Bekijk volle/desktop versie : hoe zijn nederlandse marokkanen nou echt?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

10-06-2003, 16:32
Hoi allemaal

Ik heb me een paar weken geleden aangemeld op dit forum omdat ik wat meer te weten wou komen over marokkanen en/of moslims in Nederland. Over hun identiteit, beleving van het Nederlander zijn, hun godsdienst, enz.
Tot nu toe heb ik vooral veel opgestoken van jullie kijk op Israel en omdat daar ook mijn interesse ligt, heb ik me vooral gemengd in discussies over dit onderwerp. Ook heb ik nogal wat veldslagen gevolgd tussen Kaaskoppen en moslims, met de steeds terugkerende vraag wie van de twee het allercoolst is.
Dit is natuurlijk de actualiteitenrubriek en daarom keren deze onderwerpen steeds terug, maar ik zit nog steeds met de vraag "wie jullie nou eigenlijk zijn".
Ik zou het erg waarderen als jullie me wat konden vertellen bijvoorbeeld aan de hand van de volgende vragen:

Hoe voelen jullie je als moslims in Nederland?
Voelen jullie je nog steeds erg verbonden aan Marokko of andere landen van herkomst?
Wat vinden jullie het mooist aan jullie cultuur, o.a. in jullie gezinsleven, vriendschappen.
Wat vinden jullie het mooist aan jullie religie?
Denken jullie dat jullie je kinderen zullen opvoeden als Marokkanen, Nederlanders of een combinatie?

Kortom, ik hoop van jullie te horen hoe jullie je identiteit beleven. Bedankt! Groetjes, Danielle

10-06-2003, 16:39

Ik zal niet reageren, want ben geen Marokkaan. Alleen: niet iedere Marokkaan is moslim..

10-06-2003, 17:11
Mojo,
Ondanks het feit dat ik studeer (in Jeruzalem) ga ik niet zelf antwoord geven op vragen die ik juist aan een ander stel. Ik krijg inderdaad wel een indruk van dit forum, maar specifiek antwoord op de vragen hierboven, heb ik nog niet gevonden. Ben ook nog niet zo lang lid.

10-06-2003, 17:16
Ik ben geen marokkaan en geen moslim dus ik val af

10-06-2003, 17:21

Klopt, nokken met die hap! Geen kaaskoppen gewenst op dit topic

10-06-2003, 17:23

Citaat:
Origineel gepost door mocro_brada
wejooooww al die kaaskoppen hier

eyy kaaskoppen ga chatten ofzo rot op hier
zelf heb je anders ook weinig meer te melden.
Of ga je nog antwoorden op haar vraag?

10-06-2003, 17:24
Er bestaan ook nog mensen die geen kaaskop en geen Marokkaan zijn...

10-06-2003, 17:29
Joden met kxanker, kaaskoppen en Marokkanen. Kleine wereld heb je...

10-06-2003, 17:30
arabchrstn,
als jij wat wil vertellen over jezelf vind ik dat ook interessant hoor

10-06-2003, 17:39
Ik heb nog niet ontdekt hoe 'de' Marokkaan in elkaar steekt, dus ken 'ze' niet goed. De enkele vrienden met Marokkaanse roots die ik heb, verschillen nogal met de types die hier rondzwerven...

Het is overigens racist

10-06-2003, 17:51

Citaat:
Origineel gepost door Mojowel
Als je studeert (in Tel-Aviv ?) ben je waarschijnlijk intelligent genoeg om die door jouw gestelde vragen hier en nu te beantwoorden. Het lezen van een diversiteit aan topics hier moet je toch enig inzicht geven in de zieleroerselen van de ned-marokkanen alhier?
Yep net als ik op Polinco.net een inzicht of een visie kan krijgen van alle Nederlandese zieleroerselen!!!!!

Citaat:
Mijn conclusie is een onvolledige omdat ik eigenlijk niet goed kan beoordelen wie nu Marokkaan is of zich daar voor door laat gaan.
Het is misschien wel een beetje een soort van allergaartje geworden hier. Mensen die zich herkennen in "de Marokkaan" die uitgekotst is door de Kaaskoppen samenleving sluiten zich hier bij aan en hun critici ook.
Jij kan het weten Mojo.
Want aan de hand van je vooroordelen, ben je treffend in het maken van een sociale schets.

Citaat:
Over mijzelf? Ik dacht hier aan het juiste adres te zijn om wat tegengas te geven aangaande de Israel-dogma,s, en ook wat betreft het anti-Amerikanisme hier.
Dat ik hier een roepende in de woestijn ben (met op 1 hand te tellen medestanders) vind ik geen probleem.

MOJO
Israel-dogma`s en anti-Amerikanisme, prachtig hoe je de termen bij elkaar plaatst. Dogma`s bij Israel en anti bij Amerika, om hiermee de daadwerkelijke reden waarom Israel gehaat wordt te verdoezelen en tegelijkertijd een signaal afgeven dat die haat puur op dogma`s berusten.

Mojo, hoe zit het met jou Anti-Islamisme en Arabische-dogma?

10-06-2003, 18:34
hihihi Die Arme Danielle2 weet niet wat ze zich aangehaald heeft, arme meid

10-06-2003, 18:51

pfffff.....tegenwoordig kun je als marokkaan geen enkele marokkaanse site meer bezoeken om gezellig met je MAROKKAANSE ISLAMITISCHE BROEDERS EN ZUSTER te discusseren zonder lastig gevallen te worden door gefrustreerde zionisten

en voor die provocatie-geile imbecielen die klagen dat het op deze forum racistisch aan toe gaat
zou ik nog eens willen vragen om effe rond te kijken op polinco.nl , joods.nl etc etc

10-06-2003, 19:04
He...willen de ruzieschoppers even speciaal een andere topic openen om hun vetes voort te zetten?? Ik heb een serieuze topic geopend en zou graag wat reacties horen die met mijn vraag te maken hebben. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die wel een waardevolle bijdrage kunnen leveren.

10-06-2003, 21:16

Citaat:
Origineel gepost door Danielle2
Hoi allemaal

.....

Hoe voelen jullie je als moslims in Nederland?
Voelen jullie je nog steeds erg verbonden aan Marokko of andere landen van herkomst?
Wat vinden jullie het mooist aan jullie cultuur, o.a. in jullie gezinsleven, vriendschappen.
Wat vinden jullie het mooist aan jullie religie?
Denken jullie dat jullie je kinderen zullen opvoeden als Marokkanen, Nederlanders of een combinatie?

Kortom, ik hoop van jullie te horen hoe jullie je identiteit beleven. Bedankt! Groetjes, Danielle
Ik zal maar als eerste antwoord geven op je vragen, aangezien anderen niet echt door hebben, dat je daarom deze topic hebt geopend....

Hoe ik me voel als moslim in Nederland?
Moslim is een groot woord. Ik heb de islam meer als cultuur ervaren dan als religie. Ik draag geen hoofddoek en ik bid niet. Dan ben je geen echte moslim, dus op die eerste vraag kan ik al geen antwoord geven.

Of ik me nog steeds verbonden voel met Marokko?
Marokkaans-zijn zit me in het bloed, en ik zal me er altijd erg verbonden mee voelen. Het Nederlands-zijn zit me echter nog dieper in het bloed. Ik ben hier immers geboren en getogen, en ik leef volgens de Nederlandse normen en waarden.

Het mooiste aan onze cultuur?
Dt is zonder twijfel de grote waardering voor familie! Ik kan me niet voorstellen hoe mijn leven er uit zou zien, zonder mijn grote familie. Dat is iets wat autochtone Nederlanders vaak niet kennen. Die mensen missen echt wat.

Het mooiste aan mijn religie?
Dat moet je maar aan iemand anders vragen, want ik weet niets.

Mijn kinderen?
Die worden Nederlands opgevoed, maar zullen toch ook de goede kanten van de marokkaanse cultuur meekrijgen. Elk jaar naar marokko dus. De marokkaanse cultuur is trouwens niet meteen de islam.

Veel mensen zullen nu wel zeggen dat ik vernederlandst ben ofzo. Dat krijg ik wel vaker te horen. Het woord Vernederlandst staat mij niet aan. Het woord impliceert, dat ik vroeger heel wat anders was ofzo.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt gehad..

xxx

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9