Bekijk volle/desktop versie : het huwen van een niet-gelovige vrouw



Pagina's : [1] 2

04-07-2006, 14:58
Salamoehaleikom broeders en zuster,

Ik heb enige tijd geleden van een aantal mensen te horen gekregen dat het voor een zuster niet is toegestaan om een niet moslim te trouwen. Ik heb ook bergepen dat het voor een man is toegestaan om wel met een niet moslima te trouwen. Echter heb ik daar mijn vraagtekens bij na het lezen van de volgende vers uit sourat al bakarah:

221. En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

Kan iemand mij hier duidleijkheid over verschaffen?

Salamoehaleikom wara7matoelah wa barakatahoe

04-07-2006, 15:01


een man mag alleen een vrouw trouwen als ze gelooft in de eenheid van Allah. ze mag dus geen mushrika zijn.

Dit komt neer op de christenen en joden, maar dat hoeft niet perse.

een afgodendienares (mushrika) gelooft dus niet in de eenheid van Allah.

04-07-2006, 15:06
Broeder sjokran ya aghi. Alleen begrijp ik daar niet helemaal wat je zegt. Je hebt het over het geloof in de eenheid van allah/god, maar hoe zit het dan met een christen. Christenen bidden vaak tot het kruis een beeld van 3isa 3alehi wa salam (moesjrikoen aanbidden van afgoden, deelgenoten toekennen naast allah sob7ana wa ta3ala) Daarbij bidden katholieken(dus christeren ook tot Mariam) dus ik snap de vergelijking niet helemaal.

04-07-2006, 15:48

Citaat door mojack:
Broeder sjokran ya aghi. Alleen begrijp ik daar niet helemaal wat je zegt. Je hebt het over het geloof in de eenheid van allah/god, maar hoe zit het dan met een christen. Christenen bidden vaak tot het kruis een beeld van 3isa 3alehi wa salam (moesjrikoen aanbidden van afgoden, deelgenoten toekennen naast allah sob7ana wa ta3ala) Daarbij bidden katholieken(dus christeren ook tot Mariam) dus ik snap de vergelijking niet helemaal.
christenen die maria en jezus aanbidden zijn dus geen huwelijkskandidaten aangezien zij deelgenoten aan Allah toekennen.

Het gaat dus alleen om de mensen die naast Allah geen heer hebben.

04-07-2006, 15:53


Aghi dan hebben we dus enkel de joden en de moslims. Een jood aanbidt volgens mij alleen God/Allah sob7ana wa ta3ala. Want een christen is aanbidt Jezus met zo een jezus beeld en kruis ken je vast wel. In dat geval aghi is het voor ons verboden om met een christen of joodse van deze tijd te trouwen. Soub7an allah aghi wat je al leert vaan een klein stukje aya uit de koran.

04-07-2006, 16:11

Citaat door mojack:
Aghi dan hebben we dus enkel de joden en de moslims. Een jood aanbidt volgens mij alleen God/Allah sob7ana wa ta3ala. Want een christen is aanbidt Jezus met zo een jezus beeld en kruis ken je vast wel. In dat geval aghi is het voor ons verboden om met een christen of joodse van deze tijd te trouwen. Soub7an allah aghi wat je al leert vaan een klein stukje aya uit de koran.
de christenen hebben verschillende groeperingen, de jehova´s bijv zeggen dat isa ibno maryam niet de zoon van god is maar (slechts) een profeet.

Wa allahu a3lam, ik vind het moeilijk om te zeggen dit is toegestaan en dit niet omdat er heel veel dingen zijn waar we geen flauw idee van hebben.

04-07-2006, 16:42

Citaat door Mustapha AA:
een man mag alleen een vrouw trouwen als ze gelooft in de eenheid van Allah. ze mag dus geen mushrika zijn.

Dit komt neer op de christenen en joden, maar dat hoeft niet perse.

een afgodendienares (mushrika) gelooft dus niet in de eenheid van Allah.
As-salaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah..

Akhi, volgens mij klopt dit niet. Is het niet zo dat het voor de man wel toegestaan is om met christelijke of joodse vrouw te trouwen? Aangezien zij Ahl al-Kitaab zijn. Dat is heel wat anders dan een afgodendienares. Voor zover ik weet, is het voor de man toegestaan om met een vrouw van Ahl al-Kitaab te trouwen, maar voor een vrouw, omdat een man eerder in staat is om deze vrouw te bekeren tot de Islaam. Wa Allaahu Ta'ala a'lem..

05-07-2006, 10:15

Citaat door _M05lima_:
As-salaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah..

Akhi, volgens mij klopt dit niet. Is het niet zo dat het voor de man wel toegestaan is om met christelijke of joodse vrouw te trouwen? Aangezien zij Ahl al-Kitaab zijn. Dat is heel wat anders dan een afgodendienares. Voor zover ik weet, is het voor de man toegestaan om met een vrouw van Ahl al-Kitaab te trouwen, maar voor een vrouw, omdat een man eerder in staat is om deze vrouw te bekeren tot de Islaam. Wa Allaahu Ta'ala a'lem..
ik denk het niet, ik denk dat dat vaak het verhaaltje is wat er omheen word gemaakt om het voor een aantal mensen acceptabel te maken.

05-07-2006, 11:47

Citaat door Verre Vriend:
Islam is Gods gift to men.
Wrong!!!!!!!!!!!!!
Islam is gods gift to mankind.

Ik zou het leuk vinden als jij eventjes ergens anders heen gaat met je afbeelding van (zogenaamd) jezus.

Peaceeee (ga maar verder wenen in een hoekje nu)

05-07-2006, 11:48

Citaat door mojack:
Wrong!!!!!!!!!!!!!
Islam is gods gift to mankind.

Ik zou het leuk vinden als jij eventjes ergens anders heen gaat met je afbeelding van (zogenaamd) jezus.

Peaceeee (ga maar verder wenen in een hoekje nu)
Wrong, islam is gods gift to men. Voor vrouwen is het een wat minder jofel geloof. Maar goed, daar kunnen we beter onze bek over dichthouden. Straks komen die stomme wijven erachter en is het voorbij met de pret.

05-07-2006, 12:12

Citaat door mojack:
Wrong!!!!!!!!!!!!!
Islam is gods gift to mankind.

Ik zou het leuk vinden als jij eventjes ergens anders heen gaat met je afbeelding van (zogenaamd) jezus.

Peaceeee (ga maar verder wenen in een hoekje nu)
laat die verdwaalde maar janken. hij is niks meer dan brandstof voor jahannam.

zoals je ziet gelooft hij ook in een white jezus. Tegenwoordig zijn er geen echte christenen meer, ze zijn allemaal verblind en hypocriet.

05-07-2006, 12:29

Citaat door Mustapha AA:
laat die verdwaalde maar janken. hij is niks meer dan brandstof voor jahannam.

zoals je ziet gelooft hij ook in een white jezus. Tegenwoordig zijn er geen echte christenen meer, ze zijn allemaal verblind en hypocriet.
Islam is a no-brainer

05-07-2006, 14:17


Christenen mogen niet met moslims trouwen vanwege hun verwerping van Gods boodschap. Overbodige discussie dus.

05-07-2006, 17:44

Citaat door mojack:
Wrong!!!!!!!!!!!!!
Islam is gods gift to mankind.

Ik zou het leuk vinden als jij eventjes ergens anders heen gaat met je afbeelding van (zogenaamd) jezus.

Peaceeee (ga maar verder wenen in een hoekje nu)
Ik wou net zeggen. Maar ja, waarom nog moeite doen om mensen de Waarheid (namelijk de Islaam) te laten begrijpen, als zij het nooit zullen, noch willen begrijpen?

06-07-2006, 11:10

Citaat door _M05lima_:
Ik wou net zeggen. Maar ja, waarom nog moeite doen om mensen de Waarheid (namelijk de Islaam) te laten begrijpen, als zij het nooit zullen, noch willen begrijpen?
Inderdaad, eigenlijk ben ik goed stom dat ik geen moslim word. Beter kan je het als man niet voor elkaar hebben.

Pagina's : [1] 2