Bekijk volle/desktop versie : Islam genieten.....???

12-06-2002, 16:48

Citaat door smartie_4ever:
ik vraag me af of je van seks mag genieten en daar bedoel ik mee dat je bijvoorbeeld seks hebt maar niet om kinderen te krijgen maar om ervan te genieten????

het is maar een vraagje......
dank jullie en thalla
.

12-06-2002, 19:05

salaamo 3alaykom

ik heb ook een vraagje
wat bedoel je eigenlijk mee trouwen en genieten en daarna scheiden of wat ?

wasalaam

13-06-2002, 16:42
salaamo 3alaykom

oooh is goed ik snap het nu sorry.
ik bedoel van scheiden, je hebt groep moslims en hiergaat het om shi3a die hebben van zo een soort trouwen voor genieten ze denken dat als je het doet dan is goed, snap je dus trouwen voor een week of zo zeg maar halal maken, maar dat bestaat niet in de islam maar sommige mensen gaan echt deze fout in vandaar die vraag.
kijk om jou vraag waarom niet het is je man en jij bent zijn vrouw dus als wat jullie doen moet gewoon tussen jullie blijven.
amar wat je kan weten is dat hij je man is en jij zijn vrouw dus hij mag doen en jij ook wat je wil behalf waar het haram is.wallahoi a3lam , maar voor de zekerheid kan je beter een imam vragen, maar hij geeft je zelfde antwoord denk ik dus vraag het voor de zekerheid.
wasalaamo 3alaykom

16-06-2002, 14:54
Salaam aleikom...

Een van de doelen van trouwen is om je te beschermen tegen het harame..... De Profeet (SAWS) beschouwde het huwelijk voor een moslim als de helft van zijn religie omdat het hem beschermd tegen het hebben van veel relaties, overspel, ontucht, homoseksualiteit, en alles wat naar zinaa lijd.....

En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt. (30:21).

Niet alleen is het doel van trouwen om voor voortplanting te zorgen, maar ook om mekaars gevoelens en lusten te behagen... Men krijgt er zelfs hassanaats voor als hij zich wendt naar haar, of zijn echtgenoot om gemeenschap te hebben......

"En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt." (Soerat al-Moe'minoen, aya 5 en 6)

Allah ou3alam.....

17-06-2002, 13:50

Ja jullie hebben inderdaad gelijk dat je mag genieten met je vrouw of vrouw!

Maar mag je dan condoom gebruiken?? Mag de vrouw de pil slikken?
Ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet weet, maar ik heb ergens gehoord of gelezen dat dit niet mag, maar dat je wel mag vrijen ook al krijg je daardoor geen kinderen!

Overigens maak ik tevens hiervan gebruik om te melden dat xxxxx en orale sex zeer Haram is! (sorry als je het aanstotend vindt).
In de Koran wordt dit op een hele goede en nette manier uitgelegd.

Ma3asalama,

-M.S-

17-06-2002, 20:41

Citaat:
Originally posted by M_Said

Maar mag je dan condoom gebruiken?? Mag de vrouw de pil slikken?
Ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet weet, maar ik heb ergens gehoord of gelezen dat dit niet mag, maar dat je wel mag vrijen ook al krijg je daardoor geen kinderen!

Ma3asalama,

-M.S-
Salaam aleikom.......

Dit is wat ik heb gevonden over gebruik van voorbehoeds middelen in de islam:

Het gebruik van een condoom is toegestaan mits de echtgenote daar geen bezwaar tegen heeft. Een condoom heeft geen schadelijke effecten op het lichaam en is bedoelt alleen om zwangerschap te vermijden.

Een condoom neemt als het ware de plek in van coïtus interruptus ('azl), en dit laatste was een bekend verschijnsel onder Sahaba. Toen de Profeet hiervan hoorde verbood hij dit niet.

Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken.