Bekijk volle/desktop versie : Help !! Voor Het Eerst Bezoek!!



05-07-2006, 16:47
salaam wa 3alaykom wr wb,

Ik heb a.s zondag voor het eerst bezoek....( ik ben pas geleden getrouwd.)
Ik heb alleen geen idee wat ik moet maken voor 8 parsonen. , daarom heb ik jullie hulp hard nodig dames, dus laat me niet vallen

Ik dacht aan kip met rijst misschien, maar ..... hoe maak je een hele kip? Ik wel ongeveer hoe maar ik ben bang dat ik iets ga vergeten.

weet iemand hoe je paellia maakt? of hebben jullie andere suggesties????

pleaseee help me!

alvast bedankt!

05-07-2006, 16:50


Salade van AR....
heb k gemaakt toen k bezoek had...
was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk










dit was het voorgerecht...

05-07-2006, 16:52

Visfilet met een pikant heerlijk sausje gemaakt van olijven, paprika, ajuinen,....

kstond er zelf van versteld

was ook voor bezoek bedoeld ...

[/SIZE]






[SIZE="5"]



WILEEEEE WAS OVERHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK



en dit was het hoofdgerecht...

06-07-2006, 14:40
ik heb toen ik vopor het eerst bezoek had.. een grote bord salade gemaakt... aardappel salade, rijstsalade, rode bieten, wortel salade, mais..

en daarna gebraden kippen met olijven..

en daarna heb ik voor ieder een coup ijs gemaakt met fruit en slagroom was echt jammieeeee

06-07-2006, 14:48



Citaat door SweetRose:

Visfilet met een pikant heerlijk sausje gemaakt van olijven, paprika, ajuinen,....

kstond er zelf van versteld

was ook voor bezoek bedoeld ...

[/SIZE]






[SIZE="5"]



WILEEEEE WAS OVERHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK



en dit was het hoofdgerecht...
heb je het recept ervan?

06-07-2006, 15:18

Citaat door souhaila20:
salaam wa 3alaykom wr wb,

Ik heb a.s zondag voor het eerst bezoek....( ik ben pas geleden getrouwd.)
Ik heb alleen geen idee wat ik moet maken voor 8 parsonen. , daarom heb ik jullie hulp hard nodig dames, dus laat me niet vallen

Ik dacht aan kip met rijst misschien, maar ..... hoe maak je een hele kip? Ik wel ongeveer hoe maar ik ben bang dat ik iets ga vergeten.

weet iemand hoe je paellia maakt? of hebben jullie andere suggesties????

pleaseee help me!

alvast bedankt!
Oke, luister goed..

Je zorgt dat je huis super super schoon is..alles hoort gewoon picobello te zijn..een dag van te voren maak je een boodschappenlijstje met alles wat je nodig hebt en die haal je in huis..inclusief verse bloemen

Ik zal je een voorbeeld van een menu geven:
Voorgerecht: frisse salade met kefta en pittige sausje
Kefta kruid je met de volgende dingen: zout, sambal, ui,peterselie, kamoun, gemberpoeder, rode paprikapoeder, safraan, beetje kaneel, en overige gehakkruiden die je lekker vindt maar zorg wel dat je overal maar een klein beetje doet anders gaat het overheersen, vergeet niet een paar teentjes knoflook erdoorheen te persen en lekker afmaken met een goede olijfolie.
Dit meng ej door elkaar en kruid je de dag ervoor!!! dit bak je of gril je af vlak voor het opdienen.

Pittige sausje: snipper de ui fijn en bak dit in olijfolie, voeg hier knoflook en een chilipepertje bij en tomaten toe die je tevens heel erg fijn snijd om zo een lekker sausje te kunnen maken..op smaak brengen met wat zout en klaar ben je

Salades: aardappelsalade: snijd de aardappel in kleine blokjes en kook deze (gepeld!) in water gaar..voeg aan het water een paar teentjes knoflook toe en laat dit meekoken..giet de aardappels af en leg dit apart. Voeg hierbij olijven gesneden bij, augurkjes, wat uisnippers, fijn gehakte peterselie, zout, peper, tonijn of zalm en als je wat verse basilicum hebt of oregano doe je dat erbij (als je dta niet hebt kun je ook sahta of minta gebruiken)..en vervolgens wat azijn erbij en heel wat olijfolie om het lekker op smaak te brengen..Dit is zooo heerlijk eigen recept en werkelijk om je vingers bij af te likken

Om het ejzelf makkelijk te maken zou ik er niet meer salades bij doen..misschien 1 frisse om het wat af te koelen..dus een komkommersalade ofzo..

Hoofdgerecht: Grote rode hele vis met heerlijek sausje: Maak de vis naar keuze schoon(zalm is lekker maar je kunt ook gewoon een ander gebruiken) en kruid hem met de volgende dingen: ui, knoflook, peterselie, safraan, zout, kamoun, sambal, verse gember of gemberpoeder, rode paprikapoeder, wat kurkuma, citroensap en weer olijfolie..kruid ook dit een dag van te voren en zet het apart..

Sausje: maak de inktvis schoon en kook dit in wat water met wat citroensap, knoflook en zout..giet het af en snipper in een pan de ui fijn met knoflook (gebruik olijfolie!), doe er de gesneden inktvis in en voeg hier stukjes garnalen bij en vervolgensin stukjes gesneden champiogns en vervolgens stukjes gesneden olijven..breng op smaak met wat zout en peper en naar keuze gehakte peterselie..

Doe de vis in de oven en als deze gaar is leg je hem op een bord met eromheen het sausje, garneer met citroenschijfjes en grote garnalen..

Toetje: Tiramisu (zie recept op de site) of gewoon ijscoupes met vers fruit en slagroom lekker makkelijk en lekker..

Zorg dat je de dingen klaar hebt die je een dag van te voren wilt doen..maak voor je zelf een lijstje en sta vroeg op om alles klaar te maken. Voor bij de thee zou je iets klaar kunnen maken zoals mloui of iets dergelijks..Niks is moeilijk als je maar durft en het gewoon doet!

Voor dat de gasten komen moet je niet vergeten zelf effe snel een douche te nemen en wat netjes aan te trekken en keep smiling

Allah yewanek en moge het een geslaagd avondje worden

Supertje

08-07-2006, 20:16
top dames !!!!!! heel erg bedankt!!!!!!!!!!

wie heeft er aub nog meer tips voor me.... morgen is het zover!

Alles is schoon en netjes en ook de bloemetjes staan er... hahahaha...

ok what's next??

09-07-2006, 00:32
[QUOTE=souhaila20]top dames !!!!!! heel erg bedankt!!!!!!!!!!

wie heeft er aub nog meer tips voor me.... morgen is het zover!

Alles is schoon en netjes en ook de bloemetjes staan er... hahahaha...

ok what's next??[/QUOTE]

Zie boven

Supertje

09-07-2006, 09:57
heeeeel erg bedankt supertje!!!!! en de rest natuurlijk ook !

09-07-2006, 11:06
salamoe alajkum lieve souhaila eerst wil ik je hartelijk feliciteren met je huwelijk, moge je huwelijk gezegend zijn!.

Toen ik voor het eerst gasten kreeg na mijn bruiloft, had ik kip uit de oven gedaan met een sausje en lekker veel groene olijfen en amandelen door heen en 3 gekookte eieren voor de sier ( per bord, had veel gasten ) daarna stoofvlees met karkouma en rozijntjes. En op het laatst puddingtoetjes zelf gemaakt ( nou ja kant en klare pakjes uit de albert hein en daar staat de gebruiksaanwijzing heel goed op, ik hoefde alleen voor mooie schaaltjes te zorgen ) de mensen hadden gesmuld. En daarna muntthee met koekjes van mijn mama en tantes.

succes lieverd en vertel ons nog eens hoe het was. Ghair inshaallaah!

09-07-2006, 23:56

Citaat door souhaila20:
heeeeel erg bedankt supertje!!!!! en de rest natuurlijk ook !
Heel graag gedaan..Hoop dat het een geslaagde avondje is geweest

Supertje