Bekijk volle/desktop versie : Bidden ft. Concentratie



Pagina's : [1] 2

04-07-2006, 23:04
Ik kan me nooit concetreren op mijn gebed...Het lukt me gewoon echt niet Worden me gebeden dan niet gehoord...?
wat kan ik dan doen... Ik weet het even niet meer

04-07-2006, 23:50



Citaat door fedoua_moslima:
Salaam oulekom warahmatoe Allahi wa barakatoehoe oegtie,

Ik raad je dit boek aan:

33 Manieren om Khoeshoo' tijdens het gebed te ontwikkelen van Sheikh Moh'ammed Saalih' Al-Moenaddjied



En gebruik deze doe3a vaak:

"Allahoemma ienie a'oedhoe bieka mien qalbien laa yakhsha".. (O Allah, ik zoek toevlucht bij u tegen een hart zonder Khoeshoo'..)
ThanX voor het reageren Sis
En is het wel betrouwbaar ...? en waar kan ik dat boek halen

05-07-2006, 00:50
Djazaak Allahu Gairen.

Boek overal te verkrijgen.. ?!

05-07-2006, 09:20

Citaat door OuJdAbOyX:
Djazaak Allahu Gairen.

Boek overal te verkrijgen.. ?!
Dus gewoon in een boekenwinkel...?

05-07-2006, 09:45


33 manieren om je concentratie te verbeteren

05-07-2006, 09:50

Citaat door dromer:
33 manieren om je concentratie te verbeteren
Shoukran

05-07-2006, 09:51

Citaat door dromer:
33 manieren om je concentratie te verbeteren
Uhmm krijg heel wat anders....
Een download programma

05-07-2006, 09:52
Wa djazaka allahoe gairan.

05-07-2006, 09:53

Citaat door LitlleSiema:
Uhmm krijg heel wat anders....
Een download programma
je moet het downloaden. is een word bestand met een sammenvatting van het boek.

05-07-2006, 09:54
Hmm, ik kan het niet openen of downloaden.

05-07-2006, 09:57

Citaat door elmekteb:
Hmm, ik kan het niet openen of downloaden.
je voert eerst een 3 letterige code in, wacht 45 sec. en dan word die download link vrij gegeven. soms zit er zo een reclame banner voor, die moet je even middels het kruisje weg klikken. anders zie je de link (haast) niet.

05-07-2006, 10:00

Citaat door dromer:
je voert eerst een 3 letterige code in, wacht 45 sec. en dan word die download link vrij gegeven. soms zit er zo een reclame banner voor, die moet je even middels het kruisje weg klikken. anders zie je de link (haast) niet.
wat is die code dan...

05-07-2006, 10:06



Citaat door LitlleSiema:
wat is die code dan...
die staat er bij, links naast het invulscherm. hij is drie letters lang.

05-07-2006, 10:14

Citaat door dromer:
die staat er bij, links naast het invulscherm. hij is drie letters lang.
shoukran shoukran het is me gelukt

05-07-2006, 10:15

Citaat door elmekteb:
Hmm, ik kan het niet openen of downloaden.
hier


33 Manieren om Khoesoe' tijdens het gebed te ontwikkelen.

Voorwaar, alle lof is aan Allaah. We prijzen Hem aan en vragen Hem alléén om hulp en vergiffenis. Wij zoeken toevlucht bij Allaah tegen het kwaad in onszelf en tegen (het uitvoeren van) onze slechte daden. Wie geleid wordt door Allaah kan nooit misleid worden. Maar wie afdwaalt, kan door niemand anders geleid worden. Ik getuig dat er niets of niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, als Enige, zonder deelgenoten aan Hem toe te schrijven. En ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is. Moge Allaahs Zegen en Vrede met hem, zijn familie, zijn metgezellen, en eenieder die hen met volledige oprechtheid en overgave volgt tot aan de Dag der Opstanding zijn.

Allah zegt: "Waarlijk, de gelovigen slagen. Degenen die nederig zijn in hun Salaat." 23:1-2

Khoesoe' betekent kalmte, nederigheid, rust, waardigheid, en helderheid. Hetgeen wat ervoor zorgt dat een persoon Khoesoe' heeft, is vrees voor Allah Soebhana wa Ta'ala, en het besef dat Hij alles hoort en ziet, en dat niks voor Hem verborgen blijft. Een totaal besef van Allah Die naar jou kijkt, en alsof je naar Hem kijkt, totale concentratie op hetgeen wat je reciteert, en het totale begrip van hetgeen wat je reciteert. Ibn Qayyim: "Khoesoe' van het ware geloof is wanneer het hart bewust en nederig is ten opzichte van de grootsheid en de glorie van Allah, en wanneer het hart is gevuld met ontzag, vrees, schaamte, zodat het hart volkomen nederig is voor Allah, en gebroken als het ware, met vrees, schaamte, liefde, en erkenning van de zegeningen van Allah, en zijn eigen zonden.

Elk gebed zou verricht moeten worden met Khoesoe', met uiterste concentratie, en met een duidelijk besef tegen Wie je aan het praten bent. Een persoonlijk gesprek met jouw Heer, dus je kunt het je niet veroorloven om aan andere dingen te denken. Maar sjaytan heeft de taak op zich genomen om ons af te leiden van het gebed, en gebruikt alle mogelijke manieren om dit genot van ons af te nemen: Sjaytan zegt: "Daarna zal ik zeker tot hen komen, van vóór hen, en van achter hen, en van hun rechterzijde, en van hun linkerzijde." (7:17)

De plaats van Khoesoe' is in het hart, en de resultaten zijn zichtbaar aan het lichaam. Als het hart onzuiver is, zullen de rest van de delen van het lichaam ook onzuiver zijn. Het hart is als een koning van het lichaam. Als de koning van de troon gestoten is, zullen zijn volgelingen ook verloren zijn. Jou gebed zal niet beloond worden zolang jou hart niet de juiste intentie, en de juiste mate van Khoesoe' in zich heeft.


Ten eerste is het belangrijk om niet te koop te lopen met Khoesoe'. Hoedhayfa was gewoon te zeggen: "Pas op voor Khoesoe' uit hypocrisie." Hem werd gevraagd: "Wat is Khoesoe' uit hypocrisie?" Hij zei: "Als het lichaam Khoesoe' laat zien, maar er is geen Khoesoe' in het hart."

De Profeet saws heeft gezegd: "Het eerste dat zal worden opgeheven (weggenomen) van deze Oemmah zal Khoesoe' zijn, totdat je niemand meer ziet die Khoesoe' heeft. (at-Taabaranie) Hoe vaak horen we niet van mensen dat ze zich niet kunnen concentreren in het gebed, en hoevaak ondervinden we dit zelf niet. Daarom is het belangrijk om hier veel aandacht aan te besteden. Ibn Taymiyyah heeft gezegd dat Khoesoe' verplicht is. (Ik sla de uitleg hiervan over, die is nogal lang)

Dingen die ons helpen om Khoesoe' te hebben in het gebed kunnen opgedeeld worden in 2 catagorieën:



Dat wat je helpt Khoesoe' te ontwikkelen en het te versterken

Je beschermen tegen zaken die Khoesoe' verminderen en het verzwakken

Twee dingen helpen ons om Khoesoe' te verkrijgen:



Een sterk verlangen om dat te doen wat verplicht is

Geen zwakte hebben voor afleiding

Pagina's : [1] 2