Bekijk volle/desktop versie : spelregels straatvoetbal???



Pagina's : [1] 2

07-07-2006, 16:11
Hallo

Ik ben volop bezig met het organiseren van een straatvoetbaltoernooi, op internet ben ik bezig met het zoeken naar de spelregels hiervan....maar kan zo gauw niet iets vinden.

Weet iemand de spelregels van straatvoetbal (hoeveel man in het veld, hoe groot moet het veld zijn, hoelang duurt het spel etc)????

Mocht je dit niet weten, weet je dan misschien wel op welke site ik dit kan achterhalen (google heb ik al geprobeerd, maar niets gevonden)
Panna staat heel veel over maar niet datgene wat ik wil.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen / willen helpen

groetjes

07-07-2006, 18:03


wij zelf als er een straatvoetbal word gehouden dan is het zo : 5 tegen 5 of 4 tegen 4 met 1 wissel...ongeveer 8 minuten per wedstrijd..je kan ook panna toernooi dat is dan als iemand een panna krijgt dat je heleteam er uit ligt maar dan 2 tegen 2 of 4 minuten spelen en er is geen panna dan wint de winnaar met de meeste doelpunten ..de winnaar van de toernooi krijgt een vaantje en € 5,- McDonalds bon of € 5,- Sportcheqeu ..de veld weet ik niet want wij hebben gewoon precies een goeie voetbalveld ervoor

07-07-2006, 19:00

Citaat door nadia82:
Hallo

Ik ben volop bezig met het organiseren van een straatvoetbaltoernooi, op internet ben ik bezig met het zoeken naar de spelregels hiervan....maar kan zo gauw niet iets vinden.

Weet iemand de spelregels van straatvoetbal (hoeveel man in het veld, hoe groot moet het veld zijn, hoelang duurt het spel etc)????

Mocht je dit niet weten, weet je dan misschien wel op welke site ik dit kan achterhalen (google heb ik al geprobeerd, maar niets gevonden)
Panna staat heel veel over maar niet datgene wat ik wil.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen / willen helpen

groetjes
1 keeper 3 veldspelers vs 1 keeper en 3 veldspelers

Er zijn 2 helften elke helft duurt volgens mij 8 minuten
Het is straatvoetbal dus iedereen laat zien wat hij kan en probeerd te scoren

en als je een panna krijgt kan je beter weggaan

07-07-2006, 19:54
1 keeper, 4/5 spelers, gevaarlijke acties maken, of soms zakelijk en hard voetballen!! etcc..

07-07-2006, 23:30


Maar klopt het dan dat er een verschil is tussen panna en straatvoetbal??
Want wat ik hier hoor, klinkt meer als panna dan als straatvoetbal.

panna--> goede en mooie moves, bal door de benen en de wedstrijd is voorbij.


straatvoetbal--> er zijn 2 helften (minuten nog onduidelijk, ik hoor van jullie 8 minuten), het gaat om de meeste doelpunten scoren, als de bal uit is dan moet je deze niet ingooien maar inschoppen, er is geen keeper en er staan 3 of 4 man tegenover elkaar (dus 3x3 of 4x4)

Klopt dit??

Is het ook mogelijk om een combi te maken
straatvoetbal en panna in een. Beide regels door elkaar --> lekker straatvoetbalwedstrijdje met de duur van 2x 8 minuten, het gaat met name om de gescoorde punten, maar als de tegenstander de bal door je benen trapt dan is het wedstrijdje OVER --> Is dat ook een SPEL of verneuk (sorry voor de woordkeuze maar kon zo gauw niet iets anders bedenken) ik nu de spelregels?


07-07-2006, 23:31

Citaat door MocroDanger:
wij zelf als er een straatvoetbal word gehouden dan is het zo : 5 tegen 5 of 4 tegen 4 met 1 wissel...ongeveer 8 minuten per wedstrijd..je kan ook panna toernooi dat is dan als iemand een panna krijgt dat je heleteam er uit ligt maar dan 2 tegen 2 of 4 minuten spelen en er is geen panna dan wint de winnaar met de meeste doelpunten ..de winnaar van de toernooi krijgt een vaantje en € 5,- McDonalds bon of € 5,- Sportcheqeu ..de veld weet ik niet want wij hebben gewoon precies een goeie voetbalveld ervoor
straatvoetbal wat jullie altijd spelen --> heb je dan een vaste doelman? of ben je gewoon alle 4 of 5 vliegende keeper??

07-07-2006, 23:36

Citaat door nadia82:
Hallo

Ik ben volop bezig met het organiseren van een straatvoetbaltoernooi, op internet ben ik bezig met het zoeken naar de spelregels hiervan....maar kan zo gauw niet iets vinden.

Weet iemand de spelregels van straatvoetbal (hoeveel man in het veld, hoe groot moet het veld zijn, hoelang duurt het spel etc)????

Mocht je dit niet weten, weet je dan misschien wel op welke site ik dit kan achterhalen (google heb ik al geprobeerd, maar niets gevonden)
Panna staat heel veel over maar niet datgene wat ik wil.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen / willen helpen

groetjes
Hier in Oost, worden er wel eens mini-toernooitjes gehouden.

Ik zal kort aangeven wat de regels zijn die ik heb meegemaakt tijdens deze wedstrijden. Straatvoetbal dus.

2 minidoelen (geen panna goaltjes, die zijn heel laag en qua breedte heel kort, maar zeg maar mini-normale doelen.

4 tegen 4.
dus 1 keeper 3 spelers per team.

2x 12 minuten speelden wij hier per wedstrijd.

er mocht vrij veel qua contact tussen spelers, dus het was best ruw soms. ik weet niet precies hoe dat op andere toernooitjes gaat.

-------------------

p.s. IK PRAAT DUS NIET OVER PANNA VOETBAL, want dat wordt weer heel anders gespeeld.

07-07-2006, 23:47

Citaat door nadia82:
straatvoetbal wat jullie altijd spelen --> heb je dan een vaste doelman? of ben je gewoon alle 4 of 5 vliegende keeper??
Vliegende keeper want bij straatvoetbal doet de keeper ook mee soms

gewoon 4 vs 4

pleintjesdoelen

minuten kan je zelf bepalen

07-07-2006, 23:51

Citaat door nadia82:

Is het ook mogelijk om een combi te maken
straatvoetbal en panna in een. Beide regels door elkaar --> lekker straatvoetbalwedstrijdje met de duur van 2x 8 minuten, het gaat met name om de gescoorde punten, maar als de tegenstander de bal door je benen trapt dan is het wedstrijdje OVER --> Is dat ook een SPEL of verneuk (sorry voor de woordkeuze maar kon zo gauw niet iets anders bedenken) ik nu de spelregels?

Doe die combi maar niet. Fokk je het spelletje mee op.
Wat je wel kan doen is nog een extra prijs aan het toernooi binden. Het team dat de meeste kunstjes heeft laten zien of de beste acties tijdens de wedstrijden. Die hoeven dan uiteindelijk niet het normale toernooi te winnen, maar die winnen een soort "state-of-the-art price" voor leukste voetbal. Met trucjes erin enzo.

07-07-2006, 23:57

Citaat door Don_VitoII:
Wat jullie noemen is gayball.


Straatvoetbal = NO RULES!
Oh ja, elkaar kapot schoppen, en zonder tijd spelen totdat 1 van de teams op de grond dood ligt.

Leuk straatvoetbal speel je

08-07-2006, 00:11

Citaat door Don_VitoII:
Zo gaat het er hier wel aan toe

"Death Match"

De eerste wie opgeeft is de verliezer.
Je speelt geen Call of Duty of Unreal Tournament

08-07-2006, 00:58

Citaat door Prolific:
Hier in Oost, worden er wel eens mini-toernooitjes gehouden.

Ik zal kort aangeven wat de regels zijn die ik heb meegemaakt tijdens deze wedstrijden. Straatvoetbal dus.

2 minidoelen (geen panna goaltjes, die zijn heel laag en qua breedte heel kort, maar zeg maar mini-normale doelen.

4 tegen 4.
dus 1 keeper 3 spelers per team.

2x 12 minuten speelden wij hier per wedstrijd.

er mocht vrij veel qua contact tussen spelers, dus het was best ruw soms. ik weet niet precies hoe dat op andere toernooitjes gaat.

-------------------

p.s. IK PRAAT DUS NIET OVER PANNA VOETBAL, want dat wordt weer heel anders gespeeld.
het lijkt wel alsof je het overal anders speelt? dan vraag ik me af wie dan de spelregels verzint?

08-07-2006, 00:59



Citaat door Prolific:
Doe die combi maar niet. Fokk je het spelletje mee op.
Wat je wel kan doen is nog een extra prijs aan het toernooi binden. Het team dat de meeste kunstjes heeft laten zien of de beste acties tijdens de wedstrijden. Die hoeven dan uiteindelijk niet het normale toernooi te winnen, maar die winnen een soort "state-of-the-art price" voor leukste voetbal. Met trucjes erin enzo.
oooh dat is inderdaad wel een leuk idee... thx

08-07-2006, 01:01

Citaat door nadia82:
het lijkt wel alsof je het overal anders speelt? dan vraag ik me af wie dan de spelregels verzint?
Er zijn geen officiele spelregels voor omdat het geen officiele sport is. De organisatoren van de diverse toernooitjes verzinnen dus hun eigen regels. Maar met een beetje gezond verstand en logisch nadenken, heb je die snel opgesteld.

Onze voorbeelden heb je al, aan jou de taak om daar de juiste balans tussen te vinden en je regels op te schrijven.

08-07-2006, 14:35
wij spelen ook 4 tegen 4, maar met basketpaal, dus je hebt geen keeper

Pagina's : [1] 2