Bekijk volle/desktop versie : ik vroeg mij af.. ...



Pagina's : [1] 2 3

12-07-2006, 16:25
hoe het nou zit....


Moet je nou tijdensss het bidden.. wel of niet je sokken aanhouden...

Sommigen zeggen van wel.. anderen weer van niet,...


Ik doe het toch maar wel.. voor de zekerheid....

Maar MOET het.... of MAG het......

12-07-2006, 17:19


Niemandddddd????

12-07-2006, 17:24
salam wa 3alaikoem oegti
als ik bid dan heb ik geen sokken aan en ze zeggen dat het wel mag zonder sokken maar laho a3laam allah swt weet het beste
m3a salama

12-07-2006, 17:26

Citaat door tetouaniawest:
hoe het nou zit....


Moet je nou tijdensss het bidden.. wel of niet je sokken aanhouden...

Sommigen zeggen van wel.. anderen weer van niet,...


Ik doe het toch maar wel.. voor de zekerheid....

Maar MOET het.... of MAG het......
Een vrouw moet alles bedekken behalve haar gezicht en handen! Sokken zijn verplicht aangezien ze tot de auwra behoren!

12-07-2006, 17:27



Citaat door Eliette_Nina:
Een vrouw moet alles bedekken behalve haar gezicht en handen! Sokken zijn verplicht aangezien ze tot de auwra behoren!
Wel er even bij vermelden dat er een meningsverschil bestaat over of ook het gezicht en de handen bedekt dienen te worden...Wat betreft de voeten en de rest van het lichaam, hier zijn de geleerden het er unaniem over eens dat dit tot de 'awrah behoort.

12-07-2006, 17:29

Citaat door Moeraabita:
Wel er even bij vermelden dat er een meningsverschil bestaat over of ook het gezicht en de handen bedekt dienen te worden...Wat betreft de voeten en de rest van het lichaam, hier zijn de geleerden het er unaniem over eens dat dit tot de 'awrah behoort.
Oegtie, misschien kwam ik onduidelijk over. Ik bedoelde met voorgaande reactie dat alles bedekt moet worden behalve gezicht en handenin geloofsdaden/'ibaada zoals Salath.

12-07-2006, 17:32

Citaat door Eliette_Nina:
Oegtie, misschien kwam ik onduidelijk over. Ik bedoelde met voorgaande reactie dat alles bedekt moet worden behalve gezicht en handenin geloofsdaden/'ibaada zoals Salath.
Laa 'alayki oekhtie, ik maakte zelf de fout door niet verder te kijken dan mijn neus lang was, ik las je laatste bericht en reageerde daar gelijk op, zonder de vraag van de Topicstartster waar het eigenlijk om draaide gelezen te hebben. Mijn excuses.

12-07-2006, 18:16

Citaat door tetouaniawest:
hoe het nou zit....


Moet je nou tijdensss het bidden.. wel of niet je sokken aanhouden...

Sommigen zeggen van wel.. anderen weer van niet,...


Ik doe het toch maar wel.. voor de zekerheid....

Maar MOET het.... of MAG het......
Nergers staat dat je je sokken aan MOET houden, hoe kom je nou weer aan die onzin.

12-07-2006, 18:45
Selam aleykoem

ja , ik bid ook met sokken aan hoor.
Nog niet zolang , maar vanaf dat ik het hoorde van een paar vrouwen , draag ik ze wel

wat is dat nu meer , gewoon sokken aandoen

jah , wist ook dat er een discussie over was en chokran oeghties om dat hier op deze forum te zetten


Asalaam aleykoem

12-07-2006, 18:48

Citaat door bellydancer_kar:
Selam aleykoem

ja , ik bid ook met sokken aan hoor.
Nog niet zolang , maar vanaf dat ik het hoorde van een paar vrouwen , draag ik ze wel

wat is dat nu meer , gewoon sokken aandoen

jah , wist ook dat er een discussie over was en chokran oeghties om dat hier op deze forum te zetten


Asalaam aleykoem
Dus het is verplicht voor een moslim om zijn sokken aan te hebben tijdens het bidden?

12-07-2006, 18:52
Voor een vrouw wel ja.

Voor een man allah oe ahlam

Heb je niet gelezen wat er hierboven staat wat Eliette Nina getypt heeft

Asalaam aleykoem

12-07-2006, 19:12
Salam wal3alaikoum oegties,
Bedankt voor alle moeite. Ik weet nu in ieder geval dat ik er goed aan doe om mijn sokken gewoon aan te houden..

Nogmaals bedankt, Moge Allah jullie hier inshaallah voor belonen.

12-07-2006, 19:18


Graag gedaan oeghtie


We zijn nu eenmaal moslims om elkaar op het rechte pad te leiden é en elkaar de juiste dingen bij te leren.

Asalaam aleykoem

12-07-2006, 19:50

Citaat door Moeraabita:
Wel er even bij vermelden dat er een meningsverschil bestaat over of ook het gezicht en de handen bedekt dienen te worden...Wat betreft de voeten en de rest van het lichaam, hier zijn de geleerden het er unaniem over eens dat dit tot de 'awrah behoort.
Waarom horen de voeten bij de awrah van de vrouw en beweren sommige geleerden het gezicht niet. Het gezicht is toch mooier dan de voeten?

12-07-2006, 20:10

Citaat door Akhlaaq:
Waarom horen de voeten bij de awrah van de vrouw en beweren sommige geleerden het gezicht niet. Het gezicht is toch mooier dan de voeten?
Sommige mensen.. vallen op voeten...

Pagina's : [1] 2 3