Bekijk volle/desktop versie : De duif sterft uit



Pagina's : [1] 2 3

04-07-2006, 08:06
De duif sterft uit: een probleem?
3-7-2006 De duif dreigt langzaam uit te sterven. De groepen duiven op straat worden steeds kleiner. Als er niets gebeurt, wacht de vogel hetzelfde lot als de huismus. Dat beestje is bijna uit de stad verdwenen.
Volgens biologen hebben de 15.000 duiven in Amsterdam het moeilijk en zal het alleen maar moeilijk worden. Het verjagen en het gebrek aan nestmogelijkheden zijn daar mede debet aan.

De Amsterdammer heeft de duif nooit echt omarmd. Om de overlast van duiven te beperken zijn tal van maatregelen bedacht: van anti-conceptiepil tot de verbod op de verkoop van duivenvoer.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=18824




04-07-2006, 08:07


Het wordt tijd voor papagaaien !

Die vliegen er nu al .!

04-07-2006, 08:10
Volgens mij ontvluchten vele vogels de stedelijke gebieden om zich te nestelen in landelijke gebieden.
Ik heb hier nog duiven zat die mee een korrel mais komen meepikken als ik de kippen mais geef.
Merels, mussen, spechten, vinken, koolmeesjes, roodborstjes, spreeuwen, zwaluwen, het zijn allemaal gasten die zich bij mij goed thuis voelen.

04-07-2006, 08:11
vind je 't gek met die wietwalm die boven Amsterdam hangt..arme duiven

04-07-2006, 08:33


Wat willen ze nou?
Eerst noemen ze de beestjes 'vliegende ratten' die met man en macht bestreden moeten worden en als dat inderdaad begint te werken klagen dat ze uitsterven?

04-07-2006, 08:37
Ik zou het jammer vinden als de duif verdwijnt.
Volgens mij is dit het topje van de ijsberg. De mens heeft de taak van de natuur proberen over te nemen. Wij (de mensen) hebben steeds meer ruimte nodig en luxe ten koste van de dieren en hun leefomgeving.
Het ergste is dat we verbaasd en mogelijk verontwaardigd reageren op de berichten dat er dieren uitsterven. Daar zijn wij zelf schuldig aan. Ziet het filmpje, daarin wordt verteld dat ze de duiven ook hebben vergast.

04-07-2006, 08:38

Citaat door tonk:
Wat willen ze nou?
Eerst noemen ze de beestjes 'vliegende ratten' die met man en macht bestreden moeten worden en als dat inderdaad begint te werken klagen dat ze uitsterven?
Zoals er staat in het bericht: Amsterdammers mogen de duiven niet. Ze zitten bovendien vol ziektekiemen.
Er staat alleen dat duiven het moeilijk hebben.

De voordelen (als die er al zijn) wegen niet op tegen de nadelen.

Ik ben blij dat het werkt. En ben niet de enige.

04-07-2006, 08:48

Citaat door aplat:
Zoals er staat in het bericht: Amsterdammers mogen de duiven niet. Ze zitten bovendien vol ziektekiemen.
Zitten andere dieren dan niet net zo vol ziektekiemen?
Of is dat om de een of andere reden iets specifieks duifs?

04-07-2006, 08:51

Citaat door tonk:
Zitten andere dieren dan niet net zo vol ziektekiemen?
Of is dat om de een of andere reden iets specifieks duifs?
Inderdaad.
http://pvdegoudenleeuw.tripod.com/Ziekten.htm

Ziekten door de duif :

Adenovirus
Botulisme
Coccidiosis
E.colibacterie
Diaree
Ectoparasieten
Endoparasieten
Ent-adviezen
Gezwellen
Herpes
Hexamitiasis
Ornithose (Chlamydia)
Paramyxo virus
(Para)tyfus (Salmonella)
Pokken
Schimmelinfecties
Streptococcen
Trichomoniasis
Vergiftigingen

04-07-2006, 08:54

Citaat door aplat:
De duif sterft uit: een probleem?
3-7-2006 De duif dreigt langzaam uit te sterven. De groepen duiven op straat worden steeds kleiner. Als er niets gebeurt, wacht de vogel hetzelfde lot als de huismus. Dat beestje is bijna uit de stad verdwenen.
Volgens biologen hebben de 15.000 duiven in Amsterdam het moeilijk en zal het alleen maar moeilijk worden. Het verjagen en het gebrek aan nestmogelijkheden zijn daar mede debet aan.

De Amsterdammer heeft de duif nooit echt omarmd. Om de overlast van duiven te beperken zijn tal van maatregelen bedacht: van anti-conceptiepil tot de verbod op de verkoop van duivenvoer.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=18824



Niet genoeg? Ze schijten de hele dam vol! Waarom zouden er duiven moeten zijn in een stad?

04-07-2006, 08:55

Citaat door aplat:
Het wordt tijd voor papagaaien !

Die vliegen er nu al .!
Ja, groene.. Een gek gezicht is dat.

04-07-2006, 08:59

Citaat door Heiba:
Ja, groene.. Een gek gezicht is dat.
Best leuk.

Vlak voor mijn flat zitten ze nu in de bomen. Ook op het Java-eiland en in Zeeburg.


Groene idd , met een lange staart.

De duiven zie je hier nauwelijks meer.

Alleen de Eksters en de Kouwtjes, daar schijnen die pagagaaien nogal bang van te wezen. Soms ontstaat een soort gevecht. Dat wordt altijd door de kouwtjes gewonnen.

04-07-2006, 09:02



Citaat door aplat:
Best leuk.

Vlak voor mijn flat zitten ze nu in de bomen. Ook op het Java-eiland en in Zeeburg.


Groene idd , met een lange staart.

De duiven zie je hier nauwelijks meer.

Alleen de Eksters en de Kouwtjes, daar schijnen die pagagaaien nogal bang van te wezen. Soms ontstaat een soort gevecht. Dat wordt altijd door de kouwtjes gewonnen.
Ik zie die papegaaien alleen in het Oosterpark. Ik dacht eerst dat ze uit Artis kwamen, ofzo.

04-07-2006, 09:04

Citaat door Heiba:
Ik zie die papegaaien alleen in het Oosterpark. Ik dacht eerst dat ze uit Artis kwamen, ofzo.
Het schijnt dat iemand een paar jaar geleden die beesten heeft laten ontsnappen.
Eerst waren ze in het Vondelpark te zien.
-
Nu steeds meer overal.

04-07-2006, 09:07

Citaat door aplat:
Het schijnt dat iemand een paar jaar geleden die beesten heeft laten ontsnappen.
Eerst waren ze in het Vondelpark te zien.
-
Nu steeds meer overal.
Pagegaaien? Die beesten kunnen toch superhard bijten?

Pagina's : [1] 2 3