Bekijk volle/desktop versie : Onderzoek justitie verbranding dagboek Anne Frank



Pagina's : [1] 2

05-07-2006, 19:54
Onderzoek justitie verbranding dagboek Anne Frank


MAAGDENBURG (ANP) - Justitie in het Duitse Maagdenburg is een onderzoek begonnen tegen drie mannen die een exemplaar van het Dagboek van Anne Frank zouden hebben verbrand. Zij worden verdacht van opruiing tot raciale haat.

Dit heeft het parket van Maagdenburg maandag laten weten. De drie vermoedelijke daders van 24, 27 en 28 jaar zouden het oorlogsdagboek van het joodse meisje in het openbaar hebben verbrand tijdens een openbaar feest in Pretzien vlakbij Maagdenburg. Het evenement eind juni was georganiseerd door de Heimat Bund Ostelbien, die door de geheime dienst Federaal Ambt voor de Bescherming van de Grondwet (BfV) tot de rechtsextreme organisaties wordt gerekend.

http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=728521/sc=6b51ce

05-07-2006, 21:23


Ik denk dat als ze de Turkse vlag hadden verbrand
i.p.v. het dagboek van Anne Frank, ze al niet meer
zouden leven.

05-07-2006, 21:33

Citaat door achmad:
ik denk van wel
er is dus geen consensus over deze kwestie onder achmad en mooirood, ik zal als arbiter aangesteld worden door mijzelf. Ik verklaar dat achmad denkt van wel.

05-07-2006, 21:35
trouwens, is het dagboek van Anne Stank een heilig boek geworden ofzo? ik dacht dat het niet netjes was om in andersmans dagboek te snuffelen, in dat van een dooie nog wel. Dit is schending van de privacy van Anne Stank.

05-07-2006, 21:39


Als die mensen dat boek hebben betaald mogen ze het verbranden, het is dan hun bezit, als ik een koran zou kopen is het van mij. Niemand moet me dan gaan vertellen wat ik er wel of niet mee moet doen.

Of het gepast is, dat is iets anders..

05-07-2006, 21:51

Citaat door abdel_malik:
trouwens, is het dagboek van Anne Stank een heilig boek geworden ofzo? ik dacht dat het niet netjes was om in andersmans dagboek te snuffelen, in dat van een dooie nog wel. Dit is schending van de privacy van Anne Stank.
inderdaad

05-07-2006, 21:56

Citaat door abdel_malik:
trouwens, is het dagboek van Anne Stank een heilig boek geworden ofzo? ik dacht dat het niet netjes was om in andersmans dagboek te snuffelen, in dat van een dooie nog wel. Dit is schending van de privacy van Anne Stank.
Waar slaat DAT nou weer op om er Stank van te maken.

Natuurlijk is dat dagboek geen heilig boek, maar de context waar het in gebeurde was één van rassenwaan/haat.

05-07-2006, 22:03

Citaat door an3sdej:
Waar slaat DAT nou weer op om er Stank van te maken.

Natuurlijk is dat dagboek geen heilig boek, maar de context waar het in gebeurde was één van rassenwaan/haat.
maak haar doodskist maar eens open, de stank van ontbinding is ondragelijk.

05-07-2006, 22:42

Citaat door abdel_malik:
er is dus geen consensus over deze kwestie onder achmad en mooirood, ik zal als arbiter aangesteld worden door mijzelf. Ik verklaar dat achmad denkt van wel.
Okee jij stelt jezelf dus aan. Duidelijk.
En ik wou maar stellen dat het ene volk zich beter
weet te verdedigen dan het andere. Ook duidelijk?

Saha!

M.R.

05-07-2006, 23:10

Citaat door MooiRood:
Okee jij stelt jezelf dus aan. Duidelijk.
En ik wou maar stellen dat het ene volk zich beter
weet te verdedigen dan het andere. Ook duidelijk?

Saha!

M.R.
ik concludeer niet ik constateer alleen maar. Voorzitter, voorzitter dit is niet eerlijk!

05-07-2006, 23:11

Citaat door pietje10:
Net zoals het van ons niet verwacht wordt grappen over jullie smerige pedofiele voorganger te maken, verwachten wij dat je geen stomme mohammedanen grappen over Anne Frank maakt.
Is anne stank de voorganger van jullie in jullie pro-zionistische gebedsdienst?

05-07-2006, 23:12

Citaat door crusader-999:
Zijn er nog moderatoren wakker ?
sorry, ik had geen grappen mogen maken over het heiligdom van andere mensen, mijn excuus.

05-07-2006, 23:58



Citaat door abdel_malik:
sorry, ik had geen grappen mogen maken over het heiligdom van andere mensen, mijn excuus.
Ach, heiligdom... Een beetje eerbied voor de overledenen is toch niet teveel gevraagd?

06-07-2006, 00:08

Citaat door Elberfeld:
Ach, heiligdom... Een beetje eerbied voor de overledenen is toch niet teveel gevraagd?
inderdaad, en daarom mag haar dagboek niet aan de hele wereld worden getoond, privacy heet dat.

06-07-2006, 00:20

Citaat door abdel_malik:
inderdaad, en daarom mag haar dagboek niet aan de hele wereld worden getoond, privacy heet dat.
Dan zou haar wens om schrijfster te worden nooit in vervulling zijn gegaan. Haar dagboek was echt voor publicatie bedoeld:

Wel is inmiddels bekend dat Anne, daartoe aangezet door een oproep van minister Bolkestein uit Engeland over de clandestiene Radio Oranje, in het voorjaar van 1944 heeft besloten om haar oorspronkelijke dagboekaantekeningen en brieven te herschrijven met het oog op latere publicatie. Daar is ze op 20 mei 1944 zeer serieus mee begonnen. Ze heeft in de ruim tien weken die haar nog restten, 324 losse vellen volgeschreven. In de kritische editie heet de oorspronkelijke tekst de a-versie, de herschreven tekst de b-versie.

http://www.annefrank.org/content.asp?PID=189&LID=1

Pagina's : [1] 2