Bekijk volle/desktop versie : Invoerbelasting brommer



Pagina's : [1] 2

14-07-2006, 23:57
Ik wil dit jaar een scooter meenemen naar marokko dus wil ik
graag weten hoeveel het kost om een scooter in te voeren in marokko bij de douane.
Graag zou ik van iemand willen weten hoeveel hij/zij ervoor heeft betaalt

15-07-2006, 00:26



Citaat door Gmilio:
200 dirham en alles komt goed
100 dirham en er is geen probleem

Maar in marokko wil ik er gewoon rustig op rijden en niet elke
agent 20 dirham hoeven geven, want je moet ook de invoerpapieren
laten zien in marokko

15-07-2006, 00:31

Citaat door Gmilio:
200 dirham en alles komt goed

was dat maar waar. heb 2 jaar geleden 500 euro moeten betalen aan invoerkosten. Maar dan krijg je wel de officiele papieren, zo ben je van die agentjes onderweg tenminste af...

15-07-2006, 00:41

Citaat door Hroebi:
was dat maar waar. heb 2 jaar geleden 500 euro moeten betalen aan invoerkosten. Maar dan krijg je wel de officiele papieren, zo ben je van die agentjes onderweg tenminste af...
Ligt het ook aan welke brommer je wilt invoeren ??
wat voor brommer heb jij meegenomen ?

15-07-2006, 00:44


je moet ook de juiste papieren bij hebben toch met bouwjaar en hoeveel cc enzo...tenminste dat vroegen ze mij een paar jaar terug bij douane van tanger.

15-07-2006, 00:45
ging om een sooter, aprillia sr. Normaal was het veel duurder om in te voeren, maar we hebben het weten te verlagen tot 500

15-07-2006, 00:49

Citaat door Hroebi:
ging om een sooter, aprillia sr. Normaal was het veel duurder om in te voeren, maar we hebben het weten te verlagen tot 500
oke thanx voor de info

15-07-2006, 14:02
Ik heb ooit een Gilera runner ingevoerd. Daar was ik destijds iets van 7000 dirham aan kwijt. Je moet wel de benodigde papieren hebben, zoals bijvoorbeeld oude verzekeringspapieren. Volgens mij wordt er bij de tarieven alleen rekeing gehouden met het aantal cc van de scooter/brommer en niet met het gewicht enzo. Je moet je wel ervan bewust zijn dat je de scooter ook nog eens moet verzekeren, wil je helemaal afzijn van dat gezeik van die agenten die op je net ingewisselde dirhams aasen.

Ik zag boven een bedrag van 500. Als het om dirhams gaat neem ik aan dat het gewoon smeergeld is om de douane voorbij te komen. Dat mag niet verward worden met de invoerskosten.

15-07-2006, 15:47

Citaat door pataya:
Ik heb ooit een Gilera runner ingevoerd. Daar was ik destijds iets van 7000 dirham aan kwijt. Je moet wel de benodigde papieren hebben, zoals bijvoorbeeld oude verzekeringspapieren. Volgens mij wordt er bij de tarieven alleen rekeing gehouden met het aantal cc van de scooter/brommer en niet met het gewicht enzo. Je moet je wel ervan bewust zijn dat je de scooter ook nog eens moet verzekeren, wil je helemaal afzijn van dat gezeik van die agenten die op je net ingewisselde dirhams aasen.

Ik zag boven een bedrag van 500. Als het om dirhams gaat neem ik aan dat het gewoon smeergeld is om de douane voorbij te komen. Dat mag niet verward worden met de invoerskosten.
Dus als ik die 7000 dirham betaal.. moet ik de brommer alsnog verzekeren in marokko om er op te rijden ??

15-07-2006, 16:00
Kijk hier -------> http://www.douane.gov.ma

Klik op ------->Dedouanement et AT des vehicules

Daarna klik je op deze tekst.---------->Calcul des droits et taxes exigibles pour le dédouanement des véhicules automobiles et motocycles à deux roues d'une cylindrée excédant 80 cm3

--------> Motocycle

En voer de gegevens van de brommer.


15-07-2006, 23:49

Citaat door abdelkader:
Kijk hier -------> http://www.douane.gov.ma

Klik op ------->Dedouanement et AT des vehicules

Daarna klik je op deze tekst.---------->Calcul des droits et taxes exigibles pour le dédouanement des véhicules automobiles et motocycles à deux roues d'une cylindrée excédant 80 cm3

--------> Motocycle

En voer de gegevens van de brommer.

De gegevens van de brommer die ik wil meenemen staan er niet bij..

15-07-2006, 23:55

Citaat door Salim---:
100 dirham en er is geen probleem

Maar in marokko wil ik er gewoon rustig op rijden en niet elke
agent 20 dirham hoeven geven, want je moet ook de invoerpapieren
laten zien in marokko
En al die schooiers die je er af willen slaan omdat hij zo mooi is
Ik zou zeggen opvoeren die scooter en altijd 20 dirham in de zak voor de politie. Beter 2 euro kwijt voor snelheid dan een dief die je scooter heeft. Tja dat heb je als je in dagilia leeft

15-07-2006, 23:57


wil je een scooter meenemen of zoals de meeste een motorscooter?

15-07-2006, 23:59

Citaat door SCHULDIG:
wil je een scooter meenemen of zoals de meeste een motorscooter?
Nee gewoon een scooter..

16-07-2006, 00:02

Citaat door SCHULDIG:
wil je een scooter meenemen of zoals de meeste een motorscooter?
ohh die DNA scooters. ALs je die meeneemt naar marokko ben je cht gek. dingen zijn echt duur man. Kan je beter hier gebruik van maken dan daar als je ff op vakantie bent

Pagina's : [1] 2