Bekijk volle/desktop versie : De Salaat, help mij...



Pagina's : [1] 2

02-07-2006, 17:03
Ik heb dagelijks een ruzie met mijn eigen nafs een discussie met mijn eigen nafs!
..
..
..
..

- Sta op ga alwodoo doen en verricht je gebd
- Neey wacht even, tien minuten dan sta ik op
- Ga nu en sta op, je Rab wacht op je
- 20 minuten later nog steeds geen Salaat.

Dag in Dag uit.
Soms sla je maar een over, soms bid je ze allemaal in een keer.
Soms sla je een dag over. "Morgen begin ik echt! Echt waar! zeg je dan tegen jezelf..."

Je weet wat moet en wat niet moet, je weet wat kan en wat niet kan. Je hebt tig lezingen gehoord, je hebt tog boeken gelezen. Je bent vaak naar lezingen geweest, maar het gevecht met de sheitan en je eigen nafs kun je niet aan.

Tijdens je Shujuud smeek je Allah je te helpen om je Salaat te onderhouden. De rest ga je minder waarderen want je bidt niet eens Huilend maak je je Salaat af. En hoop dan dat dat je laatste keer was dat je het gebed overslaat.

Weer gebeurt het... en zo gaat het maar een maand een jaar... Ya Allah help me hierbij. Ik wil graag Uw dienaar zijn, Ik wil graag net als de vrouwen van de profeet zijn. Maar zo zwak dat ik mijn gebed niet eens volledig kan onderhouden

Wat kan ik moet ik doen & ben ik de enige die dit meemaakt.

Reacties met Itaqqi Allah of perfecte mensen die dit een schande vinden zijn niet welkom Daar ben ik al op de hoogte van


Moge Allah jullie belonen Du een duaa voor mij

02-07-2006, 17:21


Vetrouw op Allaah,en doe veel doe3a inshallah.

Moge Allah het voor je vergemalijken,Amien.

ps: Leuke ot,hihi

02-07-2006, 17:24
aselem wa3aleikom oegtie

ten eerste het is helemaal geen schande!!!
ik had dat eerst ook......niet eens lang geleden een maandje terug
ik verzette telkens mijn salaat.... en maakte plaats voor onzinnige dingen telkens maakte ik mezelf wijs van ja morgen ga ik beginnen......(net als jij.)

maar alhamdoelilah er kwam een dag dat ik opstond en mijn gebed ging verichten op tijd ik smeekte bij Allah soebhana wata3alla dat hij mij salaat moest onderhouden en hamdoelilah Allah soebhana wata3alla heeft naar mijn smeekbeden geluisterd.. en tot de dag van vandaag vericht ik mijn salaat goed en op tijd

ik zal voor jou doe3a doen lieve zuster

aselem wa3aleikom wb....

02-07-2006, 19:06

Citaat door VitaMina:
Ik heb dagelijks een ruzie met mijn eigen nafs een discussie met mijn eigen nafs!
..
..
..
..

- Sta op ga alwodoo doen en verricht je gebd
- Neey wacht even, tien minuten dan sta ik op
- Ga nu en sta op, je Rab wacht op je
- 20 minuten later nog steeds geen Salaat.

Dag in Dag uit.
Soms sla je maar een over, soms bid je ze allemaal in een keer.
Soms sla je een dag over. "Morgen begin ik echt! Echt waar! zeg je dan tegen jezelf..."

Je weet wat moet en wat niet moet, je weet wat kan en wat niet kan. Je hebt tig lezingen gehoord, je hebt tog boeken gelezen. Je bent vaak naar lezingen geweest, maar het gevecht met de sheitan en je eigen nafs kun je niet aan.

Tijdens je Shujuud smeek je Allah je te helpen om je Salaat te onderhouden. De rest ga je minder waarderen want je bidt niet eens Huilend maak je je Salaat af. En hoop dan dat dat je laatste keer was dat je het gebed overslaat.

Weer gebeurt het... en zo gaat het maar een maand een jaar... Ya Allah help me hierbij. Ik wil graag Uw dienaar zijn, Ik wil graag net als de vrouwen van de profeet zijn. Maar zo zwak dat ik mijn gebed niet eens volledig kan onderhouden

Wat kan ik moet ik doen & ben ik de enige die dit meemaakt.

Reacties met Itaqqi Allah of perfecte mensen die dit een schande vinden zijn niet welkom Daar ben ik al op de hoogte van


Moge Allah jullie belonen Du een duaa voor mij
hahah wallah oegtie dat had ik ook en elhamdoelah nu heb ik dat niet meer.

zoals ik vaak zeg tegen mij oegtie's zeg is moet je zelf afvragen hoe dat komt en het is meestal zo dat je imaan zwak is en als je imaan zwak is dan is het makkelijk voor de saytaan om je moeilijk te maken met dingen doen en dingen laten. en taqwa oegtie als je taqwa heb dan ga je geen 1 gebed meer overslaan.

dus oegtie als advies aan jouw is. verdiep je in de islaam verricht goede daden. lees boeken, kijk minder tv en luister geen haram muziek. lees hadith, qoraan leer surah's enzo en oegtie dan wordt je imaan sterker je kennis wordt breder en insha allah zal je zeker meer goede daden verrichten.

en profeet Mohammed swws zei: verricht je gebed of het je laatste gebed. is die onthou ik altijd want je weet nooit wanneer je laaste moment is.

walikoum salaam

02-07-2006, 19:58


Hmmm, het verrichten van zondes vermindert je imaan. Het verminderen van imaan kan serieuze gevolgen hebben voor je salaat.

02-07-2006, 20:58
Selamu aleykum wa rahmetullah ya Oegti,

Het belang van het gebed denken wij steeds te begrijpen en te weten, maar geloof me als we de waarde van het gebed besefte zouden we niks mooiers en niks rustgevender kennen dan het gebed.

Ik adviseer je om een korte maar zeer krachtige en mooie lezing te beluisteren van een masAllah broeder. Probeer het te beluisteren als je alleen in je kamer bent en het rustig is rondom je omgeving.

Klik hier om de lezing te beluisteren

Als je nog vragen hebt kun je die ten alle tijde stellen.

02-07-2006, 21:21
hey meid ik heb het zelfde probleem,en het dragen van een hoofdoek.........

02-07-2006, 21:39

Citaat door ghouraba:
Vetrouw op Allaah,en doe veel doe3a inshallah.

Moge Allah het voor je vergemalijken,Amien.

ps: Leuke ot,hihi
Insha'Allah voor al onze broeders en zusters.

-Allahoemma Ameen!

02-07-2006, 21:39
Bezig zijn met het gedenken van Allah


Het gedenken van Allah is één van beste handelingen die een persoon kan beschermen tegen sajatien. We zullen een hadith laten zien waarin Johannes met vijf geboden naar de stammen van Israel kwam. Eén van die geboden was: "En ik gebied jullie Allah te gedenken, dat is een voorbeeld van een man die haastig achterna wordt gezeten door een vijand todat hij een beschermde vesting bereikt.
Hij beschermt zichzelf vervolgens tegen de vijand. Op dezelfde manier wordt de dienaar slechts door het gedenken van Allah beschermd. Ibn Al-Qajjim zei dat de dienaar Allah altijd zou moeten gedenken (elke dag zeg maar of vaak) en zijn tong zou nooit het gedenken van Hem verlaten, als dat het enige voordeel was van het gedenken van Allah. De persoon beschermt zich slechts door het gedenken van Allah tegen zijn vijand. Sajatien treedt een persoon niet binnen tenzij hij achteloos wordt en in zijn val trapt.
Maar als hij Allah opnieuw gedenkt, zal Sajatien worden verslagen, vernederd en verkleind tot de grootte van een mus of een kleine vlieg.
Met andere woorden; het fluistert in de zielen van de mens, maar wanneer Allah gedenkt wordt, wordt hij teruggedrongen. Ibn Abaas heeft gezegd dat Sajatien plaats neemt in het hart van de zoon van Adam.
Als hij vergetend of achteloos wordt, fluistert Sajatien naar hem. Als hij Allah gedenkt, trekt Sajatien zich terug.



Vasthouden aan de het Boek en de soennah


Toevlucht zoeken en bescherming zoeken bij Allah

Vasthouden aan de moslimsgemeenschap
Ga om met mensen met een goede karakter, islam staat centraal bij hun,....



Een goede boek hierover voor sajatien weg te drijven noemt De wereld van de djinn en de duivels. Auteur boek: Dr. Omar Soelaiman Al-Ashqar

02-07-2006, 22:13

Citaat door VitaMina:
Ik heb dagelijks een ruzie met mijn eigen nafs een discussie met mijn eigen nafs!
..
..
..
..

- Sta op ga alwodoo doen en verricht je gebd
- Neey wacht even, tien minuten dan sta ik op
- Ga nu en sta op, je Rab wacht op je
- 20 minuten later nog steeds geen Salaat.

Dag in Dag uit.
Soms sla je maar een over, soms bid je ze allemaal in een keer.
Soms sla je een dag over. "Morgen begin ik echt! Echt waar! zeg je dan tegen jezelf..."

Je weet wat moet en wat niet moet, je weet wat kan en wat niet kan. Je hebt tig lezingen gehoord, je hebt tog boeken gelezen. Je bent vaak naar lezingen geweest, maar het gevecht met de sheitan en je eigen nafs kun je niet aan.

Tijdens je Shujuud smeek je Allah je te helpen om je Salaat te onderhouden. De rest ga je minder waarderen want je bidt niet eens Huilend maak je je Salaat af. En hoop dan dat dat je laatste keer was dat je het gebed overslaat.

Weer gebeurt het... en zo gaat het maar een maand een jaar... Ya Allah help me hierbij. Ik wil graag Uw dienaar zijn, Ik wil graag net als de vrouwen van de profeet zijn. Maar zo zwak dat ik mijn gebed niet eens volledig kan onderhouden

Wat kan ik moet ik doen & ben ik de enige die dit meemaakt.

Reacties met Itaqqi Allah of perfecte mensen die dit een schande vinden zijn niet welkom Daar ben ik al op de hoogte van


Moge Allah jullie belonen Du een duaa voor mij

Assalamoe3alaikoem warahmatoe allah wabarakatoe zuster

subhana`allah ik heb dat ook..
maar weet niet hoe ik me daar van kan afwijken
heb er egt zoveel moeite mee
kan iemand me miischien helpen,.?

A3laikoemsalam warahmatoe allah wabarakatoe

02-07-2006, 23:08
[URL="http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=37"]Ik bid niet[/URL]

02-07-2006, 23:16

Citaat door Qalb83:
[URL="http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=37"]Ik bid niet[/SIZE][/URL]
[SIZE="6"]
Assalamoe3alaikoem broeder..

mag ik vragen waarom niet..?

A3laikoemsalam

02-07-2006, 23:20



Citaat door alh0ceima_:

Assalamoe3alaikoem broeder..

mag ik vragen waarom niet..?

A3laikoemsalam[/SIZE]
We aleykum selam wa rahmetullah wa barakatuh,

ik bid elhamdulillah zuster, wat zou ik doen zonder mijn gebed?! Ik wil er nieteens aan denken, IK BID NIET is een link naar een prachtige lezing met het onderwerp: ik bid niet.

Voor iedereen, of je bid of niet is dit een aaanrader, dus klik op:

[URL="http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=37"][SIZE="6"]KLIK HIER VOOR DE LEZING[/URL]

02-07-2006, 23:45

Citaat door Qalb83:
We aleykum selam wa rahmetullah wa barakatuh,

ik bid elhamdulillah zuster, wat zou ik doen zonder mijn gebed?! Ik wil er nieteens aan denken, IK BID NIET is een link naar een prachtige lezing met het onderwerp: ik bid niet.

Voor iedereen, of je bid of niet is dit een aaanrader, dus klik op:

[URL="http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=37"]KLIK HIER VOOR DE LEZING[/SIZE][/URL]
[SIZE="6"]Assalamoe3alaikoem broeder

Djazzaka Allah 3oe gairan insha`allah

mOge Allah de deuren van djinat alfirdous voor jou openen insha`allah!

Nog maals Shoekran

A3laikoemsalam

03-07-2006, 01:09

Citaat door VitaMina:
Ik heb dagelijks een ruzie met mijn eigen nafs een discussie met mijn eigen nafs!
..
..
..
..

- Sta op ga alwodoo doen en verricht je gebd
- Neey wacht even, tien minuten dan sta ik op
- Ga nu en sta op, je Rab wacht op je
- 20 minuten later nog steeds geen Salaat.

Dag in Dag uit.
Soms sla je maar een over, soms bid je ze allemaal in een keer.
Soms sla je een dag over. "Morgen begin ik echt! Echt waar! zeg je dan tegen jezelf..."

Je weet wat moet en wat niet moet, je weet wat kan en wat niet kan. Je hebt tig lezingen gehoord, je hebt tog boeken gelezen. Je bent vaak naar lezingen geweest, maar het gevecht met de sheitan en je eigen nafs kun je niet aan.

Tijdens je Shujuud smeek je Allah je te helpen om je Salaat te onderhouden. De rest ga je minder waarderen want je bidt niet eens Huilend maak je je Salaat af. En hoop dan dat dat je laatste keer was dat je het gebed overslaat.

Weer gebeurt het... en zo gaat het maar een maand een jaar... Ya Allah help me hierbij. Ik wil graag Uw dienaar zijn, Ik wil graag net als de vrouwen van de profeet zijn. Maar zo zwak dat ik mijn gebed niet eens volledig kan onderhouden

Wat kan ik moet ik doen & ben ik de enige die dit meemaakt.

Reacties met Itaqqi Allah of perfecte mensen die dit een schande vinden zijn niet welkom Daar ben ik al op de hoogte van


Moge Allah jullie belonen Du een duaa voor mij
Ach meid stel je toch niet aan joh, bid gewoon je salaat op tijd klaar punt uit. is toch niet moeilijk mensen maken het ook moeilijker als het makkelijk kan

Pagina's : [1] 2