Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Harsen .. zeer frustrerend ... help !!



06-07-2006, 11:59
Hee,


Ik heb dus zelf hars-spul gemaakt maar als ik wil beginnen is het OF te hard OF te heet. Iemand advies , ik word er heeleeemaaaal gek van

06-07-2006, 12:17


Koop gewoon kant en klare harsstrips. Bij de kruidvat voor 4,99, scheelt een hoop viezigheid, gekluns en moeite.

06-07-2006, 12:23
Been there done that. Ze zijn waardeloos

06-07-2006, 12:30
Heb je harnekkig haargroei?

06-07-2006, 12:43


Mm het komt snel terug. ik wil gewoon haarloos naar marokko snap je

06-07-2006, 12:45
Ik ben nu ook bezig met dat spul , is inderdaad zeer frustrerend

06-07-2006, 14:19
Ohja? Hoe maken jullie het als ik vragen mag ?

06-07-2006, 14:49
Vaak lees ik topics en daarin staat hoe moet je nu zelf hars maken nou hier heb ik dan een receptje voor jullie waar het in staat.
Ik zou zeggen probeer het eens en als jullie het hebben gedaan zou ik graag willen horen van jullie of het is gelukt
Succes ermee


Benodigheden:
1. Magnetron-bestendig afsluitbaar kunstof bakje. (Van tupperware ofzo, of een oud, leeg Veet potje is natuurlijk helemaal top..)
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei.
Leg een stukje katoen (Knip bv een oud t-shirt in lapjes of koop kant en klare ontharings lapjes te koop bij de bodyshop.)op de hars.
Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, tegen de haargroei in.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met warm water.
Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)

Nog een tip: Om rode plekjes, ingegroeide haren en een geirriteerde huid te voorkomen is het belangrijk dat je VOOR het ontharen doucht.(haartjes laten gemakkelijker los) en de huid het liefst 24 uur daarna niet wast. (Haarzakjes raken geirriteerd en geprikkeld.) Ook lotion, creme ed. van te voren smeren: je huid is te geprikkeld om deze producten goed te kunnen verdragen. Liefst voor het naar bed gaan ontharen zodat je huid kan kalmeren gedurende de nacht.