Bekijk volle/desktop versie : hoe wordt ik moslim???



Pagina's : [1] 2 3 4

12-06-2002, 14:59
hallo iedereen


ik ben een nederlands meisje van 17 jaar. maar ik heb een probleem:ik wil hel graag moslims worden. maar weet niet hoe!!! wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen[COLOR=deeppink]ik wil het echt met heel mijn hart maar durf het niet aan een bekende te vragen dus help mij!!! thalla beslema zohra

12-06-2002, 15:22


Beste meid..

Ten eerste heel erg verstandig van je om tot de islam terug te keren.
Allah zal heel tevreden op je zijn.
Nou hoe je moslim kan worden, eigenlijk ben je al een moslim al het gedachte alleen dat je moslim wilt worden..

Ga naar de moskee, je zal wel moslim vriendinnen hebben en neem die mee als je niet alleen wilt gaan. Want alle mensen gaan daar om allah trouw te zweren en in hem geloven...
Heel veel sterkte meid.

12-06-2002, 16:04
nog 1 vraag he!!!
wat mag je allemaal wel en wat mag je allemaal niet als je moslim wordt???
ik wil er zo graag meer over weten maar weet niet hoe???
bedankt al vast
beslema zohra

12-06-2002, 16:09
je moet boeken lezen en aan mensen vragen die moslim zijn. ik denk dat je best wel een paar moslim vriendinnen of vrienden. je mag geen varkens veels eten en geen alcohol drinken en niet uit gaan. maar ik zef vast je hoeft geen hoofddoek dragen als je daar niet klaar voor bent. maar als je meer vragen hebt kun je mailen mijn email is elboumassaoudi@hotmail.com. groetjes souad

12-06-2002, 19:12


Meid waarom wil je opeens Moslim worden??
Dat kun je niet zomaar van de 1 op de andere dag beslissen.
Het gaat toch niet om een jongen?
Want moslim worden doe je voor jezelf, niet voor een jongen.
Ja misschien ook, maar niet alleen daarvoor enz eker niet als je zo jong bent

12-06-2002, 19:40
halloo

je moet gewoon met alle dingen die je doet goed nadenken en kijken of het slecht voor je is...
want de meeste dingen die "haram" zijn zijn slecht voor ons..maar ik denk dat je beter naar een moskee moet gaan..

allah helpt je als je het echt wil

13-06-2002, 12:17
nou ik wil moslim worden omdat ik het zelf wil.
en ik wil het niet op eens zomaar
ik wil het al een lange tijd maar wist niet hoe?
en nu ik deze site heb gevonden kan ik er over praten.
en doe het totaal niet voor een jongen gewoon helemaal omdat ik het zelf wil met heel mijn hart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14-06-2002, 14:08

Citaat:
Origineel gepost door Zohra16
nou ik wil moslim worden omdat ik het zelf wil.
en ik wil het niet op eens zomaar
ik wil het al een lange tijd maar wist niet hoe?
en nu ik deze site heb gevonden kan ik er over praten.
en doe het totaal niet voor een jongen gewoon helemaal omdat ik het zelf wil met heel mijn hart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je kan deze ook limks checken...Islam pagina


Nieuwe Moslims

14-06-2002, 14:11
Of ook Moslima

26-01-2006, 14:52
ik kan je in contact brengen met een meisje die je heel veel over de islam kan vertellen en je heel erg veel kan helpen als je wil pm me dan geef ik je haar msn

26-01-2006, 20:15
ik wil je graag zeggen dat ik het erg knap vindt dat je voor de islam kiest ,er is een stichting dat heet A NISA , dat was op gestart door nederlandse vrouwen die moslims zijn geworden. er wordt altijd de laatste zondag van de maand een bijeenkomst gehouden in amsterdam zuid.

26-01-2006, 20:27
Masha Allah...

ga naar sites zoals http://www.rissallah.nl

of als je wilt stuur me pm dankan ik je wel verder helpen insha allah

27-01-2006, 11:00



Citaat door rawiha:
je moet boeken lezen en aan mensen vragen die moslim zijn. ik denk dat je best wel een paar moslim vriendinnen of vrienden. je mag geen varkens veels eten en geen alcohol drinken en niet uit gaan. maar ik zef vast je hoeft geen hoofddoek dragen als je daar niet klaar voor bent. maar als je meer vragen hebt kun je mailen mijn email is elboumassaoudi@hotmail.com. groetjes souad
Sorry, hoor jou advies is een beetje NIET echt toegepast

27-01-2006, 11:24
As salaam wa3lekom


Ga op zoek naar kennis volg de regels van allah en de soennah Insa'allah zoek je zusters op die jou goed kunnen leren over de islam

gedenk allah vaak dan zou allah jou ook gedenken
verricht je gebed draag je hijaab

laast las ik ' draag geen hoofdoek als je daar nog niet klaar voor bent ?
soebhnallah als je van allah houd dan doe je dat ! hoe kun je nou van iemand houden als je de bassis dingen niet doet ? zo als gebed verichten ? of geen hijaab dragen ? Mohiem

versterk je imaan en hoe doe je dat ? door wat goeie boeken te lezen je gebed verichten koran luisteren je fam bezoeken zuster bezoeken wees goed voor andere mensen ! kaffier of niet wees goed voor ze inssallah

As salaam wa3lekom

01-02-2006, 15:55

Citaat door Zohra16:
nog 1 vraag he!!!
wat mag je allemaal wel en wat mag je allemaal niet als je moslim wordt???
ik wil er zo graag meer over weten maar weet niet hoe???
bedankt al vast
beslema zohra
Als ik jou was zou ik eerst maar eens beginnen met heel veel te lezen en te praten over de islam. Het is een prachtig mooi geloof, maar je zegt zelf al dat je er niks over weet dus hoe kun je dan zo'n grote stap nemen? Het lijkt me dat je wel wil weten waar je aan begint toch?! Het is namelijk niet iets wat je zomaar moet doen, maar als je de stap eenmaal neemt zul je er geen spijt van krijgen inscha'allah! Moge Allah swt je op het juiste pad leiden, heel veel succes meid!

Pagina's : [1] 2 3 4