Citaat:
Origineel gepost door Moderator
CDA, LPF en VVD hebben dinsdag een akkoord bereikt over een strenger immigratie- en asielbeleid. Voor minder vermogenden wordt het onmogelijk een partner te laten overkomen uit een niet-westers land.
Ja meneer de moderator, Ik heb die dag ook naar het nieuws gekeken!!
Maar goed, alle gekheid op een stokje;
Het streng maken van het immigratie- en assielbeleid is iets wat naar mijn mening al veel eerder had moeten gebeuren. Wat ik wel kwalijk vind is dat men het beleid strenger maakt op punten die voor ongelijkheid zorgen, namelijk verdien weinig dan ben je gedoemd hiervandaan te trouwen, verdien je 130 % van het minimumloon dan kan het weer wel. Klinkt onlogisch in mijn oren. Wat ze hier mee willen bereiken is mij ook onduidelijk. Volgens mij is het nog steeds niet zo dat een partner uit het buitenland meer zou kosten...........Kortom, onzinbeleid dus.
Aan de andere kant vind ik zoals gezegd het strenger maken van dit beleid op zich een goed idee. Maar baseer dat dan bijvoorbeeld op een x aantal jaren dat je hier in Nederland gewoond of gewerkt moet hebben, verhoog dat dan of zo. Of stel het als voorwaarde dat de hiernaartoe over vliegende partner gelijk na binnenkomst zich aanmeldt voor een inburgeringscursus en spreek een evaluatiemoment in wanneer gekeken zal worden naar de vorderingen op taalgebied.
Kijk dat zijn pas voorstellen.............maar goed ik zit niet in het parlement. Heb het daar te druk voor.
Wees gegroet,
Tornado