Bekijk volle/desktop versie : lelijk eendje



09-07-2006, 15:49
Door de spanning hield ik m'n adem in. Ik durfde me niet omdraaien, omdat ik wist wie er achter me stond. Ik voelde plots een hand op m'n schouder en verstijfde. Gebeurt dit echt of verbeeld ik me dit in? Ik kan de spanning niet meer aan!! Ik draai me traag om en kijk in de mooiste ...............................

TRRRRRRIIIIIIIIINNGGGG!!!! Dammn, zeg dat het niet waar is hé! Altijd gaat de wekker van m'n gsm af als ik lekker aan het dromen ben. Echt niet te geloven! Ik spring onmiddellijk uit m'n bed en ga naar de badkamer. Ik kleed me uit en vang een glimp van mezelf in de spiegel. Pff ik ben toch echt zo lelijk hé! Zie me hier nu staan. Heb net het gezicht van een zombie, m'n ogen staan zo gek schuin, en heb volle lippen. M'n kont is te dik en ik heb kleine borsten. Als het al niet erger kon zie ik plots een megagrote puist op m'n neus. Niet te geloven! Wie gaat me nu ooit mooi vinden? Wie? Ik keek diep in de spiegel en dacht aan m'n buurjongen Karim. Hij zal me nooit zien staan op de manier die ik wil. Voor ik het wist voelde ik dat ik huilde. Och meisje wat maak je jezelf wijs. Ik veegde m'n tranen van m'n gezicht af dacht bij mezelf. Wie niet mooi kan zijn moet maar slim zijn!

Aaah binti daar ben je, we dachten dat je de hele voormiddag in je bed ging blijven. Nee, nee mama je weet toch dat ik nooit zo lang in m'n bed kan blijven liggen. Aah goed dan, eet maar rustig meisje. Je vader en ik gaan over 5 min. naar je tante. We zullen wel een tijdje wegblijven. Ik laat je hier niet graag achter met je broers en zussen dus heb ik Fatima van hier naast gevraagt of jullie bij haar mogen blijven. Ooh mama, je overdrijft ik ben al 12 jaar. Er zal niks gebeuren hoor! Ja ja, dat zeg je altijd. Wel oke Zohra, zorg voor je broertjes en zusjes. Ik vertrek nu.

Echt niet te geloven! Ik durf niet te gaan. Niet wanneer ik nog eens een megagrote puist op m'n neus heb. Wat zal Karim wel van me denken? Misschien is er de kans wel dat hij er niet is. Hopen dat hij er niet is, hopen dat hij er niet is...... Ik sta voor de voordeur en wil juist aanbellen toen de deur openging. Ooh nee, dit kan niet waar zijn. Het is Karim!! Ooh nee, ik zie hem al naar m'n neus kijken. Kan ik alsjeblieft niet gewoon verdwijnen? Hahaha wie we hier hebben, juist op tijd! Dat is lang geleden. Kom binnen!

We worden zoals altijd hartelijk verwelkomd, maar ik wilde niets liever dan gewoon heel stilletjes wegsluipen en mezelf nooit maar nooit meer vertonen. Karim trok me overal mee. Voor ik het wist stonden we in zijn kamer.

Nooit had ik gedacht zijn kamer te zien. Ik vroeg me af waarom hij me hier naartoe heeft gebracht. Ik beelde me al de meest romantische scenario's af. Karim die zijn liefde verklaart. Karim die me een roos geeft. Karim die me een ....... Ewa Zohra!!! Ik knipper met m'n ogen.Ooh nee hopelijk heeft hij niet door wat ik allemaal dacht. Zohra je doet raar zene! Hahaha, maar nee er is niks aan de hand. Vertel me eens waarom ik hier ben? Aah ja, dat is waar. Kijk je bent een heel slimme meid en ik heb je hulp nodig. Ooh ik ben een slimme meid. Ja nooit zeggen ze eens Zohra je bent een mooi meisje, zohra je bent lief. NEE! altijd slim pfff. Zohra!!! hey weer eventjes van de aardbodem verdwenen? Zeker dat er niets aan de hand is? Je doet echt wel raar. Nee, nee vertel maar verder. Ooh wat is er toch allemaal met me aan de hand.

Wel ik heb je hulp nodig met geschiedenis. Ik begrijp het allemaal niet fantastisch goed. Ik kan alles wel van buiten leren, maar snap er eigenlijk niet veel van. Ik weet dat je me kunt helpen. Je bent daar altijd al heel goed in geweest. Help je me? Pleas pleas pleas... Hoe kan ik nu nee zeggen als je zo lief doet. Ooh nee, heb ik dat nu echt gezegd? Waarom zeg ik nu zoiets? Ooh hij kijkt weer zo raar naar me. Plots begint hij heel hard te lachen. Ooh Zohra je bent me er eentje hoor!! Echt leuke meisje jij! Dus dat betekent dat je me helpt! Fantastisch! Wanneer beginnen we!?

Ooh waar ben ik toch aan begonnen!
__________________________

09-07-2006, 15:50


Ik draai me om en bots tegen iemand aan. Ik heb m'n boeken laten vallen en probeer ze op te rapen. Hoe kon ik nu zo stom zijn hoor ik mezelf zeggen. Ik was zo bezig met m'n eigen gedachten dat het me niet opviel dat er iemand naar me keek. De laatste boek die ik wou oprapen lag aan de voet van iemand. Maar voor ik het wou oprapen, raapte hij het op. Toen onze handen elkaar aanraakten voelde ik ................................

BZZZZZ BZZZZZ BZZZZZ. Ooh nee, heb telefoon. Kan toch niet waar zijn hé. Wie kan het zijn? Hmmm? Karim? Waarom zou hij me zo vroeg opbellen? Ooh nee, tis niet waar!!

Hallo? Hey Zohra, zeg niet dat je nog in je bed ligt! Hmm nee ik lig niet meer in m'n bed. Hahahaha ja ja dat zal wel. Ik hoor het aan je stem. En heb je lekker geslapen? Hmm ja ja hoor. Maar Karim ik kom eraan, geen paniek. Je woont hier maar een scheet vandaan. Hhahah, oke ik zie je 30 min ofzo. Goed.

Ik begreep niet waarom Karim m'n hulp nodig had. Al een paar dagen kom ik hier en legt hij het zelf allemaal perfect uit. Waarom onderschat hij zichzelf toch zo? Echt een mooie jongen. Hij is niet een jongen die je op het 1ste zicht zou opvallen, maar wanneer hij glimlacht, of de kamer binnenstapt straalt hij helemaal. Ik ken Karim al m'n hele leven. Toen ik 5 was en hij 10 deelde hij altijd zijn speelgoed met me. Karim je hebt m'n hulp niet nodig, maar waarover gaat het hier eigenlijk? Plots vind ik de moed en vraag ik het hem. Hij kijkt me vreemd aan en plots verschijnt er een grijns op zijn gezicht. Waarom lach je zo? Ewa Zohra je bent echt slim hé. Als ik niet beter wist zou ik zelfs zeggen dat hij bewonderend naar me keek. Komaan vertel op! Oke oke zegt hij al lachend. Kijk ik heb een probleempje. Wat voor probleempje Karim? Wel ja, hoe zal ik dit zeggen. Hey wat zie ik daar Karim die bloost. Nee dit kan niet! Vertel maar Karim. Oke het is een liefdesprobleempje. Hoe bedoel je? Ooh nee is dit wat ik denk dat hij gaat zeggen. Voelt hij hetzelfde voor mij als ik voor hem voel? Vertel het me maar. Oke er is een meisje op school en ik heb haar echt graag, maar ze ziet me gewoon niet staan. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik dacht dat jij misschien aan je oudere zus kon vragen wat ik het beste kan doen ofzo. Maar vertel dan wel niet dat het over mij gaat hé. Ik wist echt niet wat ik hoorde. Ik voelde me plots zo boos worden. Hoe durft hij, me zo gebruiken en dan nog voor een ander meisje pfff. Karim vraag het haar dan maar zelf!!! Ik kon niet in de kamer blijven en liep weg. Hey wat doe je nu?! Ik begrijp het niet?! Zohra!!!!

De dagen nadien probeerde ik Karim zoveel mogelijk te ontwijken, maar dit viel niet zo makkelijk mee, want uiteindelijk hij was mijn buurjongen. Karim had me een paar keren opgebeld en aan de deur gestaan. Maar gelukkig had ik telkens een goed excuus. Tot hij niets meer van zich liet horen en ik ook niet. Soms wenste ik dat het allemaal anders was geweest, maar aan de andere kant was dit het beste voor mij. Ik moest Karim vergeten. Hij zal me nooit op dezelfde manier zien hoe dat ik hem zie. Paar maanden later heeft m'n vader werk gevonden in Brussel. We verhuisden allemaal naar Brussel. Ik heb zelf geen afscheid kunnen nemen van Karim, maar dit was het beste volgens mij