Bekijk volle/desktop versie : bestaat de hel?



03-07-2006, 14:28
Weet iemand hier of er wetenschappelijk bewijs bestaat dat
a) er een hel bestaat
b) dat die hel inderdaad zo is als ie in dekoran en ahadith beschreven wordt?

03-07-2006, 14:37


De Profeet heeft het gezien en wij geloven hem

03-07-2006, 14:41

Citaat door Verre Vriend:
Weet iemand hier of er wetenschappelijk bewijs bestaat dat
a) er een hel bestaat
b) dat die hel inderdaad zo is als ie in dekoran en ahadith beschreven wordt?
staat in veel surahs ik noem hier er twee op: surah an-naba en surah AL-homazah

surah An-Naba:

21. Voorzeker de hel ligt in een hinderlaag.

22. Een tehuis voor de opstandigen.

23. Die daarin lange tijd zullen vertoeven.

24. Zij zullen daar geen koelte hebben en geen dronk smaken,

25. Behalve kokend water en een stinkende vloeistof die verschrikkelijk koud is.

surah Al-homazah

1. Wee iedere leugenaar en lasteraar!

2. Die rijkdommen verzamelt en deze telt,

3. Denkende dat zijn schatten hem voor eeuwig zullen behouden.

4. Neen, hij zal zeker in het Verterende Vuur worden geworpen.

5. En wat weet gij er van wat het verterende Vuur betekent?

6. Het is het Vuur dat Allah heeft aan gewakkerd.

7. Dat boven de harten zal opstijgen.

8. Voorwaar het zal hen omsluiten

9. In uitgestrekte rijen van zuilen.


dit is een bewijs dat de hel daadwerkelijk bestaat. lees de koran zal ik maar zeggen komt vaker voor broeder.

03-07-2006, 14:41
salaam.


bestaat de paradijs?

en waar gaan de goeie mensen naar toe?

en waar gaan de slechte mensen naar toe?........precies!




Allaah Ta'ala zegt:"En wie de Boodschapper tegengaat nadat de leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeert had en Wij zullen hem de hel binnenleiden en dat is de slechtste bestemming" (An-Nisaa: 115




verre broeder? ik nodig u uit tot de islam.Moge Allah u leiden en vergeven en zegenen.ameen






15. O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van Allah inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen. (koran)

16. En Allah leidt daarmede degenen die Zijn welbehagen zoeken op de paden van vrede en leidt hen uit de duisternis tot het licht door Zijn gebod en leidt hen naar het rechte pad.

17. Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen

03-07-2006, 14:49



Citaat door Ali Ibn Mohamad:
salaam.


bestaat de paradijs?

en waar gaan de goeie mensen naar toe?

en waar gaan de slechte mensen naar toe?........precies!




Allaah Ta'ala zegt:"En wie de Boodschapper tegengaat nadat de leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeert had en Wij zullen hem de hel binnenleiden en dat is de slechtste bestemming" (An-Nisaa: 115




verre broeder? ik nodig u uit tot de islam.Moge Allah u leiden en vergeven en zegenen.ameen






15. O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van Allah inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen. (koran)

16. En Allah leidt daarmede degenen die Zijn welbehagen zoeken op de paden van vrede en leidt hen uit de duisternis tot het licht door Zijn gebod en leidt hen naar het rechte pad.

17. Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen

Baraka Allaahou Feek

03-07-2006, 15:04

Citaat door foreskin_gump:
Heeft de paus echt gezegd dat de hel leeg is??? Word er niemand geroosterd daar?
hahahahhah ik lach om jullie onwetendheid wel erg zielig

03-07-2006, 15:07

Citaat door foreskin_gump:
Hahaha, de profeet heeft het gezien!!!
inderdaad en daar zijn alle moslim het er mee eens jullie niet haha

03-07-2006, 15:09

Citaat door Schaatser:
Naar het schijnt wel ja. Maar ik las het in een secundaire (of tertiaire) bron. De context waarin deze uitspraak werd gedaan ken ik niet en ik vermoed dat de paus niet "ex cathedra" sprak en er dus geen sprake is van een "onfeilbare uitspraak".

Ik vind het wel een mooie uitspraak. Ik heb er niet zoveel behoefte aan om mensen eeuwig te laten roosteren. Jij wel?
Allah is barmhartig en genadevol voor de oprechten gelovigen en armen en zwakken.

Hij zal hun het paradijs binnen laten,want Allah doet geen ziel onrecht aan.

en hard tegen de ontkenners en ondankbaare en tegen de corupte en leugenaars verderfzaaiers.


Hij zal hun de hell in laten gaan, want Allah doet geen ziel onrecht aan.


sommigen tydellijk(slechte moslims) en de meesten eeiwig.(ongelovigen)

03-07-2006, 15:11

Citaat door foreskin_gump:
Nee, ik ook niet. Allah, ondanks zijn 99 schone namen, schijnbaar wel.
allah swt heeft meerdere schone namen alleen wij moslims kennen er maar 99 MASHA ALLAH. Wij kunnen er maar 99 uit de koran halen perfecte namen MASHA ALLAH. Ik ben echt blij met mijn geloof god zij dan ELHAMDOELILAH

ashada an la ilaha ila allah wa ashadoe ana mohameden rasoel ALLAH

03-07-2006, 15:21

Citaat door Schaatser:
Deze opvatting is naar mijn gevoel strijdig met de eigenschappen barmhartig en genadevol.
Allah is goed voor zijn schepping.en Allah is goed en acepteerd het goede alleen.

Allah houdt niet van leugenaars en verderfzaaiers verkrachters schaamteloosemensen ect(die nog geen vergeving hebben gevraagd en leiding acepteren)

03-07-2006, 15:33
Natuurlijk is daar geen wetenschappelijk bewijs voor

03-07-2006, 15:34

Citaat door dhimmiforlife:
Komen ook niet-moslims in de hemel?
de niet-moslims komen niet in de hemel allahoe 3lam allah swt is de ALWETENDE. Ik heb hier niet zoveel kennis over. maar zover ik weet de niet-moslims die de sahada niet hebben uitgesproken zullen het paradijs nooit binnen treden.

03-07-2006, 15:39



Citaat door dhimmiforlife:
Komen ook niet-moslims in de hemel?
Als je bij Allah niet moslim bent.zal je nooit de paradijs proeven.



maar het geval van iemand die nooit islam en van islam heeft gehoord en de islam dus niet kent.is niet het zelfde als de mensen die de islam kennen en hun rug keren voor de waarheid. en de geval van een gekke is ook niet het zelfde als een gezonde man met een gezonde verstand. en de geval van een onderdrukte is niet het geval als die gene die in vrijheid heeft geleefd.Allah is rechtvaardig.



ik zal zeggen geef u over aan u Schepper.








113. De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

114. En wie is onrechtvaardiger dan hij, die verbiedt, dat de naam van Allah wordt verheerlijkt in Allah's bedehuizen en deze tracht te vernietigen? Zij behoorden (de bedehuizen) slechts in vreze binnen te gaan. Er is schande over hen in deze wereld en er zal een grote straf voor hen zijn in het Hiernamaals.

115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

116. En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem.

117. Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt".

118. En de onwetenden zeggen: "Waarom spreekt Allah niet tot ons, of, komt er geen teken tot ons?" Zo spraken ook degenen, die vóór hen waren. Hun harten zijn aan elkander gelijk. Wij hebben de tekenen voorzeker duidelijk gemaakt, voor een volk, dat standvastig gelooft. bakkarah.soerat 2





als u oprecht bent geef u over aan Allah niet onwille van mensen of aanzien.maar onwille van Allah hij heeft u geschapen en hij verdient u aanbidding en dank en volg zijn profeet mohhamed sallahoe3wassalam.



want wie profeet mohhamed volgt volgd alle profeten.want hun geloofsleer was 1 en hun zijn broeders van elkaar van verschilende moeders.




Moge Allah u leieden.ameen

03-07-2006, 15:39

Citaat door Schaatser:
Er is anders een soera die vermeldt dat "mensen van het boek" op de Dag des Oordeels niets te vrezen zullen hebben. Al je wilt wil ik die wel voor je opzoeken.
De mensen van het boek dat zijn moslims, zelfs de christenen en sabataniers dat zijn ook de moslims die ze daar bedoelen, niet de dwalende groepen die er later ontstaan zijn met dezelfde naam. Hoewel de koran natuurlijk niet eenduidig is, dit is ook maar een geleerdeninterpretatie, je moet de tafsir erbij halen als je wat zegt. Zal ik ook proberen doen.

03-07-2006, 15:41

Citaat door Schaatser:
Er is anders een soera die vermeldt dat "mensen van het boek" op de Dag des Oordeels niets te vrezen zullen hebben. Al je wilt wil ik die wel voor je opzoeken.
zoek het op en stuur het. ben benieuwd

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46