Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Help Ik heb Rode Ogen Wat M0et Ik doen????



11-07-2006, 11:59
Hey Mensen ik heb al een tydje ro0de ogen,Ben naar de dokter gegaan hy zy komt do0r de zon.Maar nu is er een tydje geen zon meer en ik heb nog steeds r0de Ogen KAn iemand helpen.

Of heeft iemand goede raad plaesss.

Moet er echt van af

11-07-2006, 12:07


heb je geen hooikoorts of allergie?

11-07-2006, 12:08
Nee ik heb nooit ho0iko0rts gehad en is o0k de eerste keer dat ik zoiets heb

11-07-2006, 12:13
Hoelang heb je het al? En heb je verder nog bijverschijnselen zoals prikkende ogen en jeuk enzo?

11-07-2006, 12:31


Ik heb het zeker al 2 weken al en soms jeukt het en soms weer helkemaal niet.
Weet jy dan wat het is???:s

11-07-2006, 12:33
Dat heeft mijn zusje ook, omdat ze last heeft van Hooikoorts.




11-07-2006, 12:35
Ik denk toch echt hooikoorts of een allergie dus kan je beter zo`n test doen dan weet je het zeker.

Hooikoorts en allergie
Wat zijn hooikoorts en allergie?
Heeft u tussen februari en september last van jeuk aan de neus, niezen, een loopneus of jeukende, branderige, tranende, rode ogen, dan wijst dit op hooikoorts. Bent u het hele jaar door verkouden, dan wijst dit op allergie voor huisstofmijt of huisdieren.

Hooikoorts wordt veroorzaakt door stuifmeelkorrels, zogenaamde pollen. Stuifmeel zit in grassen, bomen, bloemen en granen en hangt vooral tijdens de bloeiperiode in de lucht. Bij het inademen van de pollen raken de slijmvliezen in de neus- en keelholte en die van de ogen geïrriteerd. Bij droog, warm en winderig weer heeft u er het meest last van.

Als u allergisch bent voor huisstofmijt, dan heeft u vooral last van de uitwerpselen van dit beestje. De huisstofmijt leeft in huisstof. Bent u allergisch voor huisdieren zoals een hond, kat of konijn, dan zorgen de haren en huidschilfers voor de allergische reactie.

Op basis van de klachten kan een indeling worden gemaakt in twee groepen.
In de eerste groep hebben mensen vooral last van een waterige loopneus, niezen en soms ook jeukende, tranende ogen. Dit wordt meestal veroorzaakt door hooikoorts of door allergie voor dieren.
In de tweede groep hebben mensen voornamelijk last van neusverstopping en soms van een loopneus. Dit komt meestal voor bij allergie voor huisstofmijt.
Astmapatiënten kunnen behalve neusklachten ook last hebben van benauwdheid en een piepende ademhaling.
Wat kunt u zelf doen?

Hooikoorts Bij hooikoorts kunt u stuifmeelkorrels nooit helemaal vermijden. Enkele eenvoudige maatregelen zijn de volgende.

Draag een (zonne)bril. Hierdoor kan stuifmeel minder gemakkelijk in uw oog komen.
Wrijf niet in uw ogen. Door wrijven kunnen ze gaan ontsteken. U kunt de irritatie verminderen door te spoelen met lauw water of een vochtig washandje op uw ogen te leggen.
Volg het hooikoortsweerbericht, van begin mei tot eind juli dagelijks op de radio (Radio 1 na het nieuws van 17.30 uur) en op Teletekst pagina 709.
Probeer het contact met pollen in de bloeiperiode zo veel mogelijk te vermijden. Dit is vooral belangrijk bij kamperen, picknicken, buitensporten of in de tuin werken. Vooral 's ochtends vroeg op warme, zonnige dagen zijn er veel pollen in de lucht.
Houd bij tuinaanleg en keuze van planten voor de tuin rekening met uw allergie.
Maai niet zelf het gras.
Houd in de zomer de ramen van vooral de slaapkamer gesloten.
Kleed u niet om in de slaapkamer.
Houd tijdens het autorijden de ramen gesloten.
Ga bij voorkeur op vakantie in een seizoen met weinig pollen. Plekken met weinig pollen in de lucht zijn in de bergen en aan zee.
Allergie voor huisstofmijt
Vervang vloerbedekking door gladde, goed te reinigen vloeren zoals linoleum of parket. Doe dit in ieder geval in de slaapkamer.
Neem geen dikke gordijnen.
Zorg voor goede ventilatie. De lucht binnenshuis wordt dan droger. Hoe droger de omgeving, des te minder huisstofmijten overleven.
Probeer de luchtvochtigheid zo laag mogelijk te houden. Dit kan bijvoorbeeld door de afzuigkap niet alleen tijdens het koken, maar ook tot een uurtje daarna aan te houden. Zo wordt zo veel mogelijk stoom uit huis weggevoerd. Ook het drogen van de was binnenshuis geeft een hoge luchtvochtigheid. Het heeft daarom de voorkeur de was buitenshuis of met een wasdroger te drogen.
Vervang een wollen of donzen dekbed of kussen door een synthetisch exemplaar.
Gebruik allergeendichte matras- en kussenhoezen.
Neem twee- tot driemaal per week gladde oppervlakken af met een klamvochtige doek. Laat een ander stofzuigen, of stofzuig als de persoon met allergie er niet is.
Geef een allergisch kind alleen synthetische knuffels en was deze knuffels regelmatig.
Allergie voor huisdieren
Wat kan uw apotheker voor u doen?

Behalve de voorzorgsmaatregelen die hierboven zijn genoemd, kunt u een medicijn gebruiken om de klachten te verminderen. De volgende middelen kunt u gebruiken.
Cromoglicinezuur. Cromoglicinezuur is verkrijgbaar als neusspray en als oogdruppels. Als u vََr het hooikoortsseizoen start met de neusspray, dan werkt het middel meteen. Als u later begint, kan het één tot drie weken duren voor het medicijn effect heeft. Voor een goede werking moet u het middel het hele hooikoortsseizoen blijven gebruiken, dagelijks vier tot zes keer. Het middel werkt namelijk maar kort. Snuit uw neus vََr u de neusspray gebruikt. Adem tijdens het sprayen in door uw neus. De oogdruppels kunt u gebruiken als u vooral last heeft van uw ogen. Cromoglicinezuur is goed te gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding. Bij allergie voor huisdieren of huisstofmijt werkt cromoglicinezuur minder goed dan bij hooikoorts.
Loratadine en cetirizine. Deze middelen kunt u zowel bij hooikoorts als bij allergie voor huisdieren of huisstofmijt gebruiken. Deze middelen werken ongeveer 24 uur. Daarom hoeft u ze meestal maar één keer per dag in te nemen. Heeft u alleen last van allergie voor huisdieren als u bij iemand op bezoek gaat, dan kunt u het middel het beste één tot twee uur van tevoren innemen. Loratadine mag u zonder bezwaar gebruiken als u borstvoeding geeft.
In welke gevallen kunt u beter naar de huisarts gaan?


Bij benauwdheid.
Bij een rood, opgezwollen en pijnlijk oog.
Bij aanhoudende oorpijn of hoofdpijn.
Bij kinderen die voor de eerste keer klachten hebben die wijzen op hooikoorts of allergie voor huisstofmijt of huisdieren.
Als u een zelfzorgmiddel gebruikt en de klachten niet minder worden.

Bij allergie voor huisdieren zit er helaas niets anders op dan het huisdier uit huis te doen of er niet meer bij in de buurt te komen.

Is dit niet mogelijk, dan is onder andere belangrijk dat het vloeroppervlak glad is (linoleum, parket) en regelmatig wordt schoongemaakt. Als het huisdier het huis uit is, kunt u overigens nog een halfjaar last houden van uw allergie.
Bij allergie voor huisstofmijt is het belangrijk eens kritisch te kijken naar uw woon- of werkomgeving. U kunt hiervoor advies krijgen van de wijkverpleging of het Nederlands Astma Fonds. Een aantal maatregelen zijn:
Voor een actueel overzicht van de pollen in ons land klik op

http://www.hooikoortsbericht.nl

of bekijk de volgende links voor meer informatie

http://www.hooikoorts.nl
http://www.allergie.nl
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/hooikoorts.htm

11-07-2006, 12:36

Citaat door xMocro_Zinax:





11-07-2006, 15:39
shoukran Lieverd v0or die info.

11-07-2006, 17:07
ik heb t ook maar niks helpt

12-07-2006, 13:03
Ik weet het niet h0or in de ochtend is het heel erg en dan neem ik een douche dan is het minder en als ik naar buiten ga word het steeds erger

Weet echt niemand hoe ik het kan weghalen.Word er ziek van:S

12-07-2006, 13:08
Ik heb dat ook gehad:

Ik had rode ogen, en s ochtends ware me ogen dicht door dat gore pus wat uit de ogen komt..Ik had het 2 weken..Ik heb oogdruppels gehad..Na een paar keer gebruiken was het over...Het is gewoon zo lelijk..Het verpest je hele gezicht

En het prikte soms ook en soms ook niet net zoals jij het zei..Maar is het ook zo bij jou????

12-07-2006, 13:21


Ja ik ben wel naar de dokter gegaan enzo maar die zy komt do0r de zon

Maar ik denk wel dat ik terug ga om oogdruppels te halen.

Ja nmaar als ze prkken moet je je gezicht met lauw water gaan wasssssen en vooral niet wryven.

12-07-2006, 13:30

Citaat door mocrokaasje:
shoukran Lieverd v0or die info.