Bekijk volle/desktop versie : wat moet ik nou doen?



Pagina's : [1] 2

13-07-2006, 23:07
salam leikom

Ik heb echt hulp nodig
ik ben verloofd met een jongen en we zijn sinds 1 1/2 jaar op papier getrouwd.

de laatste tijd hebben we veel ruzie en veel problemen
dat hjadden we ook aan het begin. toen ze bij ons thuis kwamen wilde ik wel maar later niet. ik heb daar veel problemen mee gehad met mn vader want die vond het niet leuk dat ik nee had gezegd terwijl ze al waren geweest
daarna is het weer goed gekomen en zijn we weer bij elkaar gekomen. nu hebben we weer elke keer ruzie en willen we uit elkaar maar ben bang dat mijn vader mij iets gaan aan doen omdat het dan de tweede keer iz dat ik onze relatie heb stop gezet.
ik wil nie meer met deze jongen verder en hij ook niet ech met mij.
wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder problemen met mijn vader? praten zal toch niet helpen want mij vader is heel erg koppig
ik ben echt ten einde raad en wil dit heel snel oplossen
hij woont bij ons in de buurt met zijn familie mijn vader zou daar ook heel veel moeite mee hebben als het uit zal gaan

13-07-2006, 23:16


dat is nie mijn bedoeling.
ik wil alleen advies en ik loop nie te koop met namen of iets
dus wat ik wil is advies niet meer en niet minder

13-07-2006, 23:27

Citaat door Da3wa_Sahi7:
Het is niet toegestaan om problemen met je man te bespreken met half nederland/belgie/marokko!!!
niemand weet wie zij is

13-07-2006, 23:32

Citaat door Da3wa_Sahi7:
Allah (subhana wata3ala) weet wie zij is!!!
Dat weten wij wel.
Ze vraagt hier om hulp heeft geen namen genoemd etc.... lijkt mij niets mis mee....

13-07-2006, 23:32


Maar als jullie beiden niet door willen gaan, dan kan jou dat toch niet alleen aangerekend worden? Sowieso denk ik dat het niet verstandig is om met iemand te trouwen waar je bij voorbaat eigenlijk al weet dat je niet met hem wil trouwen..
Denk goed na..Je kunt beter een nachtje slapen voordat je een beslissing neemt, dan een nacht wakker liggen van de beslissing die je hebt genomen.

13-07-2006, 23:51
laat hem dat vertellen aan je vader. dat jullie niet samen verder kunnen.

13-07-2006, 23:52

Citaat door lina20:
laat hem dat vertellen aan je vader. dat jullie niet samen verder kunnen.
inderdaad laat hem t doen jij hebt t al een keer gedaan....of zeg dat jullie te jong zijn.

13-07-2006, 23:53

Citaat door nadorpara:
salam leikom

Ik heb echt hulp nodig
ik ben verloofd met een jongen en we zijn sinds 1 1/2 jaar op papier getrouwd.

de laatste tijd hebben we veel ruzie en veel problemen
dat hjadden we ook aan het begin. toen ze bij ons thuis kwamen wilde ik wel maar later niet. ik heb daar veel problemen mee gehad met mn vader want die vond het niet leuk dat ik nee had gezegd terwijl ze al waren geweest
daarna is het weer goed gekomen en zijn we weer bij elkaar gekomen. nu hebben we weer elke keer ruzie en willen we uit elkaar maar ben bang dat mijn vader mij iets gaan aan doen omdat het dan de tweede keer iz dat ik onze relatie heb stop gezet.
ik wil nie meer met deze jongen verder en hij ook niet ech met mij.
wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder problemen met mijn vader? praten zal toch niet helpen want mij vader is heel erg koppig
ik ben echt ten einde raad en wil dit heel snel oplossen
hij woont bij ons in de buurt met zijn familie mijn vader zou daar ook heel veel moeite mee hebben als het uit zal gaan
Ik neem dat jullie met elkaar gesproken hebben en dus tot de conclusie zijn gekomen om niet meer met elkaar verder te gaan. Wat jij kan doen is dat jij met je "man" afspreekt dat hij met je vader rustig gaat praten. Hij kan hem dan vertellen dat jullie niet met elkaar verder willen. Hij wil niet en jij ook niet. Naar mijn idee alleen op deze manier kan je vader daamee genoegen nemen en niet met moeilijk doen. Hoop dat het kan en veel succes.

Aan de andere kant het is beter om nog eens samen met je "man" hierover te praten. Misschien zijn er wat kleine missverstanden tussen jullie beiden.

14-07-2006, 00:20
bedankt voor all jullie reacties
ik heb er egt wat aan

alleen het probleem is dat als ik zal zeggen da ik nie meer wil het probleem alleen groter word. dus het moet van mijn verloofde kome het klinkt heel stom ik weet het!
ben echt ten einde raad. als mijn vader hoort da het ook van mij komt dan maakt ie me af

alhmdoelah ou safi

14-07-2006, 13:29

Citaat door nadorpara:
salam leikom

Ik heb echt hulp nodig
ik ben verloofd met een jongen en we zijn sinds 1 1/2 jaar op papier getrouwd.

de laatste tijd hebben we veel ruzie en veel problemen
dat hjadden we ook aan het begin. toen ze bij ons thuis kwamen wilde ik wel maar later niet. ik heb daar veel problemen mee gehad met mn vader want die vond het niet leuk dat ik nee had gezegd terwijl ze al waren geweest
daarna is het weer goed gekomen en zijn we weer bij elkaar gekomen. nu hebben we weer elke keer ruzie en willen we uit elkaar maar ben bang dat mijn vader mij iets gaan aan doen omdat het dan de tweede keer iz dat ik onze relatie heb stop gezet.
ik wil nie meer met deze jongen verder en hij ook niet ech met mij.
wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder problemen met mijn vader? praten zal toch niet helpen want mij vader is heel erg koppig
ik ben echt ten einde raad en wil dit heel snel oplossen
hij woont bij ons in de buurt met zijn familie mijn vader zou daar ook heel veel moeite mee hebben als het uit zal gaan
Lieve zuster de probleem die jij hebt heb ik ook gehad bij was het nog familie ook zijn vader was de broer van me moeder maar ik hield het gewoon niet en heb het toch tegen me ouders gezegt mijn ouders zijn ook moeilijk ik heb ook hel gezien ruzie iedere dag heb een maand niet met me moeder gepraat ze beschouwde alsof ik niet bestond ik vondt het wel erg ik had momente dat ik wilde zeggen is goed ik ga verder met hem maar hmdl ik hield vol en uiteindelijk is het allemaal goed gekomen ik ben me weg op gegaan en hij de zijne en me ouders zijn weer helemaal normaal met mij hmdl dus kijk goed wat jij het beste vindt voor jezelf want het gaat uiteindelijk om je eigenlijk meid en doe salaat istiqara misschien vindt je dan de oplossing naar je probleem en praat ook met je aanstaande maak hem duidelijk wat je voelt en zoek ook de oorzaak van jullie ruzie, ruzie komt niet zomaar er moet ergens een aanleiding zitten of jij bent koppig of hij is koppig meid ik wens je alle geluk van de wereld met je probleem inscha allah komt het wel allemaal wonden genezen na verloop van tijd gelooof ik kan het weten en ouders willen het nooit slecht met hun kinderen je ziet dat je vader nu dat het een moeilijk man is dat dacht ik ook maar diep van binnen willen ze alleen maar het beste voor je. oegt fie dien

14-07-2006, 13:39

Citaat door Da3wa_Sahi7:
Het is niet toegestaan om problemen met je man te bespreken met half nederland/belgie/marokko!!!
Dit vind ik nou de domste opmerking die hier wordt gemaakt..En als het zo is dan zit je dan wel gretig te lezen hierzo.

En wie zegt dat het niet toegestaan is de profeet of Allah?? daliel graag voordat je zomaar onzin roept

Op televisie wordt aan grote 3oulamma allerlei vragen live gevraagd over de hele wereld wat men het beste kan doen met bepaalde situaties en ja ook prive situatie's..dus ga knikkeren ofzo

14-07-2006, 13:40

Citaat door Da3wa_Sahi7:
Allah (subhana wata3ala) weet wie zij is!!!
nog zoiets..alsof je van allah niet om hulp mag vragen via Internet telefoon enz..

14-07-2006, 13:57



Citaat door trisinti:
Dit vind ik nou de domste opmerking die hier wordt gemaakt..En als het zo is dan zit je dan wel gretig te lezen hierzo.

En wie zegt dat het niet toegestaan is de profeet of Allah?? daliel graag voordat je zomaar onzin roept

Op televisie wordt aan grote 3oulamma allerlei vragen live gevraagd over de hele wereld wat men het beste kan doen met bepaalde situaties en ja ook prive situatie's..dus ga knikkeren ofzo



laat hem maar, hij is onwetend.
hij weet niet wat het is dat je met nie,and over je problemen kan praten en gek word van binnen.
wat hij doet is ook niet goed maar iedereen komt zich zelf wel tege

14-07-2006, 14:02

Citaat door Nice_Anissa21:
Lieve zuster de probleem die jij hebt heb ik ook gehad bij was het nog familie ook zijn vader was de broer van me moeder maar ik hield het gewoon niet en heb het toch tegen me ouders gezegt mijn ouders zijn ook moeilijk ik heb ook hel gezien ruzie iedere dag heb een maand niet met me moeder gepraat ze beschouwde alsof ik niet bestond ik vondt het wel erg ik had momente dat ik wilde zeggen is goed ik ga verder met hem maar hmdl ik hield vol en uiteindelijk is het allemaal goed gekomen ik ben me weg op gegaan en hij de zijne en me ouders zijn weer helemaal normaal met mij hmdl dus kijk goed wat jij het beste vindt voor jezelf want het gaat uiteindelijk om je eigenlijk meid en doe salaat istiqara misschien vindt je dan de oplossing naar je probleem en praat ook met je aanstaande maak hem duidelijk wat je voelt en zoek ook de oorzaak van jullie ruzie, ruzie komt niet zomaar er moet ergens een aanleiding zitten of jij bent koppig of hij is koppig meid ik wens je alle geluk van de wereld met je probleem inscha allah komt het wel allemaal wonden genezen na verloop van tijd gelooof ik kan het weten en ouders willen het nooit slecht met hun kinderen je ziet dat je vader nu dat het een moeilijk man is dat dacht ik ook maar diep van binnen willen ze alleen maar het beste voor je. oegt fie dien


je hebt gelijk maar ik weet zeker dat mijn vader niet zo denkt. hij gaat het niet nog een keer accepteren dat we uit elkaar gaan. hij gaat echt geen rekening met mij houden maar alleen met zichzelf omdat het voorschut is dat we zewzia hebben en nu al gaan schijden.
hij gaat me dwingen om naar mijn verloofde te gaan en om de bruiloft te houdenof ik het wil of niet.
ik wil niet meer leven op de ze manier. maar ik wil ook niet weg lopen, Allah ie hfad! dat is het laatste wat ik zou doen. maar wat moet ik dan doen? hij gaat toch niet naar me luisteren. als mijn vader gaat zeggen tegen me verloofde dat we het weer goed moeten maken gaat hij misschien wel naar hem luisteren en wilt hij weer terug, mijn verloofde. maar dan heb ik helemaal geen kans

ik hoop dat ieman een oplossing heeft voor mijn probleem want ik kan niet meer.

14-07-2006, 14:19

Citaat door nadorpara:
je hebt gelijk maar ik weet zeker dat mijn vader niet zo denkt. hij gaat het niet nog een keer accepteren dat we uit elkaar gaan. hij gaat echt geen rekening met mij houden maar alleen met zichzelf omdat het voorschut is dat we zewzia hebben en nu al gaan schijden.
hij gaat me dwingen om naar mijn verloofde te gaan en om de bruiloft te houdenof ik het wil of niet.
ik wil niet meer leven op de ze manier. maar ik wil ook niet weg lopen, Allah ie hfad! dat is het laatste wat ik zou doen. maar wat moet ik dan doen? hij gaat toch niet naar me luisteren. als mijn vader gaat zeggen tegen me verloofde dat we het weer goed moeten maken gaat hij misschien wel naar hem luisteren en wilt hij weer terug, mijn verloofde. maar dan heb ik helemaal geen kans

ik hoop dat ieman een oplossing heeft voor mijn probleem want ik kan niet meer.
Meid praat met je verloofd vertel hem wat je voelt en dat je niet meer kan als het zo verder gaat ik had ook een trouwboekje maar hmdl dat heb ik al geregeld ik heb ook een moeilijk tijd achter ik wens het niemand meid niet gelijk denken uit elkaar maar praat met je verloofd waarom hij zo doet en jij meid kijk zelf ook wat jij misschien verkeerd doet wat misschien ruzie veroorzaakt ik zeg niet dat het jou schuld is maar in een huwelijk moet aanpassen aan elkaar

Pagina's : [1] 2