Bekijk volle/desktop versie : HOT! HOT! HOT! HITTEGOLF is een FEIT



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

04-07-2006, 15:49
Nederland heeft dinsdag zijn eerste officiële hittegolf te pakken. Het KNMI maakte bekend dat de thermometers in De Bilt om 12.01 uur 30 graden aangaven.

Dinsdag is de derde tropische dag op rij, waarmee is voldaan aan de criteria voor een hittegolf: vijf dagen boven de 25 graden, waarvan minstens drie met tropische temperaturen van 30 graden of meer.



Bron Volkskrant

De zomer van 2005 telde één hittegolf, die viel in juni. De 21ste eeuw heeft al vier hittegolven op haar naam staan, aldus het KNMI. Sinds 1901 telde het instituut 36 hittegolven. De langste hittegolf duurde achttien dagen en viel in juli en augustus 1975.

De weerkundigen in De Bilt waarschuwen verder voor sterke zonkracht. Deze kracht, een maat voor de hoeveelheid UV-straling, bereikt deze dagen waarden tussen 7 en 8. Dat zijn de hoogste waarden die in ons land mogelijk zijn. De huid verbrandt dan sneller.

04-07-2006, 15:51


Dat wisten we nog niet.
Ik vraag mezelf af wat ik hier zit te doen met de rolluiken naar beneden en de ventilator aan.

04-07-2006, 15:56
maar de vraag is blijft het zo lekker weer
of kunnen we na vandaag alleen nog regen verwachten

04-07-2006, 15:56

Citaat door rijmaran:
Dat wisten we nog niet.
Ik vraag mezelf af wat ik hier zit te doen met de rolluiken naar beneden en de ventilator aan.
ah nee joh!! gekkie!! Gooi open die rolluiken, ramen open laat binnen komen die energie! Het is puur natuur! De zon is onze levensbron!!

Geniet ervan, het is nog maar 1 dag, dan wordt het snel koeler!

04-07-2006, 15:58



Citaat door Tet0uania__:
maar de vraag is blijft het zo lekker weer
of kunnen we na vandaag alleen nog regen verwachten
De komende nacht wordt vies klef warm, rond de 20graden, dus niet echt lekker slapen... Er komt morgen 1 dag regen en onweer, maar dan nog wel zwoel en heet... daarna koelt het af!

en dan stabiliseert het rond de 20-25 graden en wordt het "aangenaam zomers" weer. aldus de meteo!

04-07-2006, 16:00
aha okee dat is ook wel lekker toch

04-07-2006, 16:02

Citaat door SUPER_MAROC:
ah nee joh!! gekkie!! Gooi open die rolluiken, ramen open laat binnen komen die energie! Het is puur natuur! De zon is onze levensbron!!

Geniet ervan, het is nog maar 1 dag, dan wordt het snel koeler!
35 graden is mij veel te warm.
Een temperatuur van 23 vind ik ruim voldoende.
Btw, van die levensbron kan je aardig verbranden, een zonnesteek krijgen en de ozonwaarden zijn ondertussen aardig opgelopen.
En zonnekloppen is aan mij niet besteed..laat die temperatuur gerust 12 graden zakken.

04-07-2006, 16:04

Citaat door SUPER_MAROC:
De komende nacht wordt vies klef warm, rond de 20graden, dus niet echt lekker slapen... Er komt morgen 1 dag regen en onweer, maar dan nog wel zwoel en heet... daarna koelt het af!

en dan stabiliseert het rond de 20-25 graden en wordt het "aangenaam zomers" weer. aldus de meteo!
25graden=meer dan voldoende.

04-07-2006, 16:04

Citaat door Einherjer:
25graden=meer dan voldoende.
Ik hou van die koele Noren.

04-07-2006, 16:07

Citaat door rijmaran:
35 graden is mij veel te warm.
Een temperatuur van 23 vind ik ruim voldoende.
Btw, van die levensbron kan je aardig verbranden, een zonnesteek krijgen en de ozonwaarden zijn ondertussen aardig opgelopen.
En zonnekloppen is aan mij niet besteed..laat die temperatuur gerust 12 graden zakken.
Heerlijk ik hou er wel van, hoe heter het is hoe meer energie ik krijg

04-07-2006, 16:09

Citaat door SUPER_MAROC:
ah nee joh!! gekkie!! Gooi open die rolluiken, ramen open laat binnen komen die energie! Het is puur natuur! De zon is onze levensbron!!

Geniet ervan, het is nog maar 1 dag, dan wordt het snel koeler!
Levensbron? Die koperen ploert?


Niet dit hoor.



Al mijn planten zijn zowat verdroogd.


Water, water, dat is leven. !!!!!!!!!!!!
DIT moet je hebben:


04-07-2006, 16:13

Citaat door aplat:
Levensbron? Die koperen ploert?


Niet dit hoor.



Al mijn planten zijn zowat verdroogd.


Water, water, dat is leven. !!!!!!!!!!!!
DIT moet je hebben:

En dit..


04-07-2006, 16:17



Citaat door rijmaran:
En dit..



Jaaa nou ik heb mezelf getrakteerd op een ijskoud flesje Rosé!

Die ga ik vanavond open maken


04-07-2006, 16:19

Citaat door SUPER_MAROC:


Jaaa nou ik heb mezelf getrakteerd op een ijskoud flesje Rosé! Die ga ik vanavond open maken

Gekoelde Rosee , dat is een prima idee.
Ik moet er toch nog even uit om boodschappen te doen.

En dikke komkommers en lekkere tomaten kopen ! Hahahaha

04-07-2006, 16:19

Citaat door SUPER_MAROC:



Jaaa nou ik heb mezelf getrakteerd op een ijskoud flesje Rosé!

Die ga ik vanavond open maken

Niet teveel he. anders ga je achteruit lopen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8