Bekijk volle/desktop versie : Amien!!!!



Pagina's : [1] 2

06-07-2006, 10:38
As Salaam Aleikum WaRahmaTu Allah waBarakatoe
In de Naam van Allah de Bezitter van Heerlijkheid en Eer

IK DOE MIJN OGEN DICHT.....
Ik doe mijn ogen dicht en dan zie ik ze staan
Groen bomen waarvan de blaadjes nooit vergaan
Ik zie de mensen geen genoeg krijgen van plezier
Allemaal druk bezig met hun eigen vertier
De rivier zo helder en groot
Ya Allah hier wil ik naar toe Na mijn dood
Ik doe mijn ogen dicht en angst grijpt me
Zwarte bomen met grote scherpe naalden
Ik zie mensen die in het leven faalden
Donkere grotten en hoog spuwend vuur
Een plaats zo lelijk en zuur
Een plaats waar ik niet eens over dromen kan
Ya Allah leid me En weerhoud me hiervan
Maar dan beeld ik het weer in
geen plichten en altijd mijn zin
Het eeuwige leven in pracht en praal
Zittend op een troon met diamanten duizendmaal
een tropisch zwembad èèn of twee?
Elke dag een andere jurk met goude draden ...is dat geen leuk idee?
voor eeuwig leven zonder geen enkele gevaren
Maar dan begint mijn hart weer te kloppen
want in mijn gedachten komt het zwarte rook me tegemoet
ik zie de mensen uit schaamte zich verstoppen
Hadden ze Allah maar niet proberen te foppen
De straf beeld zich in mijn hoofd, wat mij trillen doet
Een man zittend op hete gesteente
Dat zichzelf met kolen voedt
Geloofden ze toen maar dat Allah het Meent
en Ya Allah maak me sterk en maak Shaytaan voor mij een vreemde
Ik doe mijn ogen dicht
Ik voel de zachtheid onder mijn voeten
Ondertussen genietend van chocola en grote koeken
En dat aan èèn stuk door
Ik zie vrouwen zonder bedekkende doeken
dat is de beloning, omdat zij in dit leven naar kennis bleven zoeken
De meest mooie en heldere kleuren omringen je,
evenals de meest overweldigende geuren
Ya Allah schenk me je genade en open voor mij de paradijslijke deuren
Want daar wil ik eeuwig zijn
Dat is mijn grote wens
Daar op een plek vrij van vuil en pijn
Dat wil toch ieder mens
Naar een plaats waar het schittert van het licht
Dat is mijn streven, mijn vooruitzicht

Bid dat je dit krijgt
Smeek dat Allah je daarnaar toe leid
Zorg ervoor dat je zondes vermijd
Zodat Allah je van het eeuwige vuur bevrijd

09-07-2006, 14:20


Beste Fatiha,

Er is moeilijk hoogte van jou te krijgen. Je plaats super-zoete-geloof verhaaltjes en gaat compleet voorbij aan de nadelen van het geloof. Die laatste zijn er zeker ook wel. Dus erg objectief ben je niet. Je haalt enkel de leuke dingen eruit.
Dat is niet verboden, iedereen mag dat en op zich is dat ook wel leuk om te zien.

Er zijn echter ook andere dingen in je karakter: het voortdurende "up" van je eigen topics druist in tegen alle netetiquette en laat je ook nog eens zien als een beetje egocentrisch wezen met een drang naar erkenning.

Door dat uppen ben je voor mij al iets minder geloofwaardig.
Het meeste vreemde vind ik echter je ontzettend sexy avatar. Ik heb zelden zo een erotisch plaatje gezien. Prachtig, dat moet ik erkennen, maar het past zo slecht bij je verhaaltjes. Ik droom wel weg naar harems en 1001- nacht en zie zo de vrouwen van de Profeet voor me (en dat waren er heel wat)

Dus: haal je avatar niet weg svp, daar is hij veel te sexy voor. Enkel de combinatie met de Bollywood verhaaltjes snap ik niet zo goed.

En wat je avatar (en het doel van alle soorten vrouwelijke bedekkingen) betreft: de fantasie wordt geprikkeld door wat je niet ziet, niet door de dingen die je wel ziet.

09-07-2006, 14:27

Citaat door Marrakick:
Ik droom wel weg naar harems en 1001- nacht en zie zo de vrouwen van de Profeet voor me (en dat waren er heel wat).
Moge Allah jou leiden of anders jou rug breken. Ameen.

09-07-2006, 14:35

Citaat door IslamicGirl:
Moge Allah jou leiden of anders jou rug breken. Ameen.
Heb ik iets verkeerd gezegd of gelogen?

Volgens Allah niet......ik voel tenminste nog niets in mijn rug.

09-07-2006, 14:37



Citaat door Marrakick:
Heb ik iets verkeerd gezegd of gelogen?

Volgens Allah niet......ik voel tenminste nog niets in mijn rug.
Jij bent echt lachwekkend.

09-07-2006, 14:41

Citaat door IslamicGirl:
Jij bent echt lachwekkend.
Nee IslamicGirl, ik onderbouw mijn stukjes meestal. Jij komt gewoon binnenvallen met een Allahvloek terwijl je er helemaal niet bij vertelt wat ik fout gedaan zou hebben.

Dat wil dus zeggen dat je niet nagedacht hebt. En daarvan zegt de Koran dat je echt heel fout bezig bent.

09-07-2006, 14:43

Citaat door Marrakick:
Nee IslamicGirl, ik onderbouw mijn stukjes meestal. Jij komt gewoon binnenvallen met een Allahvloek terwijl je er helemaal niet bij vertelt wat ik fout gedaan zou hebben.

Dat wil dus zeggen dat je niet nagedacht hebt. En daarvan zegt de Koran dat je echt heel fout bezig bent.
Lees eens terug, en begrijpend.

09-07-2006, 14:45

Citaat door IslamicGirl:
Lees eens terug, en begrijpend.
Bedoel je het stukje "Ik droom wel weg naar harems en 1001- nacht en zie zo de vrouwen van de Profeet voor me (en dat waren er heel wat)."?

Zo ja, dan moet ik je teleurstellen. Ik heb helemaal gelijk en het nog redelijk netjes gehouden. Lees de bovenste link in mijn onderschrift maar eens.

09-07-2006, 14:57

Citaat door Marrakick:
Beste Fatiha,

Er is moeilijk hoogte van jou te krijgen. Je plaats super-zoete-geloof verhaaltjes en gaat compleet voorbij aan de nadelen van het geloof. Die laatste zijn er zeker ook wel. Dus erg objectief ben je niet. Je haalt enkel de leuke dingen eruit.
Dat is niet verboden, iedereen mag dat en op zich is dat ook wel leuk om te zien.

Er zijn echter ook andere dingen in je karakter: het voortdurende "up" van je eigen topics druist in tegen alle netetiquette en laat je ook nog eens zien als een beetje egocentrisch wezen met een drang naar erkenning.

Door dat uppen ben je voor mij al iets minder geloofwaardig.
Het meeste vreemde vind ik echter je ontzettend sexy avatar. Ik heb zelden zo een erotisch plaatje gezien. Prachtig, dat moet ik erkennen, maar het past zo slecht bij je verhaaltjes. Ik droom wel weg naar harems en 1001- nacht en zie zo de vrouwen van de Profeet voor me (en dat waren er heel wat)

Dus: haal je avatar niet weg svp, daar is hij veel te sexy voor. Enkel de combinatie met de Bollywood verhaaltjes snap ik niet zo goed.

En wat je avatar (en het doel van alle soorten vrouwelijke bedekkingen) betreft: de fantasie wordt geprikkeld door wat je niet ziet, niet door de dingen die je wel ziet.
er zijn geen nadelen in het geloof . misschien voor jou wel omdat jij niet gelooft in de islam


waar let jij wel niet op?? dat ik up heeft niks met mijn karakter te maken.. ik up slechts alleen zodat mensen het kunnen lezen en niet om minderwaaridig over te komen..

wat zegt een avater nou over mij zelf, wat een onzin allemaal kan je vertellen. en wat vind je nou sooow ...... aan die avater
dus als je een vrouw ziet in een ghimaar (helemaal bedekt) vind je dat ook............. want daar zie je ook niet veel, dus ga je ook fantaseren

09-07-2006, 15:10

Citaat door fatihamarokaans:
er zijn geen nadelen in het geloof . misschien voor jou wel omdat jij niet gelooft in de islam


waar let jij wel niet op?? dat ik up heeft niks met mijn karakter te maken.. ik up slechts alleen zodat mensen het kunnen lezen en niet om minderwaaridig over te komen..

wat zegt een avater nou over mij zelf, wat een onzin allemaal kan je vertellen. en wat vind je nou sooow ...... aan die avater
dus als je een vrouw ziet in een ghimaar (helemaal bedekt) vind je dat ook............. want daar zie je ook niet veel, dus ga je ook fantaseren
Een vrouw in een ghimaar IS sexy. Dat vind iedere man zo. Daarom doen vrouwen toch ook bedekkingen op? Iets wat je niet ziet wekt ALTIJD de sexuele fantasien van mannen op.

Dat ik je minderwaardig over vond komen bij het uppen is niet waar. Ik bedoelde tenminste zeker NIET minderwaardig. Een beetje op jezelf geent misschien en ook wat egoistische, maar zeker niet minderwaardig.

Het belangrijkste wat je zegt is dat er geen nadelen aan geloof zitten. Natuurlijk wel. Het legt voor een deel immers de vrije geest van de mens stil. Bij sommigen kan dat heel goed zijn (en daarom hebben ze geloof ook uitgevonden), bij anderen minder.

Bekijk het christendom. Het gaat goed in de wereld, economien groeien, we hebben alles wat ons hartje begeert.....en dus gaan we minder geloven. Het heeft dan immers geen nut.

Kijk in de moslimlanden: Afghanistan, Iran, Indonesie, Palestina...Het gaat slecht, economien blijven achter, mensen lijden honger, worden ziek.....dan komt de islam opeens opzetten. Zogenaamd sterker dan ooit.

Geloof heeft dus voornamelijk als nadeel dat het gebruikt wordt om slechte leefomstandigheden goed te praten. Om nog enig houvast te hebben. De identiteitscrisis van Marokkanen in Nederland: houdt je maar vast aan de islam, heel stevig, dan hebben we tenminste iets om vast te houden.

Dat zijn allemaal nadelen van het geloof. Het kweekt geen vrije geesten, geen doorontwikkeling in de mensheid.

Daarmee is geloof in principe niet slecht, enkel zijn er nadelige gevolgen.

09-07-2006, 15:23

Citaat door Marrakick:
Een vrouw in een ghimaar IS sexy. Dat vind iedere man zo. Daarom doen vrouwen toch ook bedekkingen op? Iets wat je niet ziet wekt ALTIJD de sexuele fantasien van mannen op.

Dat ik je minderwaardig over vond komen bij het uppen is niet waar. Ik bedoelde tenminste zeker NIET minderwaardig. Een beetje op jezelf geent misschien en ook wat egoistische, maar zeker niet minderwaardig.

Het belangrijkste wat je zegt is dat er geen nadelen aan geloof zitten. Natuurlijk wel. Het legt voor een deel immers de vrije geest van de mens stil. Bij sommigen kan dat heel goed zijn (en daarom hebben ze geloof ook uitgevonden), bij anderen minder.

Bekijk het christendom. Het gaat goed in de wereld, economien groeien, we hebben alles wat ons hartje begeert.....en dus gaan we minder geloven. Het heeft dan immers geen nut.

Kijk in de moslimlanden: Afghanistan, Iran, Indonesie, Palestina...Het gaat slecht, economien blijven achter, mensen lijden honger, worden ziek.....dan komt de islam opeens opzetten. Zogenaamd sterker dan ooit.

Geloof heeft dus voornamelijk als nadeel dat het gebruikt wordt om slechte leefomstandigheden goed te praten. Om nog enig houvast te hebben. De identiteitscrisis van Marokkanen in Nederland: houdt je maar vast aan de islam, heel stevig, dan hebben we tenminste iets om vast te houden.

Dat zijn allemaal nadelen van het geloof. Het kweekt geen vrije geesten, geen doorontwikkeling in de mensheid.

Daarmee is geloof in principe niet slecht, enkel zijn er nadelige gevolgen.
wij komen nooit tot de de zelfde mening.

een ding. wij worden allemaal beproefd. en je moet er maar wat goeds van maken.

hoe kun je nou de islamitische landen vergelijken met de christenen.
we leven allemaal op 1 aardbol. er zijn geen landen voor alleen maar moslims of andersom.

09-07-2006, 15:25
Wat is Islam?

Wat is Islam eigenlijk?


Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam".

De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus (v.z.m.h.), of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx.
Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.

De religie "Islam" is de ware religie van "Allah" en als zodanig is het centrale principe van Allah's religie ; de totale onderwerping aan Allah's wil.

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden. Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden. De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen. Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen".
(Heilige Koran 5:3)

Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid.


In de bijbel staat nergens dat God tegen het volk van Mozes v.z.m.h. of tegen zijn nakomelingen zegt dat hun religie Judaïsme is, noch tegen de volgelingen van Christus dat hun religie Christendom is . Feitelijk was Christus niet eens zijn naam, noch was zijn naam Jezus!
De naam "Christus" komt van het Griekse woord "Christos" dat 'de gezalfde' betekent. Dat wil zeggen dat Christus een Griekse vertaling is van de Hebreeuwse titel "Messias". De naam "Jezus" aan de andere kant, is een Latijnse verbastering van de Hebreeuwse naam "Esau".
Voor de duidelijkheid, zullen we het hier maar houden op "Jezus" (vzmh).
Wat betreft zijn religie, het was wat hij predikte. Zoals de profeten voor hem, predikte hij onderwerping aan Gods wil; (dat is Islam) en hij waarschuwde tegen de valse goden van de menselijke verbeeltenis. Volgens het Nieuw Testament leerde hij zijn volgelingen als volgt te bidden;

Onze Vader,
die in de hemelen zijt,
geheiligd zij Uw naam.
Uw rijk kome,
Uw wil geschiede op aarde als in de hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood,
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren.
En leid ons niet in bekoring,
maar verlos ons van het kwade.

09-07-2006, 15:25


Wie zijn moslims?



Meer dan een miljard mensen van alle rassen, nationaliteiten en culturen over de gehele aarde zijn Moslim. Van de rijstvelden in Indonesië tot de woestijnen in het hart van Afrika; van de wolkenkrabbers in New York tot de Bedoeïenkampen in Arabië.
Slechts 18% van de Moslims woont in de Arabische wereld; een vijfde wordt gevonden in Afrika ten zuiden van de Sahara; en de grootste Moslimgemeenschap ter wereld is in Indonesië. In grote delen van Azië leven Moslims; terwijl er aanzienlijke minderheden leven in India, China, Rusland, Noord- en Zuid-Amerika, Oost en West Europa.

09-07-2006, 15:27
Marrikick, ik begrijp niet waarom u zoveel tijd steekt op een moslimjongeren forum, het zou me niet verbazen als u een man bent van rond de 40 jaar of zelfs ouder wellicht psycholoog van beroep of althans zeer daarin geïnteresseerd, en u denkt dat u even met uw oriëntalistische argumenten die u in zo simpel mogelijk geforumleerde zinnetjes brengt twijfel te kunnen zaaien onder de moslimjongeren over hun geloof.

Gelooft mij; dit zal u niet lukken, al zijn er moslimjongeren die niet zo zeer veel kennis over de Islaam hebben, de basis van de Islaam zit héél diep in onze harten verankerd, en met uw psychologisch analystisch kritisch gedoe zult u dit geloof niet kunnen verzwakken, ik raad u uw tijd aan iets nuttigers te besteden.

09-07-2006, 15:29

Citaat door fatihamarokaans:
wij komen nooit tot de de zelfde mening.

een ding. wij worden allemaal beproefd. en je moet er maar wat goeds van maken.

hoe kun je nou de islamitische landen vergelijken met de christenen.
we leven allemaal op 1 aardbol. er zijn geen landen voor alleen maar moslims of andersom.
Dan heb je de islam niet helemaal goed begrepen Fatiha! De islam is niet enkel een religie, maar de weg van de profeet laat duidelijk zien dat er wetten voor moslims zijn, exact afgebakend land (kalifaten) waar exact afgebakende gemeenschappen (oemma's) hun geloof beleiden. De islam KAN niet buiten die gemeenschappen beleden worden.

Moslims die buiten een moslimkalifaat hun geloof beleiden zijn fake. Ze kunnen onmogelijk het pad van de profeet volgen.

Dat is niet erg, want speciaal voor die moslims zijn we nu andere benamingen het zoeken. Zoals Randstad-moslims of zo iets. Die beleiden dan ook een soort islam, maar wel heel erg afwijkend en niet zoals de Profeet leefde.

Pagina's : [1] 2