Bekijk volle/desktop versie : Deze spits is beter dan Huntelaar : Groningen heeft een een spits gekocht



06-07-2006, 20:09
De spits van Nacional (kampioen 2005-2006 van Uruguay) en van het nationale team onder 21 van Uruguay, Suarez, speelt vanaf volgend seizoen voor FC Groningen volgens de Uruguayaanse pers (TV, radio en schrijvende pers). Genoeg reden om te weten te komen hoe hij speelt, waar hij vandaan komt en of de geruchten door hemzelf bevestigd worden.

Vanmiddag speelde Nacional tegen Central Español in de voorronde voor de Copa Sud Americana. Zoals een fan van Nacional vooraf verklaarde hadden de meeste spelers de Champagne van het kampioenschap nog in de benen en hadden de voorwaartsen hun hoofd al bij het aanstaande vertrek.

Central trok al snel het initiatief naar zich toe en de 1-0 viel niet uit de lucht in het redelijk gevulde Estadio Luiz Franzini (de wedstrijden in de poule worden op neutraal terrein gespeeld). Suarez speelde redelijk in het eerste bedrijf en bij één van zijn parseerbewegingen schopte zijn directe tegenstander na en werd met rood van het veld gestuurd op slag van rust.

Na rust speelde Nacional veel beter en liet Suarez zijn rijkelijk aanwezige techniek zien. Poorten, spelers passeren, achterlijn halen en zowaar achter het scheenbeen langs voorzetten. Het gaat genieten worden in de Euroborg!
Redelijk laat in de tweede helft wordt er hands gemaakt in het strafschopgebied van Central en komt Nacional op gelijke hoogte. Mede door het missen van een vrije bal op een gunstige plaats door Suarez blijft het bij deze stand.

Suarez speelt een belangrijke rol bij Nacional. Hij komt uit de moerassige binnenlanden van Uruguay (Pampas) en is als jeugdig talent aldaar gescout en wordt opgenomen in internaat van Nacional. Hij is rechtsbenig, een garantie voor goals (hij scoorde in de competitie 22 maal in 34 wedstrijden) en komt het liefst vanaf de rechterkant, maar switched gerust naar links of vanuit het midden. Met zijn 19 jaren jong eist hij al de corners van de rechterkant op en dirigeert hij de aanval van Nacional. De aanval zal volledig vertrekken a dit succesvolle seizoen. Castro gaat naar Paris St. Germain (1.6 mln dollar) en Albin gaat na ervaring opgedaan te hebben defintief naar Inter Milan. Suarez gaat naar eigen zeggen naar FC Groningen!

Drie weken geleden sprak FC Groningen persoonlijk met de spits. Vervolgens ging men rond de tafel zitten met Nacional en zijn zaakwaarnemer Fonseca (vroeger juventusspeler). Met Suarez en Fonseca is men eruit meld de media. Een bedrag van 1 mln dollar wordt genoemd. Enige twistpunt lijkt nog de in Uruguay gebruikelijke provisie van 20-30% bij mogelijke doorverkoop. Maar volgens Suarez zelf is me eruit en zal Nacional binnenkort de knoop doorhakken. Suarez heeft er zin in en is al uitgebreid ingelicht door Bruno Silva over zijn nieuwe werkgever!

FC Groningen gaat veel plezier beleven van deze snelle en zeer technische speler. Hij zal nog wel iets meer aandacht moeten hebben voor de aanvallende backs in Nederland, maar hij heeft alles in zich om het te gaan maken!

06-07-2006, 20:10


wij hebben de nieuwe Ronaldinho binnen gehaald

06-07-2006, 20:10
Alleen kan Huntelaar eenvoudig in het Nederlands of Engels communiceren met zijn medespelers.

En zal deze moeras rakker, met gebarentaal de bal moeten vragen

06-07-2006, 20:12

Citaat door Prolific:
Alleen kan Huntelaar eenvoudig in het Nederlands of Engels communiceren met zijn medespelers.

En zal deze moeras rakker, met gebarentaal de bal moeten vragen
wij hebben ook Bruno Silva die heeft het ook alleen gedaan en ik vond Bruno heel goed voetballen

06-07-2006, 20:14



Citaat door LaasteGeruchten:
wij hebben ook Bruno Silva die heeft het ook alleen gedaan en ik vond Bruno heel goed voetballen
We zullen zien, nog even en de competitie barst weer los.

06-07-2006, 20:18
fc Groningen nieuws


NAC wil Antoine van der Linden

Volgens de VI (op papier) zou NAC interesse hebben in Antoine van der Linden van FC Groningen. De verdediger heeft nog een doorlopend contract tot 2007 in het noorden van het land, dus er moet een afkoopsom op tafel komen.

En daar wringt de schoen een beetje. NAC heeft een aanbieding gedaan, maar die is te laag. Ook de concurrenten ven NAC die dingen naar de gunsten van Van der Linden, ADO Den Haag en CS Maritimo Funchal uit Portugal, hebben te laag geboden.

Hans Nijland (directeur FC Groningen):"Als we van der Linden verkopen, moet daar wel een nette transfervergoeding tegenover staan. De bedragen die tot nu toe geboden zijn beschouw ik als een belediging naar de club toe. Van der Linden kan bij ons zijn contract met één jaar verlengen. Hij kan ergens anders voor drie jaar tekenen en dat beschouwt hij als een prachtige kans. De clubs zullen wel met een serieuzer bod moeten komen. Bij onze Portugese vrienden ging het zelfs via een zaakwaarnemer."

---------

Fledderus kan op avontuur in Spanje

Het naar de Primera Division gepromoveerde Gimnástic de Tarragona heeft een bod uitgebracht op Mark Jan Fledderus. De middenvelder van FC Groningen schrok in eerste instantie van de aanbieding, maar ziet een avontuur in Spanje wel zitten. Aankomende weken moet er meer duidelijkheid komen over een eventuele transfer.

"Op zich heb ik het goed naar mijn zin in Groningen, ik hoef niet per se weg, maar dit is misschien ook een mooie kans. Ik heb altijd gezegd dat ik ooit een keer in Spanje wil spelen. Het vooruitzicht dat ik volgend seizoen in Bernabeu en Camp Nou kan staan, is toch wel erg aantrekkelijk.”

Ik hoorde links en rechts al een tijdje dat clubs geïnteresseerd waren, maar ik heb er tijdens mijn vakantie niet serieus over nagedacht, want je moet altijd maar afwachten of het concreet wordt. Het is ongelofelijk, want anderhalf jaar geleden besloot ik nog op amateurbasis door te gaan, en nu is er een heel behoorlijk bedrag voor mij geboden,” aldus Fledderus in de papieren versie van VI.

Ook kan Fledderus zijn contract in het Noorden van het land verlengen. “Daar heb ik wel iets over gehoord, maar er ligt nog geen voorstel. Mijn contract loopt nog één jaar door en het is natuurlijk ook hartstikke mooi met FC Groningen Europa in te gaan. Maar in Spanje zou ik elke week een wedstrijd op Europees niveau spelen.”

------------------

Supertalent Suarez naar Groningen


Luis Suarez is volgend seizoen te bewonderen in het tricot van FC Groningen. De Uruguayaanse spits zet vandaag zijn handtekening onder een contract dat hem bindt aan de ploeg van coach Ron Jans.

"We hebben een overeenstemming bereikt," aldus Carlos Soca, de zaakwaarnemer van de jonge spits tegenover Sky Sports. "Suarez zal vandaag nog tekenen bij FC Groningen, die zo'n 800.000 euro neerleggen voor hem."

"De afgelopen tien dagen hebben wij druk onderhandeld. FC Groningen liet zien erg gecharmeerd te zijn van Suarez, terwijl Luis zelf erg blij is om in Nederland te mogen voetballen." Nacional de Montevideo zal tien procent krijgen als Suarez, die al werd gevolgd door onder andere Internazionale en AC Milan, in de toekomst verkocht zal worden.