Bekijk volle/desktop versie : Alles over kinderopvang en werkende mama's



27-06-2006, 12:22
Ik heb altijd 4 dagen gewerkt, maar sinds onze prinsesje is geboren, werk ik 3 dagen. Eind sep. 2006 is de ouderschapsverlof afgelopen, dus ik moet er goed over nadenken of ik weer 4 dagen ga werken of dat ik 24 of 28 uur ga werken. Maar wat ik graag wil weten van jullie werkende moeders is het volgende: wie van jullie kiest er bewust voor de kinderen op te laten vangen door (schoon)moeder en wie kiest er bewust voor de kinderdagverblijf.
En wat zijn jullie ervaringen met de kinderdagverblijf?

Ons prinsesje is 12 maanden nu en ik en haar vader hebben opvang tot nu toe samen gedaan. Daarbij hebben we hulp gehad van mijn lieve moeder als 1 van ons echt niet kon. Mijn man is een maand naar Marokko geweest en gelukkig had ik mijn moeder. We hadden eigenlijk 2 dagen p.w. aangemeld voor kinderdagverblijf maar mijn moeder bood zelf aan wanneer we echt niet konden.

Maar ik wil mijn moeder er niet structureel 3/4 dagen per week mee 'opzadelen'. Daarnaast wordt zij ook ouder, kan ze zelf ook minder energie opbrengen en bovendien merkte ik bij mijn zussen dat mijn moeder hun kind aan het opvoeden was en dat wil ik mijn moeder in de eerste plaats niet aandoen (dat ze boos wordt omdat kind niet luistert, dat ze moet zeggen dat ze nu niet buiten mag spelen etc.etc). Ik gun het mijn moeder om gewoon een leuke oma te zijn.

Maar het wordt voor mijn man lastiger om opvang te blijven doen omdat hij onregelmatig werkt en ik geen duidelijke afspraken met hem kan maken. Soms denk ik daardoor dat ik de kleine bv. voor een aantal halve dagen aanmeld voor kinderopvang om meer speling te hebben.

Daarom wil graag jullie ervaringen horen!!

27-06-2006, 12:28


Ik loop zelf stage op ene kinderdagverblijf, en je moet ziezo jezelf heel goed informeren... want niet elke kinderdagverblijf is goed voor je kind, soms verwaarlozen ze je kind gewoon! maar dar naast, is je kind brengen naar een kinderdg verblijf heel goed voor de emotionele, geestelijke, sociale ontwikkeling! Als ik een kind krijg neem ik m gewoon lekker met me mee ! inieder geval veel succes....

27-06-2006, 12:30
4 dagen vind ik persoonlijk te veel als je een kind hebt dat kind ziet mama dan amper! en das echt belanrgijk op de leeftijd van je dochter
ik zou parttime werken 3 dagen maximaal dit is nog te doen ook voor je zelf

27-06-2006, 13:32

Citaat door just_a_gurl:
Ik loop zelf stage op ene kinderdagverblijf, en je moet ziezo jezelf heel goed informeren... want niet elke kinderdagverblijf is goed voor je kind, soms verwaarlozen ze je kind gewoon! maar dar naast, is je kind brengen naar een kinderdg verblijf heel goed voor de emotionele, geestelijke, sociale ontwikkeling! Als ik een kind krijg neem ik m gewoon lekker met me mee ! inieder geval veel succes....
Waar kan ik me goed informeren, want zo'n kinderdagverblijf zal natuurlijk een heel positief verhaal ophangen. Ervaar jij op je stage ook dat kinderen soms verwaarloosd worden?

27-06-2006, 13:34



Citaat door OemAbdoellah:
4 dagen vind ik persoonlijk te veel als je een kind hebt dat kind ziet mama dan amper! en das echt belanrgijk op de leeftijd van je dochter
ik zou parttime werken 3 dagen maximaal dit is nog te doen ook voor je zelf
Daar heb je wel een punt, want 4 dagen vond ik, zonder kind, net te doen. Maar nu met een kind....ik moet zeggen dat 3 dagen me goed beviel.

27-06-2006, 14:24
Hey meid, ik werk ook 3 dagen/week en studeer parttime. De kleine gaat dan naar het KDV. En ik moet zeggen dat het ons prima bevald!!
De kleine heeft het daar erg naar zn zin en leerd ook onwijs veel.
Ik laat hem daar in ieder geval met een gerust gevoel achter.

29-06-2006, 15:16

Citaat door smurfi:
Hey meid, ik werk ook 3 dagen/week en studeer parttime. De kleine gaat dan naar het KDV. En ik moet zeggen dat het ons prima bevald!!
De kleine heeft het daar erg naar zn zin en leerd ook onwijs veel.
Ik laat hem daar in ieder geval met een gerust gevoel achter.
Hou oud is je kindje en sinds welke leeftijd gaat het al naar een KDV, en hoeveel dagen per week? In ieder geval fijn om te horen dat er positieve ervaringen met een KDV zijn. Meestal hoor je alleen maar negatieve verhalen.

29-06-2006, 15:20
Hier nog een positief verhaal. Mijn zoontje was 8 maanden toen hij 3 dagen per week naar de creche ging. Vanaf het eerste moment had hij het naar zijn zin. De leidsters waren erg vriendelijk en bekwaam wat natuurlijk heel belangrijk is.
Vaak genoeg ben ik onverwachts binnengelopen en heb ze nooit kunnen "betrappen".
Ga van te voren langs bij een creche en laat je zelf rondleiden en stel zoveel mogelijk vragen.
Voor mijn zoontje is het alleen maar goed geweest, hij zit nu op school en de overgang ging perfect.

30-06-2006, 00:26
mijn dochertje gaat 2 dagen naar het kdv en ze heeft het daar erg naar haar zin.
als ze thuis is verteld ze alleen maar over wat ze daar allemaal gedaan heeft.
Nu gaat ze na de vakantie naar de basisschool en daarna moet ze naar bso.
Van de ene kant vind ik het wel zielig, is ze eigenlijk de hele dag op school.
Als ik genoeg geld zou hebben zou ik lekker thuis blijven om voor haar te zorgen.
Maar helaas in nederland is alles zo duur, dat je wel met zijn tweeen moet werken

30-06-2006, 11:23
Mijn dochtertje gaat in september en oktober 5 ochtenden per week naar een kdv, voorheen heb ik dat nooit gedaan..( wel peuterspeelzaal)
Ik heb er geen moeite mee omdat ze dan juist met andere kinderen kan spelen, juist leuk voor haar..Maar ik denk dat ik er wel moeite mee zou hebben als ze onder de 1 jaar was geweest....

30-06-2006, 11:26
Ik werk zelf ook 3 dagen per week (voorheen 4), en mijn kinderen gaan 3 dagen per week naar de creche. Ik ben er erg tevreden over. Het zit bij mij om de hoek, dus makkelijk met wegbregen en ophalen en mijn kinderen hebben het erg naar hun zin. Na de zomervakantie gaat mijn dochtertje naar de basisschool en de naschoolse opvang. Maar verder bevalt het erg goed.

30-06-2006, 11:28
het grote voordeel is echt dat je van niemand afhankelijk bent wat betreft de opvang..

30-06-2006, 11:52



Citaat door monjaca:
het grote voordeel is echt dat je van niemand afhankelijk bent wat betreft de opvang..
Dat is idd zo!

30-06-2006, 12:19

Citaat door monjaca:
het grote voordeel is echt dat je van niemand afhankelijk bent wat betreft de opvang..
Dat lijkt me idd erg fijn, dat je niet vantevoren hoeft te bedenken, wanneer bijv. oma en papa echt niet kunnen, bij wie je de kleine gaat laten. Bovendien voel ik me (en volgens mij anderen ook) bezwaard om het aan anderen te vragen. Ook al geef je hen een vergoeding etc. maar toch.

Jullie kinderen zijn wat groter (gaan bijna naar de basisschool). Die van mij is net 1 jaar, dus dat maakt het moeilijker.

30-06-2006, 12:42

Citaat door miss_kreta:
Dat lijkt me idd erg fijn, dat je niet vantevoren hoeft te bedenken, wanneer bijv. oma en papa echt niet kunnen, bij wie je de kleine gaat laten. Bovendien voel ik me (en volgens mij anderen ook) bezwaard om het aan anderen te vragen. Ook al geef je hen een vergoeding etc. maar toch.

Jullie kinderen zijn wat groter (gaan bijna naar de basisschool). Die van mij is net 1 jaar, dus dat maakt het moeilijker.
het is altijd moeilijk om de zorg voor je kind uit handen te geven..maar als je wilt werken dan zal dat toch moeten. Het zal wel moeilijk zijn in het begin, maar ik denk dat als je het eenmaal gewend bent, dat je dan alleen maar blij zult zijn

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81