Bekijk volle/desktop versie : Ik heb soms zo'n verdriet in m'n hart



14-07-2006, 00:02
Soms heb ik zo'n enorm bklemmend gevoel, alsof iemand er hard in knijpt en niet meer loslaat. Als ik naar de reacties van zowel jongens als meisjes kijk op deze site betreffende haramrelaties, seks enz. Als ik zie hoe jongens en meisjes zich kleden en gedragen in het openbaar zonder enige schaamte. Als ik zie hoe 'moderne' islamitische ouders van tegenwoordig hun kinderen vrij opvoeden. Als ik zie hoe de traditionele ouders er niet in zijn geslaagd om hun kinderen volgens de islam op te voeden. Als ik dat allemaal zie, heb ik weinig hoop dat het in de toekomst goed gaat komen met ons Marokkanen. We verliezen niet alleen onze religie, maar ook onze plek in het Paradijs. Zoals de 1e generatie er niet in was geslaagd, zo ook de 2e, 3e enz.
Ik heb erge vrees dat de Almachtige Allah ons volk (en de andere van oorsprong islamitische volken zoals Turken, Algerijnen enz) net zo hard van de aarde zal afvegen als Hij dat deed met eerdere volkeren zoals de Romeinen, Egyptenaren enz. Ik ben echt bang dat Allah's geduld op begint te raken. Soms heb ik zo'n beklemmend gevoel, maar ik hoop echt dat ik verkeerd zit.

14-07-2006, 01:05


salamoe3alaikoem broeder

ik ben het helemaal met je eens. het is hartverscheurend.
wij kunnen er hard aan werken inshAllah door onze kinderen wel goed op te voeden bi idnillah

het is aan ons om de juiste ISLAM te hanteren en in praktijk te brengen.
moge Allah ons daarbij helpen en moge Allah ons blijven leiden en ons uiteindelijke bestemming het Paradijs laten zijn

salamoe3alaykoem

14-07-2006, 01:10
Je moet eerst je zelf purificeren voordat je anderen gaat/kan purificeren. De opvoeding speelt zich niet alleen thuis af, maar ook buitenshuis, i.e vrienden, school, (buitenhuise activiteiten). Vergeet niet de tv, tmf, mtv, 'wat cool is' en 'wat niet cool is'.

14-07-2006, 01:12
Allah subhana wa ta´ala schenkt hidaya aan wie hij wil!

14-07-2006, 01:13


alhamdoelillah!

14-07-2006, 01:57
Ja ik ook..

14-07-2006, 03:31

Citaat door TurkishFarmer:
Soms heb ik zo'n enorm bklemmend gevoel, alsof iemand er hard in knijpt en niet meer loslaat. Als ik naar de reacties van zowel jongens als meisjes kijk op deze site betreffende haramrelaties, seks enz. Als ik zie hoe jongens en meisjes zich kleden en gedragen in het openbaar zonder enige schaamte. Als ik zie hoe 'moderne' islamitische ouders van tegenwoordig hun kinderen vrij opvoeden. Als ik zie hoe de traditionele ouders er niet in zijn geslaagd om hun kinderen volgens de islam op te voeden. Als ik dat allemaal zie, heb ik weinig hoop dat het in de toekomst goed gaat komen met ons Marokkanen. We verliezen niet alleen onze religie, maar ook onze plek in het Paradijs. Zoals de 1e generatie er niet in was geslaagd, zo ook de 2e, 3e enz.
Ik heb erge vrees dat de Almachtige Allah ons volk (en de andere van oorsprong islamitische volken zoals Turken, Algerijnen enz) net zo hard van de aarde zal afvegen als Hij dat deed met eerdere volkeren zoals de Romeinen, Egyptenaren enz. Ik ben echt bang dat Allah's geduld op begint te raken. Soms heb ik zo'n beklemmend gevoel, maar ik hoop echt dat ik verkeerd zit.
ik hoop het ook

14-07-2006, 03:38

Citaat door TurkishFarmer:
Soms heb ik zo'n enorm bklemmend gevoel, alsof iemand er hard in knijpt en niet meer loslaat. Als ik naar de reacties van zowel jongens als meisjes kijk op deze site betreffende haramrelaties, seks enz. Als ik zie hoe jongens en meisjes zich kleden en gedragen in het openbaar zonder enige schaamte. Als ik zie hoe 'moderne' islamitische ouders van tegenwoordig hun kinderen vrij opvoeden. Als ik zie hoe de traditionele ouders er niet in zijn geslaagd om hun kinderen volgens de islam op te voeden. Als ik dat allemaal zie, heb ik weinig hoop dat het in de toekomst goed gaat komen met ons Marokkanen. We verliezen niet alleen onze religie, maar ook onze plek in het Paradijs. Zoals de 1e generatie er niet in was geslaagd, zo ook de 2e, 3e enz.
Ik heb erge vrees dat de Almachtige Allah ons volk (en de andere van oorsprong islamitische volken zoals Turken, Algerijnen enz) net zo hard van de aarde zal afvegen als Hij dat deed met eerdere volkeren zoals de Romeinen, Egyptenaren enz. Ik ben echt bang dat Allah's geduld op begint te raken. Soms heb ik zo'n beklemmend gevoel, maar ik hoop echt dat ik verkeerd zit.
hoho Allah c.c. is het meest geduldige .. tot de Dag des Oordeels wachten kan hij zeker wel.. De vraag is alleen: kan de mens zolang wachten? Divine interruptions in the world as we know it can take place because of the impatient people..

14-07-2006, 20:08
Gelukkig dat ik niet de enige ben die deze gedachten heeft. Maar soms lijkt het wel of een heel groot deel van de Marokkanen in Nederland ongelovig (geen tot nauwelijks geloof in hun hart hebben) zijn en misschien is dit ook zo. Vooral als je ze in de stad gewoon haram bezig ziet zonder enige schaamte voor God, lachend en 'genietend van het leven', terwijl ze denken dat ze eeuwig levend zullen zijn op de aarde en nooit voor Allah zullen komen te staan. Ze nemen bewust de gok dat óf er na dit leven helemaal niks meer is, óf dat God wél bestaat en ze 'dan wel zien' (en denken dat die kans 50% / 50% is). En horen de woorden van de heilige profeet Mohammed( saws) niet: "Als jullie wisten wat ik weet, zouden jullie een klein beetje lachen en heel veel huilen".

14-07-2006, 20:20
Maar het gaat goed broeder kijk hoeveel mensen terugkeren naar de islam. Allah bereidt ons insha Allah voor op de overwinning. Kijk om je heen mensen beginnen echt wel te praktiseren

14-07-2006, 20:26
Je ziet steeds meer Westerlingen bekeren, het kan zo zijn dan Allah door onze veronachtzaming van deze deen een ander volk aan het stellen is op zijn gunst; de islam. Hier een topic hierover.

14-07-2006, 20:28
Alh'amdoelillaah keert men beetje bij beetje idd terug tot de Dien en bekeren zich steeds meer mensen, het licht van de Islaam bereikt zelfs de kleinste plaatsjes in Nederland

14-07-2006, 20:47



Citaat door dromer:
Je ziet steeds meer Westerlingen bekeren, het kan zo zijn dan Allah door onze veronachtzaming van deze deen een ander volk aan het stellen is op zijn gunst; de islam. Hier een topic hierover.
Dat Westerlingen zich bekeren is natuurlijk mooi (of ze dat doen uit liefde voor hun partner of voor Allah swt weet alleen Hij). Mijn grootste zorg is dat de Arabische volkeren langzaam maar zeker afglijden de diepte in. En aangezien de jeugd de toekomst is en diezelfde jeugd nauwelijks iets doet aan zijn geloof, zal het grootste deel van de Arabieren in de toekomst geen moslim meer zijn. Kijk op straat of in je vriendenkring of waar dan ook en zeg eerlijk hoeveel praktiserende mensen je ziet van jouw leeftijd? Kijk dan nog een keer en zie hoeveel mensen je ziet die zich onbehoorlijk kleden en gedragen. De statistieken liegen niet. Wat je ogen zien is wat er zich afspeelt.

14-07-2006, 20:51
Jah het Uur nadert duss ik zou zeggen redt jezelf en als je tijd over hebt ook de andere mensen maar vergeet vooral je zelf nie

14-07-2006, 23:06

Citaat door TurkishFarmer:
Dat Westerlingen zich bekeren is natuurlijk mooi (of ze dat doen uit liefde voor hun partner of voor Allah swt weet alleen Hij). Mijn grootste zorg is dat de Arabische volkeren langzaam maar zeker afglijden de diepte in. En aangezien de jeugd de toekomst is en diezelfde jeugd nauwelijks iets doet aan zijn geloof, zal het grootste deel van de Arabieren in de toekomst geen moslim meer zijn. Kijk op straat of in je vriendenkring of waar dan ook en zeg eerlijk hoeveel praktiserende mensen je ziet van jouw leeftijd? Kijk dan nog een keer en zie hoeveel mensen je ziet die zich onbehoorlijk kleden en gedragen. De statistieken liegen niet. Wat je ogen zien is wat er zich afspeelt.
Nee inderdaad het overgrote deel van de moslims die kijkt te laks tegen zijn overtuiging aan, het is niet meer dan vasten tijdens de ramadan en in het beste geval dagelijks bidden. Kortom men neemt de zuilen nog een beetje in acht. Maar een gebouw bestaat niet uit alleen haar basis fundamenten. We dienen onzelf volledig over te geven.

2.208. O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand.

Moge Allah ons hiertoe leiden incha'Allah. Want wij uit onszelf kunnen niks, alleen dat was Allah wenst en voor heeft geschreven zal plaats vinden. En incha'Allah wil en wenst hij dit voor ons en geeft hij ons de kracht om de saytaan te overwinnen.

Fi amani Allah.