
jah is goed en het is nu tog zomervakantie dus ik laat je het zeker horen of je kotm langs om te proeven of het lekker is
dat zal een beetje moeilijk zijn want ik woon in marokko

16-07-2006, 14:19

Citaat door noha_tanger:
dat zal een beetje moeilijk zijn want ik woon in marokko
nou als ikvolgend jaar inshallah naaar marokko ga dan maak ik ze en dan kom ik je opzoeken

16-07-2006, 14:21

Citaat door mocrolady_sara:
nou als ikvolgend jaar inshallah naaar marokko ga dan maak ik ze en dan kom ik je opzoeken
nou inchallah hbiba je bent welcom

16-07-2006, 14:23

Citaat door noha_tanger:
nou inchallah hbiba je bent welcom
tnx we houden over een jaar weer contact en dan moet je me vertellen waar je woont want me buurjongen woont daar van nederland dan vraag ik het hem

16-07-2006, 15:02


er is er trouwens een op allerhande.nl... ik heb m een paar keer gemaakt... het was heerlijk!!! hieronder vind je de link... als die link niet werkt ga dan naar http://www.ah.nl/allerhande en dan bij (uitgebreid) zoeken toets je 'Amerikaanse chocoladetaart'.... De pecannoten kun je ook vervangen door walnoten...


http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=chocolade&id=318784&offset=5 0

Groetjes MiNiMe

16-07-2006, 16:57

Citaat door MiNiMe_86:
er is er trouwens een op allerhande.nl... ik heb m een paar keer gemaakt... het was heerlijk!!! hieronder vind je de link... als die link niet werkt ga dan naar http://www.ah.nl/allerhande en dan bij (uitgebreid) zoeken toets je 'Amerikaanse chocoladetaart'.... De pecannoten kun je ook vervangen door walnoten...


http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=chocolade&id=318784&offset=5 0

Groetjes MiNiMe
za ziet er heerlijk uit dank je wel zina ik ga het zeker poberen

11-08-2006, 23:42

Citaat door MiNiMe_86:
er is er trouwens een op allerhande.nl... ik heb m een paar keer gemaakt... het was heerlijk!!! hieronder vind je de link... als die link niet werkt ga dan naar http://www.ah.nl/allerhande en dan bij (uitgebreid) zoeken toets je 'Amerikaanse chocoladetaart'.... De pecannoten kun je ook vervangen door walnoten...


http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=chocolade&id=318784&offset=5 0

Groetjes MiNiMe
vind je die zelfrijzend bakmeel gwn in de supermakrt (en er staat erop zelfrijzend bakmeel??)

Pagina's : [1] 2